Gå till innehåll

Bästa Ongame sajten?


Hygglo

Recommended Posts

Varför skulle inte Betsson vara skattefritt?

Jag kollade just deras licens och såhär står det på deras web:

Vi verkar med en bookmakers-licens i UK. Betsson Limited (reg. no 4376958) registrerades den 19:e februari 2002 i enlighet med engelsk lag. Genom våra partners är vi dessutom licensierade i Kahnawake och på Malta.

 

Malta borde ju betyda skattefritt?

 

Se "skattefri"-tråden ang. vilka sidor som är skattefria samt vad som definierar en skattefri sajt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 165
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Se "skattefri"-tråden ang. vilka sidor som är skattefria samt vad som definierar en skattefri sajt.

 

na den är nog inte skattefri vet dock inte varöfr :P

Sen så har en kompis fått restskatt helt plötsligt bara för han lirat på betsson så det kan nog inte va skattefritt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

na den är nog inte skattefri vet dock inte varöfr :P

Sen så har en kompis fått restskatt helt plötsligt bara för han lirat på betsson så det kan nog inte va skattefritt

 

Spelar han CashGame då? Eller klonka han en stor turre? Har inte hört någon som behövt skatta av sina CG vinster på Ongame!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaso då är det väl skattefritt då, han fikc pröjsa iaf vet inte hur mycket men mindre än 100k sek iaf... men ändå en del...

 

Tycker mest det låter som du hittar på allteftersom...

 

Hursomhelst så mailade jag Betsson och de sa att det är skattefritt att spela hos dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har väl hittat på allt då om du nu säger det...

 

Kan tilläggas på min fortsatta lögn att detta hände förra året inte senast nu... om det har någon betydelse kanske...

Ja, det vore ju lite konstigt om det hade hänt i år eftersom man inte deklarerat än. Men allvarligt, du kan väl ge lite mer detaljer typ hur mycket han tjänat, vilken spelform osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har väl hittat på allt då om du nu säger det...

 

Kan tilläggas på min fortsatta lögn att detta hände förra året inte senast nu... om det har någon betydelse kanske...

 

Din kompis skulle isåfall vara den första som mig veterligen blivit upptaxerad för internetpoker. Och detta skulle dessutom skett på en site som är skattefri?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle inte Betsson vara skattefritt?

Jag kollade just deras licens och såhär står det på deras web:

Vi verkar med en bookmakers-licens i UK. Betsson Limited (reg. no 4376958) registrerades den 19:e februari 2002 i enlighet med engelsk lag. Genom våra partners är vi dessutom licensierade i Kahnawake och på Malta.

 

Malta borde ju betyda skattefritt?

Var de har sin bookmaker-licens är helt ovidkommande. Det som spelar roll är var bolaget du som pokerspelare sluter avtal med är registrerat. Vissa verkar dock fatta trögt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag mailade dom idag och frågade och dom garanterade att den är skattefri.

 

Tyvärr är det så att pokersajternas support inte har någon koll. Kolla bara på fallet med Sportingbets representanter här på forumet. Dessutom ligger det i deras intresse att uppfattas som skattefria. Fler spelare lockas dit i så fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pudelns kärna... Kontakta Betsson igen och kräv att få veta vilket bolag du som pokerspelare sluter avtal med, samt var det bolaget är registrerat. Jag vet inte eftersom jag aldrig spelat där.

 

Okay, det lät i ditt tidigare inlägg som du visste att de inte var skattefria och därmed även visste var bolaget var registrerat. Men jag tar och mailar dom genast och återkommer med svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...