Gå till innehåll

Ongame CG-grinders


manshora

Recommended Posts

  • Svars 265
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

uxarm är totalt värdelös och spelar/synar sina middle value hands alldeles för hårt, lätt-tiltad som få också.

 

spadeneuterU, hypoxial, bluecross är väl dem som jag personligen har störst problem med när jag har tänkt efter lite.. men har inte varit inblandad mot bluecross annat än att han har haft övernöten på mig varje gång typ. Självförtroendet har tagit sig en knäck av det mot just honom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dip var inte på 3/6. Grindade 10/20 och 5/10 då... och hade ett fylleksott som slutade -$35k. så 50k var från nl1k å 2k. 85k dippen är över 90k händer ungefär. hur man mår efter de? not good.

 

längsta dipen jag haft var på 30k händer, o då trodde jag ju att jag inte kunnde spela poker längre. måsste även va nice att vakna upp bakfull o se att man fylleskottat bort $35k

 

MVP är riktigt bra! glömde honom. Holabandola tror jag är duktig.. inte spelat nå mkt händer mot honom, men de lilla jag sett så verkar han stabil. dock sett han göra skumma spel.. men de gör ju alla ibland. (som mitt spel med lågt pp mot rooney)

 

på tal om det så måsste jag fråga, är det verkligen EV+ att ta en sån här syn? (inte alls illa menat utan jag undrar verkligen :P )

 

Seat 1: Teskedsgumma ($560.00 in chips)

Seat 3: -balobas- [:As:,:Ah:] ($902.60 in chips)

Seat 8: Ipmuch ($998.60 in chips)

Seat 9: LunchAtSeven ($921.35 in chips)

Seat 10: fil1978 ($1,051.60 in chips)

ANTES/BLINDS

Ipmuch posts blind ($3), LunchAtSeven posts blind ($6).

 

PRE-FLOP

fil1978 folds, Teskedsgumma bets $20, -balobas- bets $75, Ipmuch folds, LunchAtSeven folds, Teskedsgumma calls $55.

 

FLOP [board cards :Ac:,:3c:,:7c: ]

Teskedsgumma checks, -balobas- bets $110, Teskedsgumma bets $250, -balobas- bets $717.60 and is all-in, Teskedsgumma calls $235 and is all-in.

 

TURN [board cards ,,, ]

 

RIVER [board cards :Ac:,:3c:,:7c:,:2d: ]

 

SHOWDOWN

-balobas- shows [:As:,:Ah:]

Teskedsgumma shows [:9c:,:6c: ]

Teskedsgumma wins $1,126, -balobas- wins $342.60.

 

SUMMARY

Dealer: -balobas-

Pot: $1,471.60, (including rake: $3)

Teskedsgumma bets $560, collects $1,126, net $566

-balobas- bets $902.60, collects $342.60, net $-560

Ipmuch loses $3

LunchAtSeven loses $6

fil1978 loses $0

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag, gretko och toppluvelena är bland de bästa på ongame.

 

mellannivå grinders är inte bland de bästa på ongame även om många är vinnande på sin halvhöga grind-nivå, vet knappt om några svenskar kvalificerar sig top 10.

snc är iof bra

 

är inte erik friberg bra? han kör väl ongame

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glömde nämna en annan kille, han har varit o härjat 5/10 ett tag nu, antar det har gått sämre där... han är ingen stjärna. men ojoj va dåliga resultat jag har mot honom "Bate_nasko".... han ställer på varje flushdrag oavsett bräda som 3bet all-in mot mig... torskat typ 7/8 såna all-ins då han har satt lågflushen mot mig.

E gruvligt rädd varje gång jag får 3bet all-in av honom på en flushdragsflop, jag kan inte förmå att släppa mitt TPTK eller överpar, för jag vet ju vad som kommer att ske.. utsuckningen är ju ett faktum då han ställer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...