Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

har blivit stenåldersmänniska. igår körde vi coltings primal walk, vi sprang som galningar runt i skogen, lyfte grenar, klättrade i träna, gick balansgång, hoppade nedför berg. kändes mkt bra.

 

läser coltings bok "jag vill bara se bra ut naken". väldigt liten bok, typ 100sidor där han skriver om att man ska träna naturligt och behagligt och att det viktigaste är att må bra. håller med han om allt.

 

fick mail av wildwest, de skickar köttet som de glömde och bad om ursäkt. tuggar kött nu, mums!

 

Jag vill gilla beefjerkey för jag älskar kött men det går bara inte.

Smakar som hundmat typ imo.

finns olika smaker, pröva dig fram. jag har svårt för de söta varianterna de ofta har i sverige, gymgrossistens var för torr, den jag äter nu är mkt god. näringinnehållet per 100grams:

protein 48g

kolhydrat 3g

fett 5.5g

 

bästa godiset någonsin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm beefjerky är jävligt nice, åt enorma mängder av det i USA. Är dock så snuskigt dyrt i Sverige så tycker faktiskt det är mer värt att lägga pengarna på torkat renkött som är bland det godaste man kan komma över, nötigt att man som norrlänning hade kontakter med samer förr så man fick det under 200kr/kg. Finns lite här och var att köpa i Norrland iaf men de lägger till en rätt saftig marginal i södra sverige, tror det säljs för 700kr/kg eller något nära sergelstorg i Sthlm.

 

Testade förövrigt att springa 5km barfota på löpband, aldrig testat nå liknande förr och under själva springrundan kändes det helt okej förutom att löpbandet är så jäkla varmt. Tog mycket bättre på vaderna än när man springer med ett par klassiska Asics, efteråt var man ju dock svullen runt tårna, tror du det är stor skillnad på att springa barfota och med ett par vff heltok? Är lite sugen på att köpa men änsålänge springer jag inte alltför ofta och de kostar väl typ 1200 kr eller dylikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm beefjerky är jävligt nice, åt enorma mängder av det i USA. Är dock så snuskigt dyrt i Sverige så tycker faktiskt det är mer värt att lägga pengarna på torkat renkött som är bland det godaste man kan komma över, nötigt att man som norrlänning hade kontakter med samer förr så man fick det under 200kr/kg. Finns lite här och var att köpa i Norrland iaf men de lägger till en rätt saftig marginal i södra sverige, tror det säljs för 700kr/kg eller något nära sergelstorg i Sthlm.

 

Testade förövrigt att springa 5km barfota på löpband, aldrig testat nå liknande förr och under själva springrundan kändes det helt okej förutom att löpbandet är så jäkla varmt. Tog mycket bättre på vaderna än när man springer med ett par klassiska Asics, efteråt var man ju dock svullen runt tårna, tror du det är stor skillnad på att springa barfota och med ett par vff heltok? Är lite sugen på att köpa men änsålänge springer jag inte alltför ofta och de kostar väl typ 1200 kr eller dylikt?

 

trevligt med 200kr/kg. från wildwest blir det typ 400kr/kg. bra mycket billigare än ica iaf och tycker kvaliten är mycket bättre.

 

inte sprungit så mycket på löpband barfota, men rent intuitvt kan jag tänka mig att det är jobbigt för huden. i fivefingers är det dock inga problem alls. lägg till ett par strumpor så kan du springa 60min utan blåsor alls. går att få skorna för $80 om man hittar någon butik i USA som skeppar dem, i sverige är det väl kring tusenlappen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har blivit stenåldersmänniska. igår körde vi coltings primal walk, vi sprang som galningar runt i skogen, lyfte grenar, klättrade i träna, gick balansgång, hoppade nedför berg. kändes mkt bra.

 

läser coltings bok "jag vill bara se bra ut naken". väldigt liten bok, typ 100sidor där han skriver om att man ska träna naturligt och behagligt och att det viktigaste är att må bra. håller med han om allt.

 

fick mail av wildwest, de skickar köttet som de glömde och bad om ursäkt. tuggar kött nu, mums!

 

 

finns olika smaker, pröva dig fram. jag har svårt för de söta varianterna de ofta har i sverige, gymgrossistens var för torr, den jag äter nu är mkt god. näringinnehållet per 100grams:

protein 48g

kolhydrat 3g

fett 5.5g

 

bästa godiset någonsin.

 

48g protein? Hur fan går det till? Blandar de i proteinpulver eller? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48g protein? Hur fan går det till? Blandar de i proteinpulver eller? :mrgreen:

 

går väl åt typ 300gram kött för att göra 100gram beef jerky.

 

 

---

 

After months of speculation, it appears Apple is finally going to deliver new MacBook Pro systems to customers. The above screenshot shows part numbers that Microcenter has received for new Mac systems. We've since received independent confirmation from another source besides Microcenter that those part numbers are real, and that we should expect new 15" and 17" MacBook Pros very soon. The image shows 4 different systems:

 

Apple System Good-USA $1799.99

Mac system #1 Best-USA $2199.99

Mac system #2 Best-USA $2299.99

Mac system Better-USA $1999.99

 

These seem to correspond with three 15" MacBook Pros and a 17" MacBook Pro ($2299.99). The new machines are likely using Intel's Core i7 and i5 mobile processors

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hade en riktigt underbar löprunda precis. perfekt väder och hittade en helt underbar jättelång bäck som man kunde sicksacka över nästan hela vägen. kollar på klockan som visar 70min och är inte alls trött så jag fortsätter till 120min. ville verkligen inte springa hem, ville bara fortsätta så jag gjorde givetvis det! knappt några känningar i vaderna och knäna alls. och miljön alltså!

sjuk vackert i änggården idag, blå himmel, vita träd, grön mossa, brun mark, gult ljus, skimrande bäckar och gråa stenar. så mycket kontraster och så friskt!

 

lite nytt från vibram:

http://www.viper-sport.com/descargas/Catálogo%20Fivefingers%202010-11.pdf

 

kso trek sport ser perfa ut för lite galnare skogslöpning. ser tätare ut kring tårna vilket är ett litet problem med KSO och lite bättre grepp och aningen mer skydd för fötterna, kan göra lite ont att råka trampa på någon rot eller sten ibland.

 

hört lite snack om bikilas sula:

my new pair of Speeds (samples)

« on: April 08, 2010, 05:04:19 PM »

Quote

I hesitated, but bought them after all from an import contact. They were cheap (67 Euros), and frankly I was interested having a model with a removable sole, (thus thinner). Ever since I fisrt saw a picture of this shoe, I was hooked by the look, and they are as cool as one might invent a shoe according to me. They feel great, although just wearing them in the house tonight, and they do feel - as Tony Post said about the Bikila's - FAST. I'm feeling more upright than in my other VFF's which has to do with the pad placement perhaps, a bit like when done skateboarding. I love 'em!

 

verkar lovande för min tid på stockholm marathon :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjuder på den här filmen, "story of stuff". såg den på en föreläsning nyss, handlar om hållbar konsumtion. disskuteras ju en del politik i den här db:n så den kändes mest lämpad.

 

http://www.storyofstuff.com/

 

har för mig vi har diskuterat filmen i wellen tidigare map att den var obligatorisk i skolor i usa(?!?). tycker iaf den suger. massa fallacies och bristande ekonomi-förståelse.

 

 

---

 

cyklade ner på stan i shorts, t-shirt och sandaler. folk kollade lite märkligt på mig. kombon med bra löppass igår, rejäl sömn, bra musik, bra mat senaste dagar etc har fått mig att må riktigt jävla bra. såhär bra har jag aldrig mått tidigare. citerar vår allas pokerspelande favvokontrarian(nebbis älskar mina försvenskningar) patri friedman:

A great thing about the stupidity/invulnerability of youth and the shittiness of traditional American diet and exercise is that your body can get stronger as you get older, just by getting wiser. My physical potential is surely far lower at 33 than it was at 21. But thanks to my diet & exercise knowledge, I have better muscles now - and still plenty of room to improve.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har för mig vi har diskuterat filmen i wellen tidigare map att den var obligatorisk i skolor i usa(?!?). tycker iaf den suger. massa fallacies och bristande ekonomi-förståelse.

 

 

---

 

cyklade ner på stan i shorts, t-shirt och sandaler. folk kollade lite märkligt på mig. kombon med bra löppass igår, rejäl sömn, bra musik, bra mat senaste dagar etc har fått mig att må riktigt jävla bra. såhär bra har jag aldrig mått tidigare. citerar vår allas pokerspelande favvokontrarian(nebbis älskar mina försvenskningar) patri friedman:

 

har inte sett att ni disskuterat det tidigare. är den obligatorisk i skolor i usa? låter helt sjukt isf, kanske inte oväntat. även jag tycker att den brister väldigt mycket i hur en marknad fungerar. jag orkade knappt lyssna när de började prata om att vi ska sluta konsumera så mycket. fine, vi konsumerar otroligt mycket, men vad är isf alternativet. att bara sluta konsumera är garanterat inte hållbart ur någon aspekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

själv vill jag ha global uppvärmning, högre halter CO2 och om det skiter sig tycker jag geoengineering är en bra lösning. däremot minska tillväxt vilket kommer leda till att fler dör och färre får leva tycker jag är helt väldigt osympatiskt.

 

why? hur utbrett och testat är eg. geoengineering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

why? hur utbrett och testat är eg. geoengineering?

 

uppvärmning: rent historiskt när vi har haft varmare än vi har idag har mänskligheten frodats. befolkningstillväxten har varit hög och tekniken har gått framåt. de perioder vi har haft kallare har det varit tvärtom. människans optimala globala medeltemperatur är någon grad högre än vi har på jorden nu.

 

högre halter CO2: dubblar vi CO2 så växer plantor ca 70% snabbare vilket i teorin ger 70% mer mat, vilket bör kunna tillgodose 70% fler människor. kanske bör tilläggas att jag tillskillnad från många andra debattörer har som axiom att många människoliv är bra.

%231%20CO2EarthHistory.gif

på dinosauriernas tid var det 10x högre halt CO2, växte så det knakade och djuren blev jättestora. på pandora i avatar är det 20% CO2 i luften, därför människorna svimmar och därför det växer så mycket.

 

geoengineering: vi har rätt bra data från vulkanutbrott som sänkte temperaturen. räcker med 1% ökning av svavel-utsläppen för att sänka jordens temperatur från IPCC scenarior. läs superfreakonomics.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

heltok vad tycker du om Capitalism: a love story?

 

inte sett, men ogillar moore's åsikter om ekonomi rent allmänt. det jag har hört om filmen verkar den kass. känns fel att skylla på kapitalism när blandekonomi misslyckas.

 

gillade dock hans film om vapen. är inte helt övertygad om hur jag vill ha det med vapen i samhället. en del av mig tycker alla ska få äga vapen men en annan del av mig vill bo i ett samhälle där få äger vapen. bästa vore om man hade lite mer val på samhällen att bo i så alla blev nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...