Gå till innehåll

En änglabok går i graven.


Ängeln17

Recommended Posts

  • Svars 4,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

 

Hittade hit med hjälp av ditt nick. Vi änglar håller ihop i alla lägen!

 

Tack för komplimangen i förbundstråden, alltid kul.

 

Stora män ska äras för sina mer eller mindre idiella insattser i olika föreningsstyrelser. Tycker folk har alldeles för lätt att klaga på småsaker men aldrig berömma när berömm ska utdelas.

Som gammal förenings"slav" så vet jag hur svårt det är att få folk till idiella uppdrag (och kom nu inte någon med att man får en summa pengar för sitt arbete, för skulle tro att timlönen ligger nånstans runt 25 öre, utslaget), och gillar folk som brinner för sitt förbund.

 

Sen får du förtydliga det där med Änglar som håller ihop. Jag är lite rädd att du kommer dragandes med det däringa kompisgänget i västsverige som lirar korpfotboll :mrgreen:.

 

Jahaja, besökstider PFTHW :evil:. Vadå besökstider. Jag är väl vid min frus sida när jag vill och inte när det passar dem. Fast va tvungen att gå hem nu en stund för annars så tror jag det skulle exploderat på avdelning. Men vid 17 är man på plats igen.

 

Hon mår förhållandevis bra. "Lite" ont säger hon, då vet jag att det gör ont av bara helvete. Hon får iofs smärtstillande men de hjälper inte fullt ut. Lite efterbehandling i några månader räknar Doc med. Men annars så tror han att det ska bli helt ok så småningom. Och jag kan vänta, bara det blir bra så.

 

 

Sist vill jag tacka för alla för era gratts. Nu ska jag käka nått och sen vila nån timme innan det bär av igen.

 

Ha en bra dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så himla gott att det verkar ordna sig! När är läkare vågar vara så optimistisk får man nog lita på honom.

 

...och stå på dig med dina besök - det är viktigare att du är med din fru än att besökstiderna ska hållas. Jag skulle tro att hon tycker så också, och det är ju det som räknas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det "västsvenska korplaget" jag menade=)

 

Det finns dock viktigare saker här i världen, famlijen och välbefinnande till exempel.

 

Fantastiskt skönt att allt har gått bra!

 

Hehe, nu är det så att mina ådror flyter en svart/gul massa de kallar blod. Det kom med födseln. Jag föddes ca 500 m från Råsunda Fotbollsstadion så då kan du nog ana vilken min tillhörighet är. Men hoppas vi kan va vänner för det. Kärlek är bättre än avsky och hat :h:.

 

Mitt nick har en betydligt tråkigare anledning och min avatar förut var mitt klubbmärke och du må tro att det kom frågor om det då :lol:. Nuvarade avataren tog jag iom frugans sjukdom.

 

Familjen är alltid nr 1 för mig. Deras välbefinnande är viktigare än mitt.

 

Jag ska till sjukhuset nu så om jag kommer hem ikväll igen så hör jag av mig och till Jetskiekorren & Zed:

Tack och så kommer jag att ses ikväll om jag kommer hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hoppas verkligen ni inte råkar ut för nåt mer nu. grattis. (började faktiskt lipa när jag läste några grejor du skrivit)

 

Tack å välkommen till min DB. Å va inte lessen, varje motgång stärker en till det bätre. Och det har gått bra hittills.

 

 

Idag var jag medgörligare när det gällde hemgång. Men mest för att frugan var trött och för första gången sen operationen ville/kunde sova då smärtorna avtagit en del. Det går åt rätt håll med andra ord.

 

Nu ska jag lira lite poker och varva ner nån timme. Sen blir det nog en Wirre och lite hårdrock och inga tankar alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack å välkommen till min DB. Å va inte lessen, varje motgång stärker en till det bätre. Och det har gått bra hittills.

 

 

Idag var jag medgörligare när det gällde hemgång. Men mest för att frugan var trött och för första gången sen operationen ville/kunde sova då smärtorna avtagit en del. Det går åt rätt håll med andra ord.

 

Det är himla skönt att höra att det går bra.

 

Nu ska jag lira lite poker och varva ner nån timme. Sen blir det nog en Wirre och lite hårdrock och inga tankar alls.

 

Det låter inte illa det! Vet ju att du inte delar min Whiskey-smak ;-) men musiken kanske det är bättre med då... :-D

 

Dags för bingen... natti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja nån timme blev två och tre. När jag väl slappnade av så kunde jag inte sova så det var lika bra att gå upp. Och när man gick upp började 1000 tankar att fara i huvudet.

 

Är det verkligen sant. Tänk om de missat nått. Vi kan ju inte ha sån tur två gånger i rad, det är ju osannolikt. Och så vidare. Så där för blev det mer än en timmes poker för att skingra tankarna. Jag vet ju att det gått bra men man är så djävla dum att man ibland börjar tvivla på det uppenbara.

 

I morse mådde hon bättre igen. Nu vill hon åka hem :shock:. Hem, jag som har det lugnt och skönt i min ensamhet :roll:. Men Doc tyckte inte det va någon bra idé. Så åtminstonde över helgen lär hon bli kvar, tror jag. Man vet aldrig när hon bestämmt sig för något.

 

Här är två händer sen igår:

 

***** Hand History for Game 471257554 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, Oct 11, 21:27:19 ET 2007

Table Britta 72 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 4

Seat 1: lolalito ( $95 )

Seat 2: Pallander ( $315.25 )

Seat 4: Hero ( $412.7 )

Seat 5: Bengan-THN ( $428.7 )

Bengan-THN posts small blind [$1].

lolalito posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ac 2c ]

Pallander folds.

Hero raises [$8].

Bengan-THN folds.

lolalito raises [$12].

Hero calls [$6].

** Dealing Flop ** [ 7s, 2s, Ah ]

lolalito bets [$10].

Hero calls [$10].

** Dealing Turn ** [ 6d ]

lolalito bets [$20].

Hero raises [$86].

lolalito is all-In.

** Dealing River ** [ Tc ]

lolalito shows [ Kd, As ] a pair of aces.

Hero shows [ Ac, 2c ] two pairs, aces and twos.

Hero wins $15 from side pot#1 with two pairs, aces and twos.

Hero wins $186.25 from the main pot with two pairs, aces and twos.

 

Den gick ju bra men den här gick inte så bra

 

***** Hand History for Game 471302331 *****

$200 NL Texas Hold'em - Thursday, Oct 11, 22:04:40 ET 2007

Table Britta 28 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 1: r race ( $123.22 )

Seat 2: Hilda36 ( $477.25 )

Seat 3: victorward ( $415.81 )

Seat 4: Hero ( $352.5 )

Seat 5: MM64 ( $113.3 )

r race posts small blind [$1].

Hilda36 posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Hero [ Ah Qh ]

victorward folds.

Hero raises [$8].

MM64 folds.

r race calls [$7].

Hilda36 folds.

** Dealing Flop ** [ Ad, 5s, 8c ]

r race checks.

Hero bets [$12].

r race raises [$24].

Hero raises [$60].

r race is all-In.

Hero calls [$43.22].

** Dealing Turn ** [ 6c ]

** Dealing River ** [ Tc ]

r race shows [ Ac, 8h ] two pairs, aces and eights.

r race wins $242.24 from the main pot with two pairs, aces and eights.

 

Vi hörs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är det "västsvenska korplaget" jag menade=)

 

Det finns dock viktigare saker här i världen, famlijen och välbefinnande till exempel.

 

Fantastiskt skönt att allt har gått bra!

 

...och då kommer Änglarna på klar 3e plats och det är inte fy skam!

Engeln17 förstår och vet detta också, men det är bara så att han håller igen lite. Ut med dina känslor, våga släppa fram dem! ;-)

 

Hälsa Frugan: wp och Doktorn: gg! Skönt att det ljusnar lite!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...