Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Någon som vet exakt vad värdet standardavvikelsen(St.Dev/Hour) under fliken Performance står för?

 

Är det BB:s normala svängningar per timma?

ex. St.Dev/Hour=30 alltså skulle denna spelare kunna gå back 30*BB på en timma utan att det skulle vara en onormal svängning för just honom.

 

Har jag fattat rätt eller är jag ute och cyklar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner patchen (v1.91) efter det så vill inte live trackern visa mina hålkort.

 

Så vad göra?

Pröva att installera patchen igen, gör följande:

 

1. Starta om datorn.

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update191.exe

3. Starta om datorn.

4. Starta PokerOffice.

 

Tackar ödmjukast för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det BB:s normala svängningar per timma?

ex. St.Dev/Hour=30 alltså skulle denna spelare kunna gå back 30*BB på en timma utan att det skulle vara en onormal svängning för just honom.

Ja precis, dock så är St.Dev/hour utryckt i $, inte i BB. Låt oss säga att du spelar 0.50/1 på party och har ett väntevärde på vinsten på 2BB, dvs $2. Standardavvikelsen per timme (St.Dev/Hour) är då ett mått på hur den förväntade vinsten kan väntas variera kring sitt medelvärde per timme. Med en standardavvikelse på $15/h så är således väntevärdet på själva avvikelsen $15 per timme (egentligen roten ur väntevärdet på differensen y - y_EV i kvadrat).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

din lilla besseriwisser om du går in och läser så står everest inte med, men de kanske funkar om man använder nåt annat program till!

 

så svar som dina kan du köra upp i röven!

 

ja det står inte med. Alltså fungerar det inte. Var det så svårt?

 

Livet kan inte bara vara ett smörgåsbord där man blir servad allt man vill ha utav andra. Triviala frågor som tar ett par sekunder att själv ta reda på tycker jag faktiskt inte har någon plats på ett forum.

 

För övrigt tycker jag du ska lägga ner din aggressiva attityd!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pokeroffice har blivit helt buggigt/cp för mig efter den senaste uppdateringen.

 

brukar spela 5 bord på ladbrokes. Men efter den senaste uppdateringen så visar den ibland bara stats för 3 peroner på ett bord. samtliga på ett annat och kanske stats för 6 på ett annat

 

Ibland visar den inga stats på ett bord, men efter att alla har raisat, callat preflopen osv, så kommer statsen kanske fram för 2 pers.

Helt konstigt.

 

Vad beror det på`?

 

mvh andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

brukar spela 5 bord på ladbrokes. Men efter den senaste uppdateringen så visar den ibland bara stats för 3 peroner på ett bord. samtliga på ett annat och kanske stats för 6 på ett annat

Hmmm.. konstigt, jag har spelat ganska mycket med den nya prima trackern och den fungerar bra. Möjligtvis att det är någon liten skillnad på ladbrokes. Om det händer igen, skulle du kunna notera det föregående gameid:t och sedan skicka hela din gamehistory.dat fil till support@pokeroffice.com? Det skulle uppskattas!

 

min livetracker fungerar fortfarande inte med prima...PO låser sig innan det kommer upp nån liveruta och jag måste starta om det.

Prima skall i teorin fungera för alla nu, kan du skicka din loggfil till support@pokeroffice.com så kan vi se vad som är fel. Du hittar loggfilen i ../pokeroffice/logs/systemlog.txt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men var står gameid:t?

 

gamehistory.dat finner jag i pokeroffice katalogen antar jag.

 

En till sak jag alltid har undrat över, det kanske står i denna tråd men det är 58 sidor nu och orkar inte kolla igenom alla.

 

Men hur räknas agro faktorn fram?

en del har exempelvis 1,3 i agressivitet på flop, 1,6 på turn, och en del 4 på flopp osv. Hur räknas detta fram, är det hur många procent av floppen de bettar eller hur ofta?

 

mvh andreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men var står gameid:t?

Gameid:t står i din klient (ovanför bordet), vanligtvis så står det nåt i stil med:

 

"Current: 123343434" <- Gameid

"Last: 123453455" <- Gameid

 

Gamehistory.dat hittar du i din ladbrokes katalog (den innehåller alla dina HH:s som ladbrokes sparar)..

 

Men hur räknas agro faktorn fram?

en del har exempelvis 1,3 i agressivitet på flop, 1,6 på turn, och en del 4 på flopp osv. Hur räknas detta fram, är det hur många procent av floppen de bettar eller hur ofta?

Aggression Factor är definierad som Bet % + Raise % / Call %

 

Jag skall ladda ner ladbrokes imorrn och pröva trackern där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...