Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

äter frukost och får på cnn se lite nyheter från sverige och blir förvånad hur jag på morgonsurfen kunde missa att vi fått ett terrordåd i sverige...

 

Skulle döda svenskar

Cirka tio minuter före explosionerna skickades ett mejl till TT, även adresserat till Säpo, där en man vänder sig till "Sverige och svenska folket".

Han hänvisar till den svenska tystnaden kring Lars Vilks målningar, de svenska soldaterna i Afghanistan och säger att "nu ska era barn, döttrar och systrar dö lika som våra bröder och systrar och barn dör."

– Våra aktioner kommer att prata för sig själva. Så länge ni inte slutar ert krig mot islam och förnedrande mot profeten och ert dumma support till grisen Vilks, säger mannen.

"Frukta inte döden"

Därpå uppmanar mannen alla muslimer i Sverige att "sluta fjäska och förnedra er". Han avslutar meddelandet med ännu en uppmaning till "alla mujahedin i Europa och Sverige":

– Nu är det dags att slå till, vänta inte längre. Kom fram med vad än ni har även om det är en kniv och jag vet att ni har mer än en kniv att komma med. Frukta ingen, frukta inget fängelse, frukta inte döden.

Säpo kommenterar inte

Säpo har inte velat kommentera innehållet för TT eller bekräfta om man fått mejlet, som innehåller ljudfiler där både svenska och arabiska talas.

TT har inte heller fått bekräftat att mejlet har med sprängningen att göra.

Var i Mellanöstern

Det framgår inte av ljudfilerna om mannen som talar hör till någon organisation. Däremot säger han sig ha varit i Mellanöstern och han ber sin familj om förlåtelse för att han ljugit för dem.

– Jag åkte aldrig till Mellanöstern för att jobba eller tjäna pengar, jag åkte dit för jihad, säger mannen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

– Det såg ut som om mannen hade burit något som exploderat på magen på honom. Det säger Pascal, den förste som kom fram till den döende mannen på Bryggargatan i Stockholm

 

Pascal är utbildad sjukvårdare och livräddare och försökte ge den skadade terroristen första hjälpen.

 

– Jag tog bort en palestinahalsduk från hans ansikte för att frigöra luftvägarna och försökte genomföra hjärt- och lungräddning, men det var för sent, säger han.

 

Pascal är definitivt en hjälte :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seriöst msn 2011 är fan sämsta skiten någonsin. tyckte det var brutaldåligt första dagen, sedan blev det ännu värre, visade sig att jag hade underskattat hur dåligt det kunde vara...

 

hur mycket hatar ni msn 2011? vad är bästa pc-alternativet?

 

Varför uppdatera då? Har inte testat det själv men blir det inte bra med a-patch?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ska byta mitt bredband till telias fiber och då ska tydligen BBBs modem lämnas tillbaka (?!), telia tillgodoser inget nytt. Så nu tänkte jag kika med alla teknikfreaks vad man ska satsa på för modem?

 

Vore tex guld om det fanns någon form av sändare som inte krävde el som man ska stoppa direkt till nätanslutningen. Iom att det ska användas trådlöst i lägenheten och de inte finns eluttag i direkt anslutning till uttaget vore de övernutz men annars bara förslag på bra, semibilliga modem :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

seriöst msn 2011 är fan sämsta skiten någonsin. tyckte det var brutaldåligt första dagen, sedan blev det ännu värre, visade sig att jag hade underskattat hur dåligt det kunde vara...

 

hur mycket hatar ni msn 2011? vad är bästa pc-alternativet?

 

+1. Råkade installera av misstag. Hittade äldre versioner på länken nedan:

http://www.oldapps.com/msn_messenger.php

 

Har funkat bra för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det fiber behövs inget modem öht. Du behöver bara en router med inbyggt trådlöst nätverk (som iofs kräver ström givetvis). Eller så drar du bara en nätverkskabel direkt från vägguttaget (nätverket, ej ström) in i datorn.

 

 

sry menade en bra router :)

 

Iom de är 3 datorer eller mer i lägenheten och min stationära står på andra sidan lägenheten så behövs trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...