Gå till innehåll

Ähhh, det är inte snön som faller.....


brainslicer

Recommended Posts

Är inte detta samma argumentsteknik som används i riggtråden? Plocka ut ett fåtal unika händelser för att påvisa att stora saker är på gång?

 

Håller med om följande:

1) Vädret är inte som jag kommer ihåg det.

2) Vid bestående förändringar av klimatet kommer mänskligheten få svårt att överleva då stora förändringar alltid drabbar toppen i näringskedjan hårdast. Dö ut är inte så troligt, men en kraftig decimering kan man räkna med.

 

 

Är människan orsak till förändringen? Ja det är troligt, vi är lite för bra på att föröka oss för att inte vara det. Lite som grässhoppsinvasioner fast i en större skala.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 210
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vid bestående förändringar av klimatet kommer mänskligheten få svårt att överleva då stora förändringar alltid drabbar toppen i näringskedjan hårdast. Dö ut är inte så troligt, men en kraftig decimering kan man räkna med.

 

 

Finns väl några val, vi har ett lotteri där 10% klarar sig, resten av oss tar Vodkaflaskan och traskar med tunga steg mot avrättning. Eller så väntar vi på krig eller annan katastrof som får decimera oss på måfå.

 

Vi som spelat rts-spel vet att vi måste ha utrymme och resurser annars går vi under, nu börjar det bli slut på allt. Sätt er i ledares stolar...det är väl rätt självklart det som håller på att hända nu, tex shanghaiklubben med nonagression pakter, anspråk på resurser(nordpolen), återupptagna kärnvapen bombpatrulleringar osv. Läget är kris, krig kommer vi snart att se, om det sedan är över olja, vatten, klimat eller andra resurser, det är bara en tidsfråga, för inget folk kommer bara att lägga sig ner och dö, förutom vi svenskar som ska tycka synd och hjälpa alla andra.

 

Kalla det vad ni vill, jag kallar det naturlig utveckling av situationen. Inte tror ni tex Kina tänker självdö, med tanke på att vattnet tar slut innom 50år i asien, antagligen fortare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kalla det vad ni vill, jag kallar det naturlig utveckling av situationen. Inte tror ni tex Kina tänker självdö, med tanke på att vattnet tar slut innom 50år i asien, antagligen fortare...

 

Ända sedan slutet på 60-talet har man sagt att oljan bara kommer att räcka i 30 år till. Nu är det 2007 och prognosen är fortfarande 30 år. Antar att det är samma sak med vattnet. Fuck it säger jag. Vi i Sverige kommer att klara oss. Olja har vi ingen och jag har svårt att se att ett krig som rör naturresurser öht kommer att drabba oss.

Nu ska jag pissa och spola toaletten med 5 liter dricksvatten. Sen tänkte jag ta en dusch och tvätta min imposanta lekamen i ytterligare knappt 100 liter dricksvatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ända sedan slutet på 60-talet har man sagt att oljan bara kommer att räcka i 30 år till. Nu är det 2007 och prognosen är fortfarande 30 år. Antar att det är samma sak med vattnet. Fuck it säger jag. Vi i Sverige kommer att klara oss. Olja har vi ingen och jag har svårt att se att ett krig som rör naturresurser öht kommer att drabba oss.

Nu ska jag pissa och spola toaletten med 5 liter dricksvatten. Sen tänkte jag ta en dusch och tvätta min imposanta lekamen i ytterligare knappt 100 liter dricksvatten.

:D vi njuter så länge de varar, vad annat kan vi göra

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar du att män aldrig köper mattor och potatis? Huvudduk eller ej, men jag skulle snarare gissa på en man, eftersom han (!) viftar med en jävla AIK-flagga. Det brukar inte kvinnor göra i fullt samma utsträckning.

 

1flykt.jpg

 

Dels på huvudduken och dels för att en man inte hade hamnat i den situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nordvästpassagen helt isfri

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=22584&a=911239&lid=puff_911232&lpos=rubrik

 

esaphoto380.jpg

 

 

Ähh, det blir ju bara lättare att utvinna mer olja, och gynnar sjöfarten om vi slipper det där irriterande istäcket. (Fast det är ju inget långvarigt problem, Bara 1 meter tjockt i år, 50% tunnare än för 5 år sedan. Sea Ice Is Getting Thinner)

 

 

Och lite om Grönländska "jordbävningar" på samma gång.

Report: Greenland ice change means trouble

...Mini earthquakes and glacier acceleration on the Greenland ice cap are signs climate change is speeding up...

...the earthquakes bolster concerns that the entire ice shelf could collapse, causing a catastrophic change in sea levels worldwide...

Så slänger vi väl in ett normalt regnväder när vi håller på:

Flood misery hits arc of Africa

At least 14 countries have been hit in West, Central and East Africa by some of the worst rains in living memory.

An estimated one million people across Africa have been hit by prolonged rains which have destroyed crops, burst dams and left dozens dead, officials say.

Some villages and communities have now been totally wiped off the map of Ghana.

 

_44118159_afr_flood_416x220.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dags och köpa aktier i gummistövels fabriker

 

070925160630.jpg

 

Greenland Snow Melting Hit Record High In High Places, NASA Finds

 

A new NASA-supported study reports that 2007 marked an overall rise in the melting trend over the entire Greenland ice sheet and, remarkably, melting in high-altitude areas was greater than ever at 150 percent more than average. In fact, the amount of snow that has melted this year over Greenland could cover the surface size of the U.S. more than twice.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har ni miljöfascister chansen och vinna $100k!!! Och det busenkelt, bara genom att bevisa att det är vi människor som skapar den katastrofala globala uppvärmningen. Borde väl inte vara en match det för er?

 

http://ultimateglobalwarmingchallenge.com/

Hörru, brainslicer. Dom har till och med ökat summan till $125k nu! Är ju easy money för dig och bevisa växthuseffekten, så jag förstår inte vad du väntar på. Gillar du inte pengar?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörru, brainslicer. Dom har till och med ökat summan till $125k nu! Är ju easy money för dig och bevisa växthuseffekten, så jag förstår inte vad du väntar på. Gillar du inte pengar?

lol, som jag sa förut, inget för mig... för invecklat och bryr mig inte, men i stort sätt alla är väl överens om att det är man made, de är väl inget att tjaffsa om?

(när t.o.m. farbror Bush stab går så långt som 90% så är det väl nåt skumt i görningen :DBush adviser: Humans caused climate change )

 

 

Äh, bara samma gamla tröttsamma postare med lösryckta enskilda händelser som inte betyder ett skit men gör ett bra löp på aftonbladet.
okej, och det är skillnad jämfört med när du länkar till ab? fast det är väl ok, om det råkar passa ens syften. Du kan ignorera mig, tråden eller både och. Jag ser ett samband iaf...

(och nej, jag är varken miljöaktivist eller nån annan typ av green människa, tvärtom...är mera intresserad av att hinna uppleva vad människan kan ställa till med :D )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Ähhh, det är inte snön som faller.....

 

FN:s nya klimat rapport:

 

UN challenges states on warming

"Some of the changes that we previously projected for around 2020 or 2030 are occurring now, such as the Arctic melt and shifts in the locations of various species."
”Världen står på randen till en katastrof”
FN:s nya klimatrapport: Det kan vara försent

 

Det är den fjärde och sista klimatrapporten – och den talar klarspråk. Enligt FN står världen "på randen till en katastrof".

Rapporten slår fast bevisen för människans ansvar för den globala uppvärmingen och varnar dessutom för att situationen kan vara omöjlig att vända.

IPCC draft report [9.3MB] (.pdf)

_________________________________________________________

 

 

 

passar ju bra med denna...

...Människor med stirrande blick

du grät fast du inte fick

Varma kläder men så kalla kårar

inte konstigt när jag bara ser dårar

 

Vi fryser ihjäl det är så kallt

stackars barn men snart blir det varmt

Ja vi fryser ihjäl det är så kallt

stackars barn men snart blir det varmt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Finns väl några val, vi har ett lotteri där 10% klarar sig, resten av oss tar Vodkaflaskan och traskar med tunga steg mot avrättning. Eller så väntar vi på krig eller annan katastrof som får decimera oss på måfå.

 

Ser man på, man är inte ensam om att anse att 90% av människorna måste bort, på ett eller annat vis

 

Vill rädda världen genom att minska befolkningen med våld

Han kallar sig djupekolog och anser att nittio procent av världens befolkning måste bort för att jorden och mänskligheten inte ska gå under.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser man på, man är inte ensam om att anse att 90% av människorna måste bort, på ett eller annat vis

 

Vill rädda världen genom att minska befolkningen med våld

 

lol, som jag sa förut, inget för mig... för invecklat och bryr mig inte,

 

måste det bevisas?

 

Vi som spelat rts-spel vet att vi måste ha utrymme och resurser annars går vi under, nu börjar det bli slut på allt.

 

Orka bry sig om att bevisa att det finns en människoskapad växthuseffekt, när man kan lira RTS-spel och bara vrida på gasen, liksom. Det är sannerligen ett vackert budskap ni miljöfundamentalister har.

 

Är förresten nyfiken på de där c:a sex miljarderna människor du vill döda. Hur har du tänkt att de ska tas ihjäl? Antar att det är gas som gäller? Det är ju en klassiker. Eller är massarkebuseringar bättre? Kommer de att torteras också, för sin kollektiva skulds skull, eller är det snabbast möjliga död som gäller?

 

Och hur ska urvalet ske? Om bara 10 % av människorna ska sparas, måste du rimligen se till att de blir de bästa. Att alla handikappade, blinda, dyslektiska och dylikt utrotas först och främst förutsätter jag, men där får du inte ihop sex miljarder. Hur tänker du kring judar, zigenare, aboriginer, oliktänkande, folk med glasögon och dylikt? Det är ju grupper som har varit i skottgluggen tidigare i historien när din sort har varit i farten.

 

Det här är förstås frågor som du måste ha funderat mycket på när du förespråkar historiens största massmord och jag är mycket nyfiken på hur du tänker kring dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad som händer om 100 år är inte alls lika viktigt som det som händer nu. Faktiskt tycker jag det är omoraliskt att offra resurser man kunnat lägga på sig själv och sin familj till förmån för en bunt främlingar man aldrig kommer träffa.

 

Visst, skit i alla andra. Låt oss alla vara så egoistiska vi kan. Du sjönk just i mina ögon några meter under botten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

År 1507: Det blir översvämning, men växthuseffekten har inte uppstått än, så det måste ha andra orsaker.

År 1607: Det blir översvämning, men växthuseffekten har inte uppstått än, så det måste ha andra orsaker.

År 1707: Det blir översvämning, men växthuseffekten har inte uppstått än, så det måste ha andra orsaker.

År 1807: Det blir översvämning, men växthuseffekten har inte uppstått än, så det måste ha andra orsaker.

År 1907: Det blir översvämning, men växthuseffekten har inte uppstått än, så det måste ha andra orsaker.

År 2007: Det blir översvämning, DET ÄR ETT BEVIS FÖR VÄXTHUSEFFEKTEN!

 

Jag säger inte att ett oväder inte kan vara orsakats av växthuseffekten, men tyvärr är ovanstående det enda bevis som gemene man behöver. Det är rätt sjukt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

År 1507: Jag säger inte att ett oväder inte kan vara orsakats av växthuseffekten, men tyvärr är ovanstående det enda bevis som gemene man behöver. Det är rätt sjukt.

 

Det är ju inte så att det handlar om ETT oväder.

Jag kan inga exakta siffror och säger därför inget, men att det handlar om en rejäl ökning om diverse olika väderfenomen tror jag en väldigt stor andel forskare är överens om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...