Gå till innehåll

Skatt på cashout från stars?


slampen

Recommended Posts

Med andra ord så är det olagligt att spela på pokersidor utanför EU.

 

Nej. Jag kommer ihåg att jag läst ett email från skatteverket som postats här på pf.nu, där skrev skatteverket att det inte är realistiskt möjligt att skatta på cashgame. Jag är inte säker men jag tror att kontentan av det emailet var att cashgame i nuläget inte är skattebelagt pga det inte är reelt möjligt. Det emailet kommer ju från en anställd som inte nödvändigtvis behöver veta hur det fungerar.

 

Dock, vi vet ju inte säkert hur det är förräns det har gått upp i domstol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 118
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har tänkt en sak ganska länge när det kommer till skattefrågor.

Hur ska skatteverket veta vilken sida man har tagit ut pengarna ifrån?

Det står väl inte Party Poker cashout i papprena? Eller jag kanske har fel?

 

 

En annan sak är att ifall jag hade klonkat sunday million så hade skatteverket fått jaga mig hur jävla mycket som helst I THAILAND!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
Hej,

 

Jag antar att inte alla håller med, tex "rythman" mfl.

 

Om du vill diskutera skattefrågan ta då gärna de frågorna i den här tråden, Skattetråden:

 

http://pokerforum.nu/forum/pokerstars/37990-skatt-pa-cashout-fran-stars.html

 

Mvh,

 

Karl

PokerStars Support

 

 

Men ge dig.

 

ni skickade ju ett mail till rythman där ni frågade om han vill ställa upp på ett intervju men han tackade nej, undrar varför?

 

Om skatteverket får reda på vem han är så tror jag att han kommer hålla med mig!

 

btw, ja, jag vet vem rythman är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enormt liten risk att bli upptäck när man vinner Sunday Million? :lol:

 

Nej, det sa jag inte. Hade jag vunnit en så stor och välkänd turnering så hade jag definitivt skattat för vinsten. Men för de som inte tillhör den bråkdel av svenskarna som vinner en sådan tävling så är det nog väldigt lungt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatt på vinster är väl ok, men tyvärr är skatteverket inte konskventa.

 

Om man gör 100000 kr i vinster på aktier, så betalar man kapitalskatt.

Men gör 100000 kr i förlust då är det synd om en och man får göra avdrag för underskott av kapital.

 

Det borde man få göra på poker också.

Jag betalar gärna skatt på vinster om jag får göra avdrag för förluster också.

Det måste vara rättvist.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skatt på vinster är väl ok, men tyvärr är skatteverket inte konskventa.

 

Om man gör 100000 kr i vinster på aktier, så betalar man kapitalskatt.

Men gör 100000 kr i förlust då är det synd om en och man får göra avdrag för underskott av kapital.

 

Det borde man få göra på poker också.

Jag betalar gärna skatt på vinster om jag får göra avdrag för förluster också.

Det måste vara rättvist.

 

Detta håller jag med om.

 

Vettigt måste väl vara att notera alla uttag man gör och sedan deklarera det som inkomst av kapital.

Det kan man väl inte möjligen åka dit på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...
Hur tar skatteverket reda på vem man är? Lämnar pokerstars ut uppgifter? Annars kan man väl bara ta ut lite i taget eller nåt?

 

Det står "Pokerstars" på kontoutdraget via banken så skattemyndigheterna kan väl kolla där. Om de nu har lagen på sin sida vet jag dock ej.

 

Har hört att de endast kollar transaktioner på 10000 sek eller högre som går in och ut ur landet. Annars är det väl svårt för dem eller??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

 

 

Vi lämnar inte ut några kontrolluppgifter eller liknande till Skatteverket eller till någon annan.

 

Mvh,

 

Karl

PokerStara Support

Om Skatteverket ställer frågan då? Isle of man har väl avtal med Sverige för att stävja/komma åt den ekonomiska brottsligheten. Dessutom borde väl IoM vara reglerat under någon brittisk banklag va?

 

Alltså, kortfattat, frågan är: -Är Pokerstars SKYLDIGA att lämna ut uppgifter till Skatteverket OM Skatteverket frågar PokerStars?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Skatteverket ställer frågan då? Isle of man har väl avtal med Sverige för att stävja/komma åt den ekonomiska brottsligheten. Dessutom borde väl IoM vara reglerat under någon brittisk banklag va?

 

Alltså, kortfattat, frågan är: -Är Pokerstars SKYLDIGA att lämna ut uppgifter till Skatteverket OM Skatteverket frågar PokerStars?

 

4. Begränsningar i sekretessen

 

Utlämnande av uppgifter enligt lag: Med hänsyn till den rättsliga regleringen och säkerhetsregleringen på detta område kan PokerStars i vissa fall komma att behöva lämna ut personuppgifter som kan röja din identitet. PokerStars kommer att, inom rimliga gränser, göra sitt bästa för att begränsa utlämnande av uppgifter till följande situationer: då PokerStars tror sig vara tvungen att lämna ut uppgifterna på grund av en stämning, beslut eller annan rättslig process; eller då det skäligen kan anses nödvändigt i syfte att identifiera, kontakta eller väcka talan mot personer eller företag för att vidhålla och/eller utöva PokerStars rättigheter. Vidare kan vi, och du samtycker till att vi, kan lämna ut ditt användarnamn, namn, adress, telefonnummer, e-post adress och företag till PokerStars fristående agenter i fall där vi, efter eget omdöme, bedömer att det är nödvändigt eller lämpligt med hänsyn till utredning om bedrägeri, immaterialrättsintrång, piratkopiering eller annan olovlig verksamhet eller verksamhet som kan medföra ansvar för PokerStars.

 

Ovanstående är från vår sekretesspolicy. I praktiken innebär det följande:

 

PokerStars är absolut inte tvunga att lämna ut uppgifter direkt till ett annat lands myndigheter på begäran, tvärtom förhindrar rådande lagar oss från att göra det. Däremot är vi skyldiga att lämna ut uppgifter till myndigheterna på Isle of Man. Om dessa myndigheter skulle begära detta av oss efter att ha de fått en förfrågan från ett annat lands myndighet kan jag tyvärr inte ge ett klart svar på - det skulle bli en fråga som respektive myndigheters representanter/jurister får tvista om.

 

Jag hoppas att detta besvarar frågan.

 

Hälsningar,

 

Martin K

PokerStars Support Team

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...