Gå till innehåll

Ongame CG-grinders


manshora

Recommended Posts

  • Svars 265
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

En som vinner mycket är bra, Carl är därför väldigt bra. Det är den enda definitionen jag har.

 

GL på "higher limits" Carl.

 

ja, det är väl den generella defenitionen. förstår inte vad folk annars uppfattar som bra, tydligen är det som sagt folk som inte uppfattar en vinnande spelare som bra... men dom kanske vet bättre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det är väl den generella defenitionen. förstår inte vad folk annars uppfattar som bra, tydligen är det som sagt folk som inte uppfattar en vinnande spelare som bra... men dom kanske vet bättre

 

För mig är inte att vara en bra pokerspelare samma som att vinna mycket pengar. Alla har olika mkt tur. Visst, o längden så jämnar det förmodligen ut sig, men att ha tur halvår och år är inte alls något främmande skulle jag tro. Sen är det klart att man kan ha kortare swings neråt men ni fattar. Det lär som sagt finnas en hel del spelare som spelat in någon miljon, varit king of the world, o sen gulat hela skiten när variansen tar ner dem på jorden.

 

Detta är inte på något sätt riktat till carl personligen får jag väl säga. Men för mig är en bra pokerspelare den som kan anpassa sig till att vinna på nivån de spelar på. Beviserligen funkar Carls stil på NL400-NL1k, men jag tvivlar på att den kommer vara hållbar i högre spel (Ska bli intressant att se hur nivåbytet gått om ett par månader). Lite samma sak som att folk hävdar att Dödarn skulle vara en inte särskilt bra pokerspelare, men han har en stil som duger för de nivåerna han spelar på, och han har dragit in en jävla massa cash. However, iaf för mig kan man vara bra som i vinnande för sin nivå, eller bra som i ha rätt tänk, o allt vad det handlar om, och att kunna anpassa sig för att få fram det bästa resultatet för stunden.

 

Blev förmodligen lite flummigt. Trött och tiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MANSHORA: jag har ju kvar databasen ändå, bara att jag rensar på rubbet och börjar fresh då och då. Anledning? ingen speciell.. tycker det är kul jaga ett bra BB/100 eller se med egna ögon i PT dom gröna dollaresen efter en lyckad månad.. twisted kanske men sån är jag.

 

Jag använder inte PA-hud aktivt så det sabbar inte direkt mitt spel, och jag har spelat så länge på ongame att det stör inte direkt mitt spel mot regularsen, jag är en frenetisk note-anhängare och jag kör rätt så disciplinerat mot dem och kollar inte så jättehårt på stats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Anser att det finns några ganska bra spelare på ongames 1/2 samt 2/4 men några helt outstanding spelare har jag inte sett.

Bra spelare enligt mig:)TunaEatsU,Ladyluck,carldenstore,zkrutt,NoMorepleaze,wow50 samt Pippikort resten är bara massa fisk:mrgreen:

 

du kanske kunnde nämna respektive nivåer också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena!

Anser att det finns några ganska bra spelare på ongames 1/2 samt 2/4 men några helt outstanding spelare har jag inte sett.

Bra spelare enligt mig:)TunaEatsU,Ladyluck,carldenstore,zkrutt,NoMorepleaze,wow50 samt Pippikort resten är bara massa fisk:mrgreen:

 

nubemet... omfg vart är världen på väg :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha, mikeywest. han är superfisk.

de bästa spelarna på 3/6 - 10/20 är teskedsgumma, j nutzen , toppluvelena, harry potter . beachjohan. fixhult är rätt bra också.. nhwpfu är bra, men spelar typ inte kvar.. SAY_AHH är duktig.. har nog glömt nån.. men dessa är några av få som är duktiga på mid/high stakes på ongame...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är mikeywest bra, men är han så bra att han ska nämnas här? Tycker hans spel är väldigt standard. Lirat bra många händer med han. Stabil, helt klart vinnande spelare, men ingen jag ryggar mig för att sitta vid samma bord som.

 

Nej absolut inte jag heller så sätt. Visst, bort :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du har inte tänkt på att du som inte har nån koll behööver yttra dig?

 

har inte påstått att jag har någon koll, vad jag sa vad att carl iaf låg med på listan över dom som vinner mest väldigt ofta.

 

EDIT: och det är väl betydligt vanligare att det är en person som spelar under ett konto eller? nu har jag förstått att så kanske inte var fallet här, men tycker du att det är mer rätt att förutsätta att någon med ett bra resultat antagligen inte är ensam på kontot?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har mikeywest på 27/5.88/1.39

31,5/8/2.33 på nomorepleaze

typ 2k-1k händer...

2 regulars som jag inte tycker är speciellt bra.

 

Tycker ingen verkar så sjukt bra, rent spontant skulle jag ge typ carldenstore och zz77hh endel creds, men har spelat alldeles för lite mot dem.

 

AArubbe då? har bara lirat ytterst få hnder mot honom, men spontant känns det som han är en av grindarvinnarna på nl400?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår fortfarande inte hur man kan tycka Fixhult e bra :D

 

Någonstans här tappade jag respekten för killen :roll: Alla händer man kan ha är man ju committad me flopp typ. AK är väl det enda han får att folda, och det pushar man ju ändå pre ifall man spelar så.

 

Fixhult bets $20, zuz69 folds, padiii1 folds, x bets $72, 777 777 folds, Fixhult bets $280, x calls $225.

 

FLOP [board cards JD,9H,QC ]

x checks, Fixhult bets $479.25 and is all-in, x calls $479.25.

 

TURN [board cards JD,9H,QC,3S ]

 

RIVER [board cards JD,9H,QC,3S,2S ]

 

SHOWDOWN

Fixhult shows [ 4H,2H ]

x shows [ AD,AC ]

 

Teskedsgumma har en sjukt mysko stil för att syna trebets pre. Gör det galet light och inte mindre än två gånger såg jag honom med 300$ stack på ett NL600 bord syna ett trebet med PP för att sen dra set. Det är ju rent av brutalt dåligt. Att han sen e multiback i mitt PT över en ansenlig summa händer höjer inte direkt mina tankar om killen :P Men vad vet jag. Han kanske är duktig after all. Han har inte visat det för mig iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...