Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Railar dig nu mannen... ;-) Msn?

 

Edit: Hahaha, snabba puckar från bubblan till HU! :mrgreen:

Edit 2: Vilket sjukt oflyt du hade HU! Helt galet!

 

Men jag hade sjuk flyt på bubblan å gjorde en sjukt fiskig rai med A8s. Har gjort tre sådana felbeslut sista dagarna. Var inte värd den ITM...

 

Men visst, riggen var inte med mig HU. Backar bara knappt 30 idag, vilket ändå e ok. Nu måste plussdagarnakomma tillbaks snart dock.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FAN FAN FAN FAN FAN FAN!!!!!

 

Jag bubblar så jävla mycket just nu! Hade suttit å lirat bubbelspel i säkert 30 min, och de andra kortisarna hade varit AI mot CL 5 ggr!!! Lik förbannad så e det jag som åker på en coin flip till slut efter att CL matat dem feta på chips.

 

 

FAN VAD LACK JAG BLIR!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har beställt en digitalkamera ur stars-shoppen. Hade tänkt ta en Ipod först, men har redan en najs mp3-spelade å video e nog mest skoj i början... Behöver en enkel digitalkamera och denna verkar va en perfekt semesterkamera. 20k poäng gick åt för den...

 

Kommer levla upp till platinum star idag eller imorrn också, vilket e najs. Då kommer poängen rulla in snabbare oxå.

 

Ska försöka döda motriggen nu. Lirar en nu, och e reggad för en.

 

Cross ur fingers!!!!!!!!!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Körde en sista för å plocka platinumstar som jag nu gjort. Vann den faktiskt. Måste börja bli lite mer aggressiv tidigare tror jag. Jag tajtade till mig på 25/50 nivån förett tag sen, men tycker inte att det givit så bra resultat. Iofs dåligt sample att dra slutsatser ifrån, men nu öppnade jag lite vilket gick bättre.

 

Aja, ska inte ändra nån strategi såhär i semitilt å efter -varians, men men...

 

Ligger bara 91 minus idag nu, istället för 500 vikket känns bra.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello SK,

har kollat video nr 3. Har några funderingar.

 

Vänster bord

56.33 Du i BB med KQ, SB (storstacken) completar och då säger du att att Fi mkt väl kan ha stål så du checkar. Undrar om du har den readen sen tidiagre på FI eller om det är ett utslag av din downswing? Persoligen tror jag inte på stål när Fi som jag inte har read på completar. Mer troligt är väl sc eller högt kort. Jag hade nog pushat där, men som sagt, undrar om det inte är ett utslag av ditt motflyt.

 

Hö bord

1.05.23 Du completar från sb med 78s och viker för push från BB vilket ju inte är fel. Men varför completa med sc när du hamnat HU mot BB. Är det inte bättre att antingen folda eller höja?

 

1.06.22 Du foldar A2 i utg och undrar om det är vekt. Men det tycker inte jag, visst kan man ställa i utg men personligen vill jag helst ha en bättre bättre kicker i utg.

 

Dags att komma igen SK. Jag vet hur det känns men det vänder. Belive in y :h:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde verkligen sova nu.. men jag hittade din tråd och var då tvungen att tanka din video..

Kul att kolla, synd att man inte är nån SNG spelare :P

 

Förresnte, du kanske har svarat på det innan, men varför gick du från EVP till PS?

 

EDIT:

Såg första 10 min nu iaf.

Gillar ditt tighta spela och det har säkert ett högre SNG-EV värde än mitt spel. Men jag måste ju nämna att mitt CGspel skriker syn när du håller AQ och TT PF. Fast som sagt, när du förklarar så förstår jag dig :P

 

Tycker även att du borde betta TT på den låga flopen! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borde verkligen sova nu.. men jag hittade din tråd och var då tvungen att tanka din video..

Kul att kolla, synd att man inte är nån SNG spelare :P

 

Förresnte, du kanske har svarat på det innan, men varför gick du från EVP till PS?

 

EDIT:

Såg första 10 min nu iaf.

Gillar ditt tighta spela och det har säkert ett högre SNG-EV värde än mitt spel. Men jag måste ju nämna att mitt CGspel skriker syn när du håller AQ och TT PF. Fast som sagt, när du förklarar så förstår jag dig :P

 

Tycker även att du borde betta TT på den låga flopen! :)

 

 

Förmig e det två helt olika spel, SNG å CG, som du sett. Skulle aaabsolut bettat flopp med TT och höjt AQ PF i CG. Grejen e ju att där är blindsen desamma hela tiden vilket gör att en pott tidigt vid bordet är lika mycket värd som en senare vid bordet. Så är ju inte fallet i SNG, så starthändernas värde bestäms ju utifrån stackdjup, position OCH blinds.

 

Kanske kommer en video till, om ni inte misstycker. Fan, jag laddar upp nån nu å då så finns de ju där iaf... Bakismorgon med inspelningsmöjligheter då jag e ledig idag...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planen var att jag skulle gå in här o wajna efter kvällens session, men jag nöjer mig med resultatraden istället: 7 5 1 2 1 1 8-)

 

 

Såååååååååja mannen!

 

 

 

XaaL - bytte till stars för att det var bättre drag där. Dessutom e strukturen lite snabbare än på EVP, och alldeles lagom för mig.

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hello SK,

har kollat video nr 3. Har några funderingar.

 

Vänster bord

56.33 Du i BB med KQ, SB (storstacken) completar och då säger du att att Fi mkt väl kan ha stål så du checkar. Undrar om du har den readen sen tidiagre på FI eller om det är ett utslag av din downswing? Persoligen tror jag inte på stål när Fi som jag inte har read på completar. Mer troligt är väl sc eller högt kort. Jag hade nog pushat där, men som sagt, undrar om det inte är ett utslag av ditt motflyt.Helt sant, push väljer jag nu när jag kikar. Är nog motriggsfegeri som du säger. Har ingen sån read på FI, utan e helt enkelt bara rädd utan anledning :D Riktigt bra noterat!

 

Hö bord

1.05.23 Du completar från sb med 78s och viker för push från BB vilket ju inte är fel. Men varför completa med sc när du hamnat HU mot BB. Är det inte bättre att antingen folda eller höja? Hade gärna sett den floppen, så jag testade en syn. Höjning känns inte sååå hett med knappt 10bb i stacken, push isf vilket jag inte gör med 78s. Så fold/complete tycker jag e våra options och vilket som e rätt beror väl lite på FI. Nu fick jag ju veta att FI är en sån som kan ställa vid complete, och behöver inte göra fler sådana här. Min erfarenhet är dock att det finns en hel del korta FIs som på bubblan är gratisflopp-kåta. Kanske att fold alltid e bäst här, men jag vet inte riktigt... Gärna fler synpunkter på detta!

 

1.06.22 Du foldar A2 i utg och undrar om det är vekt. Men det tycker inte jag, visst kan man ställa i utg men personligen vill jag helst ha en bättre bättre kicker i utg. Håller med....

 

Dags att komma igen SK. Jag vet hur det känns men det vänder. Belive in y :h:

 

 

 

Tack för comments!!!!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...