Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Snälla token, lägg upp en poll på vad folk önskar se mindre av i tokboken. Tror elektronisk valuta vinner med ganska klar marginal.

Brukar ju gå i vågor men du skulle ju i princip kunna skippa vissa postare, tex mig. Ironiskt dock även mycket heltok så poängen kanske faller lite. :D

 

Håller med ovanstående, hoppsa, är inte avgång än på ett tag men vi har fått bra platser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla token, lägg upp en poll på vad folk önskar se mindre av i tokboken. Tror elektronisk valuta vinner med ganska klar marginal.

 

Det fina med denna dagboken är att om man vill diskutera något annat går det givetvis bra. Men kanske lättare att bara peka på andra och hoppas att någon annan ska ta initiativet?

 

Själv tycker jag diskussionen är motiverad, vi snackar trots allt 2000% ökning av investeringar många här har gjort och det är extremt få andra ställen som diskuterar det. Kolla flashback, 2+2 etc och se om du hittar någon seriös diskussion? Redan utan framtida uppsida är det en intressant diskussion och uppsidan är så enorm att om det går vägen(vilket förvisso får anses vara osannolikt) kommer det antagligen vara den största timlönen någon här kommer ha att läsa posterna. Och även om man inte investerar har det potential att påverka samhället enormt.

 

---

 

Hur går det med era handstand? Är det en överskattad övning eller är det så viktig som alla försöker få den? Själv kommer jag upp mot en vägg, kan lämna väggen någon sekunder, men faller sedan åt något håll så jag antar att jag måste stärka min core lite.

 

---

 

Duscha kallt ftw?

 

---

 

VQBjpJL.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fina med denna dagboken är att om man vill diskutera något annat går det givetvis bra. Men kanske lättare att bara peka på andra och hoppas att någon annan ska ta initiativet?

 

 

Öppna ögonen token, det postas massvis med ämnen (även från mig) men de tas inte vidare (möjligen pga ännu tråkigare topics).

 

Men jag släpper lite topics då..

 

*IKEA morden

*TIANJIN explosionerna

*Hudfärgade plåster

*Bo Lundgren menar att Reinis möjligen använt invandring för att förstöra Sveriges välfärd

*Samsung galaxy edge+ släpps inom 3 veckor...

* Jawbone UP3 är ett rätt skönt träningsarmband

*Random brudsnack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom jag inte var med förra rundan är detta nytt för mig. Men mina empiriska studier säger anus.

 

+ Tjejen har ett intresse som upptar en del av hennes fritid= du kan ha egna intressen utan att hon blir avundsjuk.

 

- Det tar så sjukt mycket tid så rätt som det är så blir du den som kör vagnen med hästen till diverse tävlingar. Dessutom, får ni barn ihop kommer du dra det tyngsta lasset i passningen av dem.

 

Fake-edit: Kan också vara ett helvete att föda barn om man ridit länge av vad jag förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, svaret på frågan är Ja.

 

Senast detta var uppe kom vi unisont fram till att hästtjejer likt djurtjejer i övrigt är rätt.. open minded. Just hästtjejer är dessutom ofta vältränade och har dessutom helt rätt typ av vighet. De har vidare uppenbarligen en hobby, så total tomhet och brist på samtalsämnen är uteslutet.

 

Först var däremot många fel ute och trodde tex att snitthästtjejen var flickvänsmaterial. Jag bevisade dem fel genom att tydligt påpeka att det inte stämmer.

 

Inser dock att jag själv blivit hästkille så för att vara konsekvent är det bara att bita i det sura äpplet och ha mycket sjukt sex, bli mer problematisk i förhållanden och med ca 80% sannolikhet måste jag bli lite socialt missanpassad. För enkelhetens skull tänkte jag rulla en tärning enligt 5/6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm så var det för mig med. Sedan föll det skarpt och verkar vara samma för de flesta svenska killarna.

 

Har haft appen i drygt en månad nu. Märkte ingen frekvensändring i matchning per högerswipe. Däremot tog ju tjejerna slut efter ett par dagar vilket ledde till att matchningarna mer eller mindre tog slut (max 1 per dag nu i snitt).

 

Däremot åkte jag till en annan mindre stad (<50k invånare) vilket var som att börja om på nytt.

 

Men som jag har förstått det så tar det aldrig slut brudar i de större städerna :lol:

 

Tokbokens top 5 pick-up lines? 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: råkade passera jante-gränsen märkte jag.

Okej, ganska uppenbart att ni ynglingar behöver lite vägledning här i livet.

 

Facit:

 

 

Lita inte på kvinnor som är fästa vid tama djur, i synnerhet inte sådana som sysslar med agility och dressyr. Ty, de kommer att försöka domesticera er på samma sätt.

Har direkt motsatta erfarenheter själv iaf.

Hästtjejen dominerar hästen, sedan har hon längtat efter att släppa det och domineras. Så jag har åtminstone trott att det inte är helt ovanligt.

 

Sen om dina djurvana tjejer försöker få dig att sluta kissa på golvet, visst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kanske varit uppe i wellboken, men hur beskattas bitcoin, ether osv vid köp/försäljning i investeringssyfte från ex. kraken samt när de används för att handla varor?

 

Skatteverket har rätt otydliga regler så det är svårt att veta. De antar att det finns någon officiell växelkurs som inte riktigt är specificerad och att man för varje köp ska spåra exakt värdet av kursen när man fick sina bitcoin och exakta värdet när man spenderade dem. Vilket givetvis gör det till ett helt clusterfuck när jag skickar någon krona till er och därmed ska skatta på dem givet en kurs jag när jag fick dem, vilket efter lite runtskickande är helt omöjligt för mig att veta vilken av dem det var.

 

Och har man spelat poker online och vunnit lite potter hit och dit för Bitcoin så blir det nog rätt jäkla svårt att reda ut exakt vad priset på bitcoin var när man vann dem. Och skickar man till satoshidice ska man isåfall skatta på att man skickar iväg bitcoins eller på att man vinner bitcoins. Ingen vet... Och skatteverket hade försök vara tydliga med lagarna hade de antagligen blivit rejält exploaterade för det funkar helt enkelt som de vill göra. Någon startar en shitcoin ni investerar i och den gular och ni gör avdrag utan att något egentligen har hänt så helt plötsligt börja alla göra enorma avdrag för förluster i shitcoins.

 

Helt enkelt även om man vill göra rätt för sig är det i princip omöjligt att göra det för de flesta av oss. Så de flesta av oss gör inget och räknar med risken för 42% vinstskatt i framtiden. Förhoppningsvis är vår verksamhet så små belopp att det anses vara hobbyverksamhet, om Bitcoin lyckas och vi blir riktigt rika flyr vi till Tyskland som inte har vinstskatt på Bitcoin.

 

Tror för övrigt skatteverket är tysta nu för att Bitcoin har gått dåligt och därmed har många rätt av göra avdrag, om kursen rusar 10x igen lär de börja skramla desto mer.

 

 

Har haft appen i drygt en månad nu. Märkte ingen frekvensändring i matchning per högerswipe. Däremot tog ju tjejerna slut efter ett par dagar vilket ledde till att matchningarna mer eller mindre tog slut (max 1 per dag nu i snitt).

 

Däremot åkte jag till en annan mindre stad (<50k invånare) vilket var som att börja om på nytt.

 

Men som jag har förstått det så tar det aldrig slut brudar i de större städerna :lol:

 

Tokbokens top 5 pick-up lines? 8-)

 

Misstänker att systemet gör att det finns fler manliga fotomodeller i storstäderna som tar alla visningar jämfört med i småstäder. En match om dagen får anses vara bra om det hade varit storstad.

 

Pickupline för tinder antar jag vi diskuterar? Skriva något om hennes text eller bild. Hört en del generiska typ

"Vad väger en isbjörn?"

"...?"

"Tillräckligt för att bryta isen!"

 

:roll:

 

---

 

Apple bygger självkörande bil i militärbas:

http://www.theguardian.com/technology/2015/aug/14/apple-self-driving-car-project-titan-sooner-than-expected

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pickupline för tinder antar jag vi diskuterar? Skriva något om hennes text eller bild. Hört en del generiska typ

"Vad väger en isbjörn?"

"...?"

"Tillräckligt för att bryta isen!"

 

:roll:

 

Hade hoppats på något i stil med:

 

"- Är de lugnt om man betalar med bitcoins?"

 

"- Jag har en pall framför min toalett"

 

"- Enligt Paelo så ska man inte använda kuddar när man sover. Jag har en säng utan kuddar, vill du prova?"

 

"- Vill du åka min Tesla?"

 

:D

 

---

 

eth nere och hämtar andan på 640, läge att passa på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade hoppats på något i stil med:

 

"- Är de lugnt om man betalar med bitcoins?"

 

"- Jag har en pall framför min toalett"

 

"- Enligt Paelo så ska man inte använda kuddar när man sover. Jag har en säng utan kuddar, vill du prova?"

 

"- Vill du åka min Tesla?"

 

:D

 

---

 

eth nere och hämtar andan på 640, läge att passa på?

 

 

Vet inte exakt hur tinder funkar, men får du väl en matchning så är det sista du ska köra en pickup line. Det vore lite som att under sexet storögt säga med babyröst "kjan vi ha sex bäjby ".

Jävligt efterblivet. 7 of Diamonds2 of Clubs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte exakt hur tinder funkar, men får du väl en matchning så är det sista du ska köra en pickup line. Det vore lite som att under sexet storögt säga med babyröst "kjan vi ha sex bäjby ".

Jävligt efterblivet. 7 of Diamonds2 of Clubs

 

Den bästa pickup/openinglinen är den som tjejen inte fattar att det är en. Med andra ord får det inte vara cheezy eller verka förutbestämd eller något du alltid säger till alla. Utan bästa linen är den som får henne och känna sig unik. Typ som när du skriver CV, viktigt då att du får läsaren att tro att detta CV är skrivet endast till det företaget och inte ett massutskick. Samma sak med tjejen vilket diskvalificerar alla poster som inte blir unika för henne.

 

Bäst är att ha en casual approach (för att inte verka vara värsta tinder-pron) och att på ett smart sätt ge henne en komplimang. Och då menar jag inte "vilka vackra ögon du har"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den bästa pickup/openinglinen är den som tjejen inte fattar att det är en. Med andra ord får det inte vara cheezy eller verka förutbestämd eller något du alltid säger till alla. Utan bästa linen är den som får henne och känna sig unik. Typ som när du skriver CV, viktigt då att du får läsaren att tro att detta CV är skrivet endast till det företaget och inte ett massutskick. Samma sak med tjejen vilket diskvalificerar alla poster som inte blir unika för henne.

 

Bäst är att ha en casual approach (för att inte verka vara värsta tinder-pron) och att på ett smart sätt ge henne en komplimang. Och då menar jag inte "vilka vackra ögon du har"

 

men... snacka om att utgå ifrån att tjejen bestämmer reglerna. En bild med ett äkta leende, sen får det bära eller brista. Dessutom, har du någon som är populär, så lär en hel drös med betas försöka charma tjejen med CV-brev.

Skriv "Hej!" om du nu måste skriva och så svarar hon väl om hon vill svara?

 

mvh längesedan jag var med i gamet men det är väl samma jävla game89

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...