Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

tycker inte att utomstående har rätt att ha någon åsikt om incest ska vara tillåtet eller inte. obehagligt och rätt motbjudande finner jag det själv men också obehagligt att vi som stat anser oss ha rätt att diktera över andra människors liv, bara för att det känslomässigt känns fel för oss. så länge det inte är med barn eller djur eller någon annan som direkt skadas och inte kan styra själv så tycker jag det är fritt fram att in ut o sprut.

 

tror inte heller att syskon som har sex på något sätt skulle vara sjuka i huvudet. kanske borde det dock finnas en lag mot att de skulle få skaffa barn då med det lilla jag känner till verkar som att barnen kan bli missbildade, eller något..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte så förtjust i att lagstifta om moral.

enda man kan ha synpunkter på är väl att dom utsätter det eventuella barnet som kan bli resultatet för en högre risk jmf med om dom haft ett lite mer normalt kärleksliv. upp till ett år i straffskala känns väl rätt rimligt ur den synvinkeln. säger inte att det är rätt men straff i förebyggande syfte/planerande av brott osv är vanligt förekommande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men vi har väll inga lagar mot att folk som har oturliga genuppsättingar skaffar barn? Finns ju massor med ovanliga sjukdomar som lätt kan undvikas genom att undvika att skaffa barn med någon promille av befolkningen. Dom kan alltså skaffa barn, där deras gemensamma gener gör det sannorlikt att barnet kommer få någon sorts skada/defekt, utan problem?

 

Antingen så ska det förbjudas tillsammans med incest, eller så ska incest legaliseras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sett nattbuss 807 och stockholmsnatt. underbara filmer, dialogerna är riktigt fina...

 

 

bör inte vara olagligt

håller med.

 

av det jag lärt mig så är det bara de genetiska sjukdomar som har recessiva anlag som man åker på ökad risk att få då det är troligare att båda syskonen även om de är friska bär på dessa gener.

 

ska bröder få ha sex då? där riskerar ju inga undermänniskor att skapas. om systern är steril? om tjejen äter p-piller? om de använder kondom? när bör det vara olagligt enligt moralmaffian?

 

enligt någon hunduppfödare på fb så är det inget större problem i första ledet med inavel men fortsätter det flera generationer blir det problem. någon som har koll?

 

inte jättemycket sjukare än att ha sex med ett får eller vilja ha bajs i ansiktet förutsatt att syrran är hyfsat snygg :roll:

 

egentligen ser jag inget problem med det. varför blir man illamående av det? något biologiskt? har man fått höra det under sin barndom?

 

intressant sidestory:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/7182817.stm

 

A pair of twins who were adopted by separate families as babies got married without knowing they were brother and sister, a peer told the House of Lords.

 

"They met later in life and felt an inevitable attraction, and the judge had to deal with the consequences of the marriage that they entered into and all the issues of their separation."

 

He told the BBC News website that their story raises the wider issue of the importance of strengthening the rights of children to know the identities of their biological parents.

 

 

We are naturally drawn to people who are quite similar to ourselves

Pam Hodgkins

Adults Affected by Adoption

 

German couple's love

Incest: an ancient taboo

"If you start trying to conceal someone's identity, sooner or later the truth will out," he said.

 

"And if you don't know you are biologically related to someone, you may become attracted to them and tragedies like this may occur."

 

Pam Hodgkins, chief executive officer of the charity Adults Affected by Adoption (NORCAP) said there had been previous cases of separated siblings being attracted to each other.

 

 

dessa funkar finfint ...

 

http://www.terraplana.com/vivobarefoot.php

 

ihopklämda tår där också? här är lite för och efterbilder, zyr och ni andra plattfötter ta notis:

http://birthdayshoes.com/forum/vff-or-barefoot-running/arches!/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG spartacus s01e09! :shock:

 

http://epguides.com/Spartacus/

Original

Episode # Prod # Air Date Titles

 

Season 1

 

1. 1- 1 101 22 Jan 10 The Red Serpent

2. 1- 2 102 29 Jan 10 Sacramentum Gladiatorum

3. 1- 3 103 5 Feb 10 Legends

4. 1- 4 104 12 Feb 10 The Thing in the Pit

5. 1- 5 19 Feb 10 Shadow Games

6. 1- 6 106 26 Feb 10 Delicate Things

7. 1- 7 107 5 Mar 10 Great and Unfortunate Things

8. 1- 8 12 Mar 10 Mark of the Brotherhood

9. 1- 9 109 26 Mar 10 Whore

10. 1-10 26 Mar 10 Party Favors

11. 1-11 2 Apr 10 Old Wounds

12. 1-12 9 Apr 10 Revelation

13. 1-13 16 Apr 10 Kill Them All

Hur har du lyckats se dem innan de ens släppts? Själv har jag bara sett de sex första avsnitten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är maxstraffet. Händer aldrig att de kommer att få det. Har svårt att tro att det blir fängelse överhuvudtaget.

 

enligt stämningsansökan som finns på nätet så satt brodern häktad i 50h. känns lite överdrivet, så farlig för samhället var han ju inte. varför är man inte förvånad att bara killen häktades...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

enligt stämningsansökan som finns på nätet så satt brodern häktad i 50h. känns lite överdrivet, så farlig för samhället var han ju inte. varför är man inte förvånad att bara killen häktades...

 

Känns rätt sjukt att häkta någon för det. Vad ska de göra? Säkra bevis i hans bostad eller förhöra syrran och vill hindra att de synkar sina historier?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte jättemycket sjukare än att ha sex med ett får eller vilja ha bajs i ansiktet förutsatt att syrran är hyfsat snygg :roll:

 

Så länge de använder skydd tycker jag inte man ska lägga sig i. Men att få barn med en familjemedlem är bra sjukt.

 

Sen kan man ju fråga sig om man är så sjuk i huvudet att man ligger med sitt syskon har man då vett nog att använda skydd?

 

Lagen finns ju där av en anledning, det blir inte speciellt bra när människor som är nära besläktade bestämmer sig för att skaffa barn.

 

wooooow vad sjukt med fängelse. Är väl fan upp till var och en vem man vill ligga med :?

 

bör inte vara olagligt

 

tycker inte att utomstående har rätt att ha någon åsikt om incest ska vara tillåtet eller inte. obehagligt och rätt motbjudande finner jag det själv men också obehagligt att vi som stat anser oss ha rätt att diktera över andra människors liv, bara för att det känslomässigt känns fel för oss. så länge det inte är med barn eller djur eller någon annan som direkt skadas och inte kan styra själv så tycker jag det är fritt fram att in ut o sprut.

 

tror inte heller att syskon som har sex på något sätt skulle vara sjuka i huvudet. kanske borde det dock finnas en lag mot att de skulle få skaffa barn då med det lilla jag känner till verkar som att barnen kan bli missbildade, eller något..

 

älskar internetett. folk blir så härligt uppriktiga och ärliga med sina åsikter. hur fn skulle det se ut att droppa pro-incest åsikter på en middag eller en trevlig förfest haha, skulle bli kaos. att jämnställa det med att det inte är värre än att vilja ha bajs i ansiktet eller ha sex med en åsna gör ju inte saken bättre. varför hör man aldrig dessa diskussioner irl? har inte kollat igenom aftonbladets kommentarer, men gissar på att få om ens några har vinkeln att incest borde vara lagligt.

 

folks åsikter irl gente nätet skiljer sig verkligen markant. det är synd. det skulle vara intressant att få reda på vad folk tycker "på riktigt".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är inte så förtjust i att lagstifta om moral.

enda man kan ha synpunkter på är väl att dom utsätter det eventuella barnet som kan bli resultatet för en högre risk jmf med om dom haft ett lite mer normalt kärleksliv. upp till ett år i straffskala känns väl rätt rimligt ur den synvinkeln. säger inte att det är rätt men straff i förebyggande syfte/planerande av brott osv är vanligt förekommande.

 

En 40 årig kvinna som får barn löper mycket större risk att få ett defekt barn än 2 syskon som får barn.......skall vi förbjuda 40 åringar att skaffa barn oxå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En 40 årig kvinna som får barn löper mycket större risk att få ett defekt barn än 2 syskon som får barn.......skall vi förbjuda 40 åringar att skaffa barn oxå?

 

ja om det ska vara konsekvent så. alternativet är legalisering av incest för jag har ingen önskan om att moralisera och bestämma över andras fria val.

är nog inte så svårt att hitta rätt många fler såna här exempel på absurd lagstiftning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

älskar internetett. folk blir så härligt uppriktiga och ärliga med sina åsikter. hur fn skulle det se ut att droppa pro-incest åsikter på en middag eller en trevlig förfest haha, skulle bli kaos. att jämnställa det med att det inte är värre än att vilja ha bajs i ansiktet eller ha sex med en åsna gör ju inte saken bättre. varför hör man aldrig dessa diskussioner irl? har inte kollat igenom aftonbladets kommentarer, men gissar på att få om ens några har vinkeln att incest borde vara lagligt.

 

folks åsikter irl gente nätet skiljer sig verkligen markant. det är synd. det skulle vara intressant att få reda på vad folk tycker "på riktigt".

 

Är det inte precis det du får veta, vad folk tycker "på riktigt"? jag tror folk är mycket mer benägna att säga vad dom tycker och tänker på internet då dom är lite gömda och inte behöver så till svars på samma sätt som i en social konversation.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte precis det du får veta, vad folk tycker "på riktigt"? jag tror folk är mycket mer benägna att säga vad dom tycker och tänker på internet då dom är lite gömda och inte behöver så till svars på samma sätt som i en social konversation.

 

det var precis det jag menade också, kanske skrev luddigt, orkar inte läsa igenom min post, ska slagga, men precis det jag trodde jag skrev iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har man väll sett gällande SD och liknande partier? Undersökningar där man frågar folk "ansikte mot ansikte" på stan vad dom ska rösta säger nästan ingen SD, frågar man dom anonymt går siffrorna upp radikalt.

Jag gillar hur du indirekt likställer SD med incest och bajs på ansiktet. :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det var precis det jag menade också, kanske skrev luddigt, orkar inte läsa igenom min post, ska slagga, men precis det jag trodde jag skrev iaf.

 

jo tycker du skrev det så som du vill göra gällande i denna post. dvs att folks åsikter kommer fram bättre på the internetz. sen förstår jag inte vad som är så sjukt med att vara öppet för att vuxna människor ska få göra som dom vill så länge det inte direkt påverkar någon annan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...