Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

har försökt installera PO v.19.

Det funkade med trial, sen skulle jag skriva en registration key, men jag glömde o ersätta h.class filen så inte programmet skulle verifiera på nätet så nu är keyn bannad och det går inte att köra poker office.

Någon som vet var i registret eller liknande jag kan radera information så jag kan göra om rätt.!?

 

och nej känns lite tufft o läsa igenom hela denna tråd efter svaret

 

Ändra innan QoS ser ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har försökt installera PO v.19.

Det funkade med trial, sen skulle jag skriva en registration key, men jag glömde o ersätta h.class filen så inte programmet skulle verifiera på nätet så nu är keyn bannad och det går inte att köra poker office.

Någon som vet var i registret eller liknande jag kan radera information så jag kan göra om rätt.!?

 

och nej känns lite tufft o läsa igenom hela denna tråd efter svaret

Ja det vore ju alldeles för jobbigt för dig att söka rätt på svaret själv. Sen tycker jag att du gör helt rätt som kör med crackat PO. Inte ska utvecklarna ha betalt för sitt arbete inte. Nej nej, "information" ska väl vara gratis? Eller? Jag kommer hem till dig i nästa vecka och "lånar" din dator och tv är det ok?

 

Köp programmet snåle. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämmde mig för att installera om datorn idag. Tyvärr så gjorde jag inte en backup på mina databaser i PO innan ominstallationen utan jag bara flyttade över hela C:\program files\Poker Office katalogen till en annan disk. Provade att starta PO från den disken innan jag ominstallerade och det gick bra. Så jag trodde inte jag skulle behöva göra en backup av PO databasen.

Jag har tyvärr väldigt tråkiga nyheter. Jag gissar att du har bytt till MySQL, således så har du din data i MySQL och dessa ligger sparade i det biblioteket där du installerade MySQL (vanligtvis c:/program/mysql). Om du har formaterat hårddisken så har du alltså raderat ut MySQL och all din data... (har du däremot har kvar ditt MySQL bibliotek någonstans, eller inte använder mysql så kan din data räddas). Önskar att du frågat mig innan... jag lider med dig :(

 

Mitt party kraschar titt som tätt när jag har PO uppe med livetrackern.

I sådana fall har du en konflikt med något application control program, det vanligaste är Norton Antivirus. Har du Norton installerat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämmde mig för att installera om datorn idag. Tyvärr så gjorde jag inte en backup på mina databaser i PO innan ominstallationen utan jag bara flyttade över hela C:\program files\Poker Office katalogen till en annan disk. Provade att starta PO från den disken innan jag ominstallerade och det gick bra. Så jag trodde inte jag skulle behöva göra en backup av PO databasen.

 

Installrade sen om datorn och försökte sen kopiera tillbaka hela PO från den disken som inte var ominstallerad till den ominstallerade. Men detta gick inte, "can't open default database" eller liknade stod det. Provade att installera om PO och sen kopiera in hela poker office\data\*.* från min gammla PO till den nyinstallerade, men inte heller detta gick. Så nu är jag lite skraj att min databas på en sisådär 150.000 händer är borta, har kört PO i över ett år så det känns lite trist att behöva börja om från början .

 

Så min fråga är: Vet ni något sätt att få in mina gammla databaser igen. Nu ligger dom alltså på min gammla PO installation på en annan disk, som inte längre går att starta och inte heller fungerar det att kopiera in databas katalogen in i en nyinstallerad Pokeroffice installation.

 

Väldigt rörigt förklarat, men jag hoppas ni hajjar vad jag menar....

 

** Alla tips är välkommna! **

 

Om du som Fredrik tror hade bytt till MySQL och lyckats formatera partionen där den datan ligger på kan du fortfarande få tillbaka det. Kör du windows på den partionen är det första du bör göra att stänga av datorn direkt för att förhindra att windows skriver till disken och potentiellt skadar din databas (det kan redan vara försent, men ju mindre du installerat desto större chans har du)

 

Koppla sen in disken i en annan dator och pröva något recovery program. Jag har inte så stor kännedom om vilka som finns men ett är iaf get data back

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fredrik & Kyldyl: Tyvärr, så sparade jag inte undan MySQL katalogen. Känns rätt bittert, men felet är helt och hållet mitt så jag kan inte skylla på någon annan. Nu har jag lärt mig en läxa iallafall och kommer inte göra om samma misstag i framtiden. Tack för att ni bemödade er med att ge mig ett svar ändå...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min livetracker visar inte längre den totala statistiken längre. Alltså det står ett sträck bakom varje statistik i livetrackern. Lite svårt att förklara men försöker ändå!

Gå till "statistics"-menyn i live tracker och välj "Performance". Välj sedan "Never exclude total stats for own player".

 

min livetracker fungerar inte med primanätverket.

så fort jag har försökt så låser sig PO och jag måste stänga ner det.

Har inte haft några problem när jag kört den med multi och empire.

vad kan det vara för fel?

En del användare har problem med den nuvarande prima trackern (typ 10%), vi släpper en ny prima tracker i veckan som förhoppningsvis skall fungera för alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En grej som är jobbigt är att när man har många händer utspridda och använder datumfilter så står PO och tuggar ändå fast det bara är ett fåtal händer du vill åt. Detta beror troligen på att datumet måste kollas på samtliga händer. För att komma runt detta problem kan man skapa ett index på datum i MySQL databasen.

 

Jag gjorde precis detta och kan säga att PO snabbades upp otroligt mycket, skillnaden var alltså enorm.

 

Detta hoppas jag blir standard i en framtida patch ;)

 

 

Nåja vill ni också lägga till fler index så var så goda men tänk på att detta är en operation som PÅVERKAR databasen. Du lägger alltså till det på egen risk. Varken jag eller PO kommer kunna ta något som helst ansvar för hurvida det kommer fungera för dig eller inte.

 

om du ändå vill så är det hela väldigt enkelt.

CREATE INDEX index_date ON game(timein);

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har försökt installera PO v.19.

Det funkade med trial, sen skulle jag skriva en registration key, men jag glömde o ersätta h.class filen så inte programmet skulle verifiera på nätet så nu är keyn bannad och det går inte att köra poker office.

Någon som vet var i registret eller liknande jag kan radera information så jag kan göra om rätt.!?

 

och nej känns lite tufft o läsa igenom hela denna tråd efter svaret

Ja det vore ju alldeles för jobbigt för dig att söka rätt på svaret själv. Sen tycker jag att du gör helt rätt som kör med crackat PO. Inte ska utvecklarna ha betalt för sitt arbete inte. Nej nej, "information" ska väl vara gratis? Eller? Jag kommer hem till dig i nästa vecka och "lånar" din dator och tv är det ok?

 

Köp programmet snåle. :P

 

Eftersom det är så bra säkerhet i mjukvaran får jag väl ta o köpa PO :D

Måste vara ett bra program hehe

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ytterligare konstaterat att PO inte borde behöva gå så slött som det gör när man fått ihop en stor databas så konstaterade jag att det finns åtgärder. Åtminstonde så som min mySQL server var konfiguerad.

 

Jag har InnoDB som databasmotor. Har du MyISAM kan du sluta läsa nu. (beror lite på vilken version av MySQL du har vilken du får som default)

 

Hur som helst så var det "innodb_buffer_pool_size" som jag ändrade på i my.ini (ligger i mysql mappen). Detta värde anger alltså hur mycket buffer i ramminnet som InnoDB ska använda för att cacha index och tabellrader. Jag hade 8M som default men höjde upp till 64M och vilken skillnad det blev.

 

Jag utförde mitt högst ovetenskapliga benchmark test genom att direkt efter uppstart klicka på graffliken. Med 8M (standard) laddades graferna in på ungefär 17 sekunder. Efter min ändring till 64M laddades de in på ungefär 4 sekunder :)

 

Enda nackdelen är att mySQL tar upp mer minne men för min del var det klart värt det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har InnoDB som databasmotor.

Fick du innoDB som default? Detta oroar mig lite, vilken version av MySQL kör du?

 

MySQL 4.1.14 kör jag just nu.

 

Detta står i manualen:

"Starting from MySQL 4.1.5, the improved Windows installer makes InnoDB the MySQL default table type on Windows."

 

Varför oroar det dig förresten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick nån uppgradering av PO igår och laddade ner den. Efter det började den räkna fel på min vinst på Partypoker. Efter en timmes spelande på 2/4-nivån skilde det på ca. 2 dollar. Jag hade alltså två dollar mer i vinst enligt PO än i verkligheten.

 

Kan man justera detta eller fixa det på något sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför oroar det dig förresten?

InnoDB motorn har fullt stöd för transaktioner och jag skulle helst vilja evaluera att allting fungerar som det skall innan (det skulle kunna dyka upp konstiga saker i live trackern annars). Tack för infon! Prövade lite med InnoDB förut och tabbarna i pokeroffice laddades ungefär 20 % snabbare överlag med innoDB.

 

Jag fick nån uppgradering av PO igår och laddade ner den. Efter det började den räkna fel på min vinst på Partypoker. Efter en timmes spelande på 2/4-nivån skilde det på ca. 2 dollar. Jag hade alltså två dollar mer i vinst enligt PO än i verkligheten.

Vi har inte ändrat något vad gäller party. Om du vet var det blev fel så skulle vi väldigt gärna se den HH:n (dvs den som sparas på hårddisk). Du kan importera dessa igen och se om det fortfarande inte stämmer (de ligger i din party poker folder). Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom inte funktionen att man kan slå ihop flera screennames med i den här patchen?

Nej, vi blev tvugna att blixt-släppa patchen pågrund av en uppgradering av PokerStars-klienten (som gjorde att inte PO fungerade med Stars, nu fixat). Men det kommer..

 

du glömmer väl inte stöd för 10bord och muckade kort va? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du glömmer väl inte stöd för 10bord och muckade kort va?

Muckade kort i overlayen kommer samtidigt som kombinerade nicks. 10 samtidiga bord på party kan du nog tyvärr få vänta på ytterliagre nån patch till; varför inte köra 8 på party och 5 på Prima? (Då har du PO-trackers på alla, PO kan i dagsläget stödja 8 bord på party, 5 på prima och 4 på stars = 17 samtidiga trackers (borde kunna hålla dig sysselsatt i väntan på 10 bord på party?)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...