Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 203
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
nice rush på 6,5k till 14k på en månad

Cashade in över $4000 också, så det är inte bara vinstpengar direkt. Sen har väl dagboken varit igång i ungefär 50 dagar? Men men, skitsamma. Det är inget vi behöver käbbla om.

Till er andra, jag ska hålla käften om bad beats från och med nu. Jag har hela tiden vetat att det inte är något folk egentligen orkar läsa, men jag har ändå behövt skriva av mig. Det har fungerat som terapi och har varit ett sätt att hantera skiten. Slut på det. Skriver om ett par dagar igen eller så.

Tills dess. Hej.

Postad

Äger man motståndet men ändå åker på en massa utdragningar så är det enormt frustrerande och då håller jag med om att resultatet inte spelar någon större roll, det är ju den uteblivna vinsten som svider.

Tycker för övrigt att det varit intressant läsning trots alla beats.

Postad

Till er andra, jag ska hålla käften om bad beats från och med nu. Jag har hela tiden vetat att det inte är något folk egentligen orkar läsa, men jag har ändå behövt skriva av mig. Det har fungerat som terapi och har varit ett sätt att hantera skiten. Slut på det. Skriver om ett par dagar igen eller så.

Tills dess. Hej.

Är väl inget fel med det, tycker själv det är skönt att skriva av mig när man blir konstant utdragen, grejjen är den att du tar nästan aldrig upp de gånger du drar in 2st 2outare på 15 min för fulla inköp :twisted:

Lycka till !

Postad
Är väl inget fel med det, tycker själv det är skönt att skriva av mig när man blir konstant utdragen, grejjen är den att du tar nästan aldrig upp de gånger du drar in 2st 2outare på 15 min för fulla inköp :twisted:

Lycka till !

Självklart har jag gjort att par sådana också, men jag kan försäkra dig om att det är många fler åt det andra hållet. Jag skriver ju inte om alla bad-beats heller 8-)

Postad

Lycka till !

Precis när vi pratar om det får jag nötpipan crackad av det floppade tvåparet på rivern för $800. Nu känns allt lika jävla uppgivet igen. Snart kommer tilten..

Postad

Jag orkar fan inte mer... Jag vet verkligen inte vad jag ska säga. Jag orkar nog inte skriva mer här ikväll. Blir ändå bara en långt jävla klagotåg som det går nu. Jag ska försöka att hålla humöret uppe och grinda tillbaka torsken nu. Såhär ska det fan heller vara :evil:

Postad

Skitsamma, jag orkar verkligen inte mer nu. Back runt $1k de sista 5 minutrarna. Orkar inte skriva mer ikväll. Jag mår så sjukt dåligt av sådant här att jag inte vet vad jag ska ta mig till. Det är bara att sluta spela och gå och lägga sig.

Fittknullhelvetesjävlafittknullrigg.

FAAAN

EDIT: Jag blev 1-4outad 3 gånger idag för FULLA inköp. Aldrig varit med om liknande på så få händer. Total tilt.

EDIT2: Sista handen. Bara för att få klaga och vara allmänt jävlig. Stör er på det om ni vill. Jag orkar tyvärr inte bry mig längre. Fittknullhelvete, nu brinner det i huvudet på mig.

EverestPoker Game #1126537940: Table Bamako-1 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 23:28:25 - 2007/02/16

Seat 1: Renzz ($410.98)

Seat 2: wadi777 ($113.00)

Seat 3: SuperNinjAA ($715.08)

Seat 4: Laut ($392.04)

Seat 5: daddyno ($241.00)

Seat 6: tornado100 ($157.08)

daddyno posts the small blind of $2.00

tornado100 posts the big blind of $4.00

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SuperNinjAA[Ks Ts]

Renzz raises to $14.00

wadi777 calls $14.00

SuperNinjAA calls $14.00

Laut folds

daddyno calls $12.00

tornado100 folds

*** FLOP *** [Jc Ah Qd]

daddyno checks

Renzz bets $50.00

wadi777 folds

SuperNinjAA calls $50.00

daddyno folds

*** TURN *** [Jc Ah Qd] [5s]

Renzz bets $122.00

SuperNinjAA raises to $396.00

Renzz calls $224.98 and is all-in

Uncalled bet of $49.02 returned to SuperNinjAA

*** SHOW DOWN ***

Renzz shows [Ac Qs]

SuperNinjAA shows [Ks Ts]

*** RIVER *** [Jc Ah Qd 5s] [As]

*** SUMMARY ***

Board: [Jc Ah Qd 5s As]

Renzz collects $850.96

Postad

Jag kom till slut på hur man gäckade riggen. Uppe på NL1000 reparerade jag alla skador och är hela $105 upp för dagen! Mike Caro säger att man inte ska forcera fram winning streaks i super system - men det skiter jag i för gröna siffror är nöten. Här har ni bland de läskigaste händerna i hela mitt liv.

För det andra tänkte jag be om ursäkt för allt whine och alla svordomar i tidigare poster, sånt ska ni få slippa i den här dagboken i framtiden. Kanske.

Kanske inte.

Vem fan vet.. :rolleyes:

Anyway, här har ni all action jag fick på NL1000. Är så sjukt tacksam över lite flyt för en gångs skull. Det här behövde verkligen jag och mitt psyke.

FI = Total aggroretard. Min plan: I CHECK ALL NIGHT LONG.

EverestPoker Game #1126963970: Table Harare-8 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 23:58:22 - 2007/02/16

Seat 1: SuperNinjAA ($1,579.44)

Seat 2: bluffertje ($2,512.18)

Seat 3: RaiseMax ($1,413.80)

Seat 4: racy ($1,025.24)

Seat 5: NOreturn ($2,870.00)

Seat 6: nielis ($1,531.00)

bluffertje posts the small blind of $5.00

RaiseMax posts the big blind of $10.00

The button is in seat #1

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SuperNinjAA[4c Ah]

racy calls $10.00

NOreturn folds

nielis folds

SuperNinjAA raises to $45.00

bluffertje calls $40.00

RaiseMax folds

racy calls $35.00

*** FLOP *** [4h 2d 4s]

bluffertje checks

racy bets $145.00

SuperNinjAA calls $145.00

bluffertje folds

*** TURN *** [4h 2d 4s] [4d]

racy bets $435.00

SuperNinjAA calls $435.00

*** RIVER *** [4h 2d 4s 4d] [6h]

racy checks

SuperNinjAA bets $954.44 and is all-in

racy folds

Uncalled bet of $954.44 returned to SuperNinjAA

*** SHOW DOWN ***

SuperNinjAA shows [4c Ah]

*** SUMMARY ***

Board: [4h 2d 4s 4d 6h]

SuperNinjAA collects $1,302.00

Bluffertje hade tidigare bluffat bort 200bb mot racy the maniac och skjöt helvilt på allt som rörde sig. Bra powerpoker eller bara anus-spel från min sida?

EverestPoker Game #1126920153: Table Harare-8 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 23:48:33 - 2007/02/16

Seat 1: SuperNinjAA ($1,100.44)

Seat 2: bluffertje ($2,840.18)

Seat 3: RaiseMax ($1,493.80)

Seat 4: racy ($2,618.24)

Seat 5: NOreturn ($2,042.00)

Seat 6: nielis ($867.00)

RaiseMax posts the small blind of $5.00

racy posts the big blind of $10.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SuperNinjAA[Ts Td]

NOreturn folds

nielis folds

SuperNinjAA raises to $35.00

bluffertje calls $35.00

RaiseMax folds

racy calls $25.00

*** FLOP *** [3d 2h 8d]

racy checks

SuperNinjAA bets $85.00

bluffertje raises to $365.00

racy folds

SuperNinjAA raises to $1,065.44 and is all-in

bluffertje folds

Uncalled bet of $700.44 returned to SuperNinjAA

*** SHOW DOWN ***

SuperNinjAA shows [Ts Td]

*** SUMMARY ***

Board: [3d 2h 8d ]

SuperNinjAA collects $837.003

Ytterligare en hand mot galningen, innan rivern trodde jag faktiskt att jag ledde, men han kanske hade en J trots allt.

EverestPoker Game #1126796408: Table Harare-8 - $5.00/$10.00 - No Limit Hold'em - 23:21:44 - 2007/02/16

Seat 1: SuperNinjAA ($961.44)

Seat 2: bluffertje ($2,942.21)

Seat 3: RaiseMax ($2,071.80)

Seat 4: racy ($2,270.72)

Seat 5: NOreturn ($1,042.00)

Seat 6: nielis ($1,032.90)

RaiseMax posts the small blind of $5.00

racy posts the big blind of $10.00

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to SuperNinjAA[9d Ad]

NOreturn folds

nielis folds

SuperNinjAA raises to $35.00

bluffertje folds

RaiseMax folds

racy calls $25.00

*** FLOP *** [7s Jh 9h]

racy bets $75.00

SuperNinjAA calls $75.00

*** TURN *** [7s Jh 9h] [6c]

racy checks

SuperNinjAA checks

*** RIVER *** [7s Jh 9h 6c] [9s]

racy bets $225.00

SuperNinjAA raises to $540.00

racy calls $315.00

*** SHOW DOWN ***

SuperNinjAA shows [9d Ad]

racy mucks

*** SUMMARY ***

Board: [7s Jh 9h 6c 9s]

SuperNinjAA collects $1,302.00

Nu vettefan hur det blir med grinden. Eventuellt lirar jag lite mer NL400 efter att jag har ringt tjejen. We´ll see. Ha det bra allesammans! :hjärter:

Postad

Fan vad pinsamma alla mina poster är. Fast så kanske alla reagerar när supertilten slår till? Är det nu man kanske ska redigera bort allt för att slippa skämmas imorgon? 8-)

Puss!

Postad

Ja shit alltså.

Det gick kasst på NL400 så du gick upp till NL1000?

Skönt att det gick bra! Många sagor slutar inte lyckligt här. Skönt att du fixade lite flax när du behövde det som mest. Jag önskar att jag också kunde tiltskotta med antiriggen.

Postad
Hade kunnat sluta illa det här, tänk på de.

Jo, jag vet. Den enda anledningen till att jag satt kvar så länge som jag gjorde var racy. Under loppet av ungefär 30 händer bustade han en $4300 stack. Den stackaren..

Tur att skottningen gick bra i alla fall. Även fast jag var tiltad var det ingen större fara med spelet. Hur jag hade mått om jag hade bustat ett inköp eller två vill jag inte ens tänka på däremot.. :roll:

Nu fortsätter jag grinden på NL400. Återkommer med lite händer man faktiskt kan analysera när jag är klar ;-)

EDIT: Sammanfattar och slänger upp händer imorgon. Sagan slutade lyckligt till slut. I´m a happy puppet.

Postad
oj, du verkar ha mkt otur :/

Är det inte du som kallar dig mest_otur på everest? :-)

För övrigt behöver jag inte fler sarkastiska kommentarer. Jag vet att jag har klagat otroligt mycket de senaste dagarna, men det har också varit ganska helvetiskt spelmässigt. Dagboken har varit ett sätt att få ventilera all frustration, även fast mina poster har varit snudd på tragiska. De flesta av er tror säkert att jag bara hade lite oflyt som jag sen förstorar upp till världens undergång. Om ni väljer att tror det är det helt upp till er. Det jag kan säga till mitt försvar är att jag har spelat poker i över två år, haft mina bad streaks, men aldrig en som har varat i ´nästan tre månader. Man får vissa dagar då händerna står, men överlag är skiten över en. Det som är mest frustrerande är att det satte igång på nytt när jag klev upp på NL400.

Jag försöker att verkligen att tänka objektivt, men hur mycket jag än vrider och vänder på det har det varit skit hela vägen tills igår kväll. Jag började med att grinda 6 timmar i grov motvind, varpå jag började steama och hamnade breakeven efter spel på NL1000. Steama kanske är fel benämning, för jag spelade nästintill mitt allra bästa spel där uppe ändå. Hur som helst fortsatte jag på NL400 efter det, där jag faktiskt hade riktigt bra med flyt på slutet och händerna fick faktiskt stå sig. Hade ett par fina setups till min favör, och spelet slutade en del plus. Kanske man kan kalla det rättvisa? Jag vet inte..

Nu tar jag i alla fall ett break från dagboksskrivandet. Om det blir en timme eller ett halvår har jag ingen aning om, men min dagbok har tappat all kvalité. Det beror främst på mig, men en del av ansvaret ligger på alla sarkastiska kommentarer jag har fått det senaste dygnet då jag har behövt skriva av mig. Varför ens ta sig tid att skriva sådant?

Well well, shit happens i alla fall. GL vid borden, vi kanske ses där ute.

För er som är intresserade slutade bankrullen på $15,800 och jag tänker helt klart fortsätta spelet på NL400.

MVH,

Kristoffer

Postad
Lite komiskt att rullen växt typ 2k$ på senaste tiden? :P Eller är det bara jag som misstar mig?

Du misstar dig inte. De två sista timmarna igår hade jag riktigt bra med flyt och tog tillbaka alla förluster och lite till tack vare skottning/setups. Känslan i kroppen när jag slutade igår var helt underbar...

Med andra ord har jag inte rätt att klaga på otur längre eftersom gårdagen faktiskt slutade +. Det jobbiga var bara att de sex första timmarna var ett riktigt helvete och det var därför allt otroligt whine kom. Pinsamt, men sant.

• 3 weeks later...
Postad
Det verkar gått ganska bra dom senaste dagarna iaf. Om jag inte blandar ihop nicken.

GG

Nope, det har du nog inte. Har varit på bestpokers top tio två dagar på raken.

Funderar eventuellt på att slänga upp en ny dagbok, frågan är bara om det finns intresse. Jag känner att jag egentligen inte har något unikt att erbjuda, det blir bara en till NL400-NL1000dagbok liksom. Någon som har några tips eller idéer?

MVH,

Kristoffer

Postad

Funderar eventuellt på att slänga upp en ny dagbok, frågan är bara om det finns intresse. Jag känner att jag egentligen inte har något unikt att erbjuda, det blir bara en till NL400-NL1000dagbok liksom. Någon som har några tips eller idéer?

MVH,

Kristoffer

Klart som fan det finns intresse :h:

Postad

MVH,

Kristoffer

Man ska inte alltid bry sig så mycket om alla andra. Om du tycker att det vore roligt, och att det ger dig något. Så starta en ny.

Jag bryr mig inte direkt om jag har en massa läsare i min dagbok. Det är dock ett bra ställe att samla HH:s på. Plus att det är smidigt att samla resultat och sånt på ett ställe.

Jag kommer iaf läsa.

Vi ses på ongame

//Balobas

Postad
Weipa! Topplistan, snyggt jobbat! hoppas det håller i sig. Vad nickar du på bestpoker?

Nickar Odlaris. Du hittar mig oftast på NL400- eller NL600-borden

Man ska inte alltid bry sig så mycket om alla andra. Om du tycker att det vore roligt, och att det ger dig något. Så starta en ny.

Jag bryr mig inte direkt om jag har en massa läsare i min dagbok. Det är dock ett bra ställe att samla HH:s på. Plus att det är smidigt att samla resultat och sånt på ett ställe.

Jag kommer iaf läsa.

Vi ses på ongame

//Balobas

Det kommer upp en ny dagbok inom ett par dagar.

GL med liret!

:hjärter: