Gå till innehåll

PRG: Allt om Poker Office!


lundis

Recommended Posts

Om en hand går till showdown och motståndaren checkar, ska det inte då vara möjligt att se spelarens hålkort i fliken Starthands i Livetracker fönstret? För mig (spelar på Prima) så står det bara "not shown".

Någon som upplever samma problem?

Ett svar från Fredrik vore nice.

 

Thanks!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 996
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Om en hand går till showdown och motståndaren checkar, ska det inte då vara möjligt att se spelarens hålkort i fliken Starthands i Livetracker fönstret? För mig (spelar på Prima) så står det bara "not shown".

Någon som upplever samma problem?

Ett svar från Fredrik vore nice.

 

Thanks!

 

Prima har inte den funktionen att man kan se muckade händer tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kommer foldBB(och SB)toSteal% "börja om" med sin statistik? Om du förstår vad jag menar... Jag har ju redan en massa statistik på folk. Och alla har ju FoldBBtoSteal% = 0% eftersom det inte fungerade förut.

Ja, tyvärr blir det nog så. Har inte kollat exakt vad som är fel med foldedBBToSteal och foldedSBToSteal på prima, men det troligaste är att det parsas fel mot databas (men det är konstigt för en del får det att funka på vissa prima sajter) och isådana fall så kommer det bara att funka för händer importerade efter nya releasen. MEN notera att om du har inställt i prima klienten på att spara alla händer på hård disk (via GameHistory), så kommer du kunna importera dessa igen i PO och således få rätt statistik på alla händer du spelat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prima har precis lagt till muckade händer, kommer i PokerOffice i och med den nya trackern för Prima (släpps om 1-2 veckor).

 

Härligt!

Tyvärr lirar jag på expekt så jag får väl signa upp mig på ett annat prima skin när expekt lämnar.

Jag hoppas innerligt att expekt:s nya programvara läggs till inom en inte allt för lång tid. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pokerprophecy.com/ kan man söka på spelar som lirar SnG´s och få fram hur ofta dom placerar sig in the money osv...

dett är en funktion jag mer än gärna skulle vilja ha i PO... möjligt ?...

Detta finns även i PO, alla spelare som du spelat mot eller trackat kan du kolla statistik (ITM, etc) för. Poker Prophecy använder sig av en central databas, något som pokersajterna förbjudit (party + skins, poker stars), så det är inget vi kommer syssla med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis börjat använda PO, spelar 0,5/1 på pokerstars, både shorthanded (6 max) och full table. Men nu är saken den att man inte kan se om man spelat SH eller FT i PO. Man kan bara se att limit är 0.5/1. Finns det något sätt man kan separera på SH och FT? Skulle gärna se min statistik för bara SH respektive FT.

 

Kan man göra det och det bara är jag som är trög eller kan man inte det men det kommer i senare versioner? Eller prioriterar ni det inte alls?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.pokerprophecy.com/ kan man söka på spelar som lirar SnG´s och få fram hur ofta dom placerar sig in the money osv...

dett är en funktion jag mer än gärna skulle vilja ha i PO... möjligt ?...

Detta finns även i PO, alla spelare som du spelat mot eller trackat kan du kolla statistik (ITM, etc) för. Poker Prophecy använder sig av en central databas, något som pokersajterna förbjudit (party + skins, poker stars), så det är inget vi kommer syssla med.

 

 

ok tnx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ska snart göra en ominstallation av windows. vart kan jag hitta min nyckel till pokeroffice?

 

jag har kollat där man skriver in den, men där är bara blanka rutor.

 

ps. första inlägg? ds.

 

Den fick du i ett mail när du beställde PO

 

det är jag medveten om... mailet är borta. klantigt av mig, men jag borde väl kunna få tag på nyckeln igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste vara blind.

 

Jag vill analysera en speciell hand, alltså få fram varje spelares action under handen. Hur f-n gör jag det?

 

Söker inte efter en replayer som jag vet PO inte har, utan bara mer information om handen än den som visas i Game Details.

 

Säg inte att det inte går :( ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Söker inte efter en replayer som jag vet PO inte har, utan bara mer information om handen än den som visas i Game Details.

 

Säg inte att det inte går :( ...

 

Det går inte, men informationen finns i PokerOffice-databasen. Så om du bytt till mySQL kan du kolla där, otroligt oanvändarvänligt men det går.

 

Eller så skriver du en egen replayer rakt på databasen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte, men informationen finns i PokerOffice-databasen. Så om du bytt till mySQL kan du kolla där, otroligt oanvändarvänligt men det går.

 

Det är ju vanlig SQL-kod och den är så användarvänlig som den kan bli.

 

Sant, dock är databasdesignen just på hand-infon något tveksam enligt mig... Nu läser väl PO-crew detta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att få fram hela hand-historyn borde vara rätt basic funktionalitet, iallafall för ett program som säger sig vara " ...the most sophisticated tool on the market for Online Texas Hold'em Poker".

 

Men PO har väl satsat allt på LiveTrackern antar jag och den är ju iof trevlig.

 

Det är mycket lätt, den är bara inte strukturerad så som jag ville för att kunna göra analyser direkt i det formatet, men inga problem att få fram infon för att göra en replayer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mycket lätt, den är bara inte strukturerad så som jag ville för att kunna göra analyser direkt i det formatet, men inga problem att få fram infon för att göra en replayer.

 

Ja jo. Det är säkert jättelätt. Jag är bara totalt ointresserad av att göra det själv.

 

Som sagt, lite förvånande att programmet inte har den funktionaliteten.

Man kan säga att PO är en Live tracker med visst statistikstöd kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att få fram hela hand-historyn borde vara rätt basic funktionalitet".

Ja, du har absolut en poäng, vi jobbar för tillfället på att utöka funktionaliteten i main programmet. Det kommer att bli grymt när det väl blir klart - det är ett löfte!

 

har du någon uppskattning på när en visa muckade kort-funktion kan tänkas introduceras? snackar vi före eller efter jul?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du någon uppskattning på när en visa muckade kort-funktion kan tänkas introduceras? snackar vi före eller efter jul?

Menar du för Prima? För stars och party registreras redan muckade cards, muckade cards för prima kommer om 1-2 veckor. Eller menar du att visa dem direkt i overlayen? Direkt i overlayen kommer antingen i nästa release (om 1-2 veckor), eller i releasen efter det. Garanterat före jul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...