Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

Hej!

 

Efter att ha bytt till MySQL så flyter PO på mycket, mycket bättre. Men det är en sak jag undrar över. Eftersom PO bara kan ta 5st bord per gång, har jag börjat starta upp PO två gånger. Och sedan kan ena PO hålla reda på 5 bord och det andra PO 2st bord från en annan klient. Men finns det någon risk att det blir felräkningar i databasen då?

 

mvh andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Efter att ha bytt till MySQL så flyter PO på mycket, mycket bättre. Men det är en sak jag undrar över. Eftersom PO bara kan ta 5st bord per gång, har jag börjat starta upp PO två gånger. Och sedan kan ena PO hålla reda på 5 bord och det andra PO 2st bord från en annan klient. Men finns det någon risk att det blir felräkningar i databasen då?

Ja, det går inte att köra multipla instanser av PO. Nästa version kommer att innehålla stöd för 10 bord på party+skins, 8 bord på prima/ladbrokes, 8 bord på stars och 6 bord på iPoker nätet.

 

En slump? Eller har jag missat patchen till PO som inte dödar TGC-klienten?
Jag spelar själv på TGC och har inga problem. Om du skickar din loggfil till oss (support@pokeroffice.com) så kan vi undersöka vad som är fel. Du hittar den i ../pokeroffice/logs/systemlog.txt

 

Partypoker jobbar med en ny betaklient där man kan förminska borden, vore nice med stöd för overlay på förminskade bord så fort så möjligt.

Ja, skall undersöka, vore nice om overlayen skalade automatiskt med bordet. Det blir en rejäl utmaning :twisted:

 

Har följt med eurobet till pokerrom och PO fungerar ju inte där till min bedrövelse.

Har ni några funderingar på att fixa pokerrum?

Ja, det finns i planerna, dom är ju tredje störst nu så det blir nog hög prio (men kan inte lova något än).

 

Jag skulle kolla upp 8st. TT, 3st. AKs, 5st AQs som första "analys". Jag hittade bara 4st. TT, 1st. AKs, och 2st. AQs.

Ett korrekt fungerande PO trackar garanterat alla händer, vilken sajt spelar du på? Skicka din loggfil till support@pokeroffice.com (Du hittar loggfilen i ../pokeroffice/logs/systemlog.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om jag ska ladda in en hand historys från prima, ska jag tanka in hela gamehistory.dat då? för jag får felmeddelande när jag försöker...
Du exporterar först dina HH:s till en textfil via din Prima klient. Sedan importerar du denna textfil i PokerOffice.

 

Kan man under en viss session se vad motsåndarna har för kort mot en?

Jag får nu ändra till stats för specifika användren för att se vilka kort han hade mot mig i en viss situation.

Ja, markera en spelare i live fönstret och välj fliken "Starting Hands". Sortera sedan på "Session".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har använt PokerOffice i över 18 månader och det har funkat bra tills jag av naturliga skäl bytte databas till MySQL. PO körs smidigare och allt fungerar som det skall förutom Table Overlay funktionen. Den visar nollor i alla fält men Player Moves visas korrekt.

StartingHandStats visar ingenting från Live Trackern heller, detta är enligt mig en av dom mest användbara funktionerna i PO.

 

Svar skulle uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ca 300 st händer från Ladbrokes som är ring games som under fliken Ring Games - Overview inte har någon definerad Level utan det fältet är tomt.

 

Verkar bli så med vissa händer, varför vet jag inte eftersom andra (1000 st) hamnat helt rätt med level och allt, jag vet inte heller hur jag ska fixa så dom hamnar rätt, någon som har något förslag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla turneringar visar BuyIn=0 och Fee=0. Någon som vet vad detta kan bero på?

Alla värden är från importerade Prima- och Multi-HH:s

Det finns ingen information om BuyIn eller Fee o HH:s från multi eller Prima. Om du använder live tracker under spel så får du buyin+fee automatiskt på multi, men på Prima måste du fylla i denna information manuellt då den inte är tillgänglig. Högerklicka på specifik turnering på tournament tabben för att editera en turnering manuellt.

 

I LiverTracker kan man se "BigBets per 100 hands"

men vart hittar man den informationen i huvudprogrammet?

Kommer i nästa version (om 1-2 veckor).

 

Jag har ca 300 st händer från Ladbrokes som är ring games som under fliken Ring Games - Overview inte har någon definerad Level utan det fältet är tomt.

Kontigt, vad är detta för level? Har du några HH:s från dessa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har ca 300 st händer från Ladbrokes som är ring games som under fliken Ring Games - Overview inte har någon definerad Level utan det fältet är tomt.

Kontigt, vad är detta för level? Har du några HH:s från dessa?

 

Iof använder jag PO2 beta men tror det har med något annat att göra och inte att göra med att det är en beta. Här kommer slumpvis vald HH efter att jag markerat den "leveln" och sedan plockar en hand på Overview sidan.

** Game ID 377344132 starting - 2005-12-10 17:09:40

** Speed 30c 6 (a) [Hold em] (0.15|0.30 Fixed Limit - Cash Game) Real Money

- dr_juggler sitting in seat 1 with $19.60

- theblondeone sitting in seat 3 with $9.46

- stav11 sitting in seat 4 with $10.75 [Dealer]

- spyse sitting in seat 5 with $14.13

- skiprat100 sitting in seat 6 with $1.69

spyse posted the small blind - $0.07

skiprat100 posted the big blind - $0.15

** Dealing card to spyse: 9 of Hearts, 9 of Spades

dr_juggler called - $0.15

theblondeone called - $0.15

stav11 folded

spyse raised - $0.30

skiprat100 called - $0.30

dr_juggler called - $0.30

theblondeone called - $0.30

** Dealing the flop: 5 of Spades, Queen of Clubs, 8 of Diamonds

spyse bet - $0.15

skiprat100 called - $0.15

dr_juggler folded

theblondeone called - $0.15

** Dealing the turn: Queen of Hearts

spyse bet - $0.30

skiprat100 folded

theblondeone called - $0.30

** Dealing the river: 9 of Diamonds

spyse bet - $0.30

theblondeone folded

spyse mucks:

spyse wins $2.45 from the main pot

End of game 377344132

[-------------------------------------------------------------------------------------------]

Jag tycker HH:n ser helt ok ut och den borde ju faktiskt bli korrekt inläst. Lirar på Ladbrokes om det är viktigt. En tanke som slog mig är att kan det vara att det blev såhär för att jag ev (vet alltså inte om jag gjort det utan spekulerar bara) hade valt prima som nätverk när jag startade live trackern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när jag lade in mina handhistory från eurobet så fick jag in allt där man ser hur mycke man plussat på overwiev-sidan men under där man profit på olika händer så ligger långt ifrån alla händer

Är lite osäker på vad du menar, på hand-tabben? Kan du skicka screenshot på vad du menar support@pokeroffice.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha fått meddelandet om att PO2 släppts så laddada jag ner det, tog en backup på databasen, laddade ner PO från eran hemsida och installerade.

 

Det råkade vara så att det fortfarande var PO 1.93 som låg där, well, avinstallera, installera om PO2 betan. Fixa upp så den använder sql, "importerar" min backup fil, inget läggs till. Vad skjutton är det här tänker jag, kollar upp min backup fil, 17,5 kb stor!!! Jasså så var det med den databasen, grattis.

 

Jaja hade iaf kvar allt i SQL mappen. Testar att flytta allt från den gammla PO mappen till den nya, funkar inte.

 

 

Så hur ska jag göra för att få tillbaka min databas? Har den tydligen inte som backup utan bara som en mapp i SQL mappen.

 

Och ja ett snabbt svar skulle uppskattas. ;)

 

edit

Lyckades fixa det hela genom att byta databas i PO eftersom den gammla fortfarande fanns där :oops:, skulle ändå vara bra att veta hur jag ska göra för att sätta den som deafult.

/edit

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha hållit på att pilla med det som beskriv ovan så har live trackern fått spel, nu kan jag inte längre se vad jag har för kort i live trackern, och mina odds och outs syns inte längre.

PO2 är en beta, dvs den kan per definition innehålla fel (därav anledningen till att vi har en sluten beta och betatestare). Posta din loggfil på angivet betatest forum så kan vi undersöka vad som är fel. Du hittar loggfilen i ../pokeroffice/logs/systemlog.txt tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga till fredik,om man råkat slarva bort sitt "reg-bevis"hur bär man sej åt då?har mailat eran support för ca 2 vckor sen men inget svar än.

Konstigt, vanligtvis skall man få svar inom 24 timmar. Du kan PM:a den e-mail du använde när du köpte programmet till mig så fixar jag nyckeln åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...