Gå till innehåll

Upp på hästen igen aka SK ska krossa i PLO HU


SoderKrippa

Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?  

403 medlemmar har röstat

  1. 1. Ska SoderKrippa spela in en video, får han kommentarer?

    • Ja, jag tycker det och kommer titta på videon
      344
    • Nej, jag är mer intresserad av mitt eget spel
      59


Recommended Posts

  • Svars 3,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lycka till :D Har du nån statistik på ditt spelande såsom antal, ITM och ROI? :)

 

Sen hur många lirar du samtidigt, fullbord eller SH eller blandat och varför lirar du just på everest? :)

 

Har precis börjat logga mitt spel med den fantastiska excelboken som presenteras här på forumet under "bästa inläggen". Har lirat fem dagar. Har en ROI på ca 60% och ITM ca 55%. Men vet inte hur rättvist det är. Gick dåligt i början då jag loggade, men rätt bra nu så att... Har loggat fem dagar. Kan kasta upp nya siffror efterhand.

 

Lirar så gott som bara FR, eftersom jag märkte att jag höjde ITM där. Lirar två eller tre SNGs samtidigt. Ofta startar jag två, och trycker igång en till efter att halva spelet gått.

 

Lirar på Everest eftersom man där kan börja lira från $0 och jobba sig uppåt. Nu har jag länge luskat runt efter någon europeiskt sajt med nån najs bonus kanske. Men är lite rädd för att byta när det går så bra. Tror att det är ganska dåliga lirare på everest, men jag har egentligen inte jämfört med någon annan sajt på dessa nivåer. Har ni tips om andra sajter där jag slipper oroa mig för skatt och där interfacet är bra så är jag tacksam!

 

Najs med lite feedback :-)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,jag lirade en sista $100-ing igår, där jag bubblade efter att vi lirat sjukt länge fyra kvar :-(.

 

Så gårdagen slutade istället:

 

 

Rulle: $3963

 

Dagsresultat: +$561

 

Raderar förra inlägget...

 

 

Blev lite otålig i Sviten-turren. Kom på 12e plats. Höll på att fixa pannkakor till tjejen samtidigt! :lol:

 

 

$50/$100-spelarna på Everest. Ja du, har som sagt inte lirat på dessa nivåer någon annanstans, så jag kan inte göra någon sajtjämförelse. Däremot så spelar folk många starthänder. Man ser väldigt många J8o, ATo, osv, då 9-10 spelare är kvar. Resultatet av detta är att många åker på typ AT mot AQ, J8 mot JQ osv.

 

När det är 4-5 spelare kvar är de i regel ganska bra dock. Man får växla från SUPERtight till TAG här ungefär. Däremot så har jag märktatt jag och några till (Tha_Phoenix, Xenor28X, pounde och några till) alltid lirar på borden, så det är inte sååå stort spelarunderlag. Funkar för mig iaf :-D

 

Drar på färgdrag? - JAA :-D Pottodds, nä det bryr vi oss inte om va?! ;-) Därför är mitt HEMLIGA tips, att kasta alla jvla händer tills man är fem kvar och blindsen är 30/60 eller 50/100. Nåja, någon AA kan man väl lira då ;-)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

og alle lever på poker

 

Nej du ettkorv, jag lever på min mastercard-kredit. Inte på pokern ;-) Har just börjat bygga rulle seriöst, men kanske att det så småningom kan ge extrapengar i kassan. Blir pappa i Juli/Augusti, och då passar det ju bra att "jobba hemma" :-).

 

Kämpa på ettkorv, det går att börja från scratch, jag vet... Tog säkert en månad att få ihop $100, sen tog det 4 dagar så hade jag nästan en $1000-ing. Kämpa kämpa!

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna var för ett ögonblick jobbig att lägga, men egentligen väldigt lätt :)

 

 

 

 

Seating Arrangement:

 

sailfun is at seat 1 with 840.

Bagirov is at seat 3 with 535.

trollito is at seat 4 with 1000.

deboilann is at seat 5 with 1005.

Joelletje is at seat 7 with 1055.

JolieCoeur is at seat 8 with 750.

bancosolo is at seat 9 with 3810.

Krippa83 is at seat 10 with 1005.

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 8.

bancosolo posts the small blind of 15.

Krippa83 posts the big blind of 30.

 

Deal Pocket Cards:

 

sailfun: -- --

Bagirov: -- --

trollito: -- --

deboilann: -- --

Joelletje: -- --

JolieCoeur: -- --

bancosolo: -- --

Krippa83: Js As

 

Pre-flop:

sailfun folds.

Bagirov folds.

trollito folds.

deboilann calls 30.

Joelletje calls 30.

trollito says "cocu de merde "

JolieCoeur calls 30.

bancosolo calls 15.

Krippa83 checks.

 

 

Flop (Ac Jc 2c):

bancosolo checks.

Krippa83 raises 75.

deboilann raises 150.

Joelletje raises 675.

JolieCoeur folds.

bancosolo folds.

trollito says "fils de pute bancosolo"

Krippa83 folds.

deboilann raises 825.

Joelletje calls 300.

 

 

Turn (Ac Jc 2c 6d 6h):

 

Showdown:

Joelletje shows 6c 4c.

Joelletje has 2c 4c 6c Jc Ac: Flush

deboilann shows 10c 9c.

deboilann has 2c 9c 10c Jc Ac: Flush

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sånt här åker jag på hela tiden nu :(

 

Everest Poker — Hand Details

Hand ID: 1086449193

Table ID: -47740972

Play Mode: Real Money

Tournament Table: Ubinas-5

Game Type: Hold'em

Blinds: 30/60

Stakes: 60/60

Currency: USD

Starting Date: 2007-02-08 GMT

Starting Time: 18:28:40 GMT

 

 

 

 

 

Post Blinds:

 

The button is at seat 6.

dede65 posts the small blind of 30.

sailfun posts the big blind of 60.

 

Deal Pocket Cards:

 

Krippa83: Kd Kh

JULIENRUN: -- --

2BASE: -- --

Xenor28X: -- --

GertM: -- --

dede65: -- --

sailfun: -- --

 

Pre-flop:

Krippa83 raises 150.

JULIENRUN folds.

2BASE folds.

Xenor28X folds.

GertM raises 420.

dede65 folds.

sailfun folds.

Krippa83 calls 270.

 

 

Flop (8d Kc 9c):

Krippa83 checks.

GertM raises 930.

Krippa83 raises 1129.

GertM calls 199.

 

 

Turn (8d Kc 9c 7c 2c):

 

Showdown:

GertM shows Ac Ah.

GertM has 2c 7c 9c Kc Ac: Flush

Krippa83 shows Kd Kh.

Krippa83 has 8d 9c Kd Kh Kc: Three of a Kind

Krippa83 is eliminated.

 

 

 

Sätter honom på AA efter den rr. Så jag e sååå nöjd med floppen!

 

/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Halloj!

 

Vad har hänt? Ingen rapportering? Fick frågan av Joey här på forumet igår, och fick dåligt samvete ;) Här kommer en lägesrapport:

 

Jag har varit girig och sett mig om efter banan-dealar. Hittade en schysst på Stans Poker och börade lira där. Har stått helt still och backade t.o.m. typ $550 på en dag! :( Anledning: Tokbrant blindstruktur. Gav upp efter några dagar och bytte igår tillbaks till Everest och plussade med en gång $740. Lite surt bara eftersom det inte e en taxfree sajt. Tror nog jag blir kvar här om jag inte hittar en sida med samma blindstruktur och som ligger i EU/har banan-dealar.

 

MTT-Krippa: Däremot så har Stans Poker (microgaming) riktigt sköna $40k garanterat-MTTs varje kväll. Har lirat dem 5 gånger och kommit ITM 4 av dessa. Igår var det riktigt nära! Vi var 27 spelare kvar, fold fram till SB, jag satt på BB med 55. Han steker och ställer. Jag synar honom, eftersom han ställt med typ vad som helst för å stjäla. Han visar A2 - yes! Men på floppen sätter han sin 30-procentare. Hade jag dubblat upp där så hade jag nästan hamnat i lead. Visst var det en lös syn, men med så höga blinds så... Värt ett skott eftersom det skiljt mig från typ $250 och $2k -> Ska fortsätta lira dessa. ca 700 spelare i varje och riktigt bra värde.

 

Rullen är på $4344, men nu är jag tillbaks på Everest, så nu burnar vi!!!! :)

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...