Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Nu har det hänt. Använde för första gången bitcoin till något "riktigt". Körde fast i autocad och behövde hjälp med lite bygglovsritningar. Hittade en duktig polack på nätet som löste problemet snabbt och enkelt för 50mBTC. Ljuvlig känsla! :-D

 

Kul. I takt med att nätverket växer kommer stunder som dessa bli allt vanligare :)

 

Fin post:

https://bitcointalk.org/index.php?topic=871188.0

 

På fredag är det dags för Bitcoin Black Friday:

YS78lPh.jpg

 

Passa på att stödja nätverket genom att shoppa något random. Hoppas på att se nytt rekord i antal transactions. Hittar ni något roligt att köpa så posta det!

 

Kanske en Einsteinväska?

http://mixedtees.com/Geek-Shirts/science-shirts/einstein-tote

Eller bitcoinväskan?

http://mixedtees.com/Pop-Culture-Shirts/bitcoin/bitcoin-giant-leap-tote

Ett par babymockasiner?

https://bitdazzle.com/products/666495/hand-beaded-leather-baby-moccasins

Flugor är alltid festligt?

http://www.bowtiesbyjenn.com/

 

Rätt många stora block:

https://insight.bitpay.com/blocks

 

Hoppas på att se många maxade block på fredag :)

 

 

---

 

Riktigt fina avsnitt av Homeland och Newsroom, den senare är min favoritserie nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på en balanserad bok-rulle!

 

Har knappt läst några böcker alls men tänkt ge mig på en del i diverse olika kategorier och genres. Jag vill att det ska vara balanserat så att det inte bara blir om livsfilosofier och självhjälp utan även blanda in annat som fantasy och övriga must-read-böcker.

 

Har tänkt mig runt 5-7 böcker, alla bör finnas på svenska. Har iaf bestämt mig för att ta en fantasybok då genren tilltalar mig, och tänk då på att det blir min första så ta nåt hyffsat lättsmält.

 

De obotliga optimisternas klubb

Svärdet och spiran (finns en tjock uppföljare)

 

Många ord, bra böcker =)

 

 

Edit: The First Law-trilogin, bra fantasy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på en balanserad bok-rulle!

 

Självhjälp: The willpower instinct (

)

Fack: Assange - Memoarer är prostitution

Lätt skön: Niffenegger - The timetraveler's wife

Skön: Murakami - The Wind up bird

Svår skön: Wallace - Infinte Jest

"Must read": Orwell - 1984

Klassiker: Kafka - Processen

Svensk författare: Moberg - Invandrarna

Lätt Sci-fi: Ender's Game

Sci-fi: Stephenson - Cryptonomicon

 

---

 

Serietips: The Knick

 

 

Påminner en hel del om True Detective (mörka huvudkaraktärer, bygger långsamt, mycket knark, etc.) fast i annan setting. Dessutom tycker jag att den håller samma klass (inte riktigt lika cool/pubikfriande men högre kvalitet overall) ...

 

Just a hint: Första delen av serien är en investering, ge inte upp efter 3-4 avsnitt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon annan som blivit uppringd från uk med erbjudande om att bli investeringspartner? företaget satsar lika mycket som jag satsar och årlig ROI är lätt över 60 % med investeringar i commodities, stocks, indices, currencies och säkert fler saker. 25 % av vinsten tar företaget och dom står för alla förluster. här sade säljaren själv att det var "too good to be true" och jag tog honom på orden och avslutade samtalet.

 

jag gissar att mitt tfnnummer har sålts vidare av en rutten pokersajt, neteller eller liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Knick var skön ja, men tyckte den gick lite väl överbord mot slutet.

 

---

 

Bitcoin vs Western Union fortsätter. Efter att försökt ta ner bitcoin-användares bilder på facebook helt ovetande om Streissand-effekten har communityn gett tillbaka rejält:

Notera hur hela deras affärside ersätts med en oneliner i deras egna twitterfeed.

 

Spoiler!

bjRILt4.png

hYJYG58.jpg

2EYJmJu.jpg

Dz6iLB4.jpg

 

---

 

Kanske hittat mitt exjobb tillslut. Blir isåfall inte på "en stor billtillverkare i västsverige" utan på en underleverantör till "en stor billtillverkare i västsverige" där jag kanske får koda lite machine-learning för att analysera fara från andra trafikanter. Kanske blir svårt att få jobbet på företaget i fråga, men misstänker Volvo, Delfi, Denso, Autoliv mfl är hyfsat intresserade av folk med sådana skillz så tror nog jag tar det :)

 

---

 

River Island = ÅÖ :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrill :heart: Bitcoin?

https://twitter.com/MoneyBookers/status/537127236881907713

 

Trevligt. :) Ska själv på uppsatsmöte i morgon, lutar också åt något ML-relaterat.

 

Efter ett möte med ett annat exjobb verkar det som jag inte kommer kommer göra ML längre. Tydligen är ML inte så jäkla nice ändå, iaf inte i liten skala. Och det andra exjobbet verkar rätt awesome, om än rätt teoretiskt. Ska isåfall utveckla SLAM(Simultaneous Localization And Mapping) åt "en stor biltillverkare och lastbilstillverkare" i västsverige. Nackdelen är att det blir rätt teoretiskt och mest på Chalmers, fördelen att vi är en grupp om 9 pers som kommer sammarbeta, 4 exjobbare, 2 industrial-phd och 3 proffesorer samt ett gäng intresserade företag så antagligen kan vi göra något lite coolare tillsammans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller ni med?

 

https://blog.ethereum.org/2014/11/20/bitcoin-maximalism-currency-platform-network-effects/

 

Reagerar starkt på denna:

Unit of account network effect (very large currencies become units of account, leading to more purchasing power stability via price stickiness as well as higher salience) – unfortunately, Bitcoin will likely never be stable enough to trigger this effect; the best empirical evidence we can see for this is likely the valuation history of gold.

Att jämföra BTC med ett underlägset (vs fiat) transaktionsmedium tycker jag låter som en fart från en smart hjärna. Guld är överhuvudtaget ingen bra liknelse förutom för att jämföra just centraliseringsaspekten.

 

-----------

 

Finns fördelar med teoretiskt exjobb också. Våra I-exjobb är oerhört praktiska, helt formade för att göra exjobbaren så anställningsbar som möjligt. Jag är redan anställningsbar dvs jag har redan anställning och det är nästan så man vill ljuga till att det finns större krav på bredd än det gör. Jag kostnadsmodellerar global lågkostnads-outsourcing och det är ju jättespännande och extremt i omfång. Bara det att ett företag självklart bara "vill veta vad det kostar". "Ja men..". "Vadå men, vad kostar det?".

 

Med den typen av beställare kan då lätt den late säga att "vi modellerar enl. dessa X antal direktiv" och den mindre late får jobba gratis på nätterna.

 

Fördelen skulle jag säga är att man så tydligt gör något som är direkt användbart.

 

Har man sitt kapital på det torra vilket du verkar ha och inte är så himla känslig för kortare inkomst-avvikelse skulle jag utan att blinka sätta "kul och lärorikt" före anställningsbarhet.

 

----

 

För länge sedan frågade du varför jag snusade och jag kom på att jag glömde förklara den grejen. Inte tid att gå in på detaljer nu heller, men slutar sedan 1.5 dag tillbaka. Kan säga att det rent fysiska beroendet är helt enormt. Dessa första två veckor kommer det vara direkt påverkan; fuckad i huvudet, glömsk, leder som inte samarbetar, etc. Sedan övergår det till att fucka med lite lömska saker som sömn och blodtryck. I takt med att den fysiska påverkan avtar ökar sedan den mentala. Efter flera månader är de flesta fortfarande otroligt frustrerade över att de inte får snusa (det stadiet påminner om rökning, vilket möjligen har ännu starkare mental påverkan men inte nära lika fysiskt).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Duktigt trillske! Nikotin är rätt jäkla beroendeframkallande, runt heroin i svårighet att bryta beroendet (givet att man inte haft en trasig barndom).

Spoiler!

Drug_danger_and_dependence.svg

760px-Rational_scale_to_assess_the_harm_of_drugs_%28mean_physical_harm_and_mean_dependence%29.svg.png

85251d1366920828-double-standards-drugs-friendly-discussion-dependence-rates.jpg

 

Verkar för övrigt som att låga doser svamp/LSD är bättre än alternativen för att bota rökare:

http://time.com/3399433/quit-smoking-psychedelic-drugs-acid-test/

http://gizmodo.com/5891867/can-lsd-cure-your-addictions

http://www.vice.com/en_uk/read/quit-smoking-with-lsd-876

 

Osv...

 

 

---

 

w00t, verkar som vi hittat satoshi?

https://groups.google.com/forum/#!topic/uk.finance/-Ko72tv170I/discussion

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett stort problem för bitcoin och andra tredjepartsaktörer är att de inte deltar i bankernas ekosystem, eller att deras medverkan är högst begränsad. Detta är ett etableringshinder och kan tjäna som typexempel på en marknad där några få aktörers naturliga oligopol skapar höga inträdesbarriärer. Storbankerna driver i skydd av bland annat tredje penningtvättsdirektivet en hetsjakt på bitcointjänster, särskilt sådana som erbjuder ögonblickliga överföringar.

 

Så här förklarade Per Ekwall, koordinator för marknadsfrågor hos Swish, saken på tal om att V.me, Snapcash, Facebook och Twitter också ligger i startgroparna för snabba mikrotransaktioner mellan användare:

 

Vi tror att Swish fortfarande har en helt unik fördel som de andra inte har. Det är att Swish är kopplat till ett befintligt bankkonto vilket gör att mottagarna har pengarna tillgängliga att göra vad de vill med i samma sekund som de dyker upp på kontot.

 

Problemet för konkurrerande system är att de saknar stöd för realtidsöverföringar utan extra kostnad. Det kommer alltid uppstå fördröjningar och kostnader när någon vill föra ut medel från betalningslösningens eget ekosystem.

 

Tittar du på de andra betalningslösningarna som finns i Sverige just nu så finns det ofta en kostnad och en tidsförskjutning förknippad med när man vill flytta pengarna från ekosystemet till den egna banken

 

De nya lösningarna anses alltså inte vara ett hot eftersom de i nuläget inte kan erbjuda kunder pengar direkt i handen.

 

Twitter enters cash transfer market with money tweets

Will Snapchat's Snapcash Be A Success?

 

Facebook 'planning money transfer service

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, de gamla system har en nätverksfördel. Men tesen är att Bitcoin är tillräckligt mycket bättre för att få fler än satoshi, gavin, hal och nzabo att börja använda det och på så vis överkomma nätverkseffekten. Vilket änsålänge verkar stämma. För trots bitcoins enorma handikapp växer faktiskt Bitcoin:

https://blockchain.info/charts/n-transactions-excluding-popular?timespan=all&showDataPoints=false&daysAverageString=30&show_header=true&scale=0&address=

 

Den intressantare frågan som faktiskt fortfarande inte är avgjord imo är om altcoin har en möjlighet att vara tillräckligt mycket bättre för att överkomma Bitcoins nätverkseffekt, den frågan är inte avgjord än.

 

8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, de gamla system har en nätverksfördel. Men tesen är att Bitcoin är tillräckligt mycket bättre för att få fler än satoshi, gavin, hal och nzabo att börja använda det och på så vis överkomma nätverkseffekten. Vilket änsålänge verkar stämma. För trots bitcoins enorma handikapp växer faktiskt Bitcoin:

https://blockchain.info/charts/n-transactions-excluding-popular?timespan=all&showDataPoints=false&daysAverageString=30&show_header=true&scale=0&address=

 

Den intressantare frågan som faktiskt fortfarande inte är avgjord imo är om altcoin har en möjlighet att vara tillräckligt mycket bättre för att överkomma Bitcoins nätverkseffekt, den frågan är inte avgjord än.

 

8-)

 

Om man kollar mer specifikt så är väl ett stort problem för BTC att företag idag inte kan gå över till valutan för majoriteten av sin business pga av rådande penningpolitik. En sak som att du inte kan betala skatt i BTC gör det ju mer eller mindre omöjligt för de att köra BTC som primärvaluta idag?

 

Sure, du kan ta betalt i BTC men i slutändan måste ändå ditt månatliga cashflow-behov vara fiatbaserat för alla större bolag?

 

 

En effekt av det här idag borde väl vara att t ex Dell som tar emot BTC som betalning konverterar tillbaka till FIAT rätt fort? Eller vad tror ni de gör med sina BTCs?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bitcoin är i startgroparna. Vi måste ge det mer tid innan man börjar diskutera för små nätverkseffekter. Sedan tror jag personligen att de flesta lägger för stor tilltro till fiatsystemet vi har idag. Knakar redan i fogarna ganska ordentligt i och med problematiken man ser i USA och EU, Japan. Nollräntor, QE1,2,3 osv. Ger vi det lite mer tid tror jag fiatsystemen rostar sönder lite mer och bitcoin tar fler och fler andelar.

 

Sedan är det väl egentligen inget som säger att vi kan ha två monetära system sida vid sida.

 

Bitcoin, internet, e-handel, tipping,

Fiat: Löner, skatter, fakturering

 

Precis som vi idag fortfarande har vanlig post samt email. När internet fortfarande var ung var det samma problem med nätverkseffekter. Minns när en kompis till mig hade email och jag undrade vem han skulle skicka dessa elektroniska brev till eftersom ingen annan jag kände använde samma system. Kändes mest som en ganska dum och meningslös teknik minns jag att jag tänkte då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man kollar mer specifikt så är väl ett stort problem för BTC att företag idag inte kan gå över till valutan för majoriteten av sin business pga av rådande penningpolitik. En sak som att du inte kan betala skatt i BTC gör det ju mer eller mindre omöjligt för de att köra BTC som primärvaluta idag?

 

Sure, du kan ta betalt i BTC men i slutändan måste ändå ditt månatliga cashflow-behov vara fiatbaserat för alla större bolag?

 

 

En effekt av det här idag borde väl vara att t ex Dell som tar emot BTC som betalning konverterar tillbaka till FIAT rätt fort? Eller vad tror ni de gör med sina BTCs?

Ser inte problemet, de måste inte gå över till 100% BTC direkt, räcker att de börjar acceptera det.

 

Angående skatt så i USA finns redan tjänster för att betala sin skatt i bitcoins:

http://pando.com/2014/01/15/pay-your-taxes-in-bitcoin-snapcard-launches-bill-pay-makes-the-irs-its-first-payee/

 

Bitcoin måste inte funka perfekt för allt för att växa, det räcker att det funkar bättre på något. Och det funkar redan idag bättre för t ex knark, biblar, betala underrättelsetjänstens källor, onlinepoker, microtransaktioner mellan främlingar, remittance och gift-card-handel. Kanske fiat på något märkligt sätt kan lösa de problemen innan Bitcoin tagit över den marknaden, men kanske det finns tekniska hinder som gör det omöjligt att bli bättre än Bitcoin på det.

 

Säg att världens handel idag består av 0.1% BTC och att Dell behåller 0.1% av sina BTC för att betala underleverantörer. I om allt fler accepterar valutan kommer den andelen antagligen öka, givet att Bitcoin är bättre än fiat för betalningarna Dell gör. Så att siffran är låg idag är inget som förhindrar en långsiktig ökning.

 

Fin ny andreas på ämnet:

 

 

I en debattartikel i Aftonbladet meddelar vikarierande partiledare Mattias Karlsson att Sverigedemokraterna kan släppa igenom regeringens budget - på ett villkor. Om asyl- och anhöriginvandringen halveras. Detta i en tid då antalet människor på flykt ökar drastiskt i världen. I år är fler barn på flykt i världen någonsin, enligt Unicef.

 

 

I sin debattartikel är Karlsson dock mer intresserad av besparingar. "Baserat på siffrorna i din egen budgetproposition skulle en halvering av asyl- och anhöriginvandringen resultera i en besparing på minst 78 miljarder kronor", skriver han.

 

"Det är den nivå som gällde på Göran Perssons tid. Det kan omöjligt vara så att det var en främlingsfientlig politik. I så fall var Göran Persson en främlingsfientlig statsminister", säger Henrik Vinge, pressekreterare åt Mattias Karlsson, enligt Di. Samtidigt som han glömmer att nämna att det är betydligt fler människor på flykt i dag än det var under Perssons tid.

 

Sverigedemokraterna vill egentligen kräva en minskad asyl- och anhöriginvandring med 90 procent, men 50 procent ser man nu som "ett steg i rätt riktning".

Hemska krav, buhuu alliansen som inte röstar på 36%-arnas budget och skapar annat kaos än det kaos som skulle råda under (S)Va(MP)-fiaskoregeringen. Hoppas på omval så regeringen blir svagare och inte kör lika extremt destruktivt som de försökt göra hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt vilka perspektiv ni tänker er. Jag kan hålla med i detta som "problem" idag, men jag är inte riktigt med på att det skulle stoppa decentraliserad konvergens. Är heller inte med på att det tar "lång" tid att tippa över (om vi med "lång" talar om 30+ år).

 

Inträdesbarriärer spelar snarast till bitcoins fördel av en enkla anledningen att bitcoin är revolutionerande. Kraften ligger inte i funktionalitet hit eller dit, enligt min mening summeras hela poängen med bitcoin med: fungerande (hoppas och tror vi) decentraliserad marknad.

 

Att saker och ting görs snabbare, smidigare eller liknande nedslag i karaktäristik stoppas antagligen ofta av Inträdesbarriär (kostar för mycket att pivotera system). Detta är ju dock en naturlig karaktäristisk jämförelse mellan bitcoin och altcoins eller fiat och fiat - inte mellan bitcoin och fiat då de är så fundamentalt annorlunda.

 

Tittar vi på det kortare, "problematiska", perspektivet ska man nog komma ihåg att fiat är en instabil lösning som fungerat ypperligt bra under bitcoins existens. Många debatterar om att fiat går åt helvete, mjah, men det är bara prognoser och farhågor. Rimligen pivoteras så här enorma system (snabbt) i samband med att de går dåligt, inte i samband med att de går bra och eventuellt kanske går dåligt i framtiden.

 

(Finns valutor det gått dåligt för under bitcoins existens men inte i regioner som redan var exponerade. Ser med spänning fram emot vad en rejält försvagad SEK/USD-kombo skulle leda till idag och framförallt imorgon.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju vissa skillnader i växelverkanseffekter och hur barriären vidmakthålls.

 

o9pvl3.jpg

 

Aktörer i växelverkan över bitcoin-fiat kan inte påverka storleken på muren eftersom den bestäms av lagstiftning och bankens vilja att tillåta muren. Banken har incitament att göra muren så hög som möjligt. Myndigheter tycks också ha incitament att bygga muren så hög som möjligt.

 

Aktörer i växelverkan över en bitcoin-altcoin har ett ömsesidigt intresse av att hålla muren låg, ingen aktör har incitament att bygga en hög mur. Murens storlek definieras snarare av bitcoin/altcoin inneboende och fördefinierade egenskaper än av bankväsendets ovilja att tillåta konkurrens.

 

(Ska erkänna att jag mest ville fula mig med en mur)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(Ska erkänna att jag mest ville fula mig med en mur)

Ja, men bitcoin behöver ju inte nödvändigtvis skaka hand med fiat, just därför att det är så fundamentalt annorlunda (och för att fiat inte tvättar händerna). Vi kan även fortsätta låtsas att tillväxt avstannat tills den dag då inte ens controllern längre bryr sig om talen vi mäter, det betyder ju inte att det som inte mäts inte växer under tiden. Vilket är hur jag ser på internets tillväxt överhuvudtaget; det är något paradoxalt över att mäta en decentraliserad marknads framgång med hur väl det spelar med centraliserad infrastruktur.

 

För att slippa definitionsdöden vill jag påpeka att jag fattar att även bitcoins utveckling kan innefatta centralisering av en eller annan anledning, men då får det ju hållas isär från den statliga centralisering vi ser idag eftersom den löser helt andra problem.

 

---------------------

 

Exempel på problem som ska lösas på en sån här marknad:

 

Problemet är då att alla användare inte kan förväntas vara specialiserade på bitcoin-säkerhet då detta är horribelt ineffektivt. Lämpligt då att risken försäkras bort till företag som specialiserar på just det.

 

Det är en viss form av centralisering -> kompromiss som kostar, för att lösa ett problem på en decentraliserad marknad.

 

Men det är ju rätt stor skillnad på att utgå ifrån en decentraliserad marknad och konvergera i viss nödvändig/optimerande centralisering, och att som i fallet fiat börja i ett toppdesignat centraliserat system. Sistnämnda på grund av ett problem som (förhoppningsvis) inte finns längre. Beroende på om vi kan lita på varandra i en decentraliserad marknad eller inte är fiat effektiv lösning eller fullständigt redundant/ett stort skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, men bitcoin behöver ju inte nödvändigtvis skaka hand med fiat, just därför att det är så fundamentalt annorlunda (och för att fiat inte tvättar händerna).

 

Nu var mitt exempel mer ämnat att förklara att om bitcoin överlever etableringshinder satta av lagstiftning och bankmonopolets spelregler så är det sedan en småsak för en altcoin att övervinna nästa barriär i gränsen bitcoin-altcoin. Det "etableringshindret" är nämligen obefintligt i jämförelse.

 

Vidare är det inte en naturlag att en decentraliserad lösning skulle slå en centraliserad. Tittar man på ekonomisk effektivitet inser man att det system vi konvergerar mot måste vara en global transaktionsenhet för ömsesidigt utbyte av varor och tjänster, utan växlingskontor eller mellanhänder någonstans. Faktum är att kostnader för växling (och riskhantering i samband med detta) är så stora att suboptimala valutor kan visa sig vara vinnande enbart för att de uppnått tillräckligt stor kritisk massa.

 

Bitcoin är överlägset fiat av flera anledningar, bland annat är det snabbare vid internationella transaktioner, man behöver inget AML-kontrollerat bankkonto och man behöver ingen tredje part som tar ut en mellanskillnad i hanteringen. Som vi noterat ovan finns det heller ingen möjlighet för tredje part att bygga murar för att skydda sitt eget system (om inte en stor monopolminer plötsligt bestämmer sig för att inte behandla transaktioner som rör bitcoin-altcoin).

 

Om fiat med t.ex. hjälp av facebook, snapchat eller swish löser samma problem på ett mer effektivt sätt ser inte jag hur bitcoin automatiskt skulle vinna den striden.

 

Tvärtom måste vi då studera andra egenskaper och avgöra om dessa överväger bitcoins nackdelar på detta och andra områden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu var mitt exempel mer ämnat att förklara att om bitcoin överlever etableringshinder satta av lagstiftning och bankmonopolets spelregler så är det sedan en småsak för en altcoin att övervinna nästa barriär i gränsen bitcoin-altcoin. Det "etableringshindret" är nämligen obefintligt i jämförelse.

 

Å andra sidan så är fördelen med en bättre altcoin försumbar jämfört med fördelen från fiat till Bitcoin. Och tycker inte man kan säga att den är obefintlig, det är rätt många miljarder som investerats i att ha blockchain i rymden, github-commits, treezors, nyhetsartiklar, etc. Vi vet inte hur det kommer sluta så frågan är som jag sa fortfarande öppen, men det är inte alls givet att Bitcoin2.0 skulle större chans att ersätta Bitcoin än Bitcoin har att ersätta Fiat. Något Bitcoin dessutom har en rätt jäkla cool story, någon okänd gör rätt från början, försvinner utan att casha ut sin premine, tänker på massa, klarar massa motgångar etc. Och du surfar fortfarande på TCP/IP som utvecklades 1969 och övergången till IPv6 går inte direkt jättesmidigt.

 

Bitcoin Black Friday igång, shoppa loss alla! Kanske en T-shirt på vår dear leader? http://thatshirtwascash.com/collections/frontpage/products/glorious-shirt-in-honor-of-dear-leader (de växlar inte till fiat)

Spoiler!
dearsfw_e4473e2e-73f0-4875-b850-d7021bf94cef_grande.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...