Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

mmm, jag är tacksam för att min tjej har varit med fler killar än vad jag har varit med tjejer. Hon har varit med den tuffa killen, den farliga killen, emo-killen, storkukade killen ,minipitten etc... Men ändå så är hon med mig, det är en skön känsla.

 

Till skillnad från alla horor som e nydingade från gymnasiet och provar vingarna på krogen... och inte klarar av att hantera den nya uppmärksamheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: Det var roligt:-D

+

 

 

mmm, jag är tacksam för att min tjej har varit med fler killar än vad jag har varit med tjejer. Hon har varit med den tuffa killen, den farliga killen, emo-killen, storkukade killen ,minipitten etc... Men ändå så är hon med mig, det är en skön känsla.

 

 

 

Till skillnad från alla horor som e nydingade från gymnasiet och provar vingarna på krogen... och inte klarar av att hantera den nya uppmärksamheten.

 

-

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt sjukt vad negativt det är med ordet "lösaktig tjej", om en kille har legat med 100 brudar får han en high five och en tårta, om en brud gör samma sak är hon en hora...

 

Det har ju i alla fall delvis med fortplantningen att göra. En hona behöver en stabil hane som kan se efter henne och skydda henne och barnet. Hon gör en långt mycket större investering när hon blir gravid en mannen. Hon måste alltså vara mer diskriminerande i valet av partner. En man kan sprida sin säd hejvilt utan att direkt förlora något på det, tvärtom tjänar han förmodligen på det.

 

Mycket av det som kan tyckas orättvist eller "ojämlikt" är grundat i naturen och kommer inte ändras bara för att vi vill det eller för att det är politiskt korrekt att tycka på ett visst sätt. Det är inte endast godtyckliga orsaker som ligger bakom att många saker (normer/värderingar/kultur osv) är som de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sure...

 

Har varit sugen på att börja löpa med sånna skor ett tag efter att ha läst lite här och blev ännu mer sugen efter att ha sett den videon. Du är säkert fått samma fråga 50 ggr nu, men vad ska man satsa på? Vibram Five Fingers, Terra Plana Evo, annat? Är det väldigt individuellt? Och vet du/nån nån butik där man kan testa dem. Tänkte dra till Löplabbet och testa five fingers, men kollade deras hemsida och hittar inte Terra-skorna där...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket av det som kan tyckas orättvist eller "ojämlikt" är grundat i naturen och kommer inte ändras bara för att vi vill det eller för att det är politiskt korrekt att tycka på ett visst sätt.

Så du saknar förmågan att analysera ett fenomen och komma fram till en välavvägd och sund åsikt utifrån din analys?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som är pumpad för UFC 117? Kolla in prefight pressconference, väl värt det! Klockren Silva är på slutet.

 

lite taggad är man allt, men inte överdrivet över denna galan. ska bli kul att se silva håna sonnen :)

 

 

Har varit sugen på att börja löpa med sånna skor ett tag efter att ha läst lite här och blev ännu mer sugen efter att ha sett den videon. Du är säkert fått samma fråga 50 ggr nu, men vad ska man satsa på? Vibram Five Fingers, Terra Plana Evo, annat? Är det väldigt individuellt? Och vet du/nån nån butik där man kan testa dem. Tänkte dra till Löplabbet och testa five fingers, men kollade deras hemsida och hittar inte Terra-skorna där...

 

VFF ftw imo och enligt de flesta andra i tråden. köp ett par bikila så blir du säkert nöjd. lyssna inte på löplabbet, större kvacksalvare får man leta efter, deras råd om stabiliserande skor mot min "pronering" var nära att skada mig permanent... köp skorna på

http://www.vibramfivefingers.it/eng/footwear.aspx

 

1storlek mindre än normalt typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonnen - lite bortgjord om man jämför videon med hans prefight smacktalk. Han säger alltid saker i stil med "we will see who the toughest guy is, I'm like an animal backed into a corner and will never quit bla bla bla", av videon att döma tappar han ut så fort det börjar göra lite ont.

 

Silva är storfavorit dock så hoppas det blir lite fight och att han inte avgör i första minuterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaddå jag saknar förmågan? Vad är det du missuppfattar i min post (det kanske du inte kan säga just eftersom du missuppfattat det men någonting är det)?

Som jag förstår dig menar du att gängse uppfattningar om moral och dylikt inte kan ändras eftersom alla (däribland du) är slavar under dina nedärvda gener och inte kan göra något åt detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VFF ftw imo och enligt de flesta andra i tråden. köp ett par bikila så blir du säkert nöjd. lyssna inte på löplabbet, större kvacksalvare får man leta efter, deras råd om stabiliserande skor mot min "pronering" var nära att skada mig permanent... köp skorna på

http://www.vibramfivefingers.it/eng/footwear.aspx

 

1storlek mindre än normalt typ.

Okej, tackar!

 

Någon som ska springa midnattsloppet förresten? Är lite sugen på att anmäla mig, men har inte sprungit så mycket på sistone så vet inte om det kommer bli av. Har sprungit det en gång tidigare och det var riktigt kul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta? Det är ju en av årets bästa galor på papper...

 

kanske är lite kräsen, föredrar kvalite före kvantitet. vad har sonnen att erbjuda jämfört med machida vs shogun, brock vs carwin och annat man har blivit bortskämd med på sistone. visst bra fighcards, men ME är föga upphetsande imo. ska bli kul att se men inget extraordinärt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske är lite kräsen, föredrar kvalite före kvantitet. vad har sonnen att erbjuda jämfört med machida vs shogun, brock vs carwin och annat man har blivit bortskämd med på sistone. visst bra fighcards, men ME är föga upphetsande imo. ska bli kul att se men inget extraordinärt...

 

En uppretad A Silva mot en sjuuuukt bra brottare med markkontroll i världsklass lockar iaf mig. Sonnen lär inte avvakta som andra tidigare gjort så jag tror det blir en händelserik match iaf. Men visst, vill du enbart jämföra main event när det handlar om galor som har runt 10 matcher så kan jag förstå och hålla med lite halvt.

 

Men kvalitet före kvantitet? Kan det vara så att du inte har koll på resten av namnen som fightas på galan? Thiago Alves mot Jon Fitch är ett main event på nästan alla galor som inte har en titelmatch. Det kryllar iaf av namn med kvalitet på galan. Så där kan jag verkligen inte fatta vad du menar.

 

Sen får du såklart personligen tycka vad du vill och vara hur ointresserad av just denna gala du vill :) Men brist på kvalitet, nej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att du inte har koll på resten av namnen som fightas på galan?

 

jodå jag har lite koll på en del av dem iaf. hughes har jag ingen respekt för alls sedan hans insats i tuf, när han tvingade sina fighters att läsa bibeln och ville likställa sig med någon elak drottning eller något var lol. almeida gillar jag, hoppas han spöar skiten ur hughes. jds är grym också, ska bli kul se han spöa fettot.

 

fitch vs thiago är ju intressant, men fortfarande är de mkt sämre än gsp båda två.

 

många hyfsat intressanta fighter, men ingen som får mig att sitta och skälva som brock eller machida...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jodå jag har lite koll på en del av dem iaf. hughes har jag ingen respekt för alls sedan hans insats i tuf, när han tvingade sina fighters att läsa bibeln och ville likställa sig med någon elak drottning eller något var lol. almeida gillar jag, hoppas han spöar skiten ur hughes. jds är grym också, ska bli kul se han spöa fettot.

 

fitch vs thiago är ju intressant, men fortfarande är de mkt sämre än gsp båda två.

 

många hyfsat intressanta fighter, men ingen som får mig att sitta och skälva som brock eller machida...

 

Ok, förstår ungefär hur du menar då :) Fast vem är inte mkt sämre än GSP? :mrgreen:

 

Inget fan av Hughes heller. Men nu får han iaf äntligen vettigt motstånd med. Hans match mot Renzo Gracie var inte världens mest "skälvande"....Tror verkligen "Big Dog" tar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...