Gå till innehåll

Lunibet

Members
  • Innehåll Antal

    78
  • Gick med

  • Besökte senast

Lunibet's Achievements

Advanced Member

Advanced Member (3/3)

0

Anseende bland gemenskapen

  1. Kul att se dig här igen, Bests of luck!
  2. Ok, tack för infon. Inser nu att det dokument jag skickade in inte är det de är ute efter och förmodligen är det därför mitt konto blivit borttaget. Jag tycker dock som tidigare nämnt att det är EXTREMT dåligt/sjukt av neteller att bara stänga ner mig så där utan att ge mig någon info om varför eller en ny chans att validera mig och sedan nonchalera alla mina kommunikationsförsök. Jag ska se till att få fram ett sådant dokument du beskriver, skicka in det och hoppas att de kollar på det. Jag har för övrigt nu ringt neteller support. De sa föga förvånande åt mig att detta är ett beslut taget av investigations och att support inte kan lämna någon info om detta eller "override" investigations beslut. De sa åt mig att jag måste maila investigations. Jag har sedan sist skickat ytterligare ett mail till investigations som jag inte fått svar på så jag frågade om investigations hade ett telefonnummer. De hade dem inte (!), svarade hon. Jag blir så sjukt illamående av det här. Nu återstår att skicka ett "complaint" till netellers interna processavdelning och försöka se till att få fram ett "korrekt" bank statement.
  3. Att det är ok (om det nu är det) att skicka in en hushållsräkning i mammas/pappas namn var ingenting jag visste om och inte heller någonting som har stått i netellers instruktioner eller på deras hemsida. Det står däremot faktiskt att det också är ok med ett bankutdrag som innehåller mitt namn och min adress. Det känns naturligt att jag valde detta alternativ för att validera min adress, det tror jag även att de flesta av er andra också hade gjort i min situation. Jag vet inte när denna tråd blev en fråga om min karaktär. Jag skrev denna tråd av följande anledningar: 1. Skriva av mig min frustration 2. För att få tips och råd om hur jag skall gå tillväga för att lösa det hela och få tillbaka mina pengar. 3. För att få hopp om att det faktiskt kommer gå att lösa 4. För att varna er andra om att neteller faktiskt inte är så pålitliga och trevliga att ha att göra med längre.
  4. Detta känns inte relevant men jag är 23 år och bor för tillfället hemma, är studerarande. Och det är endast hushållsfakturor neteller godtar, dvs El,vatten och tele (ej mobil). Du kanske kan klura ut varför jag inte har någon sådan faktura i mitt namn under rådande boendesituation.
  5. Det är ju inte som så att jag misslyckats validera mig under 5 års tid. Neteller och mina affärer har fungerat bra bortsett från det lilla problem som uppkom och löstes 2005 i samband med att jag bytte valuta på mitt netellerkonto. Jag brukade även en gång i tiden ta ut pengar från mitt netellerkonto till mitt bankkonto och genoförde någon form av validering i sammband med detta också vill jag minnas. Det här med att man måste validera sin identitet med scannade kopior av legitimation samt hushållsräkning/bankutdrag är väl en relativt ny policy som Neteller började med för kanske 6-8 månader sedan?
  6. Jo den där gången hade jag också lite problem med neteller. Men det gick ändå att lösa relativt smidigt då jag hade möjlighet att prata med support så mitt problem kunde lösas. Nu vägrar Netellers support avdelning samt investigations avdelning att kommunicera med och säger i princip endast " Due to complications NETELLER is unable to provide service to you" när jag kontaktar dem. Givetvis heter jag inte Lunibet på neteller utan mitt riktiga namn. Jag ändrade det endast till Lunibet i denna tråd av förklarliga själ. Jag har inte ljugit, trixat med dokument eller med mina uppgifter på något sätt. Jag har rent mjöl i påsen. Det ända jag nu i efterhand kan tänka mig att de har stört sig på är att jag faktiskt fick mitt bankutdrag i svartvitt vilket gör att det kanske ser mer "falskt" ut. Men de ska ändå ge mig en förklaring och ytterligare en chans att validera min identitet och inte radera mitt konto och vägra kommunicera med mig!
  7. Alla mina pokerkonton och netellerkonto är registrerat med mina uppgifter. Var 18 när jag började spela.
  8. Jag planerar att göra det men jag har på känn ungefär vad jag kommer få för svar:
  9. Jag har använt neteller i 4-5 år utan större problem. Jag har däremot inte varit särskilt aktiv i pokerspelandet det senaste året och haft en del pengar liggandes på några pokersajter. Jag planerade nu att samla mina pengar på en sajt och cashade därför för några dagar sedan ut större delen av min rulle från en sajt till neteller. När pengarna kommit till neteller så fryser neteller mitt konto och kräver att jag skickar in dokumenten för att validera min identitet. Dvs scannade kopior på ett pass eller körkort osv och en hushålls räkning alternativt ett bankutdrag med mitt namn och adress på. Ni vet säkert hur processen ser ut. Då jag fortfarande bor hemma hos mina föräldrar har jag ingen möjlighet att få fram en hushållsräkning med mitt namn på så jag går ner till banken och hämtar ett kontoutdrag. Jag skickar in mitt mina dokument till neteller som man ska. Två dagar senare får jag detta mail: Jag testar att logga in på mitt neteller men mitt konto är borttaget! Jag öppnar live-support chatten och förklarar mitt problem. Han svarar att support inte längre kan hjälpa mig. På den delen av hemsidan där de står att de med frozen/closed account ska vända sig gör jag även en begäran att neteller representant ska ringa mig. Jag får ett mail som svar: Så jag mailar investigations@neteller.com och berättar min historia, frågar varför mitt konto är stängt samt säger att jag vill ha mina pengar tillbaka. Jag får detta mail tillbaka från investigations: Thank you for choosing neteller.......... Neteller har alltså raderat mitt konto och mina pengar har gått upp i rök när det enda jag har gjort är det som de bett mig att göra. Nu vägrar alla avdelningar på neteller att prata med mig! "Due to complications NETELLER is unable to provide service to you". Detta är helt sjukt!!!! Vad ska jag göra?
  10. Någon som har koll på hur gsop main eventet (1040$) på ongame slutade?
  11. Idag helt plötsligt märkte jag att mitt PT inte registrerar mina HHs längre. Det står att den importerar filer i autoimporten men ingen sessionstatistik registreras. Kan inte minnas att jag gjort något som kan ha skapat detta fel. Någon som har någon idé om vad felet är och hur det löses?
  12. Idag helt plötsligt märkte jag att mitt PT inte registrerar mina HHs längre. Det står att den importerar filer i autoimporten men ingen sessionstatistik registreras. Tänkte om det var Everest som ändrat något, någon som upplever samma sak?
  13. Riktigt skönt av er everest, tackar så hjärtligt
  14. Blir så trött, alltid ska det vara så svårt att pricka in den här bonusen, varför publiceras den inte på http://everestpokerblog.com/sv/ som vanligt? Snart ledsnar man på eran snik och sneak bonus mentalitet.
×
×
  • Skapa nytt...