Sladdafan Postad 9 Januari , 2007 Rapport Postad 9 Januari , 2007 nledande spel 948891044. ZALTEN sitter vid 0 med $127,90. patricklefou sitter vid 1 med $48,55. tomtefisk sitter vid 2 med $174,87. Smizzl sitter vid 3 med $94,86. Paalie sitter vid 4 med $100. starmaerker sitter vid 5 med $20. Sladdafan sitter vid 6 med $94,50. Kayriver sitter vid 7 med $138,86. BoLJaG sitter vid 8 med $62,82. Hoppla88 sitter vid 9 med $20,46. Dealern sitter vid 6. Kayriver lägger en blind på $,50. BoLJaG lägger en blind på $1. Paalie lägger en blind på $1. starmaerker lägger en blind på $1. (Sladdafan ges Kk Kh.) Före floppen: Hoppla88 foldar. ZALTEN foldar. patricklefou synar med $1. tomtefisk höjer med $5. Smizzl foldar. Paalie foldar. starmaerker foldar. Sladdafan höjer med $5. - skulle höjt mer här kanske? Kayriver foldar. BoLJaG foldar. patricklefou synar med $10. tomtefisk höjer med $19. Sladdafan - vafan gör man här? luktar det inte AA lång väg? Ska kanske tilläggas att ja nyss gått upp till NL100. Lirat NL50 ett bra tag innan och har fått mothugg med KK så samma sätt där 3 ggr. De va iofs rerasie till allin men de va AA samtliga gånger. --------------------------------------- Om ja gick med eller inte får ni reda på sen. Floppen kommer upp 4r As 10h. patricklefou checkar tomtefisk satsar $74,50. patricklefou går all-in med $18,55. Gick jag nu med så måste jag väl lägga här? Citera
bandini Postad 9 Januari , 2007 Rapport Postad 9 Januari , 2007 Ja, du är stendöd på floppen. Pre: Tomtefisk (jobbigt namn) påstår att han har AA mot två motståndare. Han har gjort en5xBB höjning. Även om du miniraisar så höjer han igen och du måste syna med cirka en femtedel av stacken (du hade när handen började)vilket är för mycket för att dra till set. Hade du täckt honom hade det varit syn. Nu vet jag inte, man vill ju gärna komma till floppen med KK. Citera
Sladdafan Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jag la mig iaf. Läste det helt klart som AA och hade jag synar pre hade de vatt fold på floppen lätt. De "tråkiga" va att tomtefisk hade QQ och den andre JJ Dock träffa JJ på turn och tog hem den. Citera
Kristoffer Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Dels höjer du för lite preflop, sedan lägger du dig ... När tomtefisk höjer med 19 dollar skulle jag ha ställt in, inte lagt mig. Ställer du in pre får du se 5 kort och slipper fundera på om FI har träffat ett A eller inte på floppen. Chansen finns också att JJ lägger sig om du ställer in(fast förmodligen inte då han redan har så mycket av stacken i potten). Du hade ju vunnit sidopotten, dock, oavsett. Citera
AAisking Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Hade ställt pre.., ofta får man syn av QQ eller JJ eller annat skräp från gamblande f®iskusar. Ibland har de aa, men då har du iaf 25% chans att klonka hem handen, har de QQ,JJ eller pisofshit vinner du oftast. Funkar bra på microlimit, kan kräva lite mer funderande och reads på mellannivåerna, men här skulle jag bomba rakt av. Citera
Backir Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Dels höjer du för lite preflop, sedan lägger du dig ... När tomtefisk höjer med 19 dollar skulle jag ha ställt in, inte lagt mig. Jag hade nog också tryck in där, rätt eller fel vet jag inte, men det finns ju bara en hand som har en slagen. Någon kanske har en bra anledning till att inte ställa i det här läget? Citera
Kristoffer Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jag hade nog också tryck in där, rätt eller fel vet jag inte, men det finns ju bara en hand som har en slagen. Någon kanske har en bra anledning till att inte ställa i det här läget? På NLT100 finns det inte att lägga KK preflop utan en enorm monsterread. Det är bara en hand du är rädd för, och det finns många fler händer som på den nivån spelas på det sätt som tomtefisk spelade den (QQ, JJ, AK, TT (har jag sett)). Men, som sagt, du vill ställa in pre för att slippa ta ett jobbigt beslut när floppen kommer med ett A, som i det här fallet. Och, som någon skrev, ~25 % ger dig vinst mot AA också. Citera
Backemann Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Skulle absolut trycka in allt preflop efter hans raise till 19 dollares. På denna nivån är det inte barra AA-JJ som är troligt, utan han kan mycket väl sitta på AK-AQ också. Då borde han lägga sig om du ställer in, och om han synar slår du alla händer utom AA (och KK då). Klart negativt EV i mina ögon att lägga den handen preflop. Allternativt att bara syna då, men då kan du få väldiga problem på floppen (som i detta fallet), och tvingas lägga handen med ett A på bordet. Bättre att ställa pre alltså. Citera
freddola Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Jag hade pushat pre. Dom ggr han har AA är det bara att betala av lr klonka. Dom kommer visa A-K, A-Q, KK, QQ, JJ även sett sånt som 10-10 o A-J lr sämre Ofta! Citera
Sladdafan Postad 10 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2007 Haha ingen svarar på en dag sen nu när Fis kort e presenterade så skrivs de en massa Som sagt ja har vatt me om detta 3 ggr innan och de har vatt AA samtliga gånger så jag foldade. Nästa gång får ja väl trycka dårå Citera
cOP Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Push efter 19 beten. Har själv lagt KK några gånger på NL100 men då har det varit ungefär UTG bet, CO raise, Vi raise på knappen, UTG all in, CO all in för ännu mer... Citera
Macroman Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Push pre. Dom flesta är fiskar på NL100 och kommer att syna med sämre händer. Citera
tamtaram Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 Känns helt klart som AA med tanke på att det är fullring. Shorthanded hade jag tryckt. I detta fall hade jag nog spenderat 9$ för en syn och sen spelat efter "no set, no bet"-principen. Citera
JENZOER Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 reraisa alltid minst 3 gånger motståndarens bet, altså till 15 i detta fall. Citera
Ignatius Postad 12 Januari , 2007 Rapport Postad 12 Januari , 2007 KK är alltid all-in före floppen med normala stackdjup. Alltid. Citera
Sladdafan Postad 12 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 12 Januari , 2007 VA med om en liknade igår. ja raisade till 7 pre och fick en reriase till 20 då ställde jag och då var de just AA han hade Citera
GreenCap Postad 14 Januari , 2007 Rapport Postad 14 Januari , 2007 Är det någon av alla er som säger att Fi spelar så med QQ-TT, AK-AJ (ungefär) som spelar på pacific poker? Jag spelar där på $200 i inköp (100bb) och min erfarenhet är att här reraisar folk inte preflop utan ässen. Någon som spelar där och har åsikter om ämnet? Vad jag förstår på de flesta insändare/poster så är det inte så på de flesta pokersidor men på just pacific är det oerhört passivt med reraises preflop. Känner någon igen detta eller har en avvikande åsikt? Citera
beachalban Postad 14 Januari , 2007 Rapport Postad 14 Januari , 2007 Känns helt klart som AA med tanke på att det är fullring. Shorthanded hade jag tryckt. I detta fall hade jag nog spenderat 9$ för en syn och sen spelat efter "no set, no bet"-principen. Va!? No set, no bet med KK!? Höj och höj mer och folda flop. Citera
tamtaram Postad 14 Januari , 2007 Rapport Postad 14 Januari , 2007 Va!? No set, no bet med KK!? Höj och höj mer och folda flop. Erfarenheten från NL100 är att denna typ av miniraisar till 90% är just AA från nån som vill få bättre värde av sina raketer. Raisen tigger ju syn... Men visst reraise/push är ju det som man gör normalt men jag gör det hellre om de höjer ordentligt. Syna och se vad som händer var det jag ville säga men jag är en passiv fisk Största felet är för övrigt heros egen miniraise. Citera
Verdi Postad 14 Januari , 2007 Rapport Postad 14 Januari , 2007 KK är alltid all-in före floppen med normala stackdjup. Alltid. Alltså, 3-bet rangen på NL100 är i princip AA. Möjligtvis KK men nu har vi ju själva KK... Du får titta in i AA väldigt väldigt ofta här. Ni som säger att man inte kan lägga pga att det är NL100 och inte t ex NL5000 är lite fel ute enligt mig. Spelet blir ju mer och mer aggro ju högre man kommer och KK:s relativa värde är ju högre på NL5000 än på NL100 eftersom man på den högre nivån har en större 3-bets range. Citera
Verdi Postad 14 Januari , 2007 Rapport Postad 14 Januari , 2007 Är det någon av alla er som säger att Fi spelar så med QQ-TT, AK-AJ (ungefär) som spelar på pacific poker? Jag spelar där på $200 i inköp (100bb) och min erfarenhet är att här reraisar folk inte preflop utan ässen. Någon som spelar där och har åsikter om ämnet? Vad jag förstår på de flesta insändare/poster så är det inte så på de flesta pokersidor men på just pacific är det oerhört passivt med reraises preflop. Känner någon igen detta eller har en avvikande åsikt? Så är det nog överallt. Lite mer aggro på Tain har jag märkt men... Citera
GreenCap Postad 17 Januari , 2007 Rapport Postad 17 Januari , 2007 Så är det nog överallt. Lite mer aggro på Tain har jag märkt men... Ok, tack. Då är det inte BARA att jag är kass på att läsa folks spel då Citera
Recommended Posts