Gå till innehåll

Luap - The end.


Luap

Recommended Posts

näve 1: fold, du vill inte spela stack poker med AQ i det läget, speciellt inte med minraisad.

 

näve 2: syna för bövelen, eller minska antalet bord, haha :)

 

näve 3: skicka in en pot sweetener här på halva pot, omvärdera om du får motstånd. Blir du raisad är det av en bättre hand, och om det händer så kommer det antagligen hända på turn, mao fold om du möter på patrull. Att checka tycker jag är det sista du skall göra, du har trots allt en bra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 203
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Dagen slutade med ett back utan att jag kunde ha gjort så mycket åt det. Fick settad AA knäckt en gång, och översettad blev jag två gånger. Vad ska man göra åt det liksom? Tilt.

 

Det enda jag egentligen är missnöjd med är en semitilt på slutet där jag brände $200 med QQ utan någon egentlig anledning. Det stora minuset drogs dock upp lite av att jag drog in närmare $100 i bonus.

 

Well well, shit happens. Det blir nog nya tag imorgon.

 

Totalt för dagen

24/1: $190 + $100 + $675 = $385

 

BR:$9585

 

 

Btw, någon som har något att säga till om de ovanstående händerna?

 

Puss och Godnatt på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand ett. Syn och re-ev. river. Hand 2. No comment (donk...). Hand 3. Betta mer på floppen, som spelat better jag nog 2/3 pot och synar en push.

 

Jag vill inte klanka ned på din analys eftersom jag vet med mig att du är en mer erfaren spelare än mig, men är det verkligen vettigt att committa sig själv med ett 2/3-potbet på den brädan? Det enda vi egentligen kan få betalt av är ju AJ, medan vi får pisk av alla andra syner från deras sida. Som handen spelas finns ju helt klart risken att någon av dem sitter på ett av de undre 55/44/AK eller kanske till och med på AT/TT. Det jag vill säga är att det inte finns så många händer vi har slagna som kan få för sig att syna vårt 2/3-potbet. När vi väl får synen är vi allt som oftast grova underdogs.

 

Vad är då vinsten med att betta ut 2/3 pot? Borde inte ett 1/2-potbet för att sedan vika mot omslag vara ett mer profitabelt spel?

 

/En som säkerligen har fel :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Folda alla 3 händer fort av bara satan. Du blir bara utdragen. Nätpoker du vet:lol: btw. EPC 07, jag e sugen, är du? pöss

 

Jag är en sån donk på tourneys, så jag pallar fan inte. Har inte haft ett finalbord sedan industriella revolutionen ffs..

 

När är det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En duktig spelare synar inte med 55/44 på den floppen speciellt ofta. AK är en risk (även om detta går emot beskrivningen duktig spelare det med).

 

Basicly, jag var väldigt osäker tills jag kollade på stack sizes. Grabb nr. två har knappt en krona kvar, och jag sätter honom på ett färgdrag eller ett svagt ess (han är shortstack trots allt). Första villian är svårare. Han kan definitivt ha AQ/AJ. Jag vet inte riktigt om par + färgdrag är i hans range här osv.

 

Jag tror att villian 2 kommer med i vilket fall som helst, därför bettar jag 2/3 pot, eftersom jag inte kommer vilja slänga när villian två väl har synat och potten är helt monstruös.

 

Ifall villian 1 (bigstack) synar och han bakom synar checkar du i princip alla rivers (offsuit Q pushar du på) och reevaluatar situationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Back ungefär $1000 at the moment. Funderar helt klart på att lägga ned dagboken och åka utomlands med min flickvän för alla pengar. Ibland är poker så otroligt värdelöst vilket tar fram det allra värsta i mig. Hade jag haft en ming-vas bredvid mig nu hade jag garanterat slängt den i väggen.

 

Whine Whine Whine. Jag vet. Live with it.

 

 

:cry:

 

/En riktig jävla jens-wannabe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

There is only one session, remember?

 

Spela aldrig när du inte har lust, det finns så mkt bättre saker att göra då. Till och med för mig som inte har flickvän. Har inte spelat poker sen min monstersession förra lördagen.

 

Men ifall lusten helt försvinner är det inget fel att samla sina vinster och lägga av. Frågan är om man vill ta den emotionella stress som trots allt finns, för att tjäna tiotusentals kronor på ett umgänge med en burk tillsammans med 5 idioter samlade på ett pokerbord.

 

Ta en time out på en vecka annars. Min brorsa har inte vunnit pengar i cash games på över en månad nu, men han är sjukt disciplinerad och fortsätter förbättra sig (hans run är helt sjukligt dålig). Som tur är har han donkaments att förlita sig på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar helt klart på att lägga ned dagboken och åka utomlands med min flickvän för alla pengar.

 

Då skulle nog min kusin bli glad! Men jag tycker trots allt inte att du ska göra något sådant :shock: Jag tror du har det i dig och kommer vinna i längden om du bara kommer ur den onda cirkeln.

Som sagt så är det värdelöst att spela när man tycker det är tråkigt och nästan vet att man kommer backa. Ta en paus från cashgamet och spela en eller annan MTT bara för skojs skull istället. Eller ta en paus helt från pokern och hoppa upp på sadeln igen senare när det verkligen kliar i fingrarna. Fast allt sånt här vet du antagligen redan. Men GL som fan i framtiden!

/ Erik (malins kusin)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack for alla givande svar! Kur att du tittade in Erik :-)

 

Som ni rekomenderade har jag ett pokerbreak just nu, darav inaktiviteten i dagboken Att breaket spenderas pa kanarieoarna med familjen gor inte saken samre :roll:. Det enda trakiga ar att jag saknar min flickvan riktigt mycket, men det far man val leva med...

 

Kommer igang for fullt nar jag val kommer hem igen, men tills dess blir det nog ganska tyst fran min sida. GL vid borden och at inte upp all fisk medan jag ar borta.

 

 

 

Ska jag känna mig träffad? :-D

 

 

Om du vill det sa ;)

 

For ovrigt menade jag verkligen inget illa, du ar en av forumets mest underhallanade och fargstarka personligheter, och jag foljer din dagbok som en igel (aven fast jag mest haller kaften). Nar jag anda har dig har, hur ar det meningen att man ska undvika att klaga sonder sin egna dagbok? Jag menar, det ar ju sa skont att fa skriva av sig och fa lite medlidande fran folk som egentligen inte bryr sig. Eller? Vad kan man gora for att undvika klagandet? Har du nagra tips till en aspirerande proffs-klagare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen hemma från kanarieöarna.

 

Resan var helt okej, trots att det blev lite trubbel på hemmafronten. Men men, shit happens. När det gäller pokern ska jag försöka komma igång stenhårt med grinden, och troligen blir det så att jag trycker in lite mer pengar och går på NL400 direkt. Hur ska man inte kunna kliva upp när man har läst två pokerböcker och är full av självförtroende? :-D

 

Well well, återkommer ikväll när jag eventuellt har ett fungerande internet igen.

 

 

Pussciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, du har väl tiltat som fan på sistonde? Och snackat om att lägga av o allt möjligt för det e så jobbigt..Visst, jag är likadan själv när det gäller sånt där snack, men är det verkligen så smart att då gå direkt på NL400? det känns som att det där självförtroendet kan försvinna oerhört fort om du börjar med att backa 3-4 inköp på skit.

 

Hur går tankarna när du säger att du ska casha in och spela NL400?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst, du har väl tiltat som fan på sistonde? Och snackat om att lägga av o allt möjligt för det e så jobbigt..Visst, jag är likadan själv när det gäller sånt där snack, men är det verkligen så smart att då gå direkt på NL400? det känns som att det där självförtroendet kan försvinna oerhört fort om du börjar med att backa 3-4 inköp på skit.

 

Hur går tankarna när du säger att du ska casha in och spela NL400?

 

Saken är den att jag har spelat NL400 med goda resultat i två månader förut. Poängen med dagboken var att kliva ned i nivå och hitta ny motivation från scratch, så att säga. Pengarna jag trycker in är inget annat än pengar från det stora uttaget jag gjorde innan dagboken startade. Det handlar om en insättning på ungefär $4000 vilket ger mig en effektiv bankrulle på cirkus $13600 ink. rakebacken för förra månaden.

 

Jag kommer att blanda NL200 med NL400 bereoende på motivationen och motståndet för dagen. Själva huvudgrinden sker nog på NL200 men jag tänker kliva upp på NL400 igen om det finns bra bord uppe och om jag känner mig motiverad och klar i huvudet.

 

Angående allt tiltande hade jag två riktigt stora tiltdagar i januari, vilket gör mig riktigt besviken. Totalt gick $2700 rakt ned i hålet under de sessionerna, och det påverkade mitt månadsresultat riktigt hårt. Delar av de där pengarna kunde jag verkligen ha sparat om jag hade lagt band på mig och tänkt efter, men inte fan gjorde jag det i stridens hetta. Men men, jag har i alla fall lärt mig något av det. +EV på att tilta? :-)

 

Tidigare har jag varit en väldigt stabil spelare, men på grund av olika personliga anledningar och stress har jag varit ganska labil den här månaden, och det har givetvis påverkat mitt spel. Men men, nu har det blivit två utlandsresor och jag har fått bort alla jobbiga tentor. Har även läst om Theory and Practice of NL hold'em samt Ace on the river för att hitta lite ny motivation - och det har fungerat! :-D

 

Tänkte faktiskt ta en kortissession på everestpoker om någon timme eller så. Mer händer, resultat och besked om bankrullen kommer då!

 

Untill then, have a good one!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ´råm´ igen bara!!

break a leg och allt det där!

Jag läser inte så väldans mkt med dagböcker. Skummar mest igenom det hela lite fort, men nu idag var nog första gången jag direkt hajjat till över ngn som verkligen skriver även när det går nedåt och att behöva ta en paus.

Det är nog rätt nyttigt att tänka på för oss läsare att även "de duktiga" har sina svackor och behöver göra ngt annat ett tag för att ladda om batterierna.

Ser fram emot mera läsning!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På ´råm´ igen bara!!

break a leg och allt det där!

Jag läser inte så väldans mkt med dagböcker. Skummar mest igenom det hela lite fort, men nu idag var nog första gången jag direkt hajjat till över ngn som verkligen skriver även när det går nedåt och att behöva ta en paus.

Det är nog rätt nyttigt att tänka på för oss läsare att även "de duktiga" har sina svackor och behöver göra ngt annat ett tag för att ladda om batterierna.

Ser fram emot mera läsning!!

 

 

Att skriva när det går åt helvete är väl en del av charmen det med? I take great pride in whining like a little girl :roll:

 

Anyway, en av de viktigaste anledningarn till att jag har min dagbok är just för att blotta mig själv och mina brister lite, för annars kan man inte bli bättre. Hur som helst har nog en paus hjälpt mig ganska mycket, för nu känner jag mig verkligen motiverad för att spela bra igen.

 

Och sen skulle jag inte kalla mig duktig, snarare tvärtom faktiskt. För mig har det bara handlat om en jädrans massa diciplin hela vägen. En diciplin som jag har förlorat nu mot slutet. Men men, nu vänder det! Kanske. 8-)

 

Tack för glädjeönskandet i alla fall. Jag blev nästan lite rörd av att en moderator tog sig tiden att skriva i min lilla hörna :rolleyes:

 

 

EDIT:

Btw, jag räknade lite på vad jag kunde trycka tillbaka in i rullen och vad jag skulle ha på sidan om. Vill ha kvar lite pengar för att köpa en bil när jag blir klar med lappen. Hur som helst blev resultatet:

 

BR: $13,600

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens första och kanske enda session ägde rum på Everestpokers NL400.

Kvalitetsskillnaden mellan NL200 och NL400 är ganska stor, men jag känner ändå att jag behärskar spelet utan några större svårigheter när jag väl fokuserar. På NL400 kommer jag troligen inte att spela mer än 4 bord åt gången heller så att jag verkligen tänker efter innan jag gör något dumt.

 

I övrigt tycker jag tycker att jag spelade ganska stabilt förutom att jag följde upp två c-bets på turn helt i onödan. Mina triggerhappy-fasoner verkar sitta kvar lite, även fast jag arbetar med att få bort dem. Riggfaktorn var svagt positiv åt mitt håll.

 

För att kunna slänga upp händer behöver jag konverteraren som omvandlar everesthänder till partyformat. Någon som kan länka till den?

 

 

9/2: $865

BR: $14,465

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blev $465 upp på den sista timmes session, trots att mina AA blev krossade av QQ när degen åkte in på floppen för $500-potten. Men men, är sjukt nöjd med spelet förutom en riktigt dum hjältesyn på rivern när det låg fyrstege på brädan. Nu kom min flickvän, så nu blir det inge mer skriv!

 

Upp $465 på den andra sessionen NL400.

 

9/2: $1330

BR: $14930

 

Händer kommer när jag får min nya activationcode till PT!

 

Puss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...