Gå till innehåll

är jag för weak?


Recommended Posts

detta hände tidigare idag.. det känns som om jag spelade fel nu i efterhand men vad tycker ni om saken?

 

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 10: HERO ( $102.55 )

Seat 1: isp347 ( $96.5 )

Seat 2: ptah83 ( $24.9 )

Seat 3: SextonFn ( $140.83 )

Seat 4: KOKA1976 ( $51.2 )

Seat 5: gallen22 ( $22.15 )

Seat 6: hest22 ( $105.8 )

Seat 7: 911coder ( $154.9 ) (sitout)

Seat 8: ABNAMRO ( $147.5 )

Seat 9: MrsMopp ( $92 )

ABNAMRO posts small blind [$0.5].

MrsMopp posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ As Ah ]

HERO raises [$4].

isp347 folds.

ptah83 folds.

SextonFn folds.

KOKA1976 folds.

gallen22 folds.

hest22 folds.

ABNAMRO calls [$3.5].

MrsMopp folds.

** Dealing Flop ** [ 10c, 3d, 4c ]

ABNAMRO checks.

HERO bets [$6].

ABNAMRO raises [$12].

HERO calls [$6].

** Dealing Turn ** [ 2d ]

ABNAMRO bets [$14].

HERO folds.

 

Anledningen till att jag foldade var hans checkraise + hans svaga turnbet vilket (tyckte jag) skrek "syna mig!".. Jag har även förlorat mycket på sådana här situationer tidigare när ngn checkraisar floppen och sedan visar upp set på river när jag har överpar.. folk på min sajt spelar i allmänhet träffade set med checkraisar känns det som.. jag hade inget read på den här personen dock..

visserligen kan han ju självklart ha haft JJ lr ngt men borde han inte betat ut då?

kommentarer tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan lika gärna ha suttit med två höga klöver. Eftersom du själv inte slog om igen på floppen lämnade du ju över initiativet till fi, vilket gör att han utan problem kan beta igen sen på turnen. Men visst kan det vara så att han också sitter på pocket 10s.

Jag hade nog slagit om igen på floppen. Om han då går all-in får du väl då dra öronen åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För vekt.

Och rätt med syn på floppen. minicheckraise är antingen bluff eller stål, så du tjänar absolut inget på att reraisa.

Minicheckraise på flop följt av litet bet på turn kan mkt väl vara färgdrag, så jag tycker definitivt du ska syna.

Appel, ärligt talat, vad har du gjort för att bli moderator?

Du verkar inte vara nån expert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, själv checkraisar jag alla PP, träffade par och även bommar ofta i det läget (dock inte miniraise). Checkar för att man i princip vet att att fi kommer skicka iväg ett CB och sedan är det bara att höja. Jag tror du har för stor respekt för C/R. Jag skulle nog raisa igen på floppen pga färgdraget, ofta köper sig fi ett gratiskort genom C/R annars. Stegdraget är nog mindre sannolikt. Har du så här stor respekt för fi eller pengarna bör du nog gå ner i nivå eventuellt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart man ska raisa ytterligare på floppen å visa styrka, finns ju då bara 3 händer som slår än vilket är 1010 44 och 33.. och 33 å 44 känns ju inte så realistiskt med syn preflop. Så vi borde ju vara i överläge så länge han inte sitter med 1010, alltså raise för att få bort eventuella drag om inte annat kanske vi kan få ner bettandet på turn å se river gratis.

Det är så jag skulle spelat iaf, men vi spelar ju alla olika :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi ska inte trycka tillbaka på flop, det är inte bra alls. Dom händer som slår oss är precis dom händer som synar om vi trycker in keramiken. Syn på flop precis som nu, sedan omvärdera turn.

 

När du väl synat på flop får du helt enkelt bestämma dig i fall du leder eller inte. Jag tycker gott du kan syna turn här också. I de flesta fall leder du nog faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart man ska raisa ytterligare på floppen å visa styrka, finns ju då bara 3 händer som slår än vilket är 1010 44 och 33.. och 33 å 44 känns ju inte så realistiskt med syn preflop. Så vi borde ju vara i överläge så länge han inte sitter med 1010, alltså raise för att få bort eventuella drag om inte annat kanske vi kan få ner bettandet på turn å se river gratis.

Det är så jag skulle spelat iaf, men vi spelar ju alla olika :-)

 

Varför kan han inte ha 44 eller 33? Eller 43?

 

Syna turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han kan lika gärna ha suttit med två höga klöver. Eftersom du själv inte slog om igen på floppen lämnade du ju över initiativet till fi, vilket gör att han utan problem kan beta igen sen på turnen. Men visst kan det vara så att han också sitter på pocket 10s.

Jag hade nog slagit om igen på floppen. Om han då går all-in får du väl då dra öronen åt dig.

 

 

PLS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl klart man ska raisa ytterligare på floppen å visa styrka, finns ju då bara 3 händer som slår än vilket är 1010 44 och 33.. och 33 å 44 känns ju inte så realistiskt med syn preflop. Så vi borde ju vara i överläge så länge han inte sitter med 1010, alltså raise för att få bort eventuella drag om inte annat kanske vi kan få ner bettandet på turn å se river gratis.

Det är så jag skulle spelat iaf, men vi spelar ju alla olika :-)

 

Du har inte ett rätt här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man vara pokorexpert för att moderera ett pokerforum?

Det är klart man ska veta en del om poker om man ska moderera en diskussionsgrupp för duktiga spelare.

Det gäller ju att utöver rent tekniska färdigheter ha en känsla för vad som hör hemma i diskussionen, te x är ju denna tråden postad i fel kategori.

Om man nu inte är expert kan man ju åtminstone strunta i att uttala sig i sammanhang där man bara kan ge amatörråd som spelaren ifråga säkert klarar sig bättre utan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är klart man ska veta en del om poker om man ska moderera en diskussionsgrupp för duktiga spelare.

Varför behöver man det? Det ligger knappast i en moderators uppgift att ta bort dåliga inlägg elelr själv göra smarta. Kolla på QoS, han startade hela forumet och var och pillade i varje tråd ett tag, han kan fortfarande inget om poker ;-)

 

Det gäller ju att utöver rent tekniska färdigheter ha en känsla för vad som hör hemma i diskussionen, te x är ju denna tråden postad i fel kategori.

Tråden borde inte lägga här, det har du rätt i.

 

 

Om man nu inte är expert kan man ju åtminstone strunta i att uttala sig i sammanhang där man bara kan ge amatörråd som spelaren ifråga säkert klarar sig bättre utan.

Det är mer än er person som inte är expert och har gett sin syn på saken i den här tråden. Bara för att man är moderator behöver man inte nödvändigtvis vara bättre eller sämre än någon annan på poker, det har lixom inte med jobbet som moderator att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok det var en blandad kompott av svar som iaf var eniga på den punkten att jag spelade för vekt heh.. hade ju det på känn iofs.. grejen e att jag inte brukar spela på detta sätt i sen pos utan brukar syna handen igenom såvida fi inte betar alltför hårt/farlig bräda på river etc.. detta har dock som sagt oftast resulterat i att fi tar hem det med 2p/set..

angående vad han kan sitta med så anser jag att han kan sitta på både TT 44 33 43 T4 T3 då många på pacific där jag spelar är väldigt lösa..

 

men det bästa rådet tycker jag verkar va att syna turn/river om inte situationen förändras drastiskt på river..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir mycket upprörda känslor ibland i svaren men sannolikt så kan man hävda att både re-raise på flop och syna ner och omvärdera är sätt som går att spela på.

Dock så håller tillochmed jag - som har en dragning åt det veka - med om att det var vekt.

Din preflop-raise var ju mera av varianten "standardhöjning" är en "nu jävlar har jag stål" och när du inte klipper till på floppen så kan ju FI väl få för sig att du har missat med typ AQ eller nåt annat "halvdant".

 

Du verkar också märkt av att ha trillat dit tidigare. Glöm det. varje hand är en unik ny hand och måste spelas utefter den handens förutsättningar. Inte efter dina plågsamma minnen av liknande händer. Hitta ett vettigt sätt att hantera handen - trillar man dit, fundera då snabbt på huruvida "gjorde jag rätt där" och använd det som material i fortsättningen. Inte som negativ ryggsäck.

 

Mvh

Cluelessrookie

 

ok det var en blandad kompott av svar som iaf var eniga på den punkten att jag spelade för vekt heh.. hade ju det på känn iofs.. grejen e att jag inte brukar spela på detta sätt i sen pos utan brukar syna handen igenom såvida fi inte betar alltför hårt/farlig bräda på river etc.. detta har dock som sagt oftast resulterat i att fi tar hem det med 2p/set..

angående vad han kan sitta med så anser jag att han kan sitta på både TT 44 33 43 T4 T3 då många på pacific där jag spelar är väldigt lösa..

 

men det bästa rådet tycker jag verkar va att syna turn/river om inte situationen förändras drastiskt på river..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...