Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Fritt fall! Hoppas folk har fallskärmen på. Jag äger bara 1 peng, sålde det jag hade i omgångar mellan 900-700.

 

Funderar på när jag ska gå in igen. Det blåser så negativa vindar kring valutan atm så undrar om vi inte kan hamna runt 300 kanske? Men att köpa redan nu är nog ok långsiktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv äger jag 0.4 btc, blev utan nät igår vilket var olyckligt, men hann precis in och se att det bröt 540 idag och har själv räknat med att det tickar under 400 då så blev lite paniksälj.

 

Vet inte om någon tycker hobbyspekulationer är relevanta men jag har alltså gissat att vi får motstånd en god bit över $300. Hade jag huvudet mindre fyllt av andra saker hade (antagligen) kört en all-in vid tex $340.

 

Men som sagt, snillen spekulerar, och inget skin in the game för jag har inte tid att följa btc just nu och då blir det lite konstigt att tjonga in pengar i ett sånt här speciellt skede.

 

Sen vet jag inte hur klockrent det är att förvara vare sig btc eller $ på exchangen så det där får man väl ta tag i på något smart sätt. Det är ju inte så kul att casha ut heller, bli sittande med väntetiden igen om man vill få in det.

 

EDIT: Slaktavfall har nu kul idag iaf :D galet vad det studsar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är klockan 7~ i new york. Snart vaknar västkusten. Vad tror ni? :D En till fet dipp?

 

Detta är riktigt påfrestande :P Man ska helst vara vaken 24/7 eller dela upp det och sitta vaken i skift med polare ^^ BTC FTW.

 

Helvete vad bitstamp segar! Brukar gå snabbare att få in pengar :S

 

Välkommen till livet som valutatrader!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen till livet som valutatrader!

 

Tack. Gillar egentligen inte att sitta och mecka såhär, även om man är van med varians så blir det svårt att tänka på annat. Nu handlar det om att suga åt sig så många coins som möjligt!!! 8-) INTERNET MONEYZZZ

 

Tankar?

 

Ja det är lite sjukt. Men många av dem som äger extremt mycket bidrar till infrastrukturen så det är inte helt fel ändå.

 

coming up next: funeral services accepting bitcoins

Haha!

 

Fuck fiat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

idag kom primal blueprint med adlibris, ska bli grymt intressant. har varit bra på att träna mkt senaste ~6 mån och har nog aldrig varit i bättre form fysiskt även om jag fortf är relativt svag. men suger iallafall på kost, äter inte godis/chips/läsk osv men tror jag stoppar i mig rätt mkt "crap" ändå. undviker konstgjort till viss mån men finns hur mkt space som helst för förbättring.

tanken är att gå via negativa på kostbiten och sen kanske börja pilla mer med tillskott osv. heltok & andra, ska jag ha ngt särskilt i åtanke medans jag läser?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan tror ni det kommer gå under $500 idag igen? Sålde runt där då alla skrev att det skulle krascha ner till 200-400 nivåer. Nu blir man lite ledsen då det legat stabilt över $500 och sakta ökar.

 

Fan har ju läst om att inte paniksälja flera gånger men verkar som man inte lär sig innan man gjort misstaget själv. Vill inte missa tåget!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan tror ni det kommer gå under $500 idag igen? Sålde runt där då alla skrev att det skulle krascha ner till 200-400 nivåer. Nu blir man lite ledsen då det legat stabilt över $500 och sakta ökar.

 

Fan har ju läst om att inte paniksälja flera gånger men verkar som man inte lär sig innan man gjort misstaget själv. Vill inte missa tåget!!

 

=)

 

Jag borde fått in pengar idag på bitstamp. Jag gissar att det är en del överbelastning på vissa exchanges, och i kina får dem väl in minimalt/ingenting alls? (typ 3 polare ringde och ville läsa på lite om bitcoin osv. den dagen Heineken twittrade [lol], mer sånt!).

 

Samtidigt är det ju mkt möjligt att någon med mycket deg har typ specialkontakt med bankisch så att dem löser det. Det är ju en hel del som vill hoppa in nu ;)

 

EDIT: Ja ni ser ju posten ovan! ;] my nigga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vafan tror ni det kommer gå under $500 idag igen? Sålde runt där då alla skrev att det skulle krascha ner till 200-400 nivåer. Nu blir man lite ledsen då det legat stabilt över $500 och sakta ökar.

 

Fan har ju läst om att inte paniksälja flera gånger men verkar som man inte lär sig innan man gjort misstaget själv. Vill inte missa tåget!!

 

Kom 9 svarta i rad på rouletten i helgen, var inte sen med att snabbt och enkelt dubbla mina pengar med allt på rött! Gäller att se mönstret, detta är inte något man lär sig på en kväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom 9 svarta i rad på rouletten i helgen, var inte sen med att snabbt och enkelt dubbla mina pengar med allt på rött! Gäller att se mönstret, detta är inte något man lär sig på en kväll.

 

Tyst. Vi ska hjälpa dem som vill komma in. Antar att du är en sån som hånar fiskar? Gtfo Vi sitter i samma båt

 

Cliffs eller tips på bra sida med basic info om Bitcoins? :oops:

finns mkt tidigare i dbn!

 

Sen

http://www.coindesk.com Nyheter

http://www.reddit.com/r/Bitcoin/ Bra forum

https://bitcointalk.org Samma typ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag går nog fortfarande in runt 350 iaf..

 

Själv äger jag 0.4 btc, blev utan nät igår vilket var olyckligt, men hann precis in och se att det bröt 540 idag och har själv räknat med att det tickar under 400 då så blev lite paniksälj.

 

Vet inte om någon tycker hobbyspekulationer är relevanta men jag har alltså gissat att vi får motstånd en god bit över $300. Hade jag huvudet mindre fyllt av andra saker hade (antagligen) kört en all-in vid tex $340.

 

Hur gick det? Från 380 till 600 på stampen idag ser jag. Trist att vara så nära en 50% vinst där...

 

Kanske kan joina 23:e.

 

Trevligt! Ni skåningar kan väl börjar diskutera lite lämpliga alternativ juldagskväll!

 

 

Mer bra nyhet för de andra biltillverkarna som

1. Inte har lika bra batterier som Tesla

2. Vars elbilar har för kort räckvidd idag till skillnad från Tesla som har bilar med lagom lång räckvidd.

 

Får se om det stämmer, tycker jag har läst om superbatterier många gånger utan att något har hänt...

 

 

Många underskattar hur många bitcoins som aldrig lär användas igen. De värderar bitcoins till 12M*marknadspriset när det riktiga värdet kanske bara är 6-9M*marknadspriset. Dvs när de värderar bitcoins framtid borde de justera upp sitt riktpris 33-100% för att kompensera för det. Jag tvivlar på att Satoshi som ännu inte rört sina 1M+ BTC skulle göra det i framtiden eftersom han ännu inte gjort det. Lite frestad borde han ju varit att göra det i April eller i November.

 

Det var väl en del diskussioner om deflation vs inflation i tokboken för några år sedan? Ngn som har lust att ge cliffs eller källor där man kan läsa på själv?

 

Det finns två läger

1. De som tror att deflation är skadligt

2. De som inte tror att deflation är skadligt

 

Argument för 1:

Depressioner har korrelerat med deflation

Exempelvis USA 1930, Japan 90talet

 

Argument för 2:

Depressioner har inte korrelerat med deflation

Exempelvis http://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=495773 och Bitcoin 2013

Spoiler!
In Figure 2, we plot average inflation and output growth rates for the 17 countries for all five-year periods except 1929—34. Here we see only 8 episodes with both deflation and depression.

There are 65 episodes of deflation without depression and 21 of depression without deflation. Thus, 65 of 73 deflation episodes had no depression, and 8 of 29 depression episodes had no deflation. What is striking is that nearly 90% of the episodes with deflation did not have depression. In a broad historical context, beyond the Great Depression, the notion that deflation and depression are linked virtually disappears.

 

Förhoppningvis kommer experimentet med bitcoin iaf ge mer data för debatten oavsett om det visar sig vara bra eller dåligt för ekonomin.

 

Vafan tror ni det kommer gå under $500 idag igen? Sålde runt där då alla skrev att det skulle krascha ner till 200-400 nivåer. Nu blir man lite ledsen då det legat stabilt över $500 och sakta ökar.

 

Fan har ju läst om att inte paniksälja flera gånger men verkar som man inte lär sig innan man gjort misstaget själv. Vill inte missa tåget!!

 

Det beror ju på kanske det visar sig att Kina har bannat bitcoin eller ej. Min gissning är att vi ser en återhämtning om BTC-China börjar tillåta deposits igen och en liten nedgång till kanske under 500 igen om de säger att de inte kommer göra det.

 

=)

 

Jag borde fått in pengar idag på bitstamp. Jag gissar att det är en del överbelastning på vissa exchanges, och i kina får dem väl in minimalt/ingenting alls? (typ 3 polare ringde och ville läsa på lite om bitcoin osv. den dagen Heineken twittrade [lol], mer sånt!).

 

Samtidigt är det ju mkt möjligt att någon med mycket deg har typ specialkontakt med bankisch så att dem löser det. Det är ju en hel del som vill hoppa in nu ;)

 

EDIT: Ja ni ser ju posten ovan! ;] my nigga

 

Något som de snabba svängningarna visar är att bitcoin är snabbt :)

 

Cliffs eller tips på bra sida med basic info om Bitcoins?

https://en.bitcoin.it/wiki/FAQ

 

Hmm, inte bra gjort bitcoiners:

http://thediplomat.com/2013/12/bitcoin-hackers-reportedly-target-peoples-bank-of-china/

Eller?

 

Fin graf:

Spoiler!
lkdLyp0.jpg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är ute. Var nära men ingen ide att sörja över det :)

 

Jag var nära hade en order på 375~ T_T. Men sket i det och höjde lite så blev det decent iaf 8-)

 

 

Lol snoop.

[–]Pancocks 1 point 1 hour ago

Snoop, do you use snoop dogecoin?

permalink

[–]MrAceGeraci 1 point 1 hour ago

It all started the night before Christmas andddddddddd huh. shit... Cough...Cough....Ohhh I forgot what I was doing here. Fuck it

permalink

[–]FatBaggies 1 point 1 hour ago

Snoop, you are one chill mother fucker

[–]NCWPNico170 -1 points 3 hours ago*

So Snoop, how do you spend your christmas?

permalink

[–]Taffy_king 2 points 3 hours ago

Most likely high as fuck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...