Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha, till slut ute ur den där jag loosade AA. Loosar såklart mot AA som skrattar mig upp i ansiktet. Sjukt...

 

 

Har en 215 och en 109 igång nu, får se om de kan rädda mig. Vad bra jag följer min regel ang. 215 spel btw...:roll:

 

Lite tiltsvettig nu måste jag medge. $866 back just nu om jag loosar dessa, på typ en timme. Kul...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt jävla sjuk dag. Utdragen hela tiden. KK mot två kortisars allin, loosar mot färg. Sista 215-bordet på bubblan blir andra kortisen matad med stålar, så jag blir ensam kort. Synar AI från sb i bb med 88, han QK Q folpp K turn river x...

 

Skit också, loosat allt idag, trots att jag tycker att jag lirat bra.

 

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, till slut ute ur den där jag loosade AA. Loosar såklart mot AA som skrattar mig upp i ansiktet. Sjukt...

 

 

Har en 215 och en 109 igång nu, får se om de kan rädda mig. Vad bra jag följer min regel ang. 215 spel btw...:roll:

 

Lite tiltsvettig nu måste jag medge. $866 back just nu om jag loosar dessa, på typ en timme. Kul...

 

/SK

 

Alltså det är ju inte ens 10 inköp, särskilt inte om du blandar med $215s. Även om du är världens bästa spelare så kommer du garanterat någon gång ha en downswing på minst 30 inköp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså det är ju inte ens 10 inköp, särskilt inte om du blandar med $215s. Även om du är världens bästa spelare så kommer du garanterat någon gång ha en downswing på minst 30 inköp.

 

Jag veeet mannen :) Ska sluta blanda upp med 215. Variansen tar ju inte ut sig själv annars.

 

/WhineKrippa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tiltsvettig nu måste jag medge. $866 back just nu om jag loosar dessa, på typ en timme. Kul...

 

/SK

 

 

Detta är absolut inget illa menat:) Även om det nu kommer låta så kanske.

 

Men säg att du bara skulle spela $109 så är 866 dollar : 8 Inköp.

 

På $16 backar jag ganska enkelt 10 Inköp. Som mest i downswingen / dålig spelat perioden hade jag 43 inköp back.

 

Då du e back typ 3-4K på en dag kanske jag förstår din tiltsvett, men inte nu:)

 

Ibland får jag liksom känslan att du spelar ( trots 100 inköp ) på gränsen till vad du klarar av bankrulle mässigt om du förstår vad jag menar.

 

För 866 skall väl inte ens vara värt att blinka åt? Det är ju mer än naturligt.

 

Skriver bara detta eftersom jag e lite rädd om dig:) Och kanske borde du lira lägre om det känner att 866 påverkar rullen / leverne så hårt..

 

Med omtanke och kritiskt öga!:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är absolut inget illa menat:) Även om det nu kommer låta så kanske.

 

Men säg att du bara skulle spela $109 så är 866 dollar : 8 Inköp.

 

På $16 backar jag ganska enkelt 10 Inköp. Som mest i downswingen / dålig spelat perioden hade jag 43 inköp back.

 

Då du e back typ 3-4K på en dag kanske jag förstår din tiltsvett, men inte nu:)

 

Ibland får jag liksom känslan att du spelar ( trots 100 inköp ) på gränsen till vad du klarar av bankrulle mässigt om du förstår vad jag menar.

 

För 866 skall väl inte ens vara värt att blinka åt? Det är ju mer än naturligt.

 

Skriver bara detta eftersom jag e lite rädd om dig:) Och kanske borde du lira lägre om det känner att 866 påverkar rullen / leverne så hårt..

 

Med omtanke och kritiskt öga!:)

 

 

 

Braaaaaaaaaaaa inlägg! :D

 

MEN, jag e nog mer whineig än orolig när jag skriver sånt. Pokern står inte för några utgifter alls i mitt liv och jag ser det i första hand som en utmaning att bli så bra jag kan på något. Kan jag dessutom plocka ut lite extraslantar så e det bonus. Tiltsvetten torkar väldigt hastigt in igen ;)

 

Det är faktiskt just detta jag känner att jag blivit trygg i sista två månaderna, plusdagarna är mindre roliga och backdagarna har jag glömt när jag sitter å kollar film med tjejen en halvtimme senare. Rushen av att vinna har blivit en betydligt mindre del av min "spela poker-motivation", vilket jag tror för mig e en förutsättning för att jag ska kunna hålla på med det.

 

Så tack för omtanken, förstår verkligen din reaktion, men jag somnar lycklig även efter back :) Som du säger, efter en backkväll på 3-4k kanske man skulle börja skruva sig i bingen dock...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du posta lite stats?

Diagram?

 

Vore kul att kolla på :)

 

Gärna från olika nivåer, hur många spelare, Itm,Roi, osv.. Samt sammnlagt

 

Du har ju en del i första inlägget. Har inte sajtspecifik data. Enda jag kan lägga till till första inläggets stats e väl max ITM in a row=7 och max OOTM in a row=12

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat din senaste video nu och ville bara höra hur du resonerade i två händer.

 

40:50 högra bordet, AKs i SB, blinds 15/30, UTG limpar, du completar bara. Hur resonerar du?

 

47:54 högra bordet, 99 UTG, blinds 25/50, du limpar. Hur resonerar du om att limpa i tidig position? Limpar du oavsett nivå? Brukar själv limpa under level 1-2 men oftast undvika att limpa med låga och mellanpockets på just 25/50.

Hur resonerar du?

 

Väldigt intressant video igen! WP!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat din senaste video nu och ville bara höra hur du resonerade i två händer.

 

40:50 högra bordet, AKs i SB, blinds 15/30, UTG limpar, du completar bara. Hur resonerar du? Har fört diskussionen tidigare. Enda anledningen att raisa på tidiga nivåer enligt mig är för att bygga pott, INTE för att stjäla blinds. AK är bra vid träff och om man inte raisat pf så kan man dessutom få bra betalt, men oträffat är den inte bättre än nån annan hand, på tidiga nivåer. Alltså check/synar jag hellre än raisar med AK (i detta fallet vet jag ju dessutom att det blir en fåvägspott). Mer utförlig diskussion finns tidigare i dbn och i conspiracys db. Fråga på dock om du tycker att nåt fattas.

 

47:54 högra bordet, 99 UTG, blinds 25/50, du limpar. Hur resonerar du om att limpa i tidig position? Limpar du oavsett nivå? Brukar själv limpa under level 1-2 men oftast undvika att limpa med låga och mellanpockets på just 25/50.

Hur resonerar du? 25/50, fortfarande inte superviktigt att plocka blindsen. På denna nivå lirar jag fortfarande tajt post flop. Lite samma resonemang som i AK ovan, jag raisar endast för att bygga pott, inte för att begränsa vilka händer FI kan ha eller stjäla blinds. Kommer en låg flopp så hänger jag kvar, annars e det lätt å folda. På nästa nivå höjer jag dock. Har tajtat till mig lite vad gäller just 25/50-nivån sista dagarna. Vet inte vad som e bäst, men såhär resonerar jag just nu iaf.

 

 

Väldigt intressant video igen! WP!

 

Fråga på om det e nå mer!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...