Gå till innehåll

Hämnd


Gummo

Recommended Posts

Får jag också vara en pinkoliberal commie? Var anmäler man sig?
Senast jag hörde så skötte SAP feat. SÄPO den reggningen.

 

Gällande uppeldningen av peddon i bilen: Vilket är värst, att vi har pedofiler som springer omkring i samhället och är beredda att förgripa sig på för dom läckra småungar, eller att vi har en person som springer omkring och är beredd att elda upp en pedofil som inte nöjt sig med att drömma?
Beror ju mycket på hur benägen vardera personen är till andra brott. Det optimala är väl att de preexisterande dårarna knackar pedofilerna så att vi kan låsa in dem.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 160
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Man kan lätt se att många här varken har egna barn eller har nån i familjen som råkat ut för något,jag kan lova att det inte är lätt att hålla sig i skinnet när man ser förövarna ute och spanar efter nya offer,och med 2 ungar ute och ränner i omgivningen så blir man lätt nervös och funderar vad man ska göra med skithögarna om nåt händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håll nu diskussionen till en lämplig nivå, vad gäller "elda pedofiler". Det lär finnas bra många som har den sexuella störningen att de tycker barn är läckra, men som inte springer ut i sandlådan och förgriper sig på ungen för det. Hoppas att ni inte menar att vi ska elda dessa, för i ett samhälle som ett sådant, där detta "tankebrott" (och i förlängningen andra tankebrott) bestraffas vill jag inte leva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hoppas att ni inte menar att vi ska elda dessa, för i ett samhälle som ett sådant, där detta "tankebrott" (och i förlängningen andra tankebrott) bestraffas vill jag inte leva.
Om du är pedofil går det ju i ett sådant samhälle att slå två flugor* i en smäll! :D

 

* Eller möjligen elda två pedofiler i en bil...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande uppeldningen av peddon i bilen: Vilket är värst, att vi har pedofiler som springer omkring i samhället och är beredda att förgripa sig på för dom läckra småungar, eller att vi har en person som springer omkring och är beredd att elda upp en pedofil som inte nöjt sig med att drömma?

 

Vi kommer aldrig att kunna göra valet, vi får dras med båda formerna av sinnesrubbning i samhället och därför är frågan tämligen irrellevant.

 

Personligen har jag hellre en eldare än en peddo. Men jag tycker absolut inte att lagar med mera skall uppmuntra den sortens beteende. Det skulle ganska snabbt gå åt helvete om lagarna stiftades med brottsoffrets inställning till förövaren.

 

Ska vi fundera en stund till? Vilket är bäst (eller kanske minst dåligt)? Att en pedofil förgriper sig på ett barn eller att en oskyldig människa blir levande bränd i sin egen bil av ett weirdo?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var går gränsen när det gäller civil hämd igentligen?

Väldigt många verkar ju klaga på Hedersmord, medans det är ok att grilla en pedofil. Själv ser jag ingen skillnad på på dessa två sorters hämder. Och jag ser båda som lika fel.

Vi har ett rättsystem av en viss anledning. Och en av dem är att vi mäniskor inte skulle klara av att leva i ett anarkistiskt samhälle.

Visst förstår jag att en fader, moder, broder blir rasande när de hör om pedofiler, även när det inte är just deras barn som blivit utnyttjad. Men att ta lagen i egna händer FÅR INTE vara ok i det samhället vi lever.

 

Du ser ingen skillnad på att döda någon som våldtagit ens barn och att döda ens eget barn som har t. ex "fel" pojkvän? Är du verkligen ärlig nu? Själv ser jag en stor skillnad. Att döda någon som allvarligt skadat ens barn tyder på karaktär, styrka och principfasthet. Jag skulle se ner på den som inte skyddade och hämnades sin familj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det väl mycket åt pedofilhållet. Men som sagt så tror jag att hämnd är ett behov hos människan. Kristendomen har bara kommit in och förskt att kväsa den sidan för egentligen ska man ju "vända andra kinden till". ;) Ärligt så tror jag faktiskt att det är ett behov - den som man tycker har gjort orätt vill man ska få sig ett straff eller en illgärning mot sig. Men att var man ska vara åklagare och domare skulle inte fungera. Dock så håller jag helt och hållet med KenHag. Om jag hade barn och någon tvingade dem att suga kuk eller kör in nått i dem så är det ju svårt att vara se på situationen sobert. Händerna skulle nå få sköta talan tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan lätt se att många här varken har egna barn eller har nån i familjen som råkat ut för något,jag kan lova att det inte är lätt att hålla sig i skinnet när man ser förövarna ute och spanar efter nya offer,och med 2 ungar ute och ränner i omgivningen så blir man lätt nervös och funderar vad man ska göra med skithögarna om nåt händer.

 

Ja, om någonting hände min familj skulle jag troligen hysa rätt mycket hat och hämndbegär. Det betyder inte att jag skulle agera på det (de allra flesta gör inte det), och jag skulle framförallt inte förvänta mig att samhället skulle acceptera beteendet om jag agerade efter instinkten. Förståelse och acceptans är två vitt skilda begrepp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser ingen skillnad på att döda någon som våldtagit ens barn och att döda ens eget barn som har t. ex "fel" pojkvän? Är du verkligen ärlig nu? Själv ser jag en stor skillnad. Att döda någon som allvarligt skadat ens barn tyder på karaktär, styrka och principfasthet. Jag skulle se ner på den som inte skyddade och hämnades sin familj.

 

Mår ditt barn bättre av det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blev det väl mycket åt pedofilhållet. Men som sagt så tror jag att hämnd är ett behov hos människan.

 

Mitt intryck är att de som genomför en hämnd oftast inte mår så mycket bättre i slutändan, till skillnad från de som klarar av att välja att förlåta. Så jag skulle snarare kalla det för en naturlig impuls än ett behov, eftersom behov sällan är självdestruktiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du ser ingen skillnad på att döda någon som våldtagit ens barn och att döda ens eget barn som har t. ex "fel" pojkvän? Är du verkligen ärlig nu? Själv ser jag en stor skillnad. Att döda någon som allvarligt skadat ens barn tyder på karaktär, styrka och principfasthet. Jag skulle se ner på den som inte skyddade och hämnades sin familj.

 

Fy fan. Inte nog med att man fått sitt liv förstört. Dessutom ska en fjunig übermensch se ner på en för att man inte hämnas ordentligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fy fan. Inte nog med att man fått sitt liv förstört. Dessutom ska en fjunig übermensch se ner på en för att man inte hämnas ordentligt.

 

Det är ju kanske en av de bidragande orsakerna till den skam många drabbade känner. Så sjukt så sjukt men ändå så vanligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heh, tänker någon av de som förespråkar mord efter? Är alla brott med "pedofili" värda att straffas lika hårt? Tänk!

 

Pedofili-brott:

 

a) Titta/ladda ner/ladda upp/köpa bilder på 15-åriga flickor.

b) Be att få röra en 5-årings penis.

c) Brutalt våldta tusentals småbarn.

 

Tyvärr tror jag att flertalet av de som förespråkar mord på pedofiler åtminstone har begått ett av dessa brott. Alltså ska ni börja med att ta ihjäl er själva. Eller nått.

 

På en mer seriös nivå dock, var går gränsen? Hur grovt ska brottet vara för att "pedofiljäveln" ska vara värd att döda? Följdfråga (redan ställd): På vilket sätt mår offren bättre av att den misstänkte/dömde blir dödad?

 

 

Edit:

Som i detta fallet (om det nu är mord över huvud taget), mannen var dömd till fängelse i 3 år. Svårt att se att brottet/brotten skulle vara av särskilt grov art om han får 3 år och är ute efter 2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt intryck är att de som genomför en hämnd oftast inte mår så mycket bättre i slutändan, till skillnad från de som klarar av att välja att förlåta. Så jag skulle snarare kalla det för en naturlig impuls än ett behov, eftersom behov sällan är självdestruktiva.

 

Du kan mycket väl ha rätt. Hämnd ger kanske ett temporärt känslotillstånda av... ja, låt säga upprymdhet/tillfredsställelse.

 

Läste om mamman till det där barnet som blev dödat av två andra barn någon gånge under 90-talet. Numera träffar hon en av killarna regelbundet och hon har förlåtit honom och t.om. kramar honom - är detta styrka eller svaghet?

 

Att förlåta, tycker jag, ter sig mycket lättare att göra (i vissa fall) och det är antagligen det som är "det rätta" att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, om någonting hände min familj skulle jag troligen hysa rätt mycket hat och hämndbegär. Det betyder inte att jag skulle agera på det (de allra flesta gör inte det), och jag skulle framförallt inte förvänta mig att samhället skulle acceptera beteendet om jag agerade efter instinkten. Förståelse och acceptans är två vitt skilda begrepp.

 

Jag skiter i vad andra tycker och tänker,alla funkar olika.Säger bara att jag utan tvekan skulle vara kapabel att slå ihjäl någon som attackerar mig eller min familj.Tar gärna en rättegång med vetskapen att jag gort allt för att försvara mig själv och min familj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skiter i vad andra tycker och tänker,alla funkar olika.Säger bara att jag utan tvekan skulle vara kapabel att slå ihjäl någon som attackerar mig eller min familj.Tar gärna en rättegång med vetskapen att jag gort allt för att försvara mig själv och min familj.

 

Att skydda är ju något helt annat än hämnd. Jag tror själv jag skulle vara kapabel att slå ihjäl någon i ett hypotetiskt fall som hade varit ihop med min dotter, visat sig bindgalen och inte kunnat släppa henne, hotat och misshandlat och där samhället inte kunnat skydda henne. I så fall skulle jag kunna tänka mig att begå mord men självklart räkna med straff, lika självklart för mig anlita en bra advokat för att få ner straffet.

 

Hämnd för hämndens skull tror och hoppas jag verkligen att jag skulle hålla mig ifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår dig HELT KenHaq när du säger att du skulle attackera den som attackerade dina barn.

Jag har själv inga barn, men var nära att skjuta knäskålarna av en fd flickväns nya pojkvän. Och inte för att han var tillsamman med mitt X. Utan för att han hade misshandlat henne. Till vilken grad misshandleln var visste jag inte om, och brydde mig inte heller. Jag är VÄLDIGT glad såhär många år efteråt att jag inte fick tillgång till de skjutvapen vem som helst kunde få tag på. Men då killen som sålde vapen visste vem jag var så bad han mig tänka efter till dagen efter. Om han inte gjort det hade jag nog fått sitta inne ett gäng år för grov misshandel/ dråp/överlagt mord.

Jag är ÖVERTYGAD om att jag inte hade mått bättre av det.

Mitt X hade med största sannorlikhet inte mått mkt bättre av det, eftersom jag när jag väl lugnat ner mig fick henne att lämna killen ändå.

 

Våld får ALDRIG bli varje persons rättighet att använda när vi själva tycker att det är berättigat. Då skulle jag må oerhört mkt sämre, och skulle säkert ha mycket svårare att, om jag hade barn, låta dem leka utomhus!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att skydda är ju något helt annat än hämnd. Jag tror själv jag skulle vara kapabel att slå ihjäl någon i ett hypotetiskt fall som hade varit ihop med min dotter, visat sig bindgalen och inte kunnat släppa henne, hotat och misshandlat och där samhället inte kunnat skydda henne. I så fall skulle jag kunna tänka mig att begå mord men självklart räkna med straff, lika självklart för mig anlita en bra advokat för att få ner straffet.

 

Hämnd för hämndens skull tror och hoppas jag verkligen att jag skulle hålla mig ifrån.

 

Skydd eller hämd,ja jag tror nog jag skulle agera lika om jag fick fatt i ett pedo som våldfört sig på någon av mina döttrar,sen om det är hämd vrede eller något annat det skiter jag i ,för staten skiter i att hålla dom från oskyldiga barn.Nä upp med fotografier i varenda kvarter så kan alla hjälpas åt att hålla koll på dårarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt intryck är att de som genomför en hämnd oftast inte mår så mycket bättre i slutändan, till skillnad från de som klarar av att välja att förlåta.

 

Måste man förlåta? Bara för att man väljer att inte slå ihjäl den som antastat ens barn betyder det ju inte att man förlåtit honom.

 

Jag skiter i vad andra tycker och tänker,alla funkar olika.Säger bara att jag utan tvekan skulle vara kapabel att slå ihjäl någon som attackerar mig eller min familj.Tar gärna en rättegång med vetskapen att jag gort allt för att försvara mig själv och min familj.

 

Känns som nackdelarna är bra mycket större än fördelarna här. Peddot får stryk/blir dödad vilket inte nödvändigtvis ger ditt barn så mycket. Däremot kommer ditt barns pappa (alltså du :))sitta i finkan i massa år vilket inte bör vara så kul för barnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...