Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

VFF är så mycket mer än framfotalöpning, men ok tydligare. varför vill du inte göra det?

 

Det har jag ju redan förklarat, men du vill ju inte lyssna på saker som går emot din egen sanning. Det är fine för mig, dock. Har inget intresse av att omvända dig.

 

visst skorna är multipurpose, klart man ger upp lite. dina spikskor får nog sin rumpa sparkad av de här flipflopsen:

[bild]

när det kommer till 16mil-lopp. och har inte en chans i nedförsbackar mot dessa:

[bild]

för att inte tala om på is om dessa:

[bild]

 

relevant för diskussionen?

 

Wtf, nu börjar du spåra lite. :rolleyes: Nej, precis som du vill påskina så är dina bilder och medvetet osakliga resonemang inte relevanta för diskussionen, men det har ju ingen bäring på mina resonemang, då de är av en helt annan typ. Jag säger att jag vill springa på olika sätt i olika lägen, och då helst använder skor som är byggda för den typ av löpning som jag ägnar mig åt för stunden. That's all.

 

Dina VFFs är inte en universalprodukt i den mening att de är bäst på allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag ju redan förklarat, men du vill ju inte lyssna på saker som går emot din egen sanning. Det är fine för mig, dock. Har inget intresse av att omvända dig.

 

men oj vad dryg du ska vara. fick scrolla bak för att hitta:

 

Sen är det så att på korta distanser så springer i stort sett alla som är bra på framfoten, medan nästan alla springer på hälen på längre distanser. Runt 5 km går skiljelinjen, skulle jag tro. Det är mer effektivt, men tröttar mer på sikt. Över en längre distans blir vaderna den svaga länken.

 

Jag tycker inte att man ska hänga upp sig på en typ av löpning. Själv strävar jag mot framfota, men kör helt olika. På sprintintervaller ligger jag högt upp på tå, på 5 km springer jag lätt på framfoten och på 20 km rullar jag på hälen. Det är bra att ha ett brett register, det gäller ju inom det mesta.

 

VFF är gjorda för framfotalöpning. Jag vet att jag inte vill springa alla mina pass på framfoten. Alltså vet jag att jag inte vill använda VFF på alla mina pass. Bra så?

 

klart man blir förvirrad?

 

varför vill du rulla på hälen när du springer 20km? för att dina vader inte orkar? för uppenbarligen är det inte ekonomiskt, pulsen blir ju 10% högre vid hälisättning vid samma sträcka jämfört med POSE/barfota. kan det bero på att du inte är van vid det? tarahumaraindianerna har ju inga problem att springa 16mil på framfoten regelbundet, barefoot-ted får in ultras barfota regelbundet. känns mest som en vanesak, jag avser iaf stärka mina vader så jag orkar 4mil på framfoten. däremot tvivlar jag på att min knän någonsin kommer lära sig springa 4mil med hälisättning.

 

 

Dina VFFs är inte en universalprodukt i den mening att de är bäst på allt.

åter igen halmgubbe. jag vill inte påskina detta, jag bara hävdar att de är bäst för 99% hobbylöparna på pf och att löplabbets rekommendationer är typiskt skadliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90/100 vilka frågor! hur får man mindre än 100 på personal freedom delen?

 

edit: är lite osäker på national ID

 

Genom att man inte ser nåt problem med nationella ID-kort och tycker att viss reglering av droger (tex heroin och andra tunga saker) är bra. 70 fick jag således i den delen.

 

Edit: vad är grejen med de där ID-korten? Känns som en fråga som utgår från nån specifik sakfråga, troligen i USA?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, det där testet påminner om sådana där pokertest i flash med 3-4 ledande frågor som snabbt konstaterar att man är bättre än Phil Ivey och bör därmed spela på siten som tillhandahåller testet.

 

Edit: vad är grejen med de där ID-korten? Känns som en fråga som utgår från nån specifik sakfråga, troligen i USA?

 

"Frihet"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

90/100 vilka frågor! hur får man mindre än 100 på personal freedom delen?

 

edit: är lite osäker på national ID

 

Frågan är hur man kan få 100! :-D

 

Själv 40/100

 

Och hur man får 40?

  • Tycker att national id card är ett måste, hur skulle det se ut utan något?
  • Skulle inte vilja legalisera några droger.
  • Tycker att värnplikt är att likna med skolplikten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara de två första är nobrainers IMO.

 

Jag är övertygad om att samhället blir bättre om fördelningen är jämnare än vad marknaden resulterar i, frågan är bara hur man hittar rätt balans.

 

även om vi hittar rätt balans/skattetryck så har vi kvar problemet med utförandet. dagens system med representativ politik fungerar inte så bra.

som gjort för att mutas och de riktigt rika hittar alltid ett sätt att ducka skatt.

ekonomiska system måste anpassas efter människans natur är min åsikt.

vore ju fint om vi tex kunde omfördela pengarna ur något sorts nyttomaximeringsperspektiv från förmögna döda men jag har svårt att se något annat än testamente/arvsrätt som ens en teoretisk möjlighet.

 

för mig (rättare sagt vad jag tror vore optimalt för ett givet samhälle) ligger rätt balans någonstans i trakterna 10-20% skattetryck

i grova drag allt som inte riskerar att överkonsumeras och inte innebär minskade valmöjligheter (basic sjukvård, rättsväsendet, infrastruktur) och viss reglering ( allemansrätt, reglering av bygglov)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

80/80 i testet

 

 

"däremot lamaiwanta och oakwood borde man skaffat provision på. undrar hur mycket omsättning extra de har fått tack vare mig."

 

Skall snart dit igen.

 

 

Apropå något helt annat. Har du läst "Och världen skälvde" av Ayn Rand

 

har börjat läsa atlas shrugged lite. läste väl 10sidor innan jag gav upp. var för tungt för vad jag var sugen på att läsa vid poolen vid tillfället. känns som en av de tyngsta böckerna jag har läst så vill vara fokuserad när jag ger mig på den.

 

nu läser jag DUCY? och Emergency. tar helg idag så ligger i hängmattan och läser. läste precis sklansky som berättar att någon snygg tjej på jobbet varit dryg och inte velat dejta honom så för att bota sin frustration erbjuder han henne $1k för en date och inget mer. hon accepterar och frågar när, han säger att han ska ringa henne men ringer henne aldrig. sånt gillar jag, 1-0 imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon dissade honom, vann förnedringspoäng. Han skämde ut sig genom sitt sandlådeagerande och förlorade därmed ännu ett poäng (iom att matchen går mot tjejen i fråga så blir det hon som får poäng när han gör självmål). Han berättar om det hela, skämmer ut sig, ännu ett självmål. Hela pokercommunityt får läsa om det, en lavin av förnedringspoäng.

 

Eventuell utbetalning är inte relevant för antalet förnedringspoäng. Sklansky förlorade stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

70/100.

 

Ang. löpar-diskussionen så känns det spontant som att löpning barfota vore det mest naturliga (ldo). VFF fyller iofs en funktion då de skyddar mot vassa föremål m.m. samt att de ger ett bättre grepp men de har väl ingen direkt uppbyggnad för att tvinga dig till framfotalöpning? Således är det kroppen som säger att framfotalöpning är det sätt du bör springa på och därmed bör du sträva efter en framfotalöpning oavsett distans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hon dissade honom, vann förnedringspoäng. Han skämde ut sig genom sitt sandlådeagerande och förlorade därmed ännu ett poäng (iom att matchen går mot tjejen i fråga så blir det hon som får poäng när han gör självmål). Han berättar om det hela, skämmer ut sig, ännu ett självmål. Hela pokercommunityt får läsa om det, en lavin av förnedringspoäng.

 

Eventuell utbetalning är inte relevant för antalet förnedringspoäng. Sklansky förlorade stort.

 

han lyckas förvandla situationen från att han är frustrerad och vill dejta henne till att hon är frustrerad och vill dejta honom.

 

Tänkte dela av lite OT-löpsnack från #2903 och framåt, ok heltok?

 

ser inte riktigt behovet, så många poster dialog var det inte. däremot kanske vi borde ha en VFF-tråd, tydligen sålde jag några par VFF tack vare spammandet inatt så vi är ju rätt många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...