Gå till innehåll

Myssion + Conspiracy = Sant!

Myssion

Recommended Posts

• Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Läste nån artikel på 2+2 av raptor angående openlimp på knappen. Ska försöka leta upp den :)

Det va ju du som visade den för mig :) Han förespråkade openlimp med halvsvaga/halvstarka händer från knappen när blindsen va semikorta och deras push-HD är rätt bred. Istället räknar han med att kunna ta hem potten på floppen där han sitter i pos.

Vilken nivå spelar de på då? De pratade lite på 2+2 om att det är först på $500+ som det är nödvändigt (och ens EV+) att mixa upp det mycket mer, både tidigt och sent.

Raptor förespråkade ju openlimp på knappen med QJ i en HH från min $1K-sng (9xbb-stack på bubblan eller nåt), och Shahin gillade idén också.

z32 och pudge spelar ju $114-$225. Pudge har skrivit att han openlimpar AK i tidig pos, z32 såg jag limpa AK från CO i en video igår.

Det handlar ju om pottkontrol och eftersom SnGs på Stars $100+ är jävligt tighta (och även $60's till viss del) så tror jag det kan va rätt eftersom man nästan aldrig ser potter med många spelare även om det är ohöjt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det för er på stars med FPP? Jag funderar på att snart lira en sng med raymer, moneymaker eller hachem som finns i shoppen. Vet inte riktigt vem man helst vill pusha med 29o mot? Vem hade ni valt?

Jag valde Fossilman, uppfattade honom som kanske något för lös, men ändå duktig. Tror inte värdet skiljer sig så värst mycket åt bland de olika champsen, eller bland spelare som väljer att spela mot olika champs.

Länk till kommentar

Kollade på lite videos av både z32 och bigjoe igår. Rätt kul att båda dom ofta limpar AK på tidiga levels. Även pudge714 (Str8$$$homey på Stars) openlimpar AK på tidiga levels. Jävligt intressant faktiskt och jag tror utan tvekan att det är ett bra spel på lite högre buyins ($100+) eftersom det sällan är en massa donks med och det kommer sällan bli multipotter. Däremot på exempelvis $27's kan det inte vara bra eftersom det skulle blir för många i potten.

Låter intressant men skulle som sagt inte funka på lägre nivåer. På min nivå (12 dollars) slutar sånt ofta med att hela bordet limpar och då blir AK lite svårspelad hehe

Länk till kommentar

På tal om konstiga SNG taktiker, eller uppseendeväckande iaf.

Folda AKo på blinds 10-20 UTG+1 efter UTG limpat i en 500 dollars SNG. På en skala 1-10, hur sjukt är det?

Att folk aldrig ska förstå att SnGs handlar om överlevnad på tidiga levels.

Länk till kommentar

Att folk aldrig ska förstå att SnGs handlar om överlevnad på tidiga levels.

Jorå, vissa av oss har förstått det. Men då heter det att man spelar för tajt.

Spela en 200+20 på SvS tidigare ikväll med frugan. Spelade inte en hand förrän blindsen var uppe på 50/100 tror jag. Så dvla uttråkad vid det laget. Var klart minsta stack av de kvarvarande då. Men, Long time no see, vann den ändå till slut.

Överlevnad var det vi sa va. :-D

Länk till kommentar

Dagens muppvik:

***** Hand History for Game 5679376645 *****

NL Texas Hold'em 11 Buy-in Trny: 31786374 Level: 2 Blinds(30/60) - Friday, February 16, 02:31:47 ET 2007

Table Speed #1329879 (Real Money)

Seat 7 is the button

Total number of players : 10

Seat 2: Diversant ( 2700 )

Seat 4: ItsTheNewBlack ( 2340 )

Seat 6: Ponchrox ( 2080 )

Seat 7: whatteau ( 2580 )

Seat 9: Jak784 ( 1800 )

Seat 5: StakedByDad ( 1940 )

Seat 3: eegz_1 ( 1400 )

Seat 8: erdinger100 ( 1940 )

Seat 10: tempoboy777 ( 1280 )

Seat 1: horntoad111 ( 1940 )

Trny: 31786374 Level: 2

Blinds(30/60)

** Dealing down cards **

Dealt to StakedByDad [ 2h 8c ]

tempoboy777 calls [60]

horntoad111 raises [120]

Diversant folds

eegz_1 folds

ItsTheNewBlack folds

StakedByDad folds

Ponchrox folds

whatteau calls [120]

erdinger100 folds

Jak784 folds

tempoboy777 calls [60]

** Dealing Flop ** [ Kd, 6h, 6s ]

tempoboy777 bets [420]

horntoad111 raises [840]

whatteau folds

tempoboy777 is all-In [740]

horntoad111 will be using his time bank for this hand.

horntoad111 folds

tempoboy777 does not show cards.

tempoboy777 wins 2450 chips

-------------------------------------

Man blir ju såååååååååååååååå utdragen när man spelar SnGs...

Och hur kan man ha 91% vpip och vinna två turrar??

Jag är inte bitter... (lillplus ändå faktiskt)

Länk till kommentar