Gå till innehåll

NLT$2000 - TPTK, linje på turn?


Recommended Posts

Mycket märklig HH converter. Det var iaf 5 stycken på bordet. Har ändrat lite manuellt så säg till om något ser märkligt ut.

 

Tufft bord på Primas $10/20. SB är en duktig semilös spelare ~28/21/3, som slår om mycket i position och som troligen gör en del spekulativa syner i flervägspotter. Vid HD här. Knappen, en väldigt duktig svensk som oftast spelar med stort självförtroende och är väldigt reckless och svårläst. Spelar med statsen ~21/13/4 och hänger ofta med ganska tunt på floppen (eller åtminstone känns det så).

 

Det är svårt att veta om man leder här, men det känns definitivt inte som någon av motståndarna kan ha ett stort par här (de hade reraisat preflop) eller ett set (de hade raisat på dragrik flopp i multivägspott). Någon, eller framförallt knappen, kan trots allt ha ett överpar. Statsen 21/13 skvallrar om att FI gärna tar en syn i position med t ex TT/JJ.

 

Hur spela turn här i en ganska stor pott mot två spelare med drag ute?

 

Prima Poker skin

No Limit Holdem Ring game

Blinds: $10/$20

5 players

Converter

 

Stack sizes:

HERO: $2053.00

CO: $XXXX

Button: $3154.00

SB: $4218.32

BB: $2743.00

 

Pre-flop: (4 players) HERO is UTG with A:club: 9:club:

HERO (UTG) raises to $80, CO folds, Button calls, SB calls.

 

Flop: 5:heart: 4:diamond: 9:heart: ($260, 3 players)

SB checks, HERO bets $210, Button calls, SB calls.

 

Turn: 4:spade: ($890, 3 players)

SB checks, HERO ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig både check och bet. Ser inte något alternativ som särskilt mycket sämre än det andra. Du är helt enkelt inte i någon bekväm sits, ur position och allt. Till exempel kan du beta ~$600. Raisar någon säger du wp och slänger. Du kommer att överrepresentera din hand med en bet och jag tror det krävs en del av motståndarna för att bli aggro tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ofta tror du vi kan förvänta oss syn här och ta handen till en SD och ha bäst hand?

Inte extremt ofta, men det vägs upp av alla de bättre händerna man bettar i samma situation. Alla händer upp till AA lär spelas likadant väldigt ofta (förutsatt att knappen synar); bet på turn, checksyn (-fold) på river. Hade du låtit bli att beta TT också? För det är ju i princip ingen skillnad på de två i den här positionen.

 

EDIT: Jag låter väldigt aggressiv i tonen här, men som jag sa innan så tycker jag att check och bet är ungefär lika bra. Det är bara för att jag är en tiltfisk som jag föredrar bet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte extremt ofta, men det vägs upp av alla de bättre händerna man bettar i samma situation.

 

Hur ser du på att istället balansera genom att här spela c/c på turn följt av c/c eller c/f på river beroende på kort som kommer, och sedan spela c/r turn eller c/c turn, c/r river med stål?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ser du på att istället balansera genom att här spela c/c på turn följt av c/c eller c/f på river beroende på kort som kommer, och sedan spela c/r turn eller c/c turn, c/r river med stål?

Skulle kunna fungera väldigt bra med readen på knappen i åtanke. Fast jag tror inte att c/c turn, c/r river är någon vidare bra idé eftersom man löper väldigt stor risk att han checkar ner river, iom att han inte är efterbliven. Ska man checkraisa får det vara på turn och det för ju med sig att han kan misstänka en semibluff ibland (vilket det då självklart också bör vara ibland), även om det krävs väldiga guts av honom för att följa den känslan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite nyfiken på varför du hmnar på detta bord. Antar att dom två som itne är med i handen kan vara ganska dåliga eller är det för att du vill lära dig av att spela bra motspelare?

 

Eller helt enkelt dålig table selection? :)

 

Halvdålig table selection var det den här gången. De två som var med i handen var de två klart bästa, de andra är klart med lättspelade. Ska heller inte överdriva hur bra de här två spelarna är - har mött åtminstone en av dem väldigt mkt på 5/10.

Ibland är 10/20 på Prima rena guldgruvan men just under den här sessionen så var det definitivt ett par bra spelare. 5/10 har gått så jäkla bra, så man blir sugen att röra sig uppåt och pröva på nya utmaningar. Känns alltid så bekvämt när man går ner sen igen också =)

 

 

Inte extremt ofta, men det vägs upp av alla de bättre händerna man bettar i samma situation. Alla händer upp till AA lär spelas likadant väldigt ofta (förutsatt att knappen synar); bet på turn, checksyn (-fold) på river. Hade du låtit bli att beta TT också? För det är ju i princip ingen skillnad på de två i den här positionen.

 

 

Lite intresserad av hur du tänker här. "Vägs upp av alla bättre händer man betar"? Vad är slutsatsen med resultatet av ett bet här?

 

 

Hur ser du på att istället balansera genom att här spela c/c på turn följt av c/c eller c/f på river beroende på kort som kommer, och sedan spela c/r turn eller c/c turn, c/r river med stål?

 

C/c turn och c/r låter ju iskallt i det här läget. Låter honom komma undan på turn (om han vill) när vi har en bra hand och c/r:ar honom när han aldrig (antar jag) kan syna en c/r om han inte fyller upp på river.

 

Eller missförstod jag något?

 

Ska man checkraisa får det vara på turn och det för ju med sig att han kan misstänka en semibluff ibland (vilket det då självklart också bör vara ibland), även om det krävs väldiga guts av honom för att följa den känslan.

 

Du menar nog med stål, för c/r på turn med A9 här låter väl som en väldigt dålig idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi pratar om när man har stål ja. Min tanke var att om alla linjer känns lika bra (eller kanske: bajsdåliga) så är det ju rättså lämpligt att fundera över hur man hade spelat med stål så att man balanserar rätt.

En mycket vettig poäng. Turnbet, river c/r är en annan möjlig väg då. Stor risk för att det går c/c på river iofs, vilket talar väldigt mycket för ditt förslag med c/r redan på turn, varför checken (checksyn) även med sämre händer blir ett faktum. Mjoo. Jag har nog svängt lite igen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, vi pratar om när man har stål ja. Min tanke var att om alla linjer känns lika bra (eller kanske: bajsdåliga) så är det ju rättså lämpligt att fundera över hur man hade spelat med stål så att man balanserar rätt.

 

Jo visst, med drag kan jag mixa upp det men jag kommer ju aldrig att c/r:a med A9 här. Och jag kommer heller inte speciellt ofta att checksyna med AA/KK när han antagligen har drag eller också typ TT/JJ som han mkt väl kan syna en c/r med. Det blir för mycket att låta en aggressiv spelare diktera villkoren och bara få in pengar i potten när han har mig slagen. Oftast checkar han ju ner legitima händer (TT/JJ) på river här, precis som jello skrev.

 

Edit: jag håller naturligtvis med om att man ska försöka balansera hur man spelar olika händer - det är något jag måste bli bättre på. Men här känns det svårt att applicera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...