sooraw Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 9 Oktober , 2005 Någon som vet vilken typ av databas PO använder? Går den att leka med? Har nämligen kommit på att det skulle vara ballt att använda OLAP för handanalys. Vad är OLAP och var kan man hitta det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornufknu Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Vad är OLAP och var kan man hitta det? här Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
thorn Postad 10 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 10 Oktober , 2005 Någon annan som har problem med memleaks? Det är det jag tror det är i alla fall, är inte helt säkert. PO har en förmåga att bli väldigt segt efter ett tag (det kan dock infinna sig efter 10 minuter eller efter 5 timmar så tror inte riktigt det är normalt), speciellt när man har 3+ bord uppe. Jag tycker min dator borde kunna hantera det ändå (amd64 3200+, 1 gig ram, kör inte mkt annat under tiden), men allt som oftast får man starta om PO ett par gånger under sessionen för att det ska funka hyffsat snabbt. Jag kör med MySQL databasen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 arrar ni stöd för 10bord nu när party stödjer det eller? Det är ju inte PO som har haft begränsingen utan party nätet, själv körde jag 7 bord igår utan problem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 arrar ni stöd för 10bord nu när party stödjer det eller? Det är ju inte PO som har haft begränsingen utan party nätet, själv körde jag 7 bord igår utan problem. Innan hade varje skin begränsning på 4bord och PO begränsning på 8bord. Nu har party begränsning på 10bord, övriga skins 4bord och PO begränsning på 8bord. Jag lirade 10bord igår, men fick bara tracker på 8 av dem således. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 11 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 11 Oktober , 2005 arrar ni stöd för 10bord nu när party stödjer det eller? Det är ju inte PO som har haft begränsingen utan party nätet, själv körde jag 7 bord igår utan problem. Innan hade varje skin begränsning på 4bord och PO begränsning på 8bord. Nu har party begränsning på 10bord, övriga skins 4bord och PO begränsning på 8bord. Jag lirade 10bord igår, men fick bara tracker på 8 av dem således. Oj då, visste jag inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
utgavs Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2005 Finns det nån guide för hur man för över Hand History från olika sajter till PO eller PT? Det har funkat en gång med min demoverision av PO att föra över från expekt. Hur ska man göra? Behöver man ändra nåt i filen eller lägga den på nåt speciellt ställe? Tacksam för svar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2005 Någon annan som har problem med memleaks? Det finns inga (kända) minnesläckor, dock så jobbar vi på en mycket snabbare livetracker-motor. I tidiga tester så är denna 3-4 gånger snabbare än den gamla. Detta kommer innebära större avlastning för minne och processor. Det borde även vara möjligt att köra typ 16 trackers samtidigt med denna (när vi lägger till stöd för > 8 bord). Innan hade varje skin begränsning på 4bord och PO begränsning på 8bord. Nu har party begränsning på 10bord, övriga skins 4bord och PO begränsning på 8bord. Jag lirade 10bord igår, men fick bara tracker på 8 av dem således. Ja, just nu är begränsingen 8 samtidiga trackers på party. Vi kommer nog lägga till fler bord i framtiden när den nya tracking-motorn är på plats (men det blir inte inom kort). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
granath Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2005 Har installerat MySql och kört över PO till det. Tänkte bara nämna att jag tycker att live uppdateringar i main fönstret går trögare än tidigare. Datorn segar ner ganska ordentligt under några sekunder. I övrigt så går livetrackingen minst lika bra om inte fortare än tidigare. Har ca 8000 händer, och en Athlon 1900+ cpu och 1gb ram. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2005 Har installerat MySql och kört över PO till det. Tänkte bara nämna att jag tycker att live uppdateringar i main fönstret går trögare än tidigare. Datorn segar ner ganska ordentligt under några sekunder. MySQL är mycket snabbare (minst dubbelt så snabb för stora databaser), det skall absolut inte ta längre tid. Om du inte har exkluderat din egen spelare än så rekommenderas detta varmt. Gå till "Performance" på "Statistics"-menyn i live trackern och välj "Always exclude total stats for own player". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 12 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 12 Oktober , 2005 snälla rara söta, 10bord medan vi väntar på nya trackern!!!! min dator har ändå 1GB ram som ligger och skräpar och det är kallt i mitt rum, så min 3000+ kan behöva få jobba lite extra! Någon annan som har problem med memleaks? Det finns inga (kända) minnesläckor, dock så jobbar vi på en mycket snabbare livetracker-motor. I tidiga tester så är denna 3-4 gånger snabbare än den gamla. Detta kommer innebära större avlastning för minne och processor. Det borde även vara möjligt att köra typ 16 trackers samtidigt med denna (när vi lägger till stöd för > 8 bord). Innan hade varje skin begränsning på 4bord och PO begränsning på 8bord. Nu har party begränsning på 10bord, övriga skins 4bord och PO begränsning på 8bord. Jag lirade 10bord igår, men fick bara tracker på 8 av dem således. Ja, just nu är begränsingen 8 samtidiga trackers på party. Vi kommer nog lägga till fler bord i framtiden när den nya tracking-motorn är på plats (men det blir inte inom kort). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 För er som inte fått overlayen att fungera på prima/ladbrokes finns nu en beta för nästa release (v.190 d). Men denna kan man även importera HH:s som exporterats från prima klienten - och live trackern registrerar muckade kort. Betan kan laddas ner här: http://www.pokq.com/update190d.exe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kristian_83 Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 hur ser man dom muckade händerna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sooraw Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 för mig hittar inte pokeroffice några spelare på prima vad gör jag för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjornufknu Postad 13 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2005 Nu när AP har börjat med lokal HH... Har ni planer på att fixa stöd för AP? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 för mig hittar inte pokeroffice några spelare på prima vad gör jag för fel? Får du inga spelare alls? Skulle vara mycket intressant att se din loggfil, Kan du skicka den till support@pokeroffice.com, tack! (Du hittar loggfilen i ../pokeroffice/logs/systemlog.txt) hur ser man dom muckade händerna? Dom muckade händerna registreras och läggs in som kända hålkort, du ser dom inte live i overlayen, detta kommer i nästa patch. Nu när AP har börjat med lokal HH... Har ni planer på att fixa stöd för AP? Har inte undersökt AP klienten än, men eftersom dom skriver lokala HH:s nu så är det ett intressant alternativ (det finns dock ett par till). Men på sikt, absolut. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 14 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 14 Oktober , 2005 PO ogillar partys BBJ-bord... text syns ej, äter CPU, visar egna stats(trots att jag valt att inte visa det) och är allmänt buggigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Katt3n Postad 17 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 17 Oktober , 2005 Har precis skaffat PO och försöker lära mig vad alla knappar och siffror betyder. (Lessen om detta redan postats, men jag har använt sökfunktionen utan vettigt resultat och orkar inte läsa igenom alla 53 sidor i denna tråd.). Hittar inte så mkt i PO's lilla manual En fråga: Finns det någon bra genomgång av hur de olika värdena i PO beräknas, vad de betyder och hur de skall tolkas/användas? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
APC Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Fixade mig en PO licens igår. Jag har snabbkollat genom delar av tråden och undrar om det finns någon bra användarmanula som man kan använda, gärna på svenska? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Fredrik Ericsson Postad 18 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 18 Oktober , 2005 Fixade mig en PO licens igår. Jag har snabbkollat genom delar av tråden och undrar om det finns någon bra användarmanula som man kan använda, gärna på svenska? Den befintliga manualen är tyvärr under all kritik. Vi kommer att skriva ihop en bättre manual så fort vi får tid. Troligtvis även på svenska. PO ogillar partys BBJ-bord... text syns ej, äter CPU, visar egna stats(trots att jag valt att inte visa det) och är allmänt buggigt... Ja, det är en känd bugg, skall försöka hitta på någon lösning där.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Svaret finns säkert nånstans bland alla 53 sidor men jag ställer frågan i alla fall: Om man har två eller flera olika screennames, måste man då köra två databaser? Har ni planerat för att man ska kunna joina två eller flera olika? Om man har en databas med en massa händer och sen börjar med nytt screenname men glömmer bort att skapa en ny databas för det, är det då kört med det gamla datat? Jag....hrmm....har en kompis som råkade göra så och all historik ser i alla fall ut att ha försvunnit. Går den gamla databasen att återskapa? Min...kompis...har testat bl a restore-funktionen men inte fått det att fungera. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Om man har två eller flera olika screennames, måste man då köra två databaser? Har ni planerat för att man ska kunna joina två eller flera olika? Nej, du kan köra flera olika nick i samma databas. CTRL+Y eller Ring games -> Select player. Om man har en databas med en massa händer och sen börjar med nytt screenname men glömmer bort att skapa en ny databas för det, är det då kört med det gamla datat? Nej, du trycker bara på CTRL+Y, så får du upp ditt andra nick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Det gamla datat är borta (likaså mitt gamla nick). Jag har inte gjort nåt själv för att ta bort det utan endast startat livetrackern och lagt till i databasen fast med ett nytt nick. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TANDEMCYKELN Postad 20 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2005 Det gamla datat är borta (likaså mitt gamla nick). Jag har inte gjort nåt själv för att ta bort det utan endast startat livetrackern och lagt till i databasen fast med ett nytt nick. Du har gjort något fel, för jag kör med flera nick och det fungerar utmärkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
kydyl Postad 21 Oktober , 2005 Rapport Share Postad 21 Oktober , 2005 En sak som har stört mig länge är att man inte på något smidigt sätt kan se hur många rakade händer man fått ihop. Detta är främst ett problem på prima eftersom deras counter laggar så in i norden och man vill ju veta hur det går med bonusen Men iaf. Nu tog jag tag i saken och skrev en SQL query som letade fram vad jag ville ha och jag tänkte att det kanske är fler som vill ha den funktionaliteten så jag kan ju posta queryn här. Jag hoppas det är ok Fredrik annars är det bara att säga till så tar jag bort. Select count(game.rake) FROM game, action WHERE action.playerId = (SELECT playerId FROM player WHERE player.site = "Prima" AND player.nickname = "YOUR PRIMAPOKER NICKNAME HERE") AND action.gameId = game.gameId AND game.rake >= 0.25 AND game.timein >= "2005-10-20"; Allt som behövs ändras är att skriva in sitt prima nick samt välja från och med vilket datum man vill räkna händerna. För att köra frågan så kan ni antingen ladda hem ett grafiskt mysql program eller så kör ni följande: ../mysql/bin/mysql.exe med växeln -u följt av erat login (troligen root). Har ni satt lösen på root så lägg på växeln -p efter användarnamnet för att få ange det. Sen skriver ni: USE 'databasnamnet' har ni inte ändrat något så är det pokeroffice. Har ni skapat en egen databas med namn så är det det namnet med ändelsen _podb som gäller. Sen kopierar ni in sql-queryn ovan. För övrigt tycker jag det vore grymt om PO i en senare patch kunde ta emot och köra SQL querys genom PO och kanske möjlighet att spara sina "favorit querys" i programmet för snabb åtkomst senare. Detta kräver alltså att du har bytt till en mysql databas. Tänk även på att om du följt instruktionerna vid installationen av mysql så tror jag inte att du har mysql servern som en service utan du måste ha PO igång när du kör frågan (alternativt starta upp mysql servern själv innan) Hmm, blev ett litet längre inlägg än jag tänkt från början... jaja Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts