Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

WAT?! Nån mer än mig som gillar The Colony :D?! Jag föredrog dock S01 över S02, mycket roligare folk, även om produktionen e bättre på S02.

 

West Wing/Vita huset är tokbra, se den om du inte gjort det. Rätt "smart" serie dock. I samma stil (av samma kille) är Studio 60 on the sunset strip och Sports Night. Friday Night Lights är en av mina favvoserier, iaf första 2-3 säsongerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WAT?! Nån mer än mig som gillar The Colony :D?! Jag föredrog dock S01 över S02, mycket roligare folk, även om produktionen e bättre på S02.

 

gillar konceptet, lite fascination för post-apocalypser. intressant att se hur instabila de blir efter några dagar under stress, men känns som att allt de utsätts för etc är lite krystat.

 

om du gillade serien tror jag du kommer gilla beyond the limit, handlar om några som ska bestiga mount everest, rätt tufft både fysiskt och pyskiskt. börjar med att en dör direkt och slutar med en rejäl kontrovers som skakar alpinismvärlden.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att grinda om. Tyvärr tappar den ganska mkt 2-3 gången man ser den.

 

Rätt säker på att jag kommer se om den (kanske skippar säsong 2...) men det blev rätt intensivt tittande så det får nog dröja några månader iaf.

 

Stora förhoppningar på Boardwalk Empire. Om inte annat får man en liten dos Omar igen iaf.

 

Treme verkade rätt segt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var precis ute med mina nyinköpta (igår) VFF KSO och tog en kortare morgonrunda på 20 minuter. Det kändes ganska ovant måste jag säga, och jag kunde inte springa i lika högt tempo som jag brukar. Mina vader fick känna att de lever också. Det är sådant som blir bättre med tiden, antar jag?

 

Jag mötte en del folk på cykel när jag var ute och sprang. Alla tittade mycket konstigt på mig när de såg vad jag hade för underliga skor på fötterna. Mycket underhållande :D.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gillar konceptet, lite fascination för post-apocalypser. intressant att se hur instabila de blir efter några dagar under stress, men känns som att allt de utsätts för etc är lite krystat.

 

om du gillade serien tror jag du kommer gilla beyond the limit, handlar om några som ska bestiga mount everest, rätt tufft både fysiskt och pyskiskt. börjar med att en dör direkt och slutar med en rejäl kontrovers som skakar alpinismvärlden.

 

Är det när David Sharp lämnas kvar på toppen? Läst rätt mycket om Everest förut, och hans dödsfall. Rätt vidrigt gjort av ledaren, men så är han ju universalt avskydd av klättervärlden också :P Spec med tanke på att dom fick ner en kille i liknande omständigheter bara ett litet tag efteråt, levande...

 

Tack för tipset!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det när David Sharp lämnas kvar på toppen? Läst rätt mycket om Everest förut, och hans dödsfall. Rätt vidrigt gjort av ledaren, men så är han ju universalt avskydd av klättervärlden också :P Spec med tanke på att dom fick ner en kille i liknande omständigheter bara ett litet tag efteråt, levande...

 

Tack för tipset!

 

mm. ska inte spoila för mycket, men var ju lite kontrovers och påståenden talar emot varandra etc etc. tror du kommer få lite annan bild av vad som hände när du sett serien, har full förståelse för han som upptäcker honom som väljer att vandra vidare. dels för egoistiska anledningar t ex

 

1% chans att man dör om man vandrar vidare själv (EV=0.99liv)

5% chans att man dör om man försöker rädda den andre (EV=1.90liv)

 

tycker inte man kan se ner på de som väljer de första alternativet. all heder åt de som väljer det andra, men tycker inte man ska göra någon skandal av det andra.

 

men säg att det är 5% chans att de andra överlever även om man försöker rädda honom. isåfall blir ju väntevärdet högre på att bara låta den andre dö.

 

är ett tufft berg och de som bestiger det vet att de riskerar att dö, tycker inte man kan använda civiliserad moral i sådana situationer likt att jag tycker det är okej att ha ihjäl och äta den svaga i detta exemplet:

http://en.wikipedia.org/wiki/R_v_Dudley_and_Stephens#Saint_Christopher_case

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, Brice har ju otroligt dåligt rykte inom Everest/K2/Annapurna kretsar. Hans uthorande av Everest har ju direkt lett till ett antal dödsfall, av personer som av seriösa ledare aldrig ens skulle tillåtas följa med upp.

 

Det enda vettiga han gjort verkar vara att direkt och öppet säga till alla deltagare att hans Sherpas inte kommer riskera livet för dig om du klantar dig. Följ order, så får du hjälp. Lek rambo, och dö ensam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

mycket fint. är väl bara vi få österrikare som tror att folk reagerar på incitament så bara vi som använder oss av det ordet. jag slarvar ofta med låneord från engelskan, har flera på msn som mobbar mig konstant för min bristfälliga stavning av konsumption, incentiv etc etc.

 

 

så sant, största felet med våra skolor är att barn får lära sig att lära sig är tråkigt.

 

sånt här vi liberaler inte gillar:

http://hallandsposten.se/nyheter/halmstad/1.947547-sist-ut-vagra-lumpen-fick-fangelse

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt säker på att jag kommer se om den (kanske skippar säsong 2...) men det blev rätt intensivt tittande så det får nog dröja några månader iaf.

 

Stora förhoppningar på Boardwalk Empire. Om inte annat får man en liten dos Omar igen iaf.

 

Treme verkade rätt segt.

Neee. The Wire är känd för sina rätt sega ~3 första avsnitt för att sen leverera duktigt (nästan) rakt igenom. Ge Treme en chans så kommer du inte kunna släppa den heller efter ett tag imo. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eh, väntvärdesmaximering är utilitaristisk och marxistisk tradition. Liberalerna är de som står för okränkbara rättigheter och sånt trams.

 

Eh. ST nämde också den lilla termen "värdet av människoliv", men jag vet att det inte är något du ser, eller för den delen bryr dig om, vid första anblick.

 

"okränkbara rättigheter", det är nästan så att man sätter morgonkaffet i halsen :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...