Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

I can only lol.

Sverigedemokraterna, som hade tänkt lägga upp emot 1,5 miljoner kronor på att visa valreklam i TV4, säger till TT att de vill ha ekonomisk kompensation från TV4 för tiden och resurserna de lagt på att göra filmen.
Agreed.

Lånar från Dybbans blogg på AB för det är A) sån jävla humor och B) folk måste få veta vilka stjärnor de röstar på (även om det bara råkar vara i Filipstad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var precis ute och tog premiärlöpturen med mina nya vvf bikila. Helt underbar känsla att springa utan vanliga tunga skor. Benen ville bara springa så snabbt som möjligt så fick nästan tvinga mig själv att ta det lite lugnt. Tror det är första gången i mitt liv som det var roligt att springa en längre sträcka. Inte bara plågsamt under tiden och sedan skönt efteråt utan också njutning under tiden. Sprang en mil på nytt PB 44 min och var bara sista kilometern som det började göra ont i vaderna.

Kommer aldrig mer ta på mig ett par traditionella löparskor :)

Länk till kommentar

Var precis ute och tog premiärlöpturen med mina nya vvf bikila. Helt underbar känsla att springa utan vanliga tunga skor. Benen ville bara springa så snabbt som möjligt så fick nästan tvinga mig själv att ta det lite lugnt. Tror det är första gången i mitt liv som det var roligt att springa en längre sträcka. Inte bara plågsamt under tiden och sedan skönt efteråt utan också njutning under tiden. Sprang en mil på nytt PB 44 min och var bara sista kilometern som det började göra ont i vaderna.

kul att höra! ta det lite försiktigt i övergången så du inte får några onödiga skador bara. och njut av träningsvärken imon :)

idag träffades vi 7 vff/barfotalöpare inkl en journalist. snackade lite rent allmänt om barfotalöpning, journalisten ställde massa frågor, mycket handlade om hur man ska göra om man ska börja etc. gissar att det var lite sektvarning på oss, alla hade läst samma böcker(born to run), hemsidor(birthdayshoes) och kände till samma personer(barefoot ted) etc. flera som var intresserad av primal/movnat, crossfit och intermittent fasting etc. gissar journalisten tycker vi verkar lite hjärntvättade som alla sa ungefär samma sak :)

sprang något varv när han fotade oss, givetvis tramsade jag maximalt och hoppade barfota bland minigolfarna fotogeniskt som man är.

sedan sprang vi iväg, alla utom en barfota och sprang 45min barfota i skogen, mot slutet var det riktigt hård terräng. var lite blandat sällskap, en ultralöpare som sprang barfota alltid, han sa att den sista grus/gammal-asfalt vägen var det värsta han sprungit på. en som gjorde barfotadebuten slog i stortån så den började blöda. men i övrigt bara väldigt trevlig lugn socialjogg. ska bli spännande att se artikeln sen :)

Länk till kommentar

kul att höra! ta det lite försiktigt i övergången så du inte får några onödiga skador bara. och njut av träningsvärken imon :)

idag träffades vi 7 vff/barfotalöpare inkl en journalist. snackade lite rent allmänt om barfotalöpning, journalisten ställde massa frågor, mycket handlade om hur man ska göra om man ska börja etc. gissar att det var lite sektvarning på oss, alla hade läst samma böcker(born to run), hemsidor(birthdayshoes) och kände till samma personer(barefoot ted) etc. flera som var intresserad av primal/movnat, crossfit och intermittent fasting etc. gissar journalisten tycker vi verkar lite hjärntvättade som alla sa ungefär samma sak :)

sprang något varv när han fotade oss, givetvis tramsade jag maximalt och hoppade barfota bland minigolfarna fotogeniskt som man är.

sedan sprang vi iväg, alla utom en barfota och sprang 45min barfota i skogen, mot slutet var det riktigt hård terräng. var lite blandat sällskap, en ultralöpare som sprang barfota alltid, han sa att den sista grus/gammal-asfalt vägen var det värsta han sprungit på. en som gjorde barfotadebuten slog i stortån så den började blöda. men i övrigt bara väldigt trevlig lugn socialjogg. ska bli spännande att se artikeln sen :)

De kommer säkert vinkla så att ni ser ut som ett gäng åsnor allihopa :mrgreen:

Länk till kommentar

wow det borde ju ge en träningsvärk från en annan värld att gå ut så hårt, rapportera gärna i övermorgon :mrgreen:

Ang känslan med dom på kände jag exakt samma, spritter i benen

Länk till kommentar

tänkte det jag med ;)

ska dock beställa ett par nu om någon dag :) vilken sajt rekar du och vilken modell var det som gällde. ska bara ha dem som löpardojjor är tanken

min personliga favvo är numera speed.

http://www.vibramfivefingers.it/eng/speed.aspx

inte långt kvar nu.... riktigt taggad =)

http://www.hbo.com/true-blood/episodes/3/35-fresh-blood/#/true-blood/episodes/3/35-fresh-blood/video/clip-jason-crystal.html/eNrjcmbOYC7ULMtMSc13zEvMqSzJTHbOzytJrShRz89JgQkFJKan+iXmpjLns0knlpbkF+QkVtqWFJWmsjGyMXIyMgIAdc8XOA==

Länk till kommentar

barfota är ännu billigare. men vi pokerspelare köper väl dyraste bara för sakens skull oavsett om det är bättre eller ej?

barfota kräver ganska många mil innan man kan, eller snarare vill, springa på något annat än gräs,sand,ren asfalt och någorlunda vältrampade stigar :). vibram gör bra sulor (dom gör sulor åt många skotillverkare bland annat andra barefoot) så jag har inget emot dom även om jag själv inte köper dom av principiella skäl men några av dom där fylller en annan nisch IMO business-casual ,travellers shoes etc fast med platta sulor.

Länk till kommentar

hehe faktiskt så odlar jag en del själv, + försöker vara självförsörjande/köpa svart bär,svamp,fisk,vilt. konsumerar också relativt stora mängder sydamerikansk kött och där är det tyvärr lite svårt att undvika skatter.

trots detta så är det förstås en hel del som måste kompletteras i dagligvaruaffärer speciellt vinterhalvåret.

med shopping så gör jag som så att all elektronik som är billigare köper jag på nätet och persedlar likaså till viss del. när jag kollar va som är billigast om det är utanför EU så tar jag pris på vara+frakt +uppskattad genomsnittstull typ 15% av vad det ska vara + lite extra $ risktillägg.

bränsle till människa och uppvärmning av huset går att lösa men jag klurar fortfarande på hur jag ska undvika bensinskatten.

svartimport av diesel/bensin svårt.

svartbygge av eget oljeraffineri går förstås bort direkt, konvertering till etanoldrift + egen etanoltillverkning skulle vara teoretiskt möjligt men på tok för mycket arbete. det enda rimliga alternativet är dieseldrift+ företag. fortfarande krångligt och äger inte/vill inte byta till dieselbil.

betalar skatt och försäkring på bil, mest för att jag vet det inte skulle vara särskilt uppskattat att köra utan av nära och kära som inte delar mina åsikter :)

edit: jag bränner inte egen sprit , mycket för att jag sällan dricker vodka.

däremot tar det alltid emot lite när man måste gå på bolaget för att man inte har vart förutseende nog med utlandsbeställningar.

Länk till kommentar

försäkring på bil

Ganska idiotiskt att inte vilja betala försäkring (om du nu inte vill det), vill ju inte gärna sitta där och betala livförsäkring åt någon livet ut för att man inte hade någon. Skaffade till och med försäkring på vattenskotern efter dödsfallet i somras.

Ang. det andra är det inte så lätt att odla själv såvida man inte bor på landet :-)

Länk till kommentar

Yes, a werepanther! Känns som dem lyckats klämma in det mesta. Häxa har väl inte kommit än, men Lafayette är väl på god väg?!

Länk till kommentar

tyckte denna modellen verkar vettig:

statusmodellen.jpg

håller ni med?

Yes, a werepanther! Känns som dem lyckats klämma in det mesta. Häxa har väl inte kommit än, men Lafayette är väl på god väg?!

bokspoiler:

häxor kommer =)

heh mjo men klurigare att komma undan när man handlar mat eller shoppar

direkta skatten är ju lägre, dels subventionerat och dels låg matmoms, men gör som jag, köp kött på nätet =)

Skön dagbok med en jävla massa politisk diskussion! Tänker börja följa och se ifall jag kan bidra med lite klassisk liberal visdom

rösta på KLP iår? alliansen verkar vinna med marginal ändå och jag får uppfattningen att ovanligt många liberaler faktiskt kommer lägga sin röst på KLP iår, se t ex:

https://www.flashback.org/t590091p13

tycker detta sammanfattar det hela bra:

Om det är en röst på (p) eller (lp) vs. att inte rösta alls, så torde fler röster på de tidigare vara ett större mått på misstro än fler uteblivna röster. Speciellt en röst på LP, hur skall de kunna vrida den rösten på något annat sätt än att du är djupt missnöjd med det nuvarande systemet? En utebliven röst kan de alltid se som bara att folk inte förstår eller bryr sig om politik, en röst på LP visar att du förstår och ogillar det.
Länk till kommentar