FishFTW Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 spelar du på svs? Aa svs. Försöker ställa in allt korrekt med det kommer bara inte upp nå stats vid borden/eller på något annat ställe förutom i HM-programmet liksom. Finns det någon guide någonstans precis vad man ska ställa in för options eller liknande?? Jag har btw bara trial-versionen än så länge. Men det bör väl funka med det också? OT: såg att du lirade igår. Gick det bra? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mega- Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Dina egna stats börjar alltid om på noll när du sätter dig på ett nytt bord. Motspelarnas stats ska inte göra det däremot. Antar att det är motspelare som du vet att du mött förut? (Dum fråga kanske men jag måste ju kolla:-) ) Det fungerade Wiihoo tack så mycket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
OsantVassSpelare Postad 13 Februari , 2009 Rapport Share Postad 13 Februari , 2009 Varje gång jag kör igång "Start Auto Import" så importerar den alla mina gamla händer (det går jättesnabbt att importera dem och det står "Duplicate Error"). Varför gör den det? Detta är jättestörande då HUDen inte kommer igång förrän den har gått igenom alla mina händer och det kan ta typ 7-8 minuter. Jag misstänker att det har något att göra med att den inte flyttar mina "Processed Hands" från auto-import katalogen efter händerna är klara. Kan det vara så, isåfall hur löser jag det. Om det inte är så, vad är problemet? Edit: Nvm löste det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FishFTW Postad 14 Februari , 2009 Rapport Share Postad 14 Februari , 2009 Nu fick jag igång huden med HM iaf. Skriver denna tråd utifall någon "söker". Få igång HM . Få igång holdem manager . Hud till HM . Man tar upp table manager som finns nere i trace eller vad det heter. Bredvid klockan iaf. Ta upp en ruta där det står table manager. Högerklicka på andra menyn från vänstar. Välj första alternativet och där ska du se alla bord. Markera det bord du vill ha huden till. Dra över den röda pricken som finns där till rätt bord. Då står det bordets namn där under. Sen dubbelklickar du på OK knappen. Sen ska det dyka upp . Pma om det finns nå funderingar. GL Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vuns187 Postad 15 Februari , 2009 Rapport Share Postad 15 Februari , 2009 Högerklicka på HM, HM HUD , DBcontrolpanel (En i taget iofs ) Högerklick-Egenskaper-kompatbilitet-Längst ner "Privilegienivå- Kryssa i rutan-verkställ . Gör om så för alla tre. Sen högerklickar du när du ska starta programet första gången och klickar på "Kör som Administratör" Sen bör det funka och du behöver ej högerklicka ngt mer i framtiden. detta fungerar inte för mig. Min jag hittar admin rutan men den går inte att kryssa i... nån som vet hur jag fixar detta? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bigdwarf Postad 16 Februari , 2009 Rapport Share Postad 16 Februari , 2009 Nån som vet om man kika hur många minuter/timmar man spelat nånstans, hourly rate osv!? help plz! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
widde_f Postad 16 Februari , 2009 Rapport Share Postad 16 Februari , 2009 Nån som vet om man kika hur många minuter/timmar man spelat nånstans, hourly rate osv!? help plz! kolla under Cash Game/Sessionsfliken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkiee5 Postad 16 Februari , 2009 Rapport Share Postad 16 Februari , 2009 Är det någon som vet om man kan ställa in HM till minivybord? Just nu när jag använder minivy så hamnar alla stats hullerochbuller och jag måste själva dra varje stats till respektive spelare på varje bord vilket tar mycket tid! Någon som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ludvvig Postad 17 Februari , 2009 Rapport Share Postad 17 Februari , 2009 . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkiee5 Postad 17 Februari , 2009 Rapport Share Postad 17 Februari , 2009 aa jag har, fast diffar typ 50 € över 29 k händer.. däremot registrerar HM på tok för mycket rake, kan man fixa det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 17 Februari , 2009 Rapport Share Postad 17 Februari , 2009 Har för mig att jag läst om att en omaha-applikation är under utveckling till holdemmanager. Någon som har för sig något liknande och som kanske vet mer? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Basen Postad 19 Februari , 2009 Rapport Share Postad 19 Februari , 2009 Har för mig att jag läst om att en omaha-applikation är under utveckling till holdemmanager. Någon som har för sig något liknande och som kanske vet mer? Guess not. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Snygglenn Postad 25 Februari , 2009 Rapport Share Postad 25 Februari , 2009 Databasen börjar bli riktigt jävla stor nu och ta en hel del plats så jag undrar om jag kan radera alla filer eller om jag förlorar all information då? Går det att komprimera dem kanske och hur gör man då? mvh Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PinkMargera Postad 25 Februari , 2009 Rapport Share Postad 25 Februari , 2009 Databasen börjar bli riktigt jävla stor nu och ta en hel del plats så jag undrar om jag kan radera alla filer eller om jag förlorar all information då? Går det att komprimera dem kanske och hur gör man då?mvh Du kan ju alltid radera dina HHs som sparas i klienten (ex gamehistory.dat på Prima), vet dock inte hur de läggs på Carbon. Sen finns ju Vacuum/Compact i menyn i HM. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HughHefner Postad 27 Februari , 2009 Rapport Share Postad 27 Februari , 2009 Nån som vet hur jag kopierar HH? Jag brukar titta på hænderna i replay, och så klickar jag på HH i replay och då kommer det en ruta upp dær man ser handen men det går ej at kopiera den. Det står 2+2, text o nåt mer uppe men inget hænder nær jag klickar dær. Har testat att hålla nere ctrl och høgerklicka på HH men den hjælper inte heller Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lemiux Postad 28 Februari , 2009 Rapport Share Postad 28 Februari , 2009 Vad brukar det vanligast felet va när man instllerat ett nytt virusprogram och inte kommer in i HM!? Kör F-secure btw Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
neesco Postad 28 Februari , 2009 Rapport Share Postad 28 Februari , 2009 Har precis laddat ner och installerat HM och möts av detta meddelande: "DBContralPanel has encountered a problem and needs to close. " Ngn som vet vad som bör göras? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
struve Postad 1 Mars , 2009 Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Nån som vet hur jag kopierar HH? Jag brukar titta på hænderna i replay, och så klickar jag på HH i replay och då kommer det en ruta upp dær man ser handen men det går ej at kopiera den. Det står 2+2, text o nåt mer uppe men inget hænder nær jag klickar dær. Har testat att hålla nere ctrl och høgerklicka på HH men den hjælper inte heller Verkar vara något fel med den handistoriken man får upp från replayern. Högerklicka på den hand du vill ha historiken ifrån och välj "Copy Selected Hands To Clipboard" istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
struve Postad 1 Mars , 2009 Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Vad brukar det vanligast felet va när man instllerat ett nytt virusprogram och inte kommer in i HM!? Kör F-secure btw Gissar lite nu här. HM gå väl ut på nätet för att kontrollera licensen. Skulle väl kunna vara så att du har en brandvägg i virusprogrammet som stoppar HM. Får konfigurera brandväggen så att den släpper igenom HM i så fall. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lemiux Postad 1 Mars , 2009 Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Gissar lite nu här. HM gå väl ut på nätet för att kontrollera licensen. Skulle väl kunna vara så att du har en brandvägg i virusprogrammet som stoppar HM. Får konfigurera brandväggen så att den släpper igenom HM i så fall. trodde det jag också . men fixxade det och det var postgre som krånglade. Man går in på Kontrollpanelen--->administrationsvergktyg-->tjänster---> sen startar man om PostgreSQL tjänsten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-mega- Postad 1 Mars , 2009 Rapport Share Postad 1 Mars , 2009 Spelar på Ipoker och har köpt eyepoker från SpadeIt för att datamina. Historiken sparas i XML men när jag ska importera händerna så blir det bara errors så här står det Imported 1 files. Files Imported 0 Hands/s: 0.0/s Dublicate Hands: o Import Errors: 616 Någon som vet vad felet är ? har kämptat på med det här hela dagen igår och vill verkligen få igång det. Verkar ju som eyepoker fungerar och sparar historiken, men när jag importerar till HM så blir det strul som att HH inte kan läsa filerna. Kan nån hjälpa mig plz ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HughHefner Postad 2 Mars , 2009 Rapport Share Postad 2 Mars , 2009 Verkar vara något fel med den handistoriken man får upp från replayern. Högerklicka på den hand du vill ha historiken ifrån och välj "Copy Selected Hands To Clipboard" istället. Ok då verkar det fungera men vilken converter ska jag anvænda. Får fram detta nær jag kopierar direkt från HM: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><session sessioncode="1482035751"> <general> <mode>real</mode> <gametype>Holdem NL 0.25/0.50</gametype> <tablename>"TURBO" Warren Park</tablename> <duration>N/A</duration> <gamecount>N/A</gamecount> <startdate>01-Mar-2009 23:15:14</startdate> <currency>USD</currency> <nickname>pimpic</nickname> <bets>N/A</bets> <wins>N/A</wins> <chipsin>N/A</chipsin> <chipsout>N/A</chipsout> <ipoints>N/A</ipoints> </general> <game gamecode="1466118124"> <general> <startdate>02-Mar-2009 00:09:31</startdate> <players> <player seat="1" name="cocopops66" chips="$11" dealer="0" win="$0" bet="$0" /><player seat="3" name="lenker77" chips="$67.40" dealer="1" win="$0" bet="$2" /><player seat="5" name="wdzy" chips="$55.36" dealer="0" win="$0" bet="$0.25" /><player seat="8" name="surbek" chips="$99.68" dealer="0" win="$0" bet="$99.68" /><player seat="10" name="pimpic" chips="$108.36" dealer="0" win="$198.61" bet="$99.68" /> </players> </general> <round no="0"> <action no="1" player="wdzy" type="1" sum="$0.25" cards="[cards]"/><action no="2" player="surbek" type="2" sum="$0.50" cards="[cards]"/> </round> <round no="1"> <cards type="Pocket" player="cocopops66">X X</cards><action no="4" player="cocopops66" type="0" sum="$0" cards=""/><cards type="Pocket" player="lenker77">X X</cards><action no="5" player="lenker77" type="3" sum="$2" cards=""/><cards type="Pocket" player="wdzy">X X</cards><action no="6" player="wdzy" type="0" sum="$0" cards=""/><cards type="Pocket" player="surbek">C6 D6</cards><action no="7" player="surbek" type="3" sum="$1.50" cards=""/><cards type="Pocket" player="pimpic">S9 D9</cards><action no="3" player="pimpic" type="23" sum="$2" cards=""/> </round> <round no="2"> <cards type="Flop" player="">H6 C9 S8</cards><action no="10" player="lenker77" type="0" sum="$0" cards=""/><action no="8" player="surbek" type="4" sum="$0" cards=""/><action no="11" player="surbek" type="23" sum="$13" cards=""/><action no="13" player="surbek" type="23" sum="$97.68" cards=""/><action no="9" player="pimpic" type="5" sum="$5" cards=""/><action no="12" player="pimpic" type="23" sum="$36.50" cards=""/><action no="14" player="pimpic" type="3" sum="$61.18" cards=""/> </round> <round no="3"> <cards type="Turn" player="">DK</cards> </round> <round no="4"> <cards type="River" player="">D5</cards> </round> </game></session> Går ju ej att se nåt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jimmie86 Postad 4 Mars , 2009 Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 Läste tidigare i tråden om HM fungerade med B2B, någon som vet om det funkar nu,tacksam för svar:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Scrath Postad 4 Mars , 2009 Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 Läste tidigare i tråden om HM fungerade med B2B, någon som vet om det funkar nu,tacksam för svar:-) Det fungerar med senaste betaversionen. http://rvgsoftware.fileburst.com/Hm1.08Beta.exe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
HughHefner Postad 4 Mars , 2009 Rapport Share Postad 4 Mars , 2009 Ok då verkar det fungera men vilken converter ska jag anvænda. Får fram detta nær jag kopierar direkt från HM: <?xml version="1.0" encoding="utf-8"?><session sessioncode="1482035751"> <general> <mode>real</mode> <gametype>Holdem NL 0.25/0.50</gametype> <tablename>"TURBO" Warren Park</tablename> <duration>N/A</duration> <gamecount>N/A</gamecount> <startdate>01-Mar-2009 23:15:14</startdate> <currency>USD</currency> <nickname>pimpic</nickname> <bets>N/A</bets> <wins>N/A</wins> <chipsin>N/A</chipsin> <chipsout>N/A</chipsout> <ipoints>N/A</ipoints> </general> <game gamecode="1466118124"> <general> <startdate>02-Mar-2009 00:09:31</startdate> <players> <player seat="1" name="cocopops66" chips="$11" dealer="0" win="$0" bet="$0" /><player seat="3" name="lenker77" chips="$67.40" dealer="1" win="$0" bet="$2" /><player seat="5" name="wdzy" chips="$55.36" dealer="0" win="$0" bet="$0.25" /><player seat="8" name="surbek" chips="$99.68" dealer="0" win="$0" bet="$99.68" /><player seat="10" name="pimpic" chips="$108.36" dealer="0" win="$198.61" bet="$99.68" /> </players> </general> <round no="0"> <action no="1" player="wdzy" type="1" sum="$0.25" cards="[cards]"/><action no="2" player="surbek" type="2" sum="$0.50" cards="[cards]"/> </round> <round no="1"> <cards type="Pocket" player="cocopops66">X X</cards><action no="4" player="cocopops66" type="0" sum="$0" cards=""/><cards type="Pocket" player="lenker77">X X</cards><action no="5" player="lenker77" type="3" sum="$2" cards=""/><cards type="Pocket" player="wdzy">X X</cards><action no="6" player="wdzy" type="0" sum="$0" cards=""/><cards type="Pocket" player="surbek">C6 D6</cards><action no="7" player="surbek" type="3" sum="$1.50" cards=""/><cards type="Pocket" player="pimpic">S9 D9</cards><action no="3" player="pimpic" type="23" sum="$2" cards=""/> </round> <round no="2"> <cards type="Flop" player="">H6 C9 S8</cards><action no="10" player="lenker77" type="0" sum="$0" cards=""/><action no="8" player="surbek" type="4" sum="$0" cards=""/><action no="11" player="surbek" type="23" sum="$13" cards=""/><action no="13" player="surbek" type="23" sum="$97.68" cards=""/><action no="9" player="pimpic" type="5" sum="$5" cards=""/><action no="12" player="pimpic" type="23" sum="$36.50" cards=""/><action no="14" player="pimpic" type="3" sum="$61.18" cards=""/> </round> <round no="3"> <cards type="Turn" player="">DK</cards> </round> <round no="4"> <cards type="River" player="">D5</cards> </round> </game></session> Går ju ej att se nåt Nån? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts