Gå till innehåll

Allt om Holdem Manager


hajen

Recommended Posts

spelar du på svs?

 

Aa svs.

 

Försöker ställa in allt korrekt med det kommer bara inte upp nå stats vid borden/eller på något annat ställe förutom i HM-programmet liksom.

 

Finns det någon guide någonstans precis vad man ska ställa in för options eller liknande??

 

Jag har btw bara trial-versionen än så länge. Men det bör väl funka med det också?

 

 

OT: såg att du lirade igår. Gick det bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Varje gång jag kör igång "Start Auto Import" så importerar den alla mina gamla händer (det går jättesnabbt att importera dem och det står "Duplicate Error"). Varför gör den det? Detta är jättestörande då HUDen inte kommer igång förrän den har gått igenom alla mina händer och det kan ta typ 7-8 minuter.

 

Jag misstänker att det har något att göra med att den inte flyttar mina "Processed Hands" från auto-import katalogen efter händerna är klara. Kan det vara så, isåfall hur löser jag det. Om det inte är så, vad är problemet?

 

 

Edit: Nvm löste det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu fick jag igång huden med HM iaf. Skriver denna tråd utifall någon "söker". :)

 

Få igång HM . Få igång holdem manager . Hud till HM .

 

Man tar upp table manager som finns nere i trace eller vad det heter. Bredvid klockan iaf. Ta upp en ruta där det står table manager.

Högerklicka på andra menyn från vänstar. Välj första alternativet och där ska du se alla bord.

 

Markera det bord du vill ha huden till. Dra över den röda pricken som finns där till rätt bord. Då står det bordets namn där under. Sen dubbelklickar du på OK knappen.

 

Sen ska det dyka upp :) .

 

Pma om det finns nå funderingar.

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Högerklicka på HM, HM HUD , DBcontrolpanel (En i taget iofs :) )

 

Högerklick-Egenskaper-kompatbilitet-Längst ner "Privilegienivå- Kryssa i rutan-verkställ .

 

Gör om så för alla tre. Sen högerklickar du när du ska starta programet första gången och klickar på "Kör som Administratör" Sen bör det funka och du behöver ej högerklicka ngt mer i framtiden.

 

detta fungerar inte för mig. Min jag hittar admin rutan men den går inte att kryssa i... nån som vet hur jag fixar detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Databasen börjar bli riktigt jävla stor nu och ta en hel del plats så jag undrar om jag kan radera alla filer eller om jag förlorar all information då? Går det att komprimera dem kanske och hur gör man då?

mvh

 

Du kan ju alltid radera dina HHs som sparas i klienten (ex gamehistory.dat på Prima), vet dock inte hur de läggs på Carbon. Sen finns ju Vacuum/Compact i menyn i HM.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur jag kopierar HH?

 

Jag brukar titta på hænderna i replay, och så klickar jag på HH i replay och då kommer det en ruta upp dær man ser handen men det går ej at kopiera den.

 

Det står 2+2, text o nåt mer uppe men inget hænder nær jag klickar dær. Har testat att hålla nere ctrl och høgerklicka på HH men den hjælper inte heller :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som vet hur jag kopierar HH?

 

Jag brukar titta på hænderna i replay, och så klickar jag på HH i replay och då kommer det en ruta upp dær man ser handen men det går ej at kopiera den.

 

Det står 2+2, text o nåt mer uppe men inget hænder nær jag klickar dær. Har testat att hålla nere ctrl och høgerklicka på HH men den hjælper inte heller :S

 

Verkar vara något fel med den handistoriken man får upp från replayern.

 

Högerklicka på den hand du vill ha historiken ifrån och välj "Copy Selected Hands To Clipboard" istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad brukar det vanligast felet va när man instllerat ett nytt virusprogram och inte kommer in i HM!?

 

Kör F-secure btw

 

Gissar lite nu här.

 

HM gå väl ut på nätet för att kontrollera licensen. Skulle väl kunna vara så att du har en brandvägg i virusprogrammet som stoppar HM. Får konfigurera brandväggen så att den släpper igenom HM i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gissar lite nu här.

 

HM gå väl ut på nätet för att kontrollera licensen. Skulle väl kunna vara så att du har en brandvägg i virusprogrammet som stoppar HM. Får konfigurera brandväggen så att den släpper igenom HM i så fall.

 

trodde det jag också . men fixxade det och det var postgre som krånglade. Man går in på Kontrollpanelen--->administrationsvergktyg-->tjänster---> sen startar man om PostgreSQL tjänsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar på Ipoker och har köpt eyepoker från SpadeIt för att datamina. Historiken sparas i XML men när jag ska importera händerna så blir det bara errors

så här står det

 

Imported 1 files.

Files Imported 0 Hands/s: 0.0/s

Dublicate Hands: o

Import Errors: 616

 

Någon som vet vad felet är ?

har kämptat på med det här hela dagen igår och vill verkligen få igång det.

 

Verkar ju som eyepoker fungerar och sparar historiken, men när jag importerar till HM så blir det strul som att HH inte kan läsa filerna.

 

Kan nån hjälpa mig plz ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar vara något fel med den handistoriken man får upp från replayern.

 

Högerklicka på den hand du vill ha historiken ifrån och välj "Copy Selected Hands To Clipboard" istället.

 

Ok då verkar det fungera men vilken converter ska jag anvænda. Får fram detta nær jag kopierar direkt från HM:

 

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><session sessioncode="1482035751">

<general>

<mode>real</mode>

<gametype>Holdem NL 0.25/0.50</gametype>

<tablename>"TURBO" Warren Park</tablename>

<duration>N/A</duration>

<gamecount>N/A</gamecount>

<startdate>01-Mar-2009 23:15:14</startdate>

<currency>USD</currency>

<nickname>pimpic</nickname>

<bets>N/A</bets>

<wins>N/A</wins>

<chipsin>N/A</chipsin>

<chipsout>N/A</chipsout>

<ipoints>N/A</ipoints>

 

</general>

 

<game gamecode="1466118124">

<general>

<startdate>02-Mar-2009 00:09:31</startdate>

<players>

<player seat="1" name="cocopops66" chips="$11" dealer="0" win="$0" bet="$0" /><player seat="3" name="lenker77" chips="$67.40" dealer="1" win="$0" bet="$2" /><player seat="5" name="wdzy" chips="$55.36" dealer="0" win="$0" bet="$0.25" /><player seat="8" name="surbek" chips="$99.68" dealer="0" win="$0" bet="$99.68" /><player seat="10" name="pimpic" chips="$108.36" dealer="0" win="$198.61" bet="$99.68" />

</players>

</general>

<round no="0">

<action no="1" player="wdzy" type="1" sum="$0.25" cards="[cards]"/><action no="2" player="surbek" type="2" sum="$0.50" cards="[cards]"/>

</round>

<round no="1">

<cards type="Pocket" player="cocopops66">X X</cards><action no="4" player="cocopops66" type="0" sum="$0" cards=""/><cards type="Pocket" player="lenker77">X X</cards><action no="5" player="lenker77" type="3" sum="$2" cards=""/><cards type="Pocket" player="wdzy">X X</cards><action no="6" player="wdzy" type="0" sum="$0" cards=""/><cards type="Pocket" player="surbek">C6 D6</cards><action no="7" player="surbek" type="3" sum="$1.50" cards=""/><cards type="Pocket" player="pimpic">S9 D9</cards><action no="3" player="pimpic" type="23" sum="$2" cards=""/>

</round>

<round no="2">

<cards type="Flop" player="">H6 C9 S8</cards><action no="10" player="lenker77" type="0" sum="$0" cards=""/><action no="8" player="surbek" type="4" sum="$0" cards=""/><action no="11" player="surbek" type="23" sum="$13" cards=""/><action no="13" player="surbek" type="23" sum="$97.68" cards=""/><action no="9" player="pimpic" type="5" sum="$5" cards=""/><action no="12" player="pimpic" type="23" sum="$36.50" cards=""/><action no="14" player="pimpic" type="3" sum="$61.18" cards=""/>

</round>

<round no="3">

<cards type="Turn" player="">DK</cards>

</round>

<round no="4">

<cards type="River" player="">D5</cards>

</round>

 

</game></session>

 

 

 

Går ju ej att se nåt :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok då verkar det fungera men vilken converter ska jag anvænda. Får fram detta nær jag kopierar direkt från HM:

 

<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><session sessioncode="1482035751">

<general>

<mode>real</mode>

<gametype>Holdem NL 0.25/0.50</gametype>

<tablename>"TURBO" Warren Park</tablename>

<duration>N/A</duration>

<gamecount>N/A</gamecount>

<startdate>01-Mar-2009 23:15:14</startdate>

<currency>USD</currency>

<nickname>pimpic</nickname>

<bets>N/A</bets>

<wins>N/A</wins>

<chipsin>N/A</chipsin>

<chipsout>N/A</chipsout>

<ipoints>N/A</ipoints>

 

</general>

 

<game gamecode="1466118124">

<general>

<startdate>02-Mar-2009 00:09:31</startdate>

<players>

<player seat="1" name="cocopops66" chips="$11" dealer="0" win="$0" bet="$0" /><player seat="3" name="lenker77" chips="$67.40" dealer="1" win="$0" bet="$2" /><player seat="5" name="wdzy" chips="$55.36" dealer="0" win="$0" bet="$0.25" /><player seat="8" name="surbek" chips="$99.68" dealer="0" win="$0" bet="$99.68" /><player seat="10" name="pimpic" chips="$108.36" dealer="0" win="$198.61" bet="$99.68" />

</players>

</general>

<round no="0">

<action no="1" player="wdzy" type="1" sum="$0.25" cards="[cards]"/><action no="2" player="surbek" type="2" sum="$0.50" cards="[cards]"/>

</round>

<round no="1">

<cards type="Pocket" player="cocopops66">X X</cards><action no="4" player="cocopops66" type="0" sum="$0" cards=""/><cards type="Pocket" player="lenker77">X X</cards><action no="5" player="lenker77" type="3" sum="$2" cards=""/><cards type="Pocket" player="wdzy">X X</cards><action no="6" player="wdzy" type="0" sum="$0" cards=""/><cards type="Pocket" player="surbek">C6 D6</cards><action no="7" player="surbek" type="3" sum="$1.50" cards=""/><cards type="Pocket" player="pimpic">S9 D9</cards><action no="3" player="pimpic" type="23" sum="$2" cards=""/>

</round>

<round no="2">

<cards type="Flop" player="">H6 C9 S8</cards><action no="10" player="lenker77" type="0" sum="$0" cards=""/><action no="8" player="surbek" type="4" sum="$0" cards=""/><action no="11" player="surbek" type="23" sum="$13" cards=""/><action no="13" player="surbek" type="23" sum="$97.68" cards=""/><action no="9" player="pimpic" type="5" sum="$5" cards=""/><action no="12" player="pimpic" type="23" sum="$36.50" cards=""/><action no="14" player="pimpic" type="3" sum="$61.18" cards=""/>

</round>

<round no="3">

<cards type="Turn" player="">DK</cards>

</round>

<round no="4">

<cards type="River" player="">D5</cards>

</round>

 

</game></session>

 

 

 

Går ju ej att se nåt :(

 

Nån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...