Gå till innehåll

Luap - The end.


Luap

Recommended Posts

  • Svars 203
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag updaterar dagboken efter den här monstergrinden någon gång i morgon. Är alldeles för utmattad för att skriva något, så det blir sängen för min del.

 

Det var ett mirakel att jag till slut hittade plusset i alla fall. Ynka $40 blev det, men det är alltid något.

 

 

Bye bye!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. vad gör att du anser att du har rätt att kalla mig idiot?

2. har med största sannolikhet plussat mer på nätpoker än dig Fsista:-D

 

Släpp det bara alex, vill ni tjafsa får ni göra det någon annan stans..

 

Om folk verkligen måste kalla varandra hoppa på varandra får man göra det i andra trådar. I min dagbok är allt ett paradis där vi är snälla mot varandra, precis som man var på dagis. Eller var man snäll där? Kanske inte.. Anyway, lugna ned er nu jävla fittknulcpn. I min dagbok är det bara jag som får vara elak. :twisted:

 

 

Tänkte sammanfatta den hemska gårdagen i alla fall. Satt och 8-tablade 3 timmar utan paus, och lyckades till slut hämta tillbaka förlusterna till miniplusset. Blev väl. en $40 + rb eller så. Anyway, här har ni en hand. Just to keep you satisfied :roll:

 

Hand 1 - Everestpoker i ett nötskal.

 

Vad tycker ni om turnspelet? Just den där checken gillar jag skarpt eftersom den skriker c-bet utan träff som sedan checkar. Perfekt mot hans stacksize. Eller? Sen att han drar hålpipan är ju mest komiskt. Det kan inte bli mer Everest än så.

 

Table Suva-14 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Seat 1: olivier1818 ( $60.22)

Seat 2: Oudste ( $209.74)

Seat 3: TOPSEC ( $73.48)

Seat 4: Dikembe ( $263.0)

Seat 5: SuperNinjAA ( $202.4)

Seat 6: Quiebuzz ( $408.54)

Oudste posts small blind (1.0).

TOPSEC posts big blind (2.0).

Dealt to SuperNinjAA [ Ah, Ac ]

Dikembe folds.

SuperNinjAA raises (7.0) to 7.0

Quiebuzz folds.

olivier1818 calls (7.0)

Oudste folds.

TOPSEC folds.

** Dealing Flop ** : [ Kc, 5c, 9c ]

SuperNinjAA bets (11.0)

olivier1818 calls (11.0)

** Dealing Turn ** : [ Qs ]

SuperNinjAA checks.

olivier1818 bets (12.0)

SuperNinjAA raises (75.0) to 75.0

olivier1818 calls (30.22)

olivier1818 is all-In.

** Dealing River ** : [ Js ]

** Summary **

Main Pot: $120.44 | Rake: $3.0

Board: [ Kc 5c 9c Qs Js ]

olivier1818 balance $0, bet $0, collected $120.44, net +$0 [ Tc Qc ] [ ]

SuperNinjAA balance $0, bet $0, collected $32.78, net +$0 [ Ah Ac ] [ ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste fel på din hand och trodde du hade AA och undrade vad du skulle göra åt att du fick in dina pengar som favorit på två gator och sen blir utdragen.

 

Till din hand. Jag är helt övertygad om att du inte kan ha vunnit mer än mig i cash games, för jag ser flera fel med den där handen (limp-syna med 57 är inte bra spel). Gratulerar till utsugningen, han fick dig precis där han ville ha det. Floppen är världens enklaste släng naturligtvis. Han slänger definitivt inte efter att ha committat så mkt där.

 

Everestpoker verkar guld. Kan man ta ut från sidan på under ett år? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En godbit från kvällens session, var god analysera krille, gärna fsista as well.

Cheers

 

***** Hand 205715028 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 januari 2007 21:43:29

Horn 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Nellie N (4247.50)

Plats 2: HoldNuts (5675.00)

HoldNuts lägg LM 25.00

Nellie N lägg SM 50.00

** Giv **

Nellie N [N/A, N/A]

HoldNuts [Eh, Er]

*** Bet Runda 1 ***

HoldNuts Höj till 150.00

Nellie N Syna 150.00

*** Flop(Board): *** : [4k, 5s, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Nellie N Passa

HoldNuts Satsa 200.00

Nellie N Höj till 600.00

HoldNuts Höj till 1400.00

Nellie N Syna 1400.00

*** Turn(Board): *** : [4k, 5s, 2h, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

Nellie N Passa

HoldNuts Satsa 2750.00

Nellie N All-in 2697.50

*** River(Board): *** : [4k, 5s, 2h, Ds, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 8490.00

Nellie N [9k, 9r] Par i nior Vinst :0.00

HoldNuts [Eh, Er] Par i ess Vinst :8490.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En godbit från kvällens session, var god analysera krille, gärna fsista as well.

Cheers

 

***** Hand 205715028 *****

25.00/50.00 Texas Hold'em (No Limit ) - den 11 januari 2007 21:43:29

Horn 1 (Vanlig /Cash Game )

Plats 1: Nellie N (4247.50)

Plats 2: HoldNuts (5675.00)

HoldNuts lägg LM 25.00

Nellie N lägg SM 50.00

** Giv **

Nellie N [N/A, N/A]

HoldNuts [Eh, Er]

*** Bet Runda 1 ***

HoldNuts Höj till 150.00

Nellie N Syna 150.00

*** Flop(Board): *** : [4k, 5s, 2h]

*** Bet Runda 2 ***

Nellie N Passa

HoldNuts Satsa 200.00

Nellie N Höj till 600.00

HoldNuts Höj till 1400.00

Nellie N Syna 1400.00

*** Turn(Board): *** : [4k, 5s, 2h, Ds]

*** Bet Runda 3 ***

Nellie N Passa

HoldNuts Satsa 2750.00

Nellie N All-in 2697.50

*** River(Board): *** : [4k, 5s, 2h, Ds, 8s]

*** Showdown *** : Rake: 5.00 Totalpott: 8490.00

Nellie N [9k, 9r] Par i nior Vinst :0.00

HoldNuts [Eh, Er] Par i ess Vinst :8490.00

 

För en gångs skull tycker jag att du spelade en hand bra. Första gången..? ;-) Duttig Alex. Den stora frågan är vad dina händer gör i min dagbok? Men oroa dig inte, det uppskattas bara att min dagbok bumbpas och hamnar högst upp.

 

Jag är en mediahora och ingen vill ha mig.. tralalala

 

:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju updatera dagboken mest för att göra det.

 

De senaste två dagarna har det inte blivit så mycket grind eftersom jag har varit med min flickvän all tid jag bara kan vara det. Jag börjar just nu hitta tillbaka till mitt gamla jag och lugna ned mig lite efter all skit som har varit den sista tiden i mitt liv. Kanske vändningen i pokern kommer därifrån också? Hur som helst hann jag spela ett par timmar när flickvännen var borta på körlektion, och sessionen slutade helt okej med ett plus på $520.

 

I övrigt har jag inte så mycket att säga och jag har inte heller några händer att posta, men jag har inte gått och dött i alla fall. Så för alla dagboksläsare jag har där ute är det bara att stanna kvar, för det kommer mer i dagarna :-D

 

Här kommer en liten sammanfattning över hur det har gått sedan dagboken startades.

Obs! Vissa dagsresultat verkar vara lite missvisande då BR:en har växt mer än vad dagsresultaten har visat, men detta beror troligen på att jag har uppskattat mängden RB jag kommer att få aningen fel. Anyway, here it is:

 

BR Dagboksstart: $7500

 

2/1: 405

5/1 590

7/1: 700

8/1: 0

9/1: 150

10/1: 590

11/1: 45

13/1: $520

 

BR nu: $9450

 

Vinst: $1950

Speltid: 19 tim

Timlön: $102/h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där rök skiten. Back $1000 på en sjukt tiltande session där jag i alla fall kunde ha sparat $400 på slutet. Men hur ska man orka liksom? Hade en dryg början och orkade inte spela ordentligt på slutet vilket resulterade i en jävla massa svordomar och ett stort jävla minus på kontot. TILTFITTHORSKIT.

 

...

 

Fuck it.

 

 

/Luap - fittknullhomotiltad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja, nu är minuset på $1500 och tilten är total. Sista handen slutade i nötpipa mot fyrtal. Efter det satt jag mest och skakade. Jag mår så sjukt jävla dåligt just nu. Vad jag än tänker på är allt bara piss och ångesten är nästan överväldigande. Det känns verkligen som att hela jävla världen är mot mig, och jag har ingen aning om vad man kan göra åt det. Vad jag än gör blir det bara fel, även om det verkligen är meningen att det ska bli så. Har ni någonsin bara kännt er så maktlösa att ni bara skulle vilja skjuta er själva? Vad fan gör man när det känns såhär jävla ruttet? Ger upp? Skiter i allt och drar till Thailand kanske?

 

Det enda jag egentligen skulle känna är bra just är mitt förhållande. Min flickvän är verkligen världens underbaraste tjej, och utan henne vet jag inte vad jag skulle göra. Den här dagen har jag förlorat 10 dagars fucking jävla slit, och en hel del kunde ha räddats om jag inte hade tappat tålamodet. Givetvis hade jag en grym motrigg, men jag spelade också som en idiot ibland. Det var nästan som om jag fick en blackout. Ingenting spelade någon roll längre. Pengarna bara flög iväg och ångesten stegrades hela tiden. Till slut lade jag mer bara ned på golvet och andades häftigt. Jag hade ingen aning om vad jag skulle göra eller vad som skulle hända. Jag bara var.

 

Så vad fan händer nu? Vad ska jag ta och göra? Vad skulle ni göra? Blir det någon mer poker den närmaste tiden? Kommer dagboken att läggas ned?

 

-Inte fan vet jag, för nu ska jag tamejfan sova.

Fuck money. Fuck poker. Fuck life.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Räknade just ihop bankrullen mest för att se skadan. Det var inte ens $1500 back, det var $1700 back. Tilt.

 

BR: $7790

 

Den stora frågan är om jag ska skjuta in mer pengar i rullen. Pengar jag egentligen cashade ut för att börja om på nytt med den här dagboken. Ska jag svika mitt löfte till mig själv och gå tillbaka till NL400? Det skulle självklart vara soft, men som jag mår just nu kanske det inte är en bra idé. Spelet har verkligen inte fungerat de senaste månaderna, och det kan mycket väl ligga emotionella faktorer bakom det. Well well, den som lever får se hur det blir.

 

Godnatt! Hoppas att ni har det bra där ute i snöstormen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjenare Luap.. Du bör ta en pause tills förlusten har lagt sig, dvs så du kan spela oberoende av tidigare händelser. Jag skulle ta det lugnt med att skjuta in mer pengar såhär tidigt inpå, tat lugnt med cashgame-poker fram ill helgen iaf.

 

Förövrigt trevlig dagboken och sen kommer ju rakebacken från oss som lite plåster på såret iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo Krille, dags att ta sig i kragen. Du är vinnande i längden och det vet du. Varians är varians, du hittar plusset snart igen. Har backat 1000$ myself denna vecka, det suger hästballe, är så trött på pokerskiten. Men vi kommer igen;). Spotta inte in nå mer pengar, det är bara idiotiskt. Hitta nötgrinden igen på NL 200 så är du snart uppe på 400 igen. Skynda långsamt, du sitter inte i sjön! Snart ska du till Rom också, en resa finansierad av poker, så sluta whina och ta det som en man8-)

 

Keep it up bitch // Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo Krille, dags att ta sig i kragen. Du är vinnande i längden och det vet du. Varians är varians, du hittar plusset snart igen. Har backat 1000$ myself denna vecka, det suger hästballe, är så trött på pokerskiten. Men vi kommer igen;). Spotta inte in nå mer pengar, det är bara idiotiskt. Hitta nötgrinden igen på NL 200 så är du snart uppe på 400 igen. Skynda långsamt, du sitter inte i sjön! Snart ska du till Rom också, en resa finansierad av poker, så sluta whina och ta det som en man8-)

 

Keep it up bitch // Alex

 

Jag tar allt som en man alex. Vem var det som bröt tillbaka sin näsa alldeles själv utan en min? ;) Nejdå, men det var faktiskt ganska tungt igår. Har aldrig haft en så tung dag, och det satte sig verkligen i huvudet på mig. Men men, det kommer nya tåg. Trist att höra att du också har backat i veckan. Dags för en grind-dag snart någon gång? Pussciao!

 

Tjenare Luap.. Du bör ta en pause tills förlusten har lagt sig, dvs så du kan spela oberoende av tidigare händelser. Jag skulle ta det lugnt med att skjuta in mer pengar såhär tidigt inpå, tat lugnt med cashgame-poker fram ill helgen iaf.

 

Förövrigt trevlig dagboken och sen kommer ju rakebacken från oss som lite plåster på såret iaf.

 

Hej du. Jo tanken är väl att jag tar ett litet break i alla fall ett par dagar. Ska ju till Rom med flickvännen nu på torsdag, så då får jag andas ut lite. Ska bli hur mysigt som helst! Tack för RBn som kom in idag btw 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag i alla fall bestämt mig hur jag ska göra efter karatetilten.

 

Det blir inga spelstopp.

Det blir inga extra pengar.

Det blir ingen NL400.

 

Dagboken ska fortsätta precis som innan. Lite diciplin måste jag klara av att hosta upp för fan. Jag menar, orka ha en weaktight personlighet. Eventuellt blir det kanske ingen grind ikväll eftersom jag har sjukt mycket plugg, men det kommer.

 

 

Men men, nu är det skitadags. Min mage är sjukt lösaggro :roll:

 

BaBye!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det tröstar dig förlorade jag 2600$ på 400NL igår, helt utan tilt. Är stolt över hur bra poker jag stundtals spelade, men min favoritfisk träffade fler top 2 pair än vad han borde gjort mot mina överpar.. Poängen är att ingen vinner pengar hela tiden utan downswings (förutom Sagström och luckyfisken Antonius).

 

Grabben, du får inte gå in i fel ände nu. Grunden till vinnande pokerspel är att man vet hur man spelar vinnande och sedan att man gör det under ALLA förutsättningar. Tilt är destruktivt och får dig att må dåligt, alltså får du helt enkelt bestämma dig för att aldrig tilta. Du spelar grymt när du vill, ifall du inte tiltar kommer du helt klart att bli en rikare, mer harmonisk, och gladare själ. Jag bestämde mig för att aldrig påverkas negativt av stress när jag gick i femman och fick mitt första fel på ett matteprov någonsin - jag mådde nämligen så dåligt av det felet och blev så uppstressad att jag sedermera förstod att det var irationellt och inte långsiktigt hållbart.

 

Gör grejer du tycker är kul. Idag var en pokerfri dag för mig. Skola, middag med några polare, gymmet, och sen en kväll med rostmackor, té och avslutande bastu. Det är sådant som är livskvalitet, inte monotont nötande framför skärmen.

 

En sak som hjälpt mig, är att se varje hand som en enskild inkomstkälla. Du får betalt för att spela bra "per hand", och ifall du då ändrar ditt spel till något som är -ev kommer detta helt enkelt leda till att jag förlorar pengar på något jag verkligen INTE brinner för. Jag tycker inte det är överdrivet kul att spela poker, men vinner jag några kronor per hand jag spelar är det klart jag fortsätter ett tag till.

 

Du vänder det här.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...