Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

En funktion jag saknar är att slå ihop två turneringar, om man sitter med Live Window i en turnering och sedan flyttas till nytt bord så måste man ibland öppna ett nytt live window (händer oftast när man flyttas till finalbordet) och då skapas en ny turnering i turneringslistan.

 

Detta gäller prima fö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknas VP$IP osv. i Poker Office ut på samma sätt (alltså att det ger samma siffror) som i Poker Tracker?

Ja

 

En funktion jag saknar är att slå ihop två turneringar, om man sitter med Live Window i en turnering och sedan flyttas till nytt bord så måste man ibland öppna ett nytt live window (händer oftast när man flyttas till finalbordet) och då skapas en ny turnering i turneringslistan.

Detta är bara på Prima MTT:s. Prima klienten har ett närmast obefintligt stöd för turneringar (inga TrnyIds, etc) så att överhuvudtaget lägga till stöd för turneringar på Prima var ej rejäl utmaning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag hade ganska sämst tajming med mitt köp av PO, dels för att Eurobet bytte nätverk sen också att ni uppdaterade till PO2 och jag missade att få uppdatera produkt nyckeln gratis med någon vecka.

min fråga är nu:

Kommer ni fortfarande att uppdatera PO1, eller konsentrerar ni er endast på PO2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...
  • 4 weeks later...

Hej! Jag såg att Pokeroffice fixat stöd för ipoker så jag tänkte kolla om hur jag egentligen spelade. Men nu till problemet...

Jag spelar på CDPoker och skulle ladda in *.xml-filerna från "...CDPoker\History\jag\Table". Men då får jag felmeddelande: "Failed to import Hand History!"

Går det inte att ladda in händerna så eller är det någon inställning som jag missat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla kan någon hjälpa mig?

 

Min interna PO databas börjar bli för stor så jag måste gå över till MySQL, jag har installerat MySQL på datorn enligt instruktion men sen när jag ska ändra inställningarna i PO och skriva in sökvägen till MySQL "c:/program/mysql/mysql server 4.1" så får jag bara felmeddelande att MySQL inte kunde hittas där, och att jag ska skriva i rätt sökväg. Saken är att sökvägen är helt rätt, har kollat det 25 ggr typ. Vad ska jag göra?

 

Snälla hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla kan någon hjälpa mig?

 

Min interna PO databas börjar bli för stor så jag måste gå över till MySQL, jag har installerat MySQL på datorn enligt instruktion men sen när jag ska ändra inställningarna i PO och skriva in sökvägen till MySQL "c:/program/mysql/mysql server 4.1" så får jag bara felmeddelande att MySQL inte kunde hittas där, och att jag ska skriva i rätt sökväg. Saken är att sökvägen är helt rätt, har kollat det 25 ggr typ. Vad ska jag göra?

 

Snälla hjälp!

 

program files kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Nu har det visst kommit en fet uppdatering vilken inkluderar fixen till primas byte samt att det nu även funkar till b2b =) skall bli kul att gå in och testa och se hur stor skillnad det kan göra gentemot tidigare då man satt utan..

 

Någon som är sugen på att lägga upp en liten "pokeroffice for dummies"??

 

Jag är alltså sugen på en liten guide som innefattar hur man ska bemöta de olika typerna av spelare. Kan grunderna såpass att man vet att grön gubbe är onödigt att bluffa, passa dig för rödflaggen och trollkarlen.

 

Men skulle vilja ha lite tydliga riktlinjer för hur man ska bemöta de olika typerna mer grundligt.

 

Grön gubbe

Blå Gubbe

Röd Gubbe

Hajfenan

Vit ring (semiloose agg/passive)

Blå ring (SL agg/agg)

Varningsringen

Röd flagg

Hatten

 

Skulle vara jävligt kul ifall någon skulle vilja beskriva hur man ska bemöta dem och vilka taktiker som är bra att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...