Gå till innehåll

Intresserad av instruktionsvideos i NLT?


Gekko

Är detta en tjänst som du skulle vara intresserad av?  

99 medlemmar har röstat

  1. 1. Är detta en tjänst som du skulle vara intresserad av?

    • Ja!
      58
    • Kanske
      26
    • Nej, detta är inget för mig.
      15


Recommended Posts

Hej alla PF'are!

 

Dom flesta här känner igen mig sedan tidigare, bl.a. från min dagbok och den avancerade delen vi tidigare hade på forumet. För ni som inte känner igen mig rekommenderar jag att ni besöker min dagbok, där bör ni få en hyffsad bild av mig.

Innan jag går in på ämnet vill jag också passa på att introducera psatiw som också kommer att medverka i detta projekt, om de blir verklighet. Mer om honom kan ni läsa i hans dagbok eller kolla efter hans inlägg, som jag tycker talar försig själv.

 

Som ni säkert har förstått står vi i startgropparna att lansera en tjänst för alla som vill utvecka/ förbättra/ ta sitt spel till en ny nivå, instruktions videor för onlinepoker. Detta som koncept är så klart inget nytt, däremot så har, vad jag vet, denna tjänst aldrig erbjudits av svenska spelare för svenska spelare.

För ni som inte är bekanta med konceptet så kommer de att gå ut på att vi spelar in en session på ca 30-40 min, som vi kommenterar och förklarar varför vi gör som vi gör. De kommer m.a.o. vara i princip som att ni sitter brevid oss när vi spelar och att vi hela tiden berättar hur vi tycker och tänker i alla situationer som dyker upp.

 

De vi vill göra nu innan vi tar steget och lanserar tjänsten, är att undersöka huruvida det finns ett intresse från er spelare? Om interesset är för lågt och vi inte känner att de finns ett tillräckligt stort underlag så kommer vi nog tyvärr att ej genomföra detta.

Vi kommer således att utgå från resultatet av denna poll när vi beslutar ifall vi kommer att gå vidare eller ej.

 

Detta kommer att vara en betaltjänst men däremot har vi inte ännu bestämt en prisnivå, så om ni har förslag på vad som skulle vara rimligt att betala per film eller i månaden för t.ex 4-6st fimer så skulle de också uppskattas.

Ni får även hemskt gärna komma med övriga kommentarer, reflektioner eller frågor om detta, så ska vi göra vad vi kan för att svara på så mycket som möjligt.

 

Mvh Gekko och psatiw!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kunde vara intressant. Förutsatt att ni även spelar in filmer på låga nivåer. Personligen hade jag varit mer intresserad av att köpa styckvis.

 

Nu är jag lite osäker på hur låga nivåer du menar, men jag skulle gissa att vi kommer täcka följande nivåer: 1/2 - 10/20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmer av instruktionstyp är alltid intressant för oss fiskar. Tycker att Ni för att vara intressanta bör vara billigare än de motsvarigheter som finns där mycket välkända namn spelar in instruktionsvideor - där finns också ett väldigt bra utbud.

 

Antingen får Ni profilera Er genom en mycket bra produkt eller genom att erbjuda filmerna till ett attraktivt pris. Min smärtgräns, mest för att jag lirar sporadiskt på låg nivå troligen, är låg. Med det sagt menar jag att antingen vänder Ni Er till den stora massan här på pf med begränsad speltid och inkomster eller till ett mindre antal mer hängivna spelare (heltidspelare) med mer pengar att spendera för att öka sin pokerkunskap/pokerinkomst.

 

Typ en hundring per film är väl ett rimligt pris tycker jag eller 250 för prenumerationstjänst med 4-6filmer per månad

 

Vilken inrriktning hade ni tänkt Er och vilket prisspann?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter intressant så klart...

Frågan är ju priset. Tjänsten är ju klart mindre värd för en som jag som lirar NL50-NL100 och siktar uppåt. Klart jag har värde i en NL200-film om det förbättrar mitt spel. Men långt ifrån samma värde som en NL600-NL1000 lirare har om han förbättrar sitt spel med en NL2000-film.

 

Tror nog att det behövs 5-6 filmer på samma nivå mot olika spelare för att man skall ta in så mycket som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta kommer att vara en betaltjänst men däremot har vi inte ännu bestämt en prisnivå, så om ni har förslag på vad som skulle vara rimligt att betala per film eller i månaden för t.ex 4-6st fimer så skulle de också uppskattas.

Jämför med Cardrunners, det kostar $25 i månaden för obegränsad access. Drygt 250 filmer (just nu), forum mm. Jämför med vad ni kan erbjuda och sätt ett pris.

 

Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...