Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Table Bamako-7 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Seat 1: crillo ( $1167.88) grinder med 17.5/14 över 2.5k händer

Seat 2: HERO ( $1040.08)

Seat 3: Bleu-eyes ( $136.24) fisk (52/10 över 84 händer)

Seat 4: mrmoj ( $400.0)

Seat 5: Viiisar ( $380.0)

Seat 6: PistolPat ( $467.8)

PistolPat posts small blind (2.0).

crillo posts big blind (4.0).

Dealt to mest_otur [ Ah, Th ]

HERO raises (14.0) to 14.0 standar

Bleu-eyes calls (14.0)

mrmoj calls (14.0)

Viiisar folds.

PistolPat folds.

crillo raises (56.0) to 60.0

HERO calls (46.0) håller först över folden, men ser sen våra stackdjup och synar

Bleu-eyes raises (122.24) to 136.24 självklart, detta borde man ju fattat

Bleu-eyes is all-In.

mrmoj folds.

crillo calls (76.24)

HERO calls (76.24) måste syna

** Dealing Flop ** : [ Ts, 7s, 2s ]

crillo checks.

HERO checks. bettar inte ut på denna flop även fast jag träffat TP

** Dealing Turn ** : [ Ac ]

crillo bets (424.72)

HERO calls (424.72) pot-bet, ofta har han mig slagen men väljer o bara syna, slår ju en bluff och AK, kanske slå om all-in istället? men då synar han ju nästan bara med bättre händer

** Dealing River ** : [ 8h ]

crillo bets (606.92)

crillo is all-In.

HERO ?

WTF, jag har bara 479 kvar men slår jag verkligen nått här?mkt bra odds men det skriker AA,AKs TT osv.. varför skulle han betta så här med t.ex AK? eller bluff, han vet ju att jag är sjukt commitad, dessutom så är fisken redan all-in så han får kanske inte hela potten om jag foldar, vet inte hur bra han är, men känns väldigt ABC-grindig med sina 17,5/14 i stats

Postad

glöm bluffen, den är sällsynt här, jag tycker potbet på turn med en kille allin och den här brädan visar otroligt mycket styrka även fast du checkar flopp. AKo och AQo är samma som bluff här så jag säger fold och förmodligen redan på turn.

Postad
Var avviker hans linje så grovt från AK/AQ att det inte är en möjlighet?

varför skulle han värdebetta AK/AQ på river?

vad skulle jag syna med som inte slog han, AJ? eller ett färgdrag med par? isf är det väl bättre av honom att check-syna på river

han spelar väldigt få händer och höjer ännu mindre, sen att göra om TPTK till en bluff för att bluffa bort mig är väl inte så troligt?

Postad
varför skulle han värdebetta AK/AQ på river?

vad skulle jag syna med som inte slog han, AJ? eller ett färgdrag med par? isf är det väl bättre av honom att check-syna på river

han spelar väldigt få händer och höjer ännu mindre, sen att han gör om TPTK till en bluff för att bluffa bort mig är väl inte så troligt?

Det finns för fi ingen större anledning att checksyna rivern med AK/AQ eftersom du knappast kommer att bluffa pga tredje killen och att du har för liten stack. Då återstår att checkfolda och det tror jag väldigt få gör i denna sits. Potten är så jäkla stor på rivern att det normala är att pusha med alla händer man inte vill checkfolda.

Jag tror inte att han älskar att pusha rivern med AK/AQ, men jag tror ändå att han ser det som bästa alternativet. Det är definitivt ingen bluff om han gör det.

Postad
Var avviker hans linje så grovt från AK/AQ att det inte är en möjlighet?

det är såklart en möjlighet, men varför skulle han betta river, det känns ändå inte som standard att folk betalar av 200BB med top par no kicker/good kicker på 2/4$.

Postad
det är såklart en möjlighet, men varför skulle han betta river, det känns ändå inte som standard att folk betalar av 200BB med top par no kicker/good kicker på 2/4$.

Fast nu ska han ju inte syna 200BB på rivern, utan betala $479 för att vinna en pott på $2216. Men du tror alltså att fi skulle vad, checksyna eller checkfolda AK på rivern?

Postad

Varför kan han inte ha A med bra kicker? När du synar turn måste det finnas hyfsad chans att han sätter dig på t.ex. AsXx och hps på att du ska gråtsyna med bara ess paret på river då potten är enorm?

Postad
Fast nu ska han ju inte syna 200BB på rivern, utan betala $479 för att vinna en pott på $2216. Men du tror alltså att fi skulle vad, checksyna eller checkfolda AK på rivern?

nej har han kommit så långt så lär han trycka AK "i brist på bättre". Frågan är vilken HD som spelar såhär och hur stor del AK har i den jmf med AA,AKs,TT och kanske KQs. Jag tycker egentligen bestutet ska tas på turn, när han väl valt att betta turn så kommer han känna sig tvingad att pusha på river alltså måste vi syna med dom odds vi får.

Postad

Kan han inte spela As-Kx/As-Qx såhär?

Han vet att du inte har nötfärgen. Han sätter dig knappast på Qs-Ks?

Jag tror inte att han ser A-10 som ett hot heller*, fast det är precis det du har.

Han tror knappast att du har A-A eftersom du antagligen skulle ha ställt in preflop eller iallafall betat floppen när den är trippelsuitad.

*Är det bara jag som tycker att en grinder oftast sätter andra spelare på grindhänder? Pga preflopspelet tror jag därför inte att han sätter dig på A-10.

Postad
nej har han kommit så långt så lär han trycka AK "i brist på bättre". Frågan är vilken HD som spelar såhär och hur stor del AK har i den jmf med AA,AKs,TT och kanske KQs. Jag tycker egentligen bestutet ska tas på turn, när han väl valt att betta turn så kommer han känna sig tvingad att pusha på river alltså måste vi syna med dom odds vi får.

Frågan som kvarstår är alltså: ska vi vika toptvå i en pott som var 100bb stor preflop? Jag vill inte det.

Förresten tycker jag inte att varken AA eller TT är speciellt sannolika, AA slår ofta upp igen preflop, och TT bettar ut floppen. Dessutom är båda kombinatoriskt osannolika.

Postad

Gillar inte synen på turn. Det är väl där det egentiga valet är. Har du väl valt att syna pott med topp tvåpar på den brädan och lagt in $560 i det läget har du väl ändå redan valt att gå hela vägen? Är du inte villig till det måste du nog lägga på turn.

Har du 2,5k händer på fi bör du ha en uppfattning om hans postfloppspel också, inte bara hans vp$ip och pfr.

Postad
Frågan som kvarstår är alltså: ska vi vika toptvå i en pott som var 100bb stor preflop? Jag vill inte det.

Förresten tycker jag inte att varken AA eller TT är speciellt sannolika, AA slår ofta upp igen preflop, och TT bettar ut floppen. Dessutom är båda kombinatoriskt osannolika.

nej det är inte dom händerna vi ska va rädda för, men jag tycker det luktar, nej snarare stinker nötfärg lång väg här. eller så foldar vi bara pre och slipper jobba i uppförsbacke handen igenom

Postad
Det finns för fi ingen större anledning att checksyna rivern med AK/AQ eftersom du knappast kommer att bluffa pga tredje killen och att du har för liten stack. Då återstår att checkfolda och det tror jag väldigt få gör i denna sits. Potten är så jäkla stor på rivern att det normala är att pusha med alla händer man inte vill checkfolda.

Jag tror inte att han älskar att pusha rivern med AK/AQ, men jag tror ändå att han ser det som bästa alternativet. Det är definitivt ingen bluff om han gör det.

Nej men jag ser ingen hand sämre än AK som kommer till river och synar river med.

Postad
Ska det tolkas som att du gillar Zyrs linje bortsett från preflopspelet?

Vet inte vad han gjorde, men jag kan inte se att vi kan komma undan river här, givet oddsen. Men preflop är rätt nasty, om du frågar mig.