Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Intressant, jag kan ha missbedömt lite.

 

 

Är nog exceptionell ändå.

 

 

Saken är den att nästan hela testet följer liknande mönster. För det första går det mesta 1-2-3 + 1-2-3 väldigt mycket. Så pass att vi även får en del givet av diagonalen som en slags clownlösning (är ju inte det vi ska titta på).

 

Vidare har vi oerhört många case av klassiska "förändra det som överlappar". Sista uppgiften kan skapa lite huvudvärk då det blir lite "ett steg till", men det är fortfarande samma koncept.

 

Så antagligen kan man se det här testet som att det innehåller en massa information och därmed blir krångligt, eller så följer man bara dessa fåtal raka linjer som ges.

 

Jag löste testet på ca 2-3 minuter, dvs kan inte få det till annat än att jag förstod vad jag skulle leta efter för typ av mönster om det inte uppfattas som lätt av de flesta här.

 

 

 

 

Tillslut blev vi påminda om varför serien är den bästa någonsin.
Fast BB har ju tyvärr dödat det där, vi är dömda att säga "en av de bästa" hela vår generation IMO.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the wire är i toppen för mig, GoT är "officiell" tvåa för mig(men egentligen är det firefly.) Vet att den är inte uppskattad i tokboken men jag kan bara inte få nog av det, ser det med jämna mellanrum igen typ vartannat år.

 

 

breaking bad, justified, true detective är serier som ligger i nästa tier

 

sedan där någonstans under har vi sopranos osv..

 

jag förstår om folk tycker jag rankar sopranos för lågt men jag hade nog gillat sopranos mer om jag hade sett det vecka för vecka istället för marathons för till skillnad från the wire och andra serier jag har marathonat så har jag tiltat för mycket över sopranos emellanåt. Karaktärerna var inte lika sköna helt enkelt imo även om serien i sig kanske var mer "autentisk" än the wire. Jag kunde inte få nog av dialogerna mellan mcnulty, bunk, lester osv medan jag raga sönder över massvis med karaktärer i sopranos, en hel del där som tiltade mig som walter whites fru gjorde i bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fascinerande att försöka förstå Ethererum. Spana in:

https://stats.ethdev.com/?1

 

Tar några sekunder för hjärnan att fatta skillnaderna mot bitcoin.

 

Tydligen vill ethereum också testa sin pålitlighet trots att nästan inga är fullnodes då nätet fortfarande är en beta. Men de verkade klara första attacken rätt väl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den där Ali verkar ju inte riktigt klok... :-(

 

Ovan är tyvärr alltför vanligt bland vänsterfolk. Har försökt ett par gånger med en kommunistisk lärare och en kommunalpolitiker(v) som jag är vän med på FB. Alltid slutar det med finn fem fel i argumentationsfel och man kallas för både ditt och datt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja, men nu tar ju folk inte doser på 50k IE direkt, lol.

Dessvärre är ju rekommendationen 400 IE vilket är katastrofalt lite. D3 ska dessutom kombineras med andra vitaminer och mineraler för bästa effekt.

 

Postade den inte som kritik utan tänkte att det var intressant att läsa för en del då det diskuterats flitigt här inne, själv kör jag 5000IE på vinterhalvåret.

 

Okej, ja det kanske var dumt av mig och anta att det var kritiskt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men nu tar ju folk inte doser på 50k IE direkt, lol.

Dessvärre är ju rekommendationen 400 IE vilket är katastrofalt lite. D3 ska dessutom kombineras med andra vitaminer och mineraler för bästa effekt.

 

Postade den inte som kritik utan tänkte att det var intressant att läsa för en del då det diskuterats flitigt här inne, själv kör jag 5000IE på vinterhalvåret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säsongen har varit riktigt seg imo, ett bra avsnitt kan ju inte räcka för att man ska tycka hela varit asbra :)

 

Sådär låter det alltid men folk blir blinda av att tempot höjs i de sista avsnitten och intalar sig att hela säsongerna har fallit dem i smak. Tycker det är tråkigt att dom har förstört Dorne totalt och till viss del även Jamies karaktär men utöver det har säsongen varit bra. Syftar dessutom på hela serien, inte bara den här säsongen (=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är tråkigt att dom har förstört Dorne totalt

 

Men de aceade tuttscenen. All is forgiven imo. Vetefan om Dorne var mycket bättre i böckerna heller. Säsongen var lite transportsträcka men tycker senaste två eps varit riktigt bra och senaste var så sjukt bra slut. Som bokläsare kan jag avslöja att säsongen har mer att ge. Mycket mer... :shock:

 

Spoiler!
tumblr_lnoegd33U61qzctjlo1_500.png

 

---

 

Angående wellbokträffen på lördag. Ser ut att bli riktigt varmt. Men är kanske inte riktigt kajakvarmt i vattnet än, men tror lite chill vid varm insjö med grill kan bli riktigt nice. Typ Sisjön är säkert badbart(med lite vilja) såhär års och man kan hitta fina platser att chilla i lugn och ro och tända en engångsgrill vid. Så kom igen nu och anmäl intresse, alla som har dykt upp tidigare år har varit jättesköna och det har spårat ur fint! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men de aceade tuttscenen. All is forgiven imo. Vetefan om Dorne var mycket bättre i böckerna heller. Säsongen var lite transportsträcka men tycker senaste två eps varit riktigt bra och senaste var så sjukt bra slut. Som bokläsare kan jag avslöja att säsongen har mer att ge. Mycket mer... :shock:

 

Spoiler!
tumblr_lnoegd33U61qzctjlo1_500.png

 

Dorne i böckerna är ju fyllt av konspirationer, förräderi och stora händelser. Men iom att de klippt bort hela fAegon-storyn och hade problem med inspelningen i Sevilla så vart det som det vart.

 

 

 

Hur tror du att Jon kommer att återuppstå nu när Melisandre inte närvarar? Wargandes in i Ghost känns imho som det inte gör sig så bra i tv-serien.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dorne i böckerna är ju fyllt av konspirationer, förräderi och stora händelser. Men iom att de klippt bort hela fAegon-storyn och hade problem med inspelningen i Sevilla så vart det som det vart.

 

 

 

Hur tror du att Jon kommer att återuppstå nu när Melisandre inte närvarar? Wargandes in i Ghost känns imho som det inte gör sig så bra i tv-serien.

 

 

Major spoiler

Spoiler!
Min teori:

Spoiler!
Ramsey/Brienne dödar Stannis, Melisandre offrar sig för att rädda Azor Ahai och Jon Snow öppnar ögonen.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Angående wellbokträffen på lördag. Ser ut att bli riktigt varmt. Men är kanske inte riktigt kajakvarmt i vattnet än, men tror lite chill vid varm insjö med grill kan bli riktigt nice. Typ Sisjön är säkert badbart(med lite vilja) såhär års och man kan hitta fina platser att chilla i lugn och ro och tända en engångsgrill vid. Så kom igen nu och anmäl intresse, alla som har dykt upp tidigare år har varit jättesköna och det har spårat ur fint! :)

 

Blivit bortlovad som flytthjälp, vilken tid är det tänkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit bortlovad som flytthjälp, vilken tid är det tänkt?

 

Öppen för förslag, men dra dit vid 12-15tiden låter väl rimligt? Kan tänka mig cykla om andra gillar det, åka annans bil eller hyra bil beroende vad andra känner.

 

---

 

Tips på diskmaskiner inkl installation, 60cm klassen. Snabb prisjakt säger:

http://www.elgiganten.se/product/vitvaror/diskmaskin/SMP53M05SK/bosch-diskmaskin-smp53m05sk-stal

 

Finns det bättre alternativ? Tänka på etc?

 

Om fler än jag hade missat (vet inte hur jag lyckats med det), Rick and Morty:

Mycket fin serie ja, men bli lite gammal snabbt. Men härligt over the top, rå humor och aspiga diskussioner om känsliga ämnen!

 

---

 

Keyne-West-korv:

http://motherboard.vice.com/read/the-guy-who-want-to-sell-you-salami-made-out-of-james-franco-are-100-serious?utm_source=mbfbvn

 

Hade ni ätit det? Någon speciell annan korv ni hade föredragit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...