Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sitter och kollar på din andra film nu och har en liten fundering över en hand.

Det är efter 52 minuter då du sitter på knappen och alla foldar till dig. BB är en duktig, short spelare. Du har A8s och höjer till 500, varpå BB och SB foldar. Jag tycker att en lite mindre raise till t.ex. 300 eller 350 är bättre där. Anledningen är att du även förra gången höjde från knappen och BB kan nog tycka att du stjäler här. Om du då gör en liten mindre höjning kan han tro att du lägger dig vid omslag och därför går med med en sämre hand än vad han gör vid en större raise då det inte finns någon chans att du foldar.

 

Det var bara en liten tanke jag hade. Jag kanske har helt fel och det är möjligt att det inte spelar någon som helst roll vad du gör. Det skulle vara intressant att höra vad du tycker om det resonemanget.

 

 

Hm... Förstår inte riktigt tror jag. Den stora raisen är för att visa sb att "jag tar hand om kortisen" och för meeks16 att han inte kan få mig ur potten. Helst ser jag ju en fold från meeks16. Med en mindre raise finns risken att han pushar för att han tror att jag kan folda (vilket just meeks16 vet att jag inte gör där efter raise iofs). Det enda negativa med min stora raise så som jag ser det, skulle vara om sb slår om. Tror dock att hans HD är ganska smal iom att jag visat att jag har bra nog för att ta hand om short stacken.

 

Eller hur menar du? :roll:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm... Förstår inte riktigt tror jag. Den stora raisen är för att visa sb att "jag tar hand om kortisen" och för meeks16 att han inte kan få mig ur potten. Helst ser jag ju en fold från meeks16. Med en mindre raise finns risken att han pushar för att han tror att jag kan folda (vilket just meeks16 vet att jag inte gör där efter raise iofs). Det enda negativa med min stora raise så som jag ser det, skulle vara om sb slår om. Tror dock att hans HD är ganska smal iom att jag visat att jag har bra nog för att ta hand om short stacken.

 

Eller hur menar du? :roll:

 

/SK

 

Som jag skrev i inlägget ovanför ditt så fattar jag fel i vad du vill åstakomma med din raise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirar en satellit till WSOP, 30+3 plus en 30-addon. Ett garanterat paket, 143 spelare. Vi e 81 kvar, jag e på plats 45 efter addon.

 

Kommer inte lira fler SNGs ikväll, trött i huvudet... Så surt, hade 11k mot 2,5k HU i $215-liret, å lyckas loosa! Otroliga bad beats asså...

 

Aja, $364 plus idag iaf.

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morrn morrn!

 

Idag kom jag upp lite tidigare. Drog igång ett spel 07:45 och har reggat mig för ett till. Däremot så e det inte bättre action nu än det är lite senare på morgonen, har svårt å få igång den andra. Måste ske ganska snart, jag börjar plugget kl tio och måste dra senast tjugo över nio.

 

Jag blev lite sugen att kolla nån annans video, man lär sig sjukt mycket på det här med å kolla spel! :) Ingen som har nån på g?

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååååh så sjukt!

 

SK dealt :As::Ah: på bb (30).

 

fold till sb, som raisar till dubbla bb (60).

 

SK raise till 120, sb call.

 

Flopp :9s::Qd::2c:

 

sb bet 240 (100% pott)

 

SK steker och synar.

 

turn :8s:

 

sb allin, SK call.

 

sb visar :Td::Th:.

 

River :Js:

 

 

Helvete!!!!! :(

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så najs! Har 2200 mot 11300 när vi e HU, och lyckas vinna :) Har aldrig varit grym HU, utan har försökt avgöra så fort som möjligt och har gärna tagit CFs, men i denna spelade jag verkligen ut honom! :) En turlig 40/60 hand där jag dubblade upp till ca 4000, men resten var pure skill ;)

 

Så najs, ligger +$538 hittills idag nu.

 

Nu e det snart tvättstuga - pust! :shock:

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅååååååååååååååååååh så sjukt!

 

SK dealt :As::Ah: på bb (30).

 

fold till sb, som raisar till dubbla bb (60).

 

SK raise till 120, sb call.

 

Flopp :9s::Qd::2c:

 

sb bet 240 (100% pott)

 

SK steker och synar.

 

turn :8s:

 

sb allin, SK call.

 

sb visar :Td::Th:.

 

River :Js:

 

 

Helvete!!!!! :(

 

/SK

 

Sluta miniraisa så löser det sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sjukt bra jobbat ju, 17k på typ 5 månader? När du började från 0?!

Då måste du ha spelat lite poker innan? Eller är du bara en talang :mrgreen:?

 

Ska försöka hinna se på din videio senare idag!

 

 

Lirade NLH första gången i februari -06. Sen lirade jag lite på SvS och gick väl totalt break even. Lirade under sommaren upp från 0-850 dollar på Everest gratisbord, och bustade allt på tio dagar på SvS CG. :cry: Sen började jag kämpa från början med strikta BR-krav och disciplin, vilket har tagit mig dit jag e nu :) Har nått 18k nu btw ;)

 

 

 

Ang skillnaden mellan Everest och PS 100-bord, så kan jag inte säga att skillnaden i skills e speciellt stor. Sen gäller det ju att välja sin tid då man lirar oxå. Som nu när jag skriver t.ex., så sitter det typ bara hajar på det enda bord som e igång på PS. Så jag väljer att vänta en timme, tills det e lite mer uppblandat. Ibland så väljer jag att lira mot bara bra spelare, men då e det i studiesyfte. Man vill ju inte bara vara duktig mot fisk liksom...

 

Strukturen på PS vs Everest: Rent spontant så tar ett spel ca 10-15 minuter kortare tid på PS än på Everest.

 

PS: 10/20 15/30 25/50 50/100 75/150 100/200 200/400 400/800 600/1200 osv...

 

Minns inte riktigt längre hur strukturen e på Everest, e det inte en 150/300 oxå? :roll:

 

Jag var först rädd att lämna Everest, eftersom jag då jag spelat på en sajt med brant struktur (microgaming) loosat mycket. PS är däremot perfekt för mig, älskar strukturen nu...

 

Fråga på om det e nå mer.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...