Gå till innehåll

Luap - The end.


Luap

Recommended Posts

Hej jag heter Kristoffer och min näsa är bruten.

 

Jag hoppas att jag fick er uppmärksamhet nu i alla fall. Och nej, det var inget billigt trick för att få er att läsa vidare. Min näsa är verkligen bruten, men det hör ju hur som helst inte hit.

 

Som jag sa heter jag Kristoffer. Jag är 18 år gammal, pluggar NV på gymnasiet, har världens underbaraste flickvän och bor med min allmänt tiltande "Svensson Svensson Familj" i en medelstor villa en bit utanför Huddinge centrum. Det var den personliga biten. Mer får ni inte just nu.

 

När det kommer till pokern är jag egentligen inget speciellt. Jag var som bäst uppe på NL400 och harvade i ett par månader, men efter en katastrofal decembermånad bestämde jag mig på julafton att börja om med $6500 på NL200 för att få tillbaka motivationen. Det blev för mig en ganska saftig cashout som ska få betala lite resor och roliga leksaker. Tanken är att jag ska grinda 6-8 bord NL200 tills jag antingen är gul eller har $20,000 och känner mig redo för NL400 igen. Just nu ligger rullen hur som helst och skvalpar på $8600 efter en mycket bra session som slutade $1050 upp. När jag spelar använder jag mig av PT och PAHUD och själva spelet äger rum på Full Tilt Poker där jag allt som oftast får en leverans med bananer i slutet av månaden. Något mer? Har jag missat något viktigt?

 

Jag skulle i och för sig kunna tillägga att jag är en jävligt sarkastisk och semibitchig typ, men det lär ni säkert märka ändå.

 

Over and out. Eller nåt.

 

 

BR: $8595

2/1: +$1050

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 203
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Triggerhappy som jag är började jag den sista sessionen med att bluffa bort ett inköp helt i onödan. Jag visste verkligen hur onödigt det var, men näsvärk och extrem trötthet tog över mitt spel helt och hållet. Hur som helst är det såna sessioner man egentligen inte ska sätta sig och spela. Resultaten blev katastrofala -$600, vilket drar ned dagsresultatet till +$450. Nu är det säkert meningen att jag ska sitta och klaga över hur jävla skitkass nätpokern egentligen är, hur riggade sidorna är och vilka otroliga idioter det finns som drar ut en hela tiden. Tyvärr orkar jag inte med det just nu, så jag går och lägger mig istället. WinWin-situation för både er och mig.

 

HHs kommer ngn gång på förmiddagen.

 

Fittknulltilt.

 

EDIT: Jag reserverar mig för att jag kan klaga som satan imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En knepig hand från gårdagens session. Showmesumlove är en riktig synfisk med 50/7/1.1. Goat Play är en någorlunda semisolid men duktig och aggresiv spelare. Observera stackdjupen på HERO och goat play. Hur spelar ni vidare från turn?

 

FullTiltPoker Game #1502470637: Table Highacre (6 max) - $1/$2 - No Limit

 

Seat 1: goat play ($308.80)

Seat 2: HERO ($396.65)

Seat 3: jmremote ($609.95), is sitting out

Seat 4: SootedNines ($200)

Seat 5: Kraban ($305.60)

Seat 6: showmesumlove ($225.30)

goat play posts the small blind of $1

HERO posts the big blind of $2

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [5h 4c]

SootedNines folds

Kraban calls $2

showmesumlove calls $2

goat play calls $1

HERO checks

*** FLOP *** [7c 8s 6h]

goat play bets $5

HERO calls $5

Kraban folds

showmesumlove calls $5

*** TURN *** [7c 8s 6h] [3d]

goat play checks

HERO bets $22

showmesumlove raises to $62

goat play calls $62

HERO ?

 

EDIT:

2/1: $403

BR: $8002

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt svår hand, pushar du turn tar du nog kål på värdet i handen, då du förmodligen bara får syn av stegar, kanske set. Jag hade kanske hittat pushen, men killen som bara synar efter raisen på turn känns som att han redan har en färdig nötpipa och försöker vinna mer värde ur handen.

Är man lite vek så kan man nog hitta folden här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rätt svår hand, pushar du turn tar du nog kål på värdet i handen, då du förmodligen bara får syn av stegar, kanske set. Jag hade kanske hittat pushen, men killen som bara synar efter raisen på turn känns som att han redan har en färdig nötpipa och försöker vinna mer värde ur handen.

Är man lite vek så kan man nog hitta folden här.

 

 

Något i den stilen resonerade jag också. Eftersom så grymt många kort förstör för min hand känns en kallsyn lite off, men samtidigt får jag bort allt värde från geten med en push. Hade jag bara haft showmesumlove med i handen hade en push varit klockren, men saker och ting är ju lite mer komplicerade när geten är med och båda är djupa. Inget NL200-nötproffs som kan ge mig en bra line? Fold känns ju sjukt vekt, och miniraise känns ju inte optimalt det heller..

 

Anyway, ikväll blir det livepoker med polarna, och då ska det storklonkas! Efter det kanske jag hittar grinden om jag känner mig pigg och fräsch.

 

Ge mig lite feedback nu era snåla jävlar!

Pusshej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår hand! Push finns ju inte här asså, inte efter att Goat Play har bettat pot på flop och sedan kallsynat en trebet på turn. Goat Plays spel skriker rätt mycket monster tycker jag. Kvar finns väl att 4-betta, syna eller folda. 4-betta känns väldigt kallt då du måste folda om Goat Play pushar vilket inte känns så jättebilligt. Syn känns ju bättre då för pot control främst, men det finns ju som sagt många jobbiga rivers. Allt sammantaget så tror jag ärligt att du kommer vara efter här ganska ofta och eftersom det finns rätt många jobbiga rivers att spela OOP mot turnaggressorn så tror jag nog att fold inte alls är en jättedum idé. Fast i stridens hetta hade jag nog synat kanske, men fold känns bra även om det är vekt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svår hand! Push finns ju inte här asså, inte efter att Goat Play har bettat pot på flop och sedan kallsynat en trebet på turn. Goat Plays spel skriker rätt mycket monster tycker jag. Kvar finns väl att 4-betta, syna eller folda. 4-betta känns väldigt kallt då du måste folda om Goat Play pushar vilket inte känns så jättebilligt. Syn känns ju bättre då för pot control främst, men det finns ju som sagt många jobbiga rivers. Allt sammantaget så tror jag ärligt att du kommer vara efter här ganska ofta och eftersom det finns rätt många jobbiga rivers att spela OOP mot turnaggressorn så tror jag nog att fold inte alls är en jättedum idé. Fast i stridens hetta hade jag nog synat kanske, men fold känns bra även om det är vekt :)

 

 

Tack för inputen. Du har nog rätt, och jag resonerade givetvis fel i handen. Var lite semitiltad efter några coolers och pushade den i hopp om att vara uppe mot set. Självklart var inte fallet så.

 

Anyway, ikväll var det som sagt hög tid för livepoker, och som vanligt åkte jag ut först. Hur fan ska man orka folda när det handlar om 200 kronor? Jag vet att det låter helt sjukt, men jag har verkligen tappat all respekt för pengars värde tack vare pokern. Nu i efterhand är jag lite semisur på mig själv, men just då spelade det ingen större roll kände jag. I övrigt var det en trevligt kväll med polarna.

 

Resten av natten blir det antingen att grinda Gears of War över xbox live eller nätpoker för hela slanten. Den som lever får se vad det blir.

 

Dagens Tilt: Visste ni att man måste bryta en näsa igen för att kunna rätta till den om den är sne? Någon som har gjort det och kan hur det går till? Min näsa är nämligen bara marginellt sne, och jag vettefan om det är +EV att gå dit och få den bruten igen. Jag menar, diggar inte tjejer en snygg version av Paolo Roberto? ;) Me no like pain.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur fan är det meningen att man ska kunna plussa på morgonen? Jag tror knappt att jag har haft några plussessioner mitt på dagarna den senaste månaden. Idag var det lite halvdant med action på borden, och det satt mest grinders. De få fiskarna jag lyckades få in degen mot drog givetvis ut mig, så nu sitter jag här med kuken i brevlådan och undrar vad jag ska göra idag. Jag menar, hur ska man orka spela poker? Kommer decemberskiten tillbaka igen? Jag förstår verkligen ingenting när det gäller mitt spel just nu. Åkte på ett par rejält sjuka setups och fick inte betalt för någonting idag. Finns det någon slut på skiten?

 

Nya tag imorgon, kanske. Kanske inte? Vem fan vet? Tilt.

 

5/1-2007: -$590

BR: $7480

 

Obs. Klaga gärna lite på att jag klagar. Jag vill helst inte whina ned min egna dagbok för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I steghanden tycker jag du kan höja floppen, ser ingen som helst mening med att slowspela den då det bara kommer krångla till det för dig på senare gator. Som spelad gillar jag en syn och utvärdera river, där kan du nog släppa mot de flesta vettiga bett från goat då det känns ganska otroligt att en hyffsat solid spelare skulle bluffa mot två spelare varav en är en synstation (och ja, jag tror att du i princip bara slår en bluff på river. Han kan ha set/två par också, där set är mycket troligare än två par, men jag är tveksam till om han bettar dem på river.)

 

I AK handen så tycker jag att en bet på turn är på sin plats, får du omslag är det en jättefold och beroende på river och antalet spelare som är kvar kan du antingen check-syna eller check-folda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Steghanden. På turn är det här en så otroligt enkel AI så jag har aldrig varit med om ngt liknande. Alternativet är att raisa ett amount som committar dig helt men som kanske kan få fiskidioten att syna med fler händer. Detta är nog inte nödvändigt då han visar att han vill spela, men jag har varit med om sjuka saker innan.

 

AK-handen. Jag bettar förmodligen 230$, synar en push om du inte har en helt enormt bra read på ngn. Jag förväntar mig splitta om jag blir raisad där förresten.

 

Jag har ingen aning om varför man skulle c/c eller c/f river om man får syn i AKhanden. Faktiskt ingen aning. Enkel value push såtillvida att du inte får mw-action och blir bettad in i på en färgbräda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju tillägga att det everest är lika riggat för den delen också ^^

Synd bara att klienten är kass och att siten saknar ordentligt PT-stöd, för maken till dåliga spelare har jag aldrig sett. Dock fortsätter min bad-streak lika ihärdigt och ingenting går min väg överhuvudtaget. WTF liksom? Orka tilta mig..

 

 

Men men, sitter och grindar på för fullt nu i alla fall. Kunde inte sova alls i natt. Jag menar, hur ska man kunna sova då man saknar sin flickvän så mycket att man bara vill bryta ihop och gråta som ett litet barn? För övrigt spenderade jag en underbar dag med henne hela lördagen, och jag känner mig precis lika nykär som när vi träffade för 9 månader. Skönt att någonting fungerar bra i mitt liv i alla fall..

 

Tur i kärlek, otur i spel. Eller vad är det man säger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då passar jag även på att slänga in Luaps PT stats då han ej avslöjat detta :

VPIP: 61,8%

PFR: 2,5%

AF: 0,51

 

Detta var baserat på hans senaste 15k händer på ftp.

 

Du börjar kladda ned min dagbok med för mycket skitsnack nu hörru! :)

 

Är du inte snäll smeker jag upp dig HU. Och nu pratar vi ingenting annat än poker, så få inga förhoppningar.

 

EDIT: För att klargöra saker och ting är mina PT-stats något i stil med 18/12/2.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 månader för er med? Iofs bara ett par dagar kvar till 10 här :)

 

Spellyckan kommer den också ska du se! Skönt att ha flick-lyckan att falla tillbaka på bara :)

 

Grattis kompis :) Flickvänner är underbara varelser, även fast dom kan vara lite förvirrande. Raka puckar? Inte en chans.

 

 

 

Nej, för vi vet båda att jag plockar dig HU på Gears of war.

 

5-2. Behöver jag säga mer? Någon annan här på forumet som har spelat detta superba spel till xbox360? Om inte rekomenderar jag att ni ser till att göra det. Grinden fortsätter nu. Pussciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...