FraXioN Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Poängen verkar således inte ha något lysande värde...hade ingen aning om detta innan jag läste denna tråd. Man får tacka för infon! En iPod Nano 4Gb (t ex) kostar 40000 poäng, vilket alltså motsvarar en minskad banan på $200 ? Känns som om man i denna shop endast ska handla sånt som man verkligen hade tänkt sig köpa oavsett. Blir alltså: 40 000*$0,005 * 27% = $54 Citera
schenker Postad 19 Juli , 2007 Rapport Postad 19 Juli , 2007 Blir alltså:40 000*$0,005 * 27% = $54 Aahh....glömde ju att multiplicera med 0,27 Nu har jag allt klart för mig! Citera
León Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Bumpar denna tråd lite... Någon som har tips på hur man får en FTP Custom Jersey och krympa? Nog för att man visste att amerikanarna var stora, men att dom är så pass mycket större en oss att deras M är som "vår" XL/XXL hade jag ingen aning om. Så har ni något kanontips på hur man får kläder och krympa hyffsat mycket medvetet så lägg fram det blir jag tacksam. =) Och till er som tänker beställa en FTP Custom Jersey. Beställ åtminstonne två storleker under er normala storlek. Jag har normalt sett L, men denna M är för stor för mig... Citera
Lixifer Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Så har ni något kanontips på hur man får kläder och krympa hyffsat mycket medvetet så lägg fram det blir jag tacksam. =) Och till er som tänker beställa en FTP Custom Jersey. Beställ åtminstonne två storleker under er normala storlek. Jag har normalt sett L, men denna M är för stor för mig... Tvätta hårt bara. Prova dig fram. Fast hellre 2 tvättar 60 grader än en gång 90 grader. Blir det för mkt är det kört. Fast vänta nu är inte de där customtröjorna typ som amerikansk fotbollströjor i materialet? Dvs syntet. Isf går det nog inte alls. Om inte är det bara att tvätta. /Lixifer - Din guide i hushållsdjungeln Citera
frankylee Postad 3 Augusti , 2008 Rapport Postad 3 Augusti , 2008 Bumpar denna tråd lite... Någon som har tips på hur man får en FTP Custom Jersey och krympa? Nog för att man visste att amerikanarna var stora, men att dom är så pass mycket större en oss att deras M är som "vår" XL/XXL hade jag ingen aning om. Så har ni något kanontips på hur man får kläder och krympa hyffsat mycket medvetet så lägg fram det blir jag tacksam. =) Och till er som tänker beställa en FTP Custom Jersey. Beställ åtminstonne två storleker under er normala storlek. Jag har normalt sett L, men denna M är för stor för mig... ajfan! Synd att man inte läste ditt inlägg tidigare. Beställde en Custom Jersey igår i storlek XL. Har själv beställt från andra amerikanska sidor och då har storlekarna varit relativt små, men får hoppas på det bästa då. Citera
Agent Cooper Postad 10 September , 2009 Rapport Postad 10 September , 2009 Rätt dåligt utbud i shoppen för att vara världens näst största pokersajt. Mitt önskemål för shoppen är inköp till alla landbaserade turneringar ni har kval till. Det borde väl vara en självklarhet? Vem vill för övrigt betala pengar (vilket det blir eftersom MGR minskas när poängen används) för reklamprylar? Citera
jon123 Postad 17 September , 2009 Rapport Postad 17 September , 2009 Tycker också att det är fruktansvärt dåligt utbud i shopen. Det finns inget av intresse för mig alls där längre. In med lite iPhones, laptops, systemkameror osv. Sammarbete med flygbolag, hotel eller andra aktiviteter, så att man kunde få checkar eller boka resor eller liknande Citera
RoopzY Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 Riktigt tråkigt att dom har tagit bort ipodsen också. Är det bara tillfälligt? I dagsläget finns det inget intressant alls imo. Citera
DrRoland Postad 20 September , 2009 Rapport Postad 20 September , 2009 Värdet med FT ligger mest i rakebacken. Shoppen får man ta som någon slags bonus. Man måste ju raka en ca 8500kr bara för att få ihop till en bok och då kostar det ju dessutom ca 100kr i rakeback att få ut den:-( Och reklamprylar vill man knappast betala för. 1,5% extra rakeback skadar ju inte iaf:) Citera
Almtom Postad 23 September , 2009 Rapport Postad 23 September , 2009 Vad har hänt med systemkameran och mac prylarna? Har man redan tre skärmar, känns det lite dumt att det bara är skärmar som har nått värde i EURO shopen . En mac book och en systemkamera borde ni kunna fixa, framför allt eftersom alla era grejer ändå kommer från pixmania! Citera
Trivselfascist Postad 21 Oktober , 2009 Rapport Postad 21 Oktober , 2009 Tänkte köpa en "microfiberjacka" för 10k och undrar hur pass mycket större storlekarna är? Jag har i vanliga fall M och är det då helt säkert att man ska beställa S? Citera
Trivselfascist Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Postad 27 Oktober , 2009 bump bump bump. Vad tror ni? Citera
Akumila Postad 27 Oktober , 2009 Rapport Postad 27 Oktober , 2009 Rätt dåligt utbud i shoppen för att vara världens näst största pokersajt. Mitt önskemål för shoppen är inköp till alla landbaserade turneringar ni har kval till. Det borde väl vara en självklarhet? Vem vill för övrigt betala pengar (vilket det blir eftersom MGR minskas när poängen används) för reklamprylar? Minskar MGR eller rakebacken med värdet på det man köper? Hur mycket beräknas en poäng vara värd i detta sammanhang? Citera
clenk Postad 30 Oktober , 2009 Rapport Postad 30 Oktober , 2009 bump bump bump. Vad tror ni? Skicka ett mejl till dom om du är osäker angående vilken storlek som passar bäst. Citera
Lisa87 Postad 30 Oktober , 2009 Rapport Postad 30 Oktober , 2009 Minskar MGR eller rakebacken med värdet på det man köper? Hur mycket beräknas en poäng vara värd i detta sammanhang? Ja det minskar. Minns ej med hur mkt Citera
DrRoland Postad 30 Oktober , 2009 Rapport Postad 30 Oktober , 2009 Ja det minskar. Minns ej med hur mkt MGR-en minskar med 5$/1000 poäng, alltså 1,35$ i rena pengar. Hur stor MGR hit man får för olika uttagningsmetoder verkar vara svårare att få svar på. Måste vara den enda sidan man inte har en aning om hur mycket uttag kostar. Citera
CallingCal Postad 1 November , 2009 Rapport Postad 1 November , 2009 Bumpar denna tråd lite... Någon som har tips på hur man får en FTP Custom Jersey och krympa? Nog för att man visste att amerikanarna var stora, men att dom är så pass mycket större en oss att deras M är som "vår" XL/XXL hade jag ingen aning om. Så har ni något kanontips på hur man får kläder och krympa hyffsat mycket medvetet så lägg fram det blir jag tacksam. =) Och till er som tänker beställa en FTP Custom Jersey. Beställ åtminstonne två storleker under er normala storlek. Jag har normalt sett L, men denna M är för stor för mig... Dessa tröjor är större än vanliga kläder i storleken. Bara ett tips=) Citera
Akumila Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 MGR-en minskar med 5$/1000 poäng, alltså 1,35$ i rena pengar. Hur stor MGR hit man får för olika uttagningsmetoder verkar vara svårare att få svar på. Måste vara den enda sidan man inte har en aning om hur mycket uttag kostar. Men då är det ändå värt att använda shoppen. Shop+rakeback måste mostavara en bra bit över 27 % rakeback Citera
Akumila Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Ok, "en bra bit" var nog att ta i. Jag räknade på ett exempel: Om man spelar sit n goes (för att göra det enkelt att räkna) och Philips PET731 bärbar DVD-spelare så motsvarar rakeback+shop 29,9% rakeback. Citera
DrRoland Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Men då är det ändå värt att använda shoppen. Shop+rakeback måste mostavara en bra bit över 27 % rakeback Shop+rakeback är värt 28,5% (30% för spel under happy hour.) totalt räknade jag ut det till. Jämfört med dina siffror i förra posten så har jag då tagit hänsyn till att nästan ingenting i Shoppen faktiskt är värt så mycket som den MGR-hit man får. Just den bärbara dvd-spelaren, Philips PET731, som du tittade på är kanske prisvärd. Den kostar den 41 000ftp vilket ger en MGR-hit på 205$. Billigaste pris jag hittade på pricerunner var 1590kr En tidigare modell, Philips PET721D, däremot som är nästan identisk får man för under 900kr Citera
Agent Cooper Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 Just den bärbara dvd-spelaren, Philips PET731, som du tittade på är kanske prisvärd. Den kostar den 41 000ftp vilket ger en MGR-hit på 205$. Billigaste pris jag hittade på pricerunner var 1590kr En MGR-hit på $205 gör att man tappar $55,35 i rakeback. Dvs, du får en DVD-spelare värd 1590 kr för cirka 387 kr. Inte prisvärt? Citera
DrRoland Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 En MGR-hit på $205 gör att man tappar $55,35 i rakeback. Dvs, du får en DVD-spelare värd 1590 kr för cirka 387 kr. Inte prisvärt? LOL. Hur kan man lyckas missförstå mer än så? Kanske bläddra tillbaka en sida och läsa lite istället för att sitta och muppa? Hade shoppen inte varit prisvärd så hade shop+rakeback varit värt 27% RB, vilket i så fall hade gjort shoppen totalt värdelös att ha överhuvudtaget. Citera
Akumila Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 LOL.Hur kan man lyckas missförstå mer än så? Kanske bläddra tillbaka en sida och läsa lite istället för att sitta och muppa? Hade shoppen inte varit prisvärd så hade shop+rakeback varit värt 27% RB, vilket i så fall hade gjort shoppen totalt värdelös att ha överhuvudtaget. Shoppen hade inte varit värdelös att ha. Det hade däremot varit värdelöst för oss medvetna att handla i den. Det jag vill säga är att bara för att den finns kan man inte dra slutsatsen att det är +EV att handla i den. Citera
Agent Cooper Postad 3 November , 2009 Rapport Postad 3 November , 2009 LOL.Hur kan man lyckas missförstå mer än så? Kanske bläddra tillbaka en sida och läsa lite istället för att sitta och muppa? Hade shoppen inte varit prisvärd så hade shop+rakeback varit värt 27% RB, vilket i så fall hade gjort shoppen totalt värdelös att ha överhuvudtaget. Rolle, var en snäll pojke nu och berätta vad i min uträkning som inte stämmer. Citera
Recommended Posts