Gå till innehåll

SAJT: NoIQpoker.com


Gyre

Recommended Posts

tack=).. jag pratar med livesupporten nu.. de har lyckats sätta in pengarna på ett gammalt neteller konto som jag inte använt sedan 2005..och som numera är låst..så nu ska man börja brottas med vidriga neteller igen då..uusschh

 

Okej, bra att du fått kontakt med de iallafall..Det var juh ingen höjdare, förklarar juh varför det tagit sådan tid, men är juh inte så bra.. Hoppas det kan lösas sig utan att det ska krävas att man tiltar sönder pga av neteller som bara tjänar miljarder efter miljarder, men ändå är det absolut svåraste/krångligaste företaget att ha kontakt med.

 

Som sagt hoppas/tror de på noiq iallafall hjälper dig med absolut allt de kan, de brukar vara duktiga på att lösa saker smidigt för kunderna och nu när de fått en liten extra känga från mig angående detta också, så tror jag inte de vågar annat ;) Om detta orsakat dig några extra avgifter så är jag övertygad om att du bara säger de till dom, så ordnar dem det också!

 

Om det är något som strular som de inte löser på ett bra sätt, så hojta till här så ska jag se till att det löses! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ingen ny info om VIP-shop eller nåt annat kul man kan använda sina poäng till?

 

Hört att de inom kort kommer att komma så man kan antingen växla in sina poäng mot $ eller köpa grejer för de i en webshop som kommer framöver. Självklart kommer man kunna göra det med alla poäng man tjänat, kan hojta till här så fort jag vet mera om det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Okej, bra att du fått kontakt med de iallafall..Det var juh ingen höjdare, förklarar juh varför det tagit sådan tid, men är juh inte så bra.. Hoppas det kan lösas sig utan att det ska krävas att man tiltar sönder pga av neteller som bara tjänar miljarder efter miljarder, men ändå är det absolut svåraste/krångligaste företaget att ha kontakt med.

 

Som sagt hoppas/tror de på noiq iallafall hjälper dig med absolut allt de kan, de brukar vara duktiga på att lösa saker smidigt för kunderna och nu när de fått en liten extra känga från mig angående detta också, så tror jag inte de vågar annat ;) Om detta orsakat dig några extra avgifter så är jag övertygad om att du bara säger de till dom, så ordnar dem det också!

 

Om det är något som strular som de inte löser på ett bra sätt, så hojta till här så ska jag se till att det löses! :)

 

hmm när jag började spela på noiq så frågade jag livesupporten om jag kan få den högsta möjligt rakeback eller om jag måste gå genom en affe. Då sa de att 30% är det högsta möjligt som man kan få. Jag signa upp och gjorde en deposite.

 

Efter 2 veckor fick min kompis 35% rb, när jag frågade supporten så sa de att de inte alls sagt att 30% är det högsta man kan få och att de inte kunde säga nåt mer.

 

Aja, tar ut mina pengar och efter 2-3 veckor så har jag fortfarande inte fått något på mitt neteller. När jag pratar med supporten igen igen så kommer vi fram till att de skickat till fel netellerkonto. När jag sa att det kommer kosta mig extra så sa de att det var mitt eget fel eftersom jag inet uppdaterade mitt info. Då sa jag att jag har ett e-post till poker och ett annat till neteller. Men det fatta han inte i supporten utan han sa att jag måset uppdatera mitt e-mail. Efter att jag försökt förklara 3-4 gånger så gav jag upp till slut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmm när jag började spela på noiq så frågade jag livesupporten om jag kan få den högsta möjligt rakeback eller om jag måste gå genom en affe. Då sa de att 30% är det högsta möjligt som man kan få. Jag signa upp och gjorde en deposite.

 

Efter 2 veckor fick min kompis 35% rb, när jag frågade supporten så sa de att de inte alls sagt att 30% är det högsta man kan få och att de inte kunde säga nåt mer.

 

Aja, tar ut mina pengar och efter 2-3 veckor så har jag fortfarande inte fått något på mitt neteller. När jag pratar med supporten igen igen så kommer vi fram till att de skickat till fel netellerkonto. När jag sa att det kommer kosta mig extra så sa de att det var mitt eget fel eftersom jag inet uppdaterade mitt info. Då sa jag att jag har ett e-post till poker och ett annat till neteller. Men det fatta han inte i supporten utan han sa att jag måset uppdatera mitt e-mail. Efter att jag försökt förklara 3-4 gånger så gav jag upp till slut...

 

 

Jag pratade med NoiQ om detta du skriver, och de förklarade att de har lovat att täcka alla sorters kostnader som kan ha uppstått för dig. Antar att du lär ha haft två netellerkonton och att pengarna har gått till det som du inte använder och eventuellt kanske har annan valuta på? (vilket skulle inneburit max 1,9% i växlingskurs som neteller tar). Har svårt att se att de skulle ha anklagat dig för att det va ditt eget fel, då jag vet att de har kanon support och är väldigt kända för att hjälpa till. Vilket jag tror flera här på forumet kan intyga att de hjälper till och inte är rädda för att täcka avgifter som vissa andra pokerrum är stört omöjliga på. Även om det kan vara att spelaren har gjort något fel som lett till avgifter, så brukar NoiQ betala ut pengarna ofta.

 

Kan garantera att om du kontaktar de och typ skriver följande som är väldigt enkelt:

 

"Hej,

 

Mitt username är: xxxxxxxx ,jag hade två netellerkonto och pengarna gick in på fel konto, jag va då tvungen att föra över vilket kostade mig (1,9%?) och att du gärna ser att de betalar de pengarna till dig."

 

 

Jag spelar själv mycket där och skulle de säga "nej, vi vill inte betala ut dessa pengar till dig", då kan jag säga att jag kan ta det av egna rullen och betala dig ;) så säker är jag på att de betalar ut det och löser det jätte smidigt. Får väl hoppas det inte va $1,000,000 du tog ut, så att jag får lägga ut $19,000 ur egen ficka om noiq mot all förmodan skulle säga nej ;)

 

 

Ett tips kan juh vara att be neteller att helt och hållet stänga ner ditt gamla konto som du uppenbarligen inte använder och förlorar pengar på om de skickar dit. Neteller system är uppbyggt mycket kring mailadresser så är inte så jättebra att ha ett gammalt neteller med samma mailadress som man använder på massa pokersidor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vore kul o veta när denna shop kommer och när det går växla in sina FPP. Finns det inte någonsomhelst tidsplan för detta willy? Nån uppskattning av tid måste finnas :)

 

Halloj,

 

Jag kan tänka mig att sälja pokerlektioner, ska vi säga 100 000 FPP per minut kanske? ;)

 

Hehe, skämt och sido så ska jag ligga på dom och försöka få fram ett datum när den ska vara inne. Problemet är väl att de vill inte säga ett datum som de inte är 100% säkra på att hålla, och då jag antar att detta ska integreras med iPoker så är det juh iPoker också som ska hålla det datumet. Men ska som sagt försöka få fram ett uppskattat datum.

 

Kanske vore idé att höra med de om de kan fixa enbart inväxling till att börja med och sen vipshop? För tror nog att det tar lite längre tid att få klart vipshop än bara inväxling, så kanske vore nice med att ha inväxlingen tillsvidare iallafall? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pratade med NoiQ om detta du skriver, och de förklarade att de har lovat att täcka alla sorters kostnader som kan ha uppstått för dig. Antar att du lär ha haft två netellerkonton och att pengarna har gått till det som du inte använder och eventuellt kanske har annan valuta på? (vilket skulle inneburit max 1,9% i växlingskurs som neteller tar). Har svårt att se att de skulle ha anklagat dig för att det va ditt eget fel, då jag vet att de har kanon support och är väldigt kända för att hjälpa till. Vilket jag tror flera här på forumet kan intyga att de hjälper till och inte är rädda för att täcka avgifter som vissa andra pokerrum är stört omöjliga på. Även om det kan vara att spelaren har gjort något fel som lett till avgifter, så brukar NoiQ betala ut pengarna ofta.

 

Kan garantera att om du kontaktar de och typ skriver följande som är väldigt enkelt:

 

"Hej,

 

Mitt username är: xxxxxxxx ,jag hade två netellerkonto och pengarna gick in på fel konto, jag va då tvungen att föra över vilket kostade mig (1,9%?) och att du gärna ser att de betalar de pengarna till dig."

 

 

Jag spelar själv mycket där och skulle de säga "nej, vi vill inte betala ut dessa pengar till dig", då kan jag säga att jag kan ta det av egna rullen och betala dig ;) så säker är jag på att de betalar ut det och löser det jätte smidigt. Får väl hoppas det inte va $1,000,000 du tog ut, så att jag får lägga ut $19,000 ur egen ficka om noiq mot all förmodan skulle säga nej ;)

 

 

Ett tips kan juh vara att be neteller att helt och hållet stänga ner ditt gamla konto som du uppenbarligen inte använder och förlorar pengar på om de skickar dit. Neteller system är uppbyggt mycket kring mailadresser så är inte så jättebra att ha ett gammalt neteller med samma mailadress som man använder på massa pokersidor.

 

Lite synd att jag inte hade $1,000,000, de hade varit grymmt :D

 

Allså jag blev bara sur på grund av det med rakeback och därför ville jag ta ut mina pengar och byta sajt. Jag har euro som valuta på det andra neteller kontot.

 

Jag blev sur för han på supporten kunde inte fatta att jag hade 2 olika mail (en till neteller och en annan för pokersajter). Han ville att jag skulle ändra min mail och han skrev det kanske 3-4 gånger fast jag försökte förklara att jag inte ville det. Jag fråga varför de inte skickar tillbaka till min neteller bara (som ALLA andra sajter gör), men som svar fick jag att jag måste uppdatera min mail :twisted:

 

Tyvärr har jag inte sparat texten och jag tror jag tog ut typ $2-3K så det är inga större avgifter, ville bara varna alla andra här ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite synd att jag inte hade $1,000,000, de hade varit grymmt :D

 

Allså jag blev bara sur på grund av det med rakeback och därför ville jag ta ut mina pengar och byta sajt. Jag har euro som valuta på det andra neteller kontot.

 

Jag blev sur för han på supporten kunde inte fatta att jag hade 2 olika mail (en till neteller och en annan för pokersajter). Han ville att jag skulle ändra min mail och han skrev det kanske 3-4 gånger fast jag försökte förklara att jag inte ville det. Jag fråga varför de inte skickar tillbaka till min neteller bara (som ALLA andra sajter gör), men som svar fick jag att jag måste uppdatera min mail :twisted:

 

Tyvärr har jag inte sparat texten och jag tror jag tog ut typ $2-3K så det är inga större avgifter, ville bara varna alla andra här ;)

 

 

Angående NETELLER så vet jag inte om det är så mycket att varna, detta drabbade dig och ett par personer till och det är åtgärdat nu, så kan inte hända igen. Tror till och med det var en här, hemdhes eller nå liknande någon sida tillbaka som var en av de andra två som hade samma problem. Han fick hjälpt direkt när han kontakta de och tror att han va väldigt nöjd med supporten och hjälpen i detta ärendet. Så har svårt att se att supporten skulle varit jätte trevliga och hjälpsamma mot honom, och sen som det låter på dig, helt bedrövliga mot dig ;)

 

Dessutom har de så att du kan välja vilken valuta du har på neteller. Dvs har du EURO på neteller så kan du välja euro så räknar deras system om, så att det inte blir några avgifter om du sätter in i USD, och tvärsom om du sätter in i euro men har USD på neteller. Sätter du in med USD på tex b2b så blir det juh 1,9% avgift varje gång in och ut tror jag, då jag inte tror man kan välja där att man har USD.

 

 

Jag förstår dig, och det är juh bara att beklaga om din vän fick bättre deal än dig förut. De försökte väl hålla en jämn nivå för det ska vara rättvist, men sen är det juh svårt för supporten att ha koll på exakt allting som sker (om affiliates t.ex. ger några % extra av sin cut till spelarna).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja boys!

 

några n00b questions..

vad finns det för uttagsmöjligheter på noiq?

kan jag dra uttag direkt till mitt bankkonto eller lär jag köra en sån där bank wire som kostar pengar? och isf, är det +EV för mig att skaffa neteller? :D

 

Du kan ta ut direkt till bank. Inga avgifter vad jag vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tja boys!

 

några n00b questions..

vad finns det för uttagsmöjligheter på noiq?

kan jag dra uttag direkt till mitt bankkonto eller lär jag köra en sån där bank wire som kostar pengar? och isf, är det +EV för mig att skaffa neteller? :D

 

Jag gjorde en bankwire nyligen. Fick en överaskande bra kurs. De fular sig inte på NoIQ. 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att stänga av "table pop up to front" på något sätt väldigt irriterande om man skriver något så flyttas det till bordet som poppar up.

 

Måste gå att fixa detta problem NoIQ? Har inte ovanstående problem på andra siter inom iPoker-nätverket. VÄLDIGT IRRITERANDE är det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste gå att fixa detta problem NoIQ? Har inte ovanstående problem på andra siter inom iPoker-nätverket. VÄLDIGT IRRITERANDE är det iaf.

 

Jag kontaktade de om detta och nätverket hade svarat att det inte gick att göra något åt och var så på alla sidor lät det som. Men då menar du att det problemet bara är på NoiQ? Ska ligga på dom igen i sådana fall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kontaktade de om detta och nätverket hade svarat att det inte gick att göra något åt och var så på alla sidor lät det som. Men då menar du att det problemet bara är på NoiQ? Ska ligga på dom igen i sådana fall!

 

Jag har lirat på CDPoker och Playgate och inte haft detta problem, så det borde vara något fel hos NoIQ.

 

Jag vet inte hur andra upplever detta men jag tycker att det är ospelbart när alla bord blir "aktiva" och poppar upp hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem med att det var "blipprigt", men jag ändrade någon iställning (kommer inte ihåg vilken och det hjälpte. Det var något med chattinställlningarna har jag för mig. Jag hade samma problem på carlospoker oxå och fick göra samma ändring där oxå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snackade med supporten det kunde man tydligen inte. Får väl börja använda wire-transfer

 

Precis, som jag förstod det på NoiQ så har det med att göra vissa regler som banker/visakortutfärdare har på hur mycket man får skicka tillbaka till visakort. Ibland kan det funka och ta ut mera, men ibland kan det ta lång tid att få banken att skicka pengarna till visakortet om det är stora summor pga bankens regler.

 

Har dock erfarenhet av att tagit ut med bank wire och det är väldigt bra växlingskurs osv man får, flera andra som också reagerat på det, så ska inte vara några som helst problem att ta ut med bank wire. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...