Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

70/100.

 

Ang. löpar-diskussionen så känns det spontant som att löpning barfota vore det mest naturliga (ldo). VFF fyller iofs en funktion då de skyddar mot vassa föremål m.m. samt att de ger ett bättre grepp men de har väl ingen direkt uppbyggnad för att tvinga dig till framfotalöpning? Således är det kroppen som säger att framfotalöpning är det sätt du bör springa på och därmed bör du sträva efter en framfotalöpning oavsett distans.

 

tänk på att människan inte är byggd för att springa långa sträckor. ska man ändå tvunget springa långa sträckor kanske det är bättre att springa på hälen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk på att människan inte är byggd för att springa långa sträckor. ska man ändå tvunget springa långa sträckor kanske det är bättre att springa på hälen.

 

det är vi ju. vi är det djur som kan springa längst av alla typ. människor vinner över hästar när det gäller ultramarathon. vi jagade genom att springa ihjäl djur under lång tid av vår historia, något neanderthal och co inte kunde göra:

 

våra analytiska hjärnor växte fram genom behovet att kunna spåra.

 

marathon är den enda fysiska sporten där 65åringar kan tävla mot sig själva som 19åringar.

 

läs boken born to run:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0307266303

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är vi ju. vi är det djur som kan springa längst av alla typ. människor vinner över hästar när det gäller ultramarathon. vi jagade genom att springa ihjäl djur under lång tid av vår historia, något neanderthal och co inte kunde göra:

 

våra analytiska hjärnor växte fram genom behovet att kunna spåra.

 

marathon är den enda fysiska sporten där 65åringar kan tävla mot sig själva som 19åringar.

 

läs boken born to run:

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=0307266303

 

okej intressant :), har du rätt har jag varit ordentligt felinformerad ett bra tag nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk på att människan inte är byggd för att springa långa sträckor. ska man ändå tvunget springa långa sträckor kanske det är bättre att springa på hälen.

 

Som heltok sa är detta felaktigt. Finns fortfarande stammar i afrika som springer efter djuret tills det dör, skaplig achievement 8-)

 

edit, meh såg nu att heltok tog upp samma grej så onödig post

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk på att människan inte är byggd för att springa långa sträckor. ska man ändå tvunget springa långa sträckor kanske det är bättre att springa på hälen.

Funderade först på om du försökte dig på att levla mig, heltok har besvarat frågan redan men jag kan ge dig en länk och ett citat:

 

Humans and our recent ancestors have been accomplished endurance runners for more than a million years (Bramble and Lieberman, 2004). Our endurance running abilities may have evolved to enable our ancestors to engage in persistence hunting long before the comparatively recent invention of projectile technologies used for hunting purposes (Carrier, 1984; Lieberman et al., 2009).

http://www.barefootrunning.fas.harvard.edu/1WhyConsiderFootStrike.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för skillnad på KSO och Classic versionen?

 

 

 

 

 

Edit: Five fingers obv

 

ser olika ut på ovansidan. KSO=keep stuff out, dvs är täckt så att inte så mycket grus ska komma in. imo är det deras bästa konstruktion, bekväm, praktisk och snygg.

 

här är guiden igen:

http://birthdayshoes.com/htsrv/track.php?key=beginners_guide_to_Five_Fingers

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja.

 

Både i förhållande till de flesta andra länder och till hur det var på 70-talet, vilket väl inte många här minns utom jag.

 

Avstegen från klassisk liberalism är dessutom de i mitt tycke mest rimliga, dvs omfördela till människor med sämre förutsättningar, inte till företag med sämre förutsättningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han lyckas förvandla situationen från att han är frustrerad och vill dejta henne till att hon är frustrerad och vill dejta honom.

 

Han förvandlade situationen från att han var frustrerad och ville dejta henne till att han var frustrerad, småaktig och utskämd och hon var sugen på lite pengar. Ingen vidare win.

 

ser inte riktigt behovet, så många poster dialog var det inte. däremot kanske vi borde ha en VFF-tråd, tydligen sålde jag några par VFF tack vare spammandet inatt så vi är ju rätt många.

 

Det var jag som föreslog delningen, fast inte avseende VFF, utan posterna avseende träningsupplägg. Känns som det kan bli en konstruktiv diskussion, men den är väldigt OT här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick igenom lite isildurhänder från senaste veckan. tycker mig notera att han ändrat spelet en hel del sedan han spelade mot durrrrr. får intuitivt känslan att han spelar mindre polariserat/mer balanserat och ännu bättre rent exploativt. tycker jag ser många skumma spel från hans motståndare som han läst/turat rätt på. min gissning är att det kommer gå bättre för honom denna rundan på fulltilt, ska bli spännande att följa...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gah, beställer kött på nätet http://www.wildwestjerky.co.uk/

 

ORIGINAL Nugets 100g 03 £ 4.30 4 £ 17.20 0.00% £ 0.00

Gourmet ORIGINAL 100g 11 £ 4.50 3 £ 13.50 0.00% £ 0.00

Sweetnspicy 85g natural 18 £ 4.19 1 £ 4.19 0.00% £ 0.00

Hot'N'Spicy 85g all natural 20 £ 4.19 2 £ 8.38 0.00% £ 0.0

 

får bara de 7 första, inte de 3 sista :(

 

aja, lite kött att tugga iaf....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...