Gå till innehåll

Ongame CG-grinders


manshora

Recommended Posts

hittat liknade trådar om ongame SnG och B2B, SvS osv men inget om ongame CG så tänkte starta en.

 

jag tänkte att det vore bra att lista dom bättre på ongame, först tänkte jag även att man kunnde skriva med dom största fiskarna men.. vemfan vill dela med sig av det?

 

sen kan det ju vara lite roligt att se vilka andra här som spelar på samma nivåer.

 

Om ni helt enkelt skriver vilka ni tycker är bra, så kan jag ju lista dom här på förstasidan.

 

 

EDIT: vi gör såhär istället. skriver helt enkelt en lista då dom flesta verkar spela 2/4, 3/6 samt en del 5/10, 10/20

 

 

ovningskora

CarlDenStore

Fixhult(?)

MikeyWest(?)

romeosensini

WrapSumden

Zkrutt

zz77hh

Blacky00(?)

Preflop x

SumoEatsTofu

YesIdid83

_MVP_

Holabandola

bingobult

foldingisfun

Bluecross

wrapsundem

Herke

Uxarm

PraiaDelRey

Hypoxial

6biT0BYXA

MsDonofrio

-hyberbola-

dasstryne

sir_shankly

teskedsgumma

j nutzen

toppluvelena

harry potter

beachjohan

SAY_AHH

 

 

(?) = persones skicklighet har diskuterats av vissa, dock vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 265
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

hittat liknade trådar om ongame SnG och B2B, SvS osv men inget om ongame CG så tänkte starta en.

 

finns det redan en, kan någon snäll moderator såklart ta bort denna.

 

jag tänkte att det vore bra att lista dom bättre på ongame, först tänkte jag även att man kunnde skriva med dom största fiskarna men.. vemfan vill dela med sig av det?

 

sen kan det ju vara lite roligt att se vilka andra här som spelar på samma nivåer.

 

Om ni helt enkelt skriver vilka ni tycker är bra, så kan jag ju lista dom här på förstasidan.

 

NL50:

 

NL100: manshor4 :D

 

NL200:

 

NL400:

 

NL600:

 

NL600: kkimmo ;)

 

Skämt åsido.

 

NL600: Fixhult, MikeyWest, romeosensini, WrapSumden, Zkrutt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte annat än att hålla med om att carldenstore är riktigt bra. Jobbig att möta. Men han har väl gått upp i stakes en aning? Såg iaf att han skopade 17k häromdan på deras 24h most won på bp. Han satt och väntade på 10/20 hu med fullt inköp...

 

Jag tycker han är urusel. Han är tight men verkar få betalt ändå av övriga usla spelare. Jag kommer särskilt ihåg en hand jag spelade mot honom. Jag tyckte att han höjde lite väl mycket först in på knappen så jag trebetade honom med 26o på bb. Han synar och floppen kommer XQ2 och jag slänger iväg ett cb och planerar att ge upp om jag får syn. Turn kommer 6 vilket ger mig nytt hopp och jag skjuter en gång till förstås. River kommer en till 2 och jag pushar och han blixtsynar med KQ. Väldigt kallt spel av honom och har sett en del andra dåliga spel av honom.

 

Jag tvivlar på att han är en vinnade spelare i långa loppet mot hyfsade spelare. Han kanske är bra på table selection men vad vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker han är urusel. Han är tight men verkar få betalt ändå av övriga usla spelare. Jag kommer särskilt ihåg en hand jag spelade mot honom. Jag tyckte att han höjde lite väl mycket först in på knappen så jag trebetade honom med 26o på bb. Han synar och floppen kommer XQ2 och jag slänger iväg ett cb och planerar att ge upp om jag får syn. Turn kommer 6 vilket ger mig nytt hopp och jag skjuter en gång till förstås. River kommer en till 2 och jag pushar och han blixtsynar med KQ. Väldigt kallt spel av honom och har sett en del andra dåliga spel av honom.

 

Jag tvivlar på att han är en vinnade spelare i långa loppet mot hyfsade spelare. Han kanske är bra på table selection men vad vet jag.

 

 

 

Känner carl personligen, och en sak kan jag säga, och det är att han är vinnande. Han spelar ett annorlunda spel, men jag har aldrig varit med om en sjukare pokerlirare i hela mitt liv. INGEN här matchar hans bb/100, trust me.

Just nu hittar ni honom på NL1000/NL2000.

 

 

/Luap, just defending a friend.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan inte säga att jag mött någon som är särskilt bra på Nl100, Nl200 var mkt svårare enligt mig.

 

Dessvärre kommer jag inte ihåg namnet på någon duktig...

 

nej, duktiga på NL100 är det dåligt med.. finns ju en del (läs 2-3) TAG grinders men, dom är o andra sidan sjukt lätta att bluffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker han är urusel. Han är tight men verkar få betalt ändå av övriga usla spelare. Jag kommer särskilt ihåg en hand jag spelade mot honom. Jag tyckte att han höjde lite väl mycket först in på knappen så jag trebetade honom med 26o på bb. Han synar och floppen kommer XQ2 och jag slänger iväg ett cb och planerar att ge upp om jag får syn. Turn kommer 6 vilket ger mig nytt hopp och jag skjuter en gång till förstås. River kommer en till 2 och jag pushar och han blixtsynar med KQ. Väldigt kallt spel av honom och har sett en del andra dåliga spel av honom.

 

Jag tvivlar på att han är en vinnade spelare i långa loppet mot hyfsade spelare. Han kanske är bra på table selection men vad vet jag.

 

 

känns som han alltid är med på bestpokers lista över folk som vunnit mest dock

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner carl personligen, och en sak kan jag säga, och det är att han är vinnande. Han spelar ett annorlunda spel, men jag har aldrig varit med om en sjukare pokerlirare i hela mitt liv. INGEN här matchar hans bb/100, trust me.

Just nu hittar ni honom på NL1000/NL2000.

 

 

/Luap, just defending a friend.

 

Ok, har inte jättemånga händer på honom men han har -77 BB/100 hos mig iaf. Har inte sett ngt annorlunda eller "speciellt" med hans spel övht utan tycker han verkar vara hyfsat tight preflop samt verkar ha svårt att släppa händer enligt ovan.

 

Kollade hans stats nu och såg att han hade 32/8. Inga imponerande stats enligt mig men inte så tight som jag trodde. Detta är bara över 1500 händer dock.

 

Om han har sjuk BB/100 betyder nog bara att han har haft tur/positiv varians.

 

Det var dock ett par månader sedan jag spelade mot honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tkr ni överskattar Fixhult o MikeyWest sjukt.

 

MikeyWest är väldigt lättläst och ger sällan motstånd utan händer. Raisar bara Premium pre med sina stats 27/7/0.7 typ. Småsick att man kan se en sån spelare som "bra".

 

Fixhult är oerhört lätt att sätta på tilt och få betalt av, men när han drar så drar han brutalt. Sett honom göra riktigt jävla dåliga spel både mot mig och min polare Markus, för att sedan dra ordentligt. Men helt klart lär han med sin aggro spelstil kunna tilta sämre motståndare genom sitt ständiga bettande, och han e garanterat vinnande.

 

romeosensini är en av de bättre. 24/19/2.5 hos mig.

 

Tilläggas på listan tkr jag zz77hh. Spelar väldigt likt Zkrutt som är en av de få jag respekterar. Blacky00 är åt nithållet o även om han kanske inte imponerar så är han säkerligen vinnande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zz snubben har jag spelat väldigt få ggr mot men har han väldigt fiskmarkerad :shock: , carldenstore brukar jag sitta och battla med då bordet dör och det bara är han och jag.. och han är en jävla turkuk kan jag tillägga :) Men visst, han är onekligen en av de jag har svårigheter mot, men inga stora kan jag tillägga. Tror ingen av oss är särskilt plus på varandra, just rensat för augustimånad(hade stats bak till mars så hade kunnat kika på det då) men... som sagt, inga stora summor har vi dumpat till varandra.

På nåt sätt så tycker jag alltid han suckar ut till för dyra priser/tiltar och i samband med det turar + ett sjukt bra kortsnitt då det gäller :<

 

vet inte, har svårt att sätta carldenstore på något egentligen, men hans range är helt klart ibland jättetight och ibland jättebred

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

zz snubben har jag spelat väldigt få ggr mot men har han väldigt fiskmarkerad :shock: , carldenstore brukar jag sitta och battla med då bordet dör och det bara är han och jag.. och han är en jävla turkuk kan jag tillägga :) Men visst, han är onekligen en av de jag har svårigheter mot, men inga stora kan jag tillägga. Tror ingen av oss är särskilt plus på varandra, just rensat för augustimånad(hade stats bak till mars så hade kunnat kika på det då) men... som sagt, inga stora summor har vi dumpat till varandra.

På nåt sätt så tycker jag alltid han suckar ut till för dyra priser/tiltar och i samband med det turar + ett sjukt bra kortsnitt då det gäller :<

 

vet inte, har svårt att sätta carldenstore på något egentligen, men hans range är helt klart ibland jättetight och ibland jättebred

 

 

Highlight 1: har någon nämnt han som bra eller ville du bara tippsa om en fisk?

 

Highlight 2: varför rensar man statts?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja alla, detta är CarlDenStore som skriver...har sett att det diskuterats en del om mitt galna spel som många kan uppfatta som fiskigt, tiltigt eller rent utav dåligt. Ni får gärna fortsätta tro det, så blir jag bara glad. Att uppfattas som en fisk betyder "enkla pengar" och det har jag aldrig tackat nej till.

 

Jag har klivit upp i nivå för att söka erfarenhet och större pengar. Just nu spelar jag nl1000 och nl2000 på ett konto som heter "carlsalle". Jag spelar alltså inte 5/10 och 10/20 just nu på mitt vanliga konto CarlDenStore, dels för att folk inte ska veta att det är mig dem spelar mot och jag vill hålla låg profil när jag skottar just nu.

 

Jag slutade 4 129$+ idag och är väldigt nöjd med resultatet. Jag börjar känna mig mer och mer hemma på 5/10, vi får se hur det går. Nu ska jag ut och kröka! Ha det så bra alla! /CarlDenStore:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mm grindade en del mot carldenstore tidigare och fyfan vad killen sög ut mot mig, jag lyckades inte träffa ett skit mot honom men när jag väl floppade nötterna så satt han där och flina och drog ut typ. Helt sjukt.

 

Mysko stil tycker jag med, kändes rätt fiskig men kan ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...