Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

F.ö. lagar jag kalvfilé och lantcalabrese med massor av timjan, chiliolja, lök och vitlök kokt i amarone och kryddstark tomatsås, samt hasselbackspotatis, getostcrème och ugnsgrillade grönsaker - sparris och körsbärstomater. Och så dricker vi resten av vinet till sen. Blir en trevlig kväll! :)

 

Snyggt, även om jag är lite trött på Amarone. Tacksamt får man väl säga..

Skriver detta från Akkurat i Sthlm med en råbiff och en bedarö bitter öl strax framför mig.. Intresset från vin har nu även spridit sig till öl och whiskey och således en allmän konkurs ekonomiskt :mrgreen: .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT: På tal om vinprovningar och dekantering... en människa jag träffade uppfyllde alla fördomar jag har om när Svensson går på vinprovning.

 

Det var på en förfest, och damen ifråga hade varit på provning ett par dagar före. Hon visade upp sina enorma kunskaper genom att högljutt proklamera att vinet värdinnan bjöd på var "för dekanterat", vilket hon "hörde på skvalpet". Vinet var ett lådvin från året före.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

F.ö. lagar jag kalvfilé och lantcalabrese med massor av timjan, chiliolja, lök och vitlök kokt i amarone och kryddstark tomatsås, samt hasselbackspotatis, getostcrème och ugnsgrillade grönsaker - sparris och körsbärstomater. Och så dricker vi resten av vinet till sen. Blir en trevlig kväll! :)

 

Bara skicka över adressen så kommer jag! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chateau de seguin e ruggit bra för den pengen.Tror även det finns på magnumflaska om du vill känna dig extra schtekig :)

 

http://www.systembolaget.se/SokDrycker/Produkt?VaruNr=3570&Butik=0&SokStrangar=

 

Tänk på att hälla upp den i en karaff / dekantera några timmar innan.

 

Tror t.o.m. jag har en sådan hemma, får bli att korka upp idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thörnströms är riktigt nice!

Ba bättre än KoV om man inte vill ha för stelt?

 

Kan rekommendera Lebua at state tower om du är i Bangkok.

 

skybar_sirocco_bangkok_thailand.jpg

 

njä, KoV>Ba imo, men bättre valuta på Ba. lite olika typer av mat, Ba är mer traditionellt och gott, KoV är mer häftigt och annorlunda.

 

inte käkat på scirocco än, men hört lite blandat om den så är lite sugen på den. dock käkat på vertigo som väl får anses vara ganska lika upplevelse?!

men rent allmänt känns det som att thailändska toprestauranger har en bra bit kvar till svenska, varken billigare, bättre service eller bättre mat.

 

+

 

 

tankat 1.5GB nu, 320-600ms till partypoker vid hård belastning, typ 1-2% packetloss men ingen nertid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag åt på det där mezzaluna (den italienska) som ligger inomhus en trappa över scirocco typ. Så här i efterhand tycker jag maten var oerhört medioker till det sjuka priset. Det var ju vällagat, bra kvalité på maten o.s.v. men väldigt fantasilöst och ingen smaksensation. Servicen och utsiken var ++++++ såklart men knappast något jag skulle göra om för matens skull. Om scirocco har bättre mat eller inte vet jag inte men känns ju spontant som att det antagligen tillhör samma ägare eller så och att det inte borde vara någon större skillnad förutom vad det är för rätter som serveras. Man kan ju lika gärna gå till den där terassen och ta en drink och sen äta någon annanstans känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag åt på det där mezzaluna (den italienska) som ligger inomhus en trappa över scirocco typ. Så här i efterhand tycker jag maten var oerhört medioker till det sjuka priset. Det var ju vällagat, bra kvalité på maten o.s.v. men väldigt fantasilöst och ingen smaksensation. Servicen och utsiken var ++++++ såklart men knappast något jag skulle göra om för matens skull. Om scirocco har bättre mat eller inte vet jag inte men känns ju spontant som att det antagligen tillhör samma ägare eller så och att det inte borde vara någon större skillnad förutom vad det är för rätter som serveras. Man kan ju lika gärna gå till den där terassen och ta en drink och sen äta någon annanstans känns det som.

 

lol

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jaja. mycket antaganden och ologiska resonemang, kan jag tycka. antar också det är det du lolar åt.

 

min enda poäng är väl att det känns som om man ska äta svindyr mat på hippa ställen så är nog inte bangkok det rätta stället, eller vad tycker ni? känns det inte lite så? thaiarna lyckas inte riktigt med sådant där

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kenzo Amour

 

"Kenzo Amour by Kenzo perfume for women is a soft, sensual, serene fragrance with a woody scent. The scent was inspired by a couple’s travels through Asia — one that is filled with vibrant colors and aromas, punctuated by encounters, bursts of laughter and smiles, soft sensations, pictures and perfumes brimming with life. The gorgeous bottle is just as sensational, a true work of art that comes in fuscia, orange and white to symbolize the romantic colors of Asia."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag åt på det där mezzaluna (den italienska) som ligger inomhus en trappa över scirocco typ. Så här i efterhand tycker jag maten var oerhört medioker till det sjuka priset. Det var ju vällagat, bra kvalité på maten o.s.v. men väldigt fantasilöst och ingen smaksensation. Servicen och utsiken var ++++++ såklart men knappast något jag skulle göra om för matens skull. Om scirocco har bättre mat eller inte vet jag inte men känns ju spontant som att det antagligen tillhör samma ägare eller så och att det inte borde vara någon större skillnad förutom vad det är för rätter som serveras. Man kan ju lika gärna gå till den där terassen och ta en drink och sen äta någon annanstans känns det som.

 

Svindyr i Bangkok men typ billigare än dom flesta >hyfsade restauranger i väst.

Men håller ändå med dig till 33%.

Trots allt en minnesvärd upplevelse trots att jag inte vågade gå ut längre än halvägs på skybaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att du, heltok, diskuterade lösning för mer än 2 skärmar för ett tag sedan, men minns inte om det var här eller i någon tråd? Minns åtminstone att personen som frågade blev väldigt nöjd med ditt råd, så frågar igen efter att inte ha hittat det i historiken...

 

Sååå, bra lösning när man vill ha mer än 2 skärmar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har för mig att du, heltok, diskuterade lösning för mer än 2 skärmar för ett tag sedan, men minns inte om det var här eller i någon tråd? Minns åtminstone att personen som frågade blev väldigt nöjd med ditt råd, så frågar igen efter att inte ha hittat det i historiken...

 

Sååå, bra lösning när man vill ha mer än 2 skärmar?

 

Jag fick förslaget att köpa ett saphire 6850. funkar utmärkt med mer än 2 skärmar och hyfsat tyst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade tråden nu, valde ni inte 6850 pga killens lägre budget? Om man har högre budget, vilket kort väljer man då?

 

Sapphire 5870 verkar nice?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=517996

 

http://www.sweclockers.com/artikel/12880-djupdykning-i-radeon-hd-6800-serien

 

jag kör på 6850 och får bli ett till om jag ens skulle behöva mer krut på grafikfronten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte ett 6850 till tjejen idag, funkar riktigt riktigt bra. Väldigt prisvärt kort. 6870:et är snäppet vassare, men dyrare såklart, men ses även det som ett mycket prisvärt kort. Beroende på vad för moderkort du har så kan du kanske SLIa 2 kort och köra dom tillsammans.

 

5870 är gamla versionen, dom går t ex 4850, 5850, 6850. Finns ingen poäng att köpa ett äldre kort imo.

 

Kom ihåg att köpa displayport till DVI adapter på samma gång btw. Behövs bara en.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...