DaPine87 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Han kör bara på Stars nu när han satsar på att bli först att nå supernova elit. har han nån blog eller nått trevligt att följa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
dafgaard Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 har han nån blog eller nått trevligt att följa? Japp SNGIcons.com. Tror det går att läsa utan att vara medlem. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Läste nån artikel på 2+2 av raptor angående openlimp på knappen. Ska försöka leta upp den Det va ju du som visade den för mig Han förespråkade openlimp med halvsvaga/halvstarka händer från knappen när blindsen va semikorta och deras push-HD är rätt bred. Istället räknar han med att kunna ta hem potten på floppen där han sitter i pos. Vilken nivå spelar de på då? De pratade lite på 2+2 om att det är först på $500+ som det är nödvändigt (och ens EV+) att mixa upp det mycket mer, både tidigt och sent. Raptor förespråkade ju openlimp på knappen med QJ i en HH från min $1K-sng (9xbb-stack på bubblan eller nåt), och Shahin gillade idén också. z32 och pudge spelar ju $114-$225. Pudge har skrivit att han openlimpar AK i tidig pos, z32 såg jag limpa AK från CO i en video igår. Det handlar ju om pottkontrol och eftersom SnGs på Stars $100+ är jävligt tighta (och även $60's till viss del) så tror jag det kan va rätt eftersom man nästan aldrig ser potter med många spelare även om det är ohöjt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Hur går det för er på stars med FPP? Jag funderar på att snart lira en sng med raymer, moneymaker eller hachem som finns i shoppen. Vet inte riktigt vem man helst vill pusha med 29o mot? Vem hade ni valt? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Jag har ju knappt spelat SnGs den senaste tiden så jag har väl bara runt 17k FPPs...Köpte ju en iPod Video för 28k (?) FPP för ett tag sen med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Hur går det för er på stars med FPP? Jag funderar på att snart lira en sng med raymer, moneymaker eller hachem som finns i shoppen. Vet inte riktigt vem man helst vill pusha med 29o mot? Vem hade ni valt? Jag valde Fossilman, uppfattade honom som kanske något för lös, men ändå duktig. Tror inte värdet skiljer sig så värst mycket åt bland de olika champsen, eller bland spelare som väljer att spela mot olika champs. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Jag valde Fossilman, uppfattade honom som kanske något för lös, men ändå duktig. Tror inte värdet skiljer sig så värst mycket åt bland de olika champsen, eller bland spelare som väljer att spela mot olika champs. Handlar mer om status i detta fallet Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Handlar mer om status i detta fallet Moneymaker obv. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Undrar vem jag skulle få ihop tillräckligt med FPP för att få möta, Linda Rosing? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Mmm kanske det.. Det ger ju mig möjligheten att på ett likgiltig sätt skryta om jag mött honom när han är med på pokerstarsreklamen på TV.. Inte för att jag skulle göra det ändå (i nyktert tillstånd).. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
nms Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Kollade på lite videos av både z32 och bigjoe igår. Rätt kul att båda dom ofta limpar AK på tidiga levels. Även pudge714 (Str8$$$homey på Stars) openlimpar AK på tidiga levels. Jävligt intressant faktiskt och jag tror utan tvekan att det är ett bra spel på lite högre buyins ($100+) eftersom det sällan är en massa donks med och det kommer sällan bli multipotter. Däremot på exempelvis $27's kan det inte vara bra eftersom det skulle blir för många i potten. Låter intressant men skulle som sagt inte funka på lägre nivåer. På min nivå (12 dollars) slutar sånt ofta med att hela bordet limpar och då blir AK lite svårspelad hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 hvj tyj 5685e7gyhbv bc fgv6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 hvj tyj 5685e7gyhbv bc fgv6 nöten Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jojje2k Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 hvj tyj 5685e7gyhbv bc fgv6 QFT Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 QFT Kan nån förklara den här förkortningen för en gammal man . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Kan nån förklara den här förkortningen för en gammal man . Quoted for truth Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Shahin86 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 På tal om konstiga SNG taktiker, eller uppseendeväckande iaf. Folda AKo på blinds 10-20 UTG+1 efter UTG limpat i en 500 dollars SNG. På en skala 1-10, hur sjukt är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 På tal om konstiga SNG taktiker, eller uppseendeväckande iaf. Folda AKo på blinds 10-20 UTG+1 efter UTG limpat i en 500 dollars SNG. På en skala 1-10, hur sjukt är det? Man har en note som säger: "Efter 600 SnGs med killen är openlimp i EP på Levels I-III ALLTID AA" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Jag vill ha en note på mig själv som säger: "VAKNA UPP OCH TÄNK FÖR FAN!" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Othello Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Jag har en där det står "Goran, play smart!" i närheten av skrivbordet. Den är skriven av Greg Raymer. När jag får ett beat tar jag ibland fram den och tittar på min note från Greg. Då spelar jag bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 På tal om konstiga SNG taktiker, eller uppseendeväckande iaf. Folda AKo på blinds 10-20 UTG+1 efter UTG limpat i en 500 dollars SNG. På en skala 1-10, hur sjukt är det? Att folk aldrig ska förstå att SnGs handlar om överlevnad på tidiga levels. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
CarlLee Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Hej bullen! Hur många konstiga förkortningar finns det egentligen man måste kunna för att klassas som forumexpert/forumnörd? I de trådarna jag på senaste tid besökt ser man fler "FYP" än t. ex.: t. ex. /orolig wannabe expert/forumtomte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ängeln17 Postad 15 Februari , 2007 Rapport Share Postad 15 Februari , 2007 Att folk aldrig ska förstå att SnGs handlar om överlevnad på tidiga levels. Jorå, vissa av oss har förstått det. Men då heter det att man spelar för tajt. Spela en 200+20 på SvS tidigare ikväll med frugan. Spelade inte en hand förrän blindsen var uppe på 50/100 tror jag. Så dvla uttråkad vid det laget. Var klart minsta stack av de kvarvarande då. Men, Long time no see, vann den ändå till slut. Överlevnad var det vi sa va. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Februari , 2007 Får nog bli lite SNG-grind. Grymt bra volym på Partyturbosarna, får nästan 20st/h när jag 8-tablar. Bara att nöta mao, 100/dag ska ju gå fint. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Myssion Postad 16 Februari , 2007 Författare Rapport Share Postad 16 Februari , 2007 Dagens muppvik: ***** Hand History for Game 5679376645 ***** NL Texas Hold'em 11 Buy-in Trny: 31786374 Level: 2 Blinds(30/60) - Friday, February 16, 02:31:47 ET 2007 Table Speed #1329879 (Real Money) Seat 7 is the button Total number of players : 10 Seat 2: Diversant ( 2700 ) Seat 4: ItsTheNewBlack ( 2340 ) Seat 6: Ponchrox ( 2080 ) Seat 7: whatteau ( 2580 ) Seat 9: Jak784 ( 1800 ) Seat 5: StakedByDad ( 1940 ) Seat 3: eegz_1 ( 1400 ) Seat 8: erdinger100 ( 1940 ) Seat 10: tempoboy777 ( 1280 ) Seat 1: horntoad111 ( 1940 ) Trny: 31786374 Level: 2 Blinds(30/60) ** Dealing down cards ** Dealt to StakedByDad [ 2h 8c ] tempoboy777 calls [60] horntoad111 raises [120] Diversant folds eegz_1 folds ItsTheNewBlack folds StakedByDad folds Ponchrox folds whatteau calls [120] erdinger100 folds Jak784 folds tempoboy777 calls [60] ** Dealing Flop ** [ Kd, 6h, 6s ] tempoboy777 bets [420] horntoad111 raises [840] whatteau folds tempoboy777 is all-In [740] horntoad111 will be using his time bank for this hand. horntoad111 folds tempoboy777 does not show cards. tempoboy777 wins 2450 chips ------------------------------------- Man blir ju såååååååååååååååå utdragen när man spelar SnGs... Och hur kan man ha 91% vpip och vinna två turrar?? Jag är inte bitter... (lillplus ändå faktiskt) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts