Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

lol, det blev en snabb visit på Sviten ;) JJ mot AK, A på flopp :( Aja, Maria blev glad att hon fick hem mig tidigt iaf ;)

 

Å jag blir glad, FÖR NU FINNS DET TID TILL GRIIIIND! :lol: De hade tagit bort käket eftersom så få åt, så inköpet var bara 400:-. Det ska jag väl kunna plocka tebax ikväll tycker jag...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Bord 1.

ca 10.30 JJ, du limpar (inget konstigt) i 5-vägspott. Sedan får du fyrtal på river samtidigt som det blir 3-kortsfärg på brädan. Jag sätter honom inte på färgen (eftersom draget kom först på turn, jag hoppas på det. Jag hade kunnat betta mindre för ökad chans på syn, men valde istället att betta ganska hårt efter att ha varit weak för att kanske bluffa en bluff Men det funkade ju inte. Tänkte på det själv efteråt, skulle bettat mindre. Check på river med 4-tal e inget alternativ för mig. Jag vet att han inte kan ha träffat J och att han således är kanska skraj för att jag kanske har en. Tror FI sällan bettar river där.

 

En sån hand är alltid svår pga att man vill ju ha så mkt betalt som möjligt. Jag missuppfattade din komntar om färgen tydligen. My bad. Kanske, kanske kunde du fått lite till med ett fiskbet. Men svårt att veta.

 

ca 20.00 A9, raise för stöld på blindnivån 25/50. Personligen tycker jag det är för små blinds för att riskera marker för att stjäla. Men smaksak. Håller med att det e tidigt. Har tajtat till mig på den punkten...Bra:lol:.

 

ca 50.00 99, i utg och du raisar. Vad gör du vid omslag? Själv hade jag nog pushat den. Hittar inte denna handen, specificera tiden.Senildement man kan inte det.

 

ca ?? Bubbelspel, 88 du väljer att reraisa till 1100 mot storstackens höjning. Samma här. Vad gör du vid omslag? Push i första läget imho. Orkar inte leta, men en sådan raise gör jag gärna om CL har raisat mycket PF. Han "vet" att jag synar en ställ (vilket jag inte säkert gör beroende på FI2s stack), och respekterar ofta denna rr. Har svårt att kommentera just denna hand mtp att jag inte har tiden...Se punkten ovan, men förstår hur du tänker då i allmänhet där då.

 

ca 1.13.00 KK i BB, smalstacken raisar och du reraisar, men inte Allin (lämnar pytte, pytte lite kvar, som mitt bb säger). Varför, och hur gör du då med ett A på floppen? Jag reraisar inte, utan synar hans AI. E ju samma sak som reraise, han har ju 100 kvar...Nu e man inte bara senil utan halvblind me:shock:. My bad, igen

 

Bord 2.

 

KQs på knappen, du väljer att bara raisa till 500 när BB är shortisen (1465) och får självklart en push emot dig som du synar. Det jag inte förstår är varför du inte pusha från start om du ändå tänker syna Fi. Tajtolle här hade nog valt att pusha från start. Men som du spelade så hade jag faktiskt foldat på Fi´s omslag. Mm... Håller med. Push eller en dubbelt så stor raise för att isolera från storstacken efter mig. Fold vet jag inte... Osäker här...Här är jag dock övertygat om att push måste vara rätt, om vi ska lira ö

 

TIll nästa film ska jag vara mer nogrann med tidsangivelserna. Jag lovar. Men kul med lite diskussioner fram och åter om olika situationer som uppstår i en SnG. Lättare med video än HHs.

 

BTW; sidnumret beror ju på hur du valt att visa inläggen. Använd inläggsnumret istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bord 2.

 

KQs på knappen, du väljer att bara raisa till 500 när BB är shortisen (1465) och får självklart en push emot dig som du synar. Det jag inte förstår är varför du inte pusha från start om du ändå tänker syna Fi. Tajtolle här hade nog valt att pusha från start. Men som du spelade så hade jag faktiskt foldat på Fi´s omslag. Mm... Håller med. Push eller en dubbelt så stor raise för att isolera från storstacken efter mig. Fold vet jag inte... Osäker här...Här är jag dock övertygat om att push måste vara rätt, om vi ska lira ö

 

TIll nästa film ska jag vara mer nogrann med tidsangivelserna. Jag lovar. Men kul med lite diskussioner fram och åter om olika situationer som uppstår i en SnG. Lättare med video än HHs.

 

BTW; sidnumret beror ju på hur du valt att visa inläggen. Använd inläggsnumret istället. Ah ok, inlägg #480 är det.

 

 

Tycker denna e ganska intressant. Om jag raisar så måste jag vara beredd att ta en AI från bb som är kort. En motivering för raise (kraftig så att shorty förstår att han/hon inte kan stjäla tebax) är att om CL som sitter på sb reraisar mig så VET jag att han har stål, eftersom han aldrig skulle adda sådant värde till potten åt shorty utan att vara ganska säker på vinst. Genom raise istället för push så slipper vi riskera att åka ut för att CL har stål. Däremot så kan man ju ifrågasätta QKs som en hand att ta AI med i detta läget, men resonemanget gäller även AJ+ och 77+. Förstår ni vad jag menar?

 

Alltså, raise istället för push för att inte riskera att springa in i stål från CL, inte shorty.

 

Men som sagt, QKs kanske är tveksam...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp in och åk med oss ffs!!!! :D

 

/SK

 

Mannen, min rulle på Stars är på ca $45, jag har ALDRIG spelat live, jag blir alltid alldeles för full på dom där båtarna = INTE +EV att åka... :roll:

När jag har råd att spela $5.5, då kaaanske jag köper in mig på sånna där äventyr. :mrgreen: Men jääävlar va kul det vore!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, den risken finns inte eftersom CL pratar före shorty :) Hade de suttit tvärtom har du helt rätt...

 

/SK

 

Va fn,

 

nu e senildemensen påtaglig.

 

BTW; jag tycker du lirar alldeles utmärk egentligen men det är alltid värt att diskutera saker och ting.

 

BTW2; Du kan få köpa min kryssning jag vinner ikväll :roll:. Reapris :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va fn,

 

nu e senildemensen påtaglig.

 

BTW; jag tycker du lirar alldeles utmärk egentligen men det är alltid värt att diskutera saker och ting.

 

SJÄLVFALLET!!! Är själva tanken :D Var inte rädd för att dissa mina repliker heller, det e ju det jag vill! :)

 

BTW2; Du kan få köpa min kryssning jag vinner ikväll :roll:. Reapris :lol:

Im on it man!

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mannen, min rulle på Stars är på ca $45, jag har ALDRIG spelat live, jag blir alltid alldeles för full på dom där båtarna = INTE +EV att åka... :roll:

När jag har råd att spela $5.5, då kaaanske jag köper in mig på sånna där äventyr. :mrgreen: Men jääävlar va kul det vore!

 

Men det blir en helvetes resa! ;)

 

Närå, fattar om det inte funkar, synd dock...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd ängeln...

 

 

Fan, loosar första 109an med QQ mot AK. Sjukt bra bord! Kollar statsen och det e klart det bästa bordet jag lirat vid. Det märktes oxå, vi var 8 pers kvar vid 50/100, vilket aldrig tidigare hänt. Tror jag ska scopa borden innan jag sätter mig ikväll. Fan va trist! Hade varit najs å vinna ett så bra bord...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd ängeln...

 

 

Fan, loosar första 109an med QQ mot AK. Sjukt bra bord! Kollar statsen och det e klart det bästa bordet jag lirat vid. Det märktes oxå, vi var 8 pers kvar vid 50/100, vilket aldrig tidigare hänt. Tror jag ska scopa borden innan jag sätter mig ikväll. Fan va trist! Hade varit najs å vinna ett så bra bord...

 

/SK

 

Bra bord=dåligt bord?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan ska sätta in lite på stars och möta diog soderkrippa:P. Nu när jag sett dina videos och lästa varje kommentar i hela dagboken haha. Blir iof skottning om jag ksa lira 109or. Hur som helst så måste ajg påpeka att dina flitiga uppdaterinar i denna dagobk gör den jävligt vass och det är kul att läsa. Vore nice med fler videos med. Sånnt är alltid kul. Btw så ska jag inom hyffsad framtid också försöka ta mig ut o lira lite niciga livegrejjer tänkte jag.

GL HF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan ska sätta in lite på stars och möta diog soderkrippa:P. Nu när jag sett dina videos och lästa varje kommentar i hela dagboken haha. Blir iof skottning om jag ksa lira 109or. Hur som helst så måste ajg påpeka att dina flitiga uppdaterinar i denna dagobk gör den jävligt vass och det är kul att läsa. Vore nice med fler videos med. Sånnt är alltid kul. Btw så ska jag inom hyffsad framtid också försöka ta mig ut o lira lite niciga livegrejjer tänkte jag.

GL HF

 

Haha ganska meninglöst inlägg kanske, men ibland är man sugen på att skriva

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...