Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

Går det att köra MySql 5.0 med PO?

Nej, PO stöder MySQL 4.0 och 4.1. Vi kommer att lägga till stöd för MySQL 5.0 så fort vi får tid. Flera användare har prövat MySQL 5.0 med PO men stött på alvarliga problem (det kan se ut utåt som att det fungerar), så det rekommenderas inte i dagsläget.

 

Jag har kört med det ca. 4000 händer och har inte stött på några problem. Men jag kanske har haft tur =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag har kört med det ca. 4000 händer och har inte stött på några problem. Men jag kanske har haft tur =)

Vi har inte utvärderat 5.0 själva än. Om det finns några problem med 5.0:an så borde det framförallt märkas om du live trackar flera bord samtidigt. I alla fall om MySQL 5.0 har InnoDB som default-motor, vilket det enligt uppgift skall ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har kört med det ca. 4000 händer och har inte stött på några problem. Men jag kanske har haft tur =)

Vi har inte utvärderat 5.0 själva än. Om det finns några problem med 5.0:an så borde det framförallt märkas om du live trackar flera bord samtidigt. I alla fall om MySQL 5.0 har InnoDB som default-motor, vilket det enligt uppgift skall ha.

 

Jag kör 4 bord samtidigt. Ett par timmar i sträck.

Men inga problem än sålänge.

Har inte ändrat default-motor heller.. för jag vet inte hur man gör =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Skrev tidigare om att PO hade börjat bugga ur när jag körde flera bord samtidigt, bara visa stats i enstaka fal osv.

Har upptäckt vad problemet var. Min databas hade börjat bli så stor så det tog tid för PO att uppdatera statistiken efter varje ny hand. Därför kom den så sent ibland att det bara såg ut som att den inte visade stats för flera spelare. Den hann inte uppdatera all stats innan det blev dags för en ny hand igen.

 

Aggression Factor är definierad som Bet % + Raise % / Call %

Kanske en dum fråga, men Bet % av vad? värdet av potten, eller hur ofta FI bettar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har upptäckt vad problemet var. Min databas hade börjat bli så stor så det tog tid för PO att uppdatera statistiken efter varje ny hand.
Har du gjort följande:

 

1. Bytt till MySQL? (Gör PO mycket snabbare).

2. Stängt av dina egna total stats (via statistics/performance) i live trackern.

 

Vi har utvecklat en ny live tracker som är rejält mycket snabbare än den som är ute nu. Tidiga tester visar att den hämtar data 5-10 gånger snabbare (beroende på situation). Släpps när den är betatestad och klar.

 

Kanske en dum fråga, men Bet % av vad? värdet av potten, eller hur ofta FI bettar?

Bet % (antalet gånger Fi har bettat genom totalt antal drag (där ett drag är bet,fold,raise, etc. Dvs baserat på all data du har om Fi från databasen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter just nu och spelar och orkar inte läsa igenom alla 59 sidorna utan frågar direkt. När jag nu skulle koppla upp live trackern så kommer meddelande från mitt säkerhetsprogram (F-secure) att någon programvara försöker ta över som internätserver eller dylikt. Minns inte de direkta orden men det handlar i alla fall om att ta över som internätserver. Jag vet inte om detta meddelande kommit tidigare eftersom jag alltid får nån ruta upp där jag skall blockera eller acceptera nån åtkomst, eftersom jag valt att inte välja en gång för alla på dessa frågor. Hur som helst då väljer jag blockera på frågan men sen är det kört.

Timglaset kommer upp och muspekaren blir ohanterlig, växlar mellan timglas och pil och stannar upp. Allt grötar ihop sig och det blir svårt att ens få stängt ner programmen. Det verkar som om någonting stjäl en massa kapacitet så att datorn inte orkar med. Kan tilläga att datorn är ny och fräsch, så den är inte nedsudlad med en massa skräp. Jag har egentligen bara laddat ner pokerrelaterade program. Nu kör jag utan pokeroffice och då fungerar allt som det skall. Har någon varit med om något liknande tidigare? Skall jag ta kontakt med pokeroffice?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som tillägg till ovan kan jag tillägga att problemen uppkommer på PartyPoker. Utan Live tracker fungerar det bra. Jag har nu försökt på Noble också och där fungerar det som vanligt. På Noble så får man ju ingen information i klienten men nog den tabellen som säger samma sak plus litet till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min livetracker har slutat visa playermoves. Vad kan detta bero på?

Troligtvis har något blivit fel när du uppgraderat till senaste patchen, pröva följande:

1. Start om dator.

2. Ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update193.exe

3. Starta om dator.

4. Starta PokerOffice. Någon skillnad?

 

Minns inte de direkta orden men det handlar i alla fall om att ta över som internätserver. Jag vet inte om detta meddelande kommit tidigare eftersom jag alltid får nån ruta upp där jag skall blockera eller acceptera nån åtkomst, eftersom jag valt att inte välja en gång för alla på dessa frågor. Hur som helst då väljer jag blockera på frågan men sen är det kört.

Låter som att du blockat någon del av PokerOffice. Programmet kommunicerar en del internt via sockets så du måste öppna upp för detta i brandväggen. Har du prövat att köra utan brandvägg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik, jag har ett problem med Party Pokers sit and go-satelliter. Poker Office registrerar inte händelserna på de satelliter som heter (dollartecken)500 k Sub Qualifier och (dollartecken)200 k Saturday Qualifier.

 

Min nybörjarteori är att det handlar om just dollartecknen. Poker Office fungerar bra på de andra sit and go-satelliterna, men inte just de som inleds med ett dollartecken i namnet.

 

Är detta något du känner till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett förslag till nästa uppdatering.

 

Idén är att i pokerfönstret få upp texten Fold, Call, Raise

beroende på vilka pocket kort du har fått.

Att man kan mata in i PokerOffice databas, alla spelbara händer som man själv vill spela beroende på position och eventuellt antal callers om det är en raise mm.

Altså liknande programmet http://www.fold-em.com

men utan automatiken som poker siterna inte gillar.

Vad tycker ni om det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik, jag har ett problem med Party Pokers sit and go-satelliter. Poker Office registrerar inte händelserna på de satelliter som heter (dollartecken)500 k Sub Qualifier och (dollartecken)200 k Saturday Qualifier.

Om du skickar hand histories från en sådan (där du haft problem), skall det inte vara några problem att fixa. Skicka ett par stycken till support@pokeroffice.com. Skicka den typen som sparas på hård disk (i ditt partypoker bibliotek under "Hand Histories". Jag har hört från andra att det skall vara problem med dessa så det vore bra att få detta fixat. Tack på förhand!

 

Att man kan mata in i PokerOffice databas, alla spelbara händer som man själv vill spela beroende på position och eventuellt antal callers om det är en raise mm.

Ja, det skulle kunna vara en framtida feature. Problemet med denna typ av borderline "auto-play" feature är dock just att sajterna sagt nej till autoplay (och vi ser helst att sajterna är på vår sida, inte tvärtom).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu använt PO ganska länge och är mkt mkt nöjd.

Men jag misstänker att databasen börjar bli för stor, för programmet börjar bli trög jobbat.

 

Det enda som jag egentligen använder är LIVETRACKERN, går det att bygga upp en ny databas och ändå behålla(den gamla) statistiken som man får genom Livetrackern ?

 

Hand för hand statistiken får jag genom PT, så den infon är ointressant när det gäller PO.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu använt PO ganska länge och är mkt mkt nöjd.

Men jag misstänker att databasen börjar bli för stor, för programmet börjar bli trög jobbat.

 

Det enda som jag egentligen använder är LIVETRACKERN, går det att bygga upp en ny databas och ändå behålla(den gamla) statistiken som man får genom Livetrackern ?

 

Hand för hand statistiken får jag genom PT, så den infon är ointressant när det gäller PO.

 

Nu vet jag inte hur stor databas du har men det går faktiskt att optimera mySQL servern en hel del vilket ger stort genomslag på prestandan.

 

Jag har tidigare i tråden skrivit om två saker jag gjort, dels lagt till ett index på datum och dels ökat buffer storleken i databasinställningarna. Detta gjorde mitt PO enormt mycket snabbare och det finns garanterar utrymme för att tweaka själva mysql servern ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon annan som märkt att Pokeroffice lämnar bort en hel del spelade partier i "Game Details-For the level selec....". Detta finns direkt på första "uppslaget" dvs. på "owerview"-fliken. Första tabellen är "Game Details-For the level selec....". och andra tabellen "Starting Hands-For the level selec....".

 

I tabellen starting hands så hittar man ju statistik på hur stort antal man fått av olika starthänder samt hur mycket man vunnit/förlorat på dem. Nästa steg man då vill göra är naturligtvis att se i "Game Details.." för att kontrollera upp exceptionella resultat. Men då blir man besviken. Under game details hittar man bara ca hälften (max) av händerna. Jag skulle kolla upp 8st. TT, 3st. AKs, 5st AQs som första "analys". Jag hittade bara 4st. TT, 1st. AKs, och 2st. AQs. Jag sorterade efter starthänder när jag letade så jag tappade nog inte bort några i mängden. Jag kollade flera gånger, klickade på update och prövade igen. Men icke. Att kolla handhistorik och analysera sitt spel i efterhand går alltså inte med pokeroffice.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu använt PO ganska länge och är mkt mkt nöjd.

Men jag misstänker att databasen börjar bli för stor, för programmet börjar bli trög jobbat.

 

Det enda som jag egentligen använder är LIVETRACKERN, går det att bygga upp en ny databas och ändå behålla(den gamla) statistiken som man får genom Livetrackern ?

 

Hand för hand statistiken får jag genom PT, så den infon är ointressant när det gäller PO.

 

Grattis. Själv måste jag köra en databas för varje sajt annars fungerar inte PO. Har jag t.ex. kört PO på Prima och sedan byter till iPoker så lagras ingen information i databasen. Kanske Fredrik kan svara på varför detta händer. Har senaste versionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis. Själv måste jag köra en databas för varje sajt annars fungerar inte PO. Har jag t.ex. kört PO på Prima och sedan byter till iPoker så lagras ingen information i databasen. Kanske Fredrik kan svara på varför detta händer. Har senaste versionen.

 

Du måste byta spelare för vilken person du vill visa informationen.

Du kan antingen byta defalut spelare i settings eller så byter du "temporärt" genom att välja "select player" under "ring game" menyn (alt. tounament menyn).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis. Själv måste jag köra en databas för varje sajt annars fungerar inte PO. Har jag t.ex. kört PO på Prima och sedan byter till iPoker så lagras ingen information i databasen. Kanske Fredrik kan svara på varför detta händer. Har senaste versionen.

 

Du måste byta spelare för vilken person du vill visa informationen.

Du kan antingen byta defalut spelare i settings eller så byter du "temporärt" genom att välja "select player" under "ring game" menyn (alt. tounament menyn).

 

Tack skall du ha. Nu är jag med på noterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga till Fredrik som jag inte hittar något svar på.

Har följt med eurobet till pokerrom och PO fungerar ju inte där till min bedrövelse.

Har ni några funderingar på att fixa pokerrum?

 

Mycket nöjd med programmet och jag vill helst inte byta site just nu :cry:

 

Mvh Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orkar inte läsa igenom den här 60 sidor långa tråden för att kolla upp att det inte diskuterats tidigare. Fick PO den 8:de November, i samma veva (ungefär) drog TGC igång med progressive jackpot.

 

Klienten fungerade som arslet självt, hängde sej så att spel var omöjligt. Trodde att det hade med uppdateringen av klienten att göra, gjorde ominstallation av klienten tidigare den här veckan (ignorerade bara tidigare, eftersom jag hade andra sajter jag för tillfället var "tvungen" å lira på + att jag varit mycket sjuk bla bla bla) samma sak, klienten tvärdör.

 

Efter att ha mejlat TGC-supporten så kom jag att tänka på att jag lika gärna kunde avinstallera PO eftersom det alltid blivit knas när jag kört det samtidigt som TGC (det här trodde jag ju hade å göra med att TGC-klienten fått rycket); vad händer, TGC funkar hur bra som helst.

 

En slump? Eller har jag missat patchen till PO som inte dödar TGC-klienten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...