Gå till innehåll

Luap - The end.


Luap

Recommended Posts

Jag vet att det har varit riktigt tunnt med händer den senaste tiden, och för det ber jag om ursäkt. Har inte riktigt haft orken att spela efter jättetilten, men det kommer nog snart igen. Hur som helst åker jag i alla fall till Rom på torsdag, så då lär dagboken gå i dvala för ett par dagar.

 

Nästa tisdag är det däremot tokgrind som gäller. Då jävlar blir det nya tag på nytt nätverk. Mer om det senare!

 

By the way, någon som har några tips när det gäller Rom som resmål?

 

Puss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 203
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag vet att det har varit riktigt tunnt med händer den senaste tiden, och för det ber jag om ursäkt. Har inte riktigt haft orken att spela efter jättetilten, men det kommer nog snart igen. Hur som helst åker jag i alla fall till Rom på torsdag, så då lär dagboken gå i dvala för ett par dagar.

 

Nästa tisdag är det däremot tokgrind som gäller. Då jävlar blir det nya tag på nytt nätverk. Mer om det senare!

 

By the way, någon som har några tips när det gäller Rom som resmål?

 

Puss!

 

Stadio Olimpico!

 

Annars beror det väl på. Jag tycker att Vatikanen med Peterskyrkan är ganska mäktigt. Sen ska du såklart kolla på Colosseum och några andra stenhögar också. Det hör liksom till. :)

 

De medeltida kvarteren i Trastevere på "andra" sidan Tibern är trevliga på kvällen om man letar efter schyssta restauranger osv.

 

Har tyvärr inga specifika tips att komma med. Själv tycker jag det är roligt att åka runt lite på måfå och se var man hamnar. Brukar alltid dyka upp nåt roligt/intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, du får fasen se till att hålla näsa på plats nu! GLHF!

 

Det var ju en riktig bad beat den där kroken. Att han klonkar en klockren träff och bara får med sig näsan är ju nästan bara pinsamt. Rigg? Jag som inte hade gjort något..

 

Men men, någon gång i sitt liv ska man väl se till att få däng också.

 

Synd bara att man inte kan hålla sig i närheten av nykter ibland, annars hade jag muaythai:at hans ass :twisted:

 

/Luap - Pro Thaiboxer. Typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Tack! Finns det några kvarter man kanske ska akta sig för på kvällstid då? Ska dit med min flickvän och råkar helst inte ut för trubbel :)

 

Har bara varit där 2 ggr och jag tror att det är hyfsat lugnt om man håller sig i de centrala delarna. Alltså, åk inte ut till förorten med "fel" klubblagsfärger på dig eller nåt. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du är intresserad av fotboll så tycker jag du ska glida runt i Romanista resp Laziale kvarteren. Ta en pizza på en lokalpizzeria, skölj ner med en bira och smutta på en espresso samtidigt som du njuter av den fanatiska stämningen.

 

Jag o min kära flickvän la en dag i dessa kvarter, småläskigt på kvällarna så undvik detta.

 

Romanista kvarteren hittar du lite överallt, men Testaccio är främst där man kan njuta av atmosfären.

 

Lazio hittar du i Prati & Parioli och Nomentano. Tänk på att det är ganska högerextremt så inte din flickvän får en chock över alla "Viva hitler" klotter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade riggen!

Dagens session slutade upp $490, vilket var ganska skönt efter min grova karatetilt. Nu är det bara att jobba tillbaka pengarna sakta men säkert känns det som. Sessionen ägde i alla fall rum på everestpoker för att slippa Fitt-Tilt-Poker. Har ett par händer jag vill ha comments på, men jag slänger in dom när jag kommer hem från Italien. Tills dess hamnar nog dagboken i dvala.

 

Jag hoppas att alla har det bra där hemma. Hörs på tisdag!

 

Status:

 

BR Dagboksstart: $7500

 

2/1: $405

5/1 $590

7/1: $700

8/1: +-$0

9/1: 150

10/1: 590

11/1: 45

13/1: $520

15/1: $1700 - Whoops! :roll:

17/1: 490

 

BR: ca $8062 + rb

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade riggen!

Dagens session slutade upp $490, vilket var ganska skönt efter min grova karatetilt.

 

Obs, från och med nu slänger jag in RBn i slutet av månaden istället för att hela tiden försöka räkna med den i dagsresultaten. Det blir för jobbigt + att ingenting verkar stämma i siffrorna.

 

Kul att du hittat tillbaka till plusset. Gällande raken får vi rakescheman från ftp ungefär var 24e timme och kort därpå ska det vara uppdaterat på webbinterfacet. Det är nog därför bäst att bokföra rakenbacken / månad, då den heller inte går att jämföra med pt då raken räknas eniligt dealt metoden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Tyvärr måste vi nog sluta prata om RBn hela tiden nu. Det här är just sånt snack som leder in på förbjudna diskussioner, och sådant vill jag helst inte ha i min dagbok. No offense mate, men det är bäst om vi inte pratar så mycket om rakeback, bananer och raketforskning.

 

Anyway, det här blir den allra sista posten på ett par dagar sålänge jag inte slutar plugget tidigare och hinner med lite grind i eftermiddag.

 

Hoppas att alla har det bra och hittar storplusset när jag är borta.

 

 

Puss!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I´m back fuckers!

 

Rom var grymt. Punkt slut. Alla som inte har varit där borde åka dit. Nu.

 

 

I övrigt kommer grinden igång idag igen. Har en fysiktenta på torsdag där jag MÅSTE få ett VG. Mina betyg dippar stenhårt just nu tack vare olika anledningar, men poker är en av dem. Efter ettan hade jag 19.3 i jämförelsetal.

Efter tvåan var siffran på 18.7. Efter trean är jag kanske under 17.0 om jag inte passar mig. Det är VG som gäller med andra ord... :/

 

När det gäller pokern är det hårdare tag mot tilt som gäller. En av grejerna är att jag måste jag bli mer tidseffektiv i mitt liv för att kunna spela mer utan att plugget tar stryk. Januari fick sig en riktig törn efter jättetilten, men ink. rb tror jag att jag är upp en $1000 i alla fall. Lite anus, men det är ändå bra pengar för en 18åring som bor hemma. Den 31a åker jag utomlands med min pappa och småsyskon, och innan dess ska månadsresultatet ha våldats upp till $3000.

 

Annars blir det kanske någon form av bestraffning. Någon som kommer på något komiskt men ändå vettigt? Våld, vapen och grov nudity är uteslutet.

 

Well well, nu är det grind som gäller!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grinden slutade $660 upp efter bara 50 minuters spel. Jag träffade bra och hade för en gångs skull en hyffsad rigg i ryggen. Mina drag satt och flopparna var som gjutna för mina starthänder.

 

Hand 1.

Vad gör ni på rivern? Har ingen som helst read på spelaren ifråga, men eftersom handen utspelar sig på everestpoker kan man nästan anta att han är en sämre spelare än den normala NL200-grindern. Vad gör ni mot olika spelartyper i det där läget? Är jag för tightvek som överväger folden?

 

Table Suva-1 (Real Money) -- Seat 3 is the button

Seat 1: SuperNinjAA ( $211.0)

Seat 2: Oracle13 ( $127.02)

Seat 3: GeesStudie ( $188.16)

Seat 4: OPUS_ONE ( $266.32)

Seat 5: rafale1604 ( $200.0)

Seat 6: doyouseewhy ( $205.88)

OPUS_ONE posts small blind (1.0).

rafale1604 posts big blind (2.0).

Dealt to SuperNinjAA [ As, 2s ]

doyouseewhy folds.

SuperNinjAA calls (2.0)

Oracle13 calls (2.0)

GeesStudie folds.

OPUS_ONE raises (3.0) to 4.0

rafale1604 calls (2.0)

SuperNinjAA calls (2.0)

Oracle13 calls (2.0)

** Dealing Flop ** : [ 9s, Tc, 5s ]

OPUS_ONE checks.

rafale1604 checks.

SuperNinjAA checks.

Oracle13 bets (16.0)

OPUS_ONE folds.

rafale1604 calls (16.0)

SuperNinjAA calls (16.0)

** Dealing Turn ** : [ 8d ]

rafale1604 checks.

SuperNinjAA checks.

Oracle13 checks.

** Dealing River ** : [ Ts ]

rafale1604 checks.

SuperNinjAA bets (36.0)

Oracle13 raises (107.02) to 107.02

Oracle13 is all-In.

rafale1604 folds.

SuperNinjAA ?

 

Hand 2.

Vad tycker ni om det här spelet? Jag gillar det eftersom det passar bra mot hans stacksize och ser sjukt bluffigt ut på rivern. Några kommentarer?

 

Table Suva-29 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Seat 1: SuperNinjAA ( $226.77)

Seat 2: doyouseewhy ( $197.0)

Seat 3: jsuipalouser ( $116.54)

Seat 4: mikefaker79 ( $18.76)

Seat 5: bifffeno ( $248.16)

Seat 6: Vincenzo88 ( $397.28)

Vincenzo88 posts small blind (1.0).

SuperNinjAA posts big blind (2.0).

Dealt to SuperNinjAA [ Qd, Qs ]

doyouseewhy folds.

jsuipalouser raises (7.0) to 7.0

mikefaker79 folds.

bifffeno folds.

Vincenzo88 folds.

SuperNinjAA raises (21.0) to 23.0

jsuipalouser calls (16.0)

** Dealing Flop ** : [ Qc, Tc, 6c ]

SuperNinjAA bets (35.0)

jsuipalouser calls (35.0)

** Dealing Turn ** : [ Th ]

SuperNinjAA checks.

jsuipalouser checks.

** Dealing River ** : [ 9s ]

SuperNinjAA bets (59.0) <- Sätter honom all in

 

Status:

22/1: $660

Januari Spel: $1327

Januari Rb: $355

BR: $9075

 

Tack vare tilten har månaden gått lite segt, men nu börjar jag komma på rätt köl igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första handen ogillar jag ganska mycket. Open-limpen är mycket ful, det är relativt troligt att någon bakom dig höjer och du tvingas slänga (alt. spela ur pos). Raisa first in så blir handen mycket mer lättspelad. Du har som spelat mindre aning om huruvida du är före eller efter på rivern. Jag tror du har den bästa handen minst 80% av gångerna och tycker synen är solklar. Ifall det är 200 bb deep är det svårare.

 

Ifall motståndaren är aggro gillar jag hand två. Annars är en turn all in att föredra, många villians har svårt att slänga AcXwhatever där, spec om X = 10 eller Q. Pusha turn är mer ev där imo.

 

Förresten, håll i dina sessioner lite längre när det flyter. Det är alltid positivt att spela när det har gått bra, då det är enklare att vara disciplinerad.

 

Fortsatt lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådärja! Livet är inte speciellt hårt när man har det rätta flytet. Dagens spel slutade $1075 upp plus att jag fick en bonus på $150 intjänad. Allt kändes bra förutom i den sista sessionen då jag började leka LAG/Maniac på sju bord, men det löste sig till slut i alla fall. Utan det lilla äventyret kunde jag kanske haft ett par dollar större vinstsumma, men det var nästan värt det att få spela lite junk för en gångs skull. Det är så OTROLIGT tråkigt att spela tight nit hela tiden.

 

Händer postar jag imorgon eftersom jag är en lat jävel :roll:

 

 

22/1: $1075+150

Bankrulle ink. rb: $9686

 

Godnatt på er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer lite händer från gårdagen. Inga egentligt svåra lägen, men input uppskattas ändå. Snart kommer nattens grind igång.

 

Hand 1.

 

Har inga som helst reads på FI. Är det värt att klämma in ett värdebet med risken att bli checkraisad? Hur spelar ni rivern mot olika spelartyper?

 

***** Hand History for Game 1008768580 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - TUE JAN 23 01:09:06 EDT 2007

Table Suva-13 (Real Money) -- Seat 6 is the button

Seat 1: ThaMan1337 ( $196.0)

Seat 4: SuperNinjAA ( $197.36)

Seat 6: janwin ( $43.2)

ThaMan1337 posts small blind (1.0).

SuperNinjAA posts big blind (2.0).

Dealt to SuperNinjAA [ As, Ah ]

janwin folds.

ThaMan1337 calls (1.0)

SuperNinjAA raises (4.0) to 6.0

ThaMan1337 calls (4.0)

** Dealing Flop ** : [ 7c, 5d, Tc ]

ThaMan1337 checks.

SuperNinjAA bets (9.0)

ThaMan1337 calls (9.0)

** Dealing Turn ** : [ 3s ]

ThaMan1337 checks.

SuperNinjAA bets (22.0)

ThaMan1337 calls (22.0)

** Dealing River ** : [ Qd ]

ThaMan1337 checks.

SuperNinjAA ?

 

 

Hand 2.

 

Fi har 39.4/9/2.2 i stats efter 230 händer och är därmed ganska löspassiv. Är det bara att dega in mina sista 50bb på turn och hoppas att man är uppe mot QQ/JJ? Finns det någon alternativ line?

***** Hand History for Game 938214586 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - SUN JAN 07 01:35:33 EDT 2007

Table Suva-21 (Real Money) -- Seat 1 is the button

Seat 1: @tr8HigH ( $123.48)

Seat 2: sancho1975 ( $65.08)

Seat 3: SuperNinjAA ( $198.0)

Seat 4: jeje130014 ( $245.38)

Seat 5: zzozzo ( $210.84)

Seat 6: Gaara93 ( $69.6)

sancho1975 posts small blind (1.0).

SuperNinjAA posts big blind (2.0).

Dealt to SuperNinjAA [ Ks, Kc ]

jeje130014 calls (2.0)

zzozzo raises (9.0) to 9.0

Gaara93 folds.

@tr8HigH folds.

sancho1975 calls (8.0)

SuperNinjAA raises (37.0) to 39.0

jeje130014 folds.

zzozzo calls (30.0)

sancho1975 folds.

** Dealing Flop ** : [ 5h, Td, 3d ]

SuperNinjAA bets (59.0)

zzozzo calls (59.0)

** Dealing Turn ** : [ 9h ]

SuperNinjAA ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag raisar och bettar mer alla gator hand ett. River är en given valuebet mot alla spelartyper jag känner till än så länge.

 

Andra handen är det bara att trycka i, såtillvida att du inte har en spec. read på honom som säger att han kan folda där ofta samtidigt som han degar in skiten själv ifall man checkar till honom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens session är avklarad och slutade på halvmesiga $270 upp inklusive lite bonuskrafs. Kan bad streaken vara helt över nu? Trots allt har jag bara haft två backdagar och 10 plussdagar i januari. Man kanske inte ska klaga så jävligt?

 

Anyway, jag hade en del intressanta händer att posta från den här sessionen. Dock väntar jag med dem då jag gärna ser till att få lite mer feedback på de två tidigare händerna. Någon som känner sig manad?

 

Anyway, här är en liten sammanfattning över hur det har gått sedan dagboksstarten:

 

 

BR Dagboksstart: $7500

 

2/1: $405

5/1: $590

7/1: $700

8/1:+-$0

9/1: 150

10/1: 590

11/1: 45

13/1: $520

15/1: $1700 - Whoops! :roll:

17/1: 490

21/1: $660

22/1: $1075

23/1: $240

 

Bonus $180

Inkommande RB: $380

 

Speltid: 28h

Antal händer: 11,329

 

Total vinst: $2460

Timlön: $87

 

BR: $9960

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft en liten minisession nu under dagen då jag även spelade in en film. Det var faktiskt svårare än jag trodde, och spelet blev stundvis lite förvirrat. När jag sedan tittade på filmen hörde jag även att jag sade fel ett par gånger, men det är väl sånt man får ta förstå gången. Sessionen slutade $190 upp i alla fall. Är det någon som har koll på var man kan posta sina videofiler och vilket codec man ska använda i camtasia?

 

Anyway, här har ni lite intressanta händer från sessionen.

 

Hand. 1

 

Noa06 är en semifisk som är aningen för lös för sitt eget bästa, dock är han inte helt retarded. Flopchecken var till för att balansera spelet lite då jag hade c-bettat precis varenda hand tidigare. Vad göra? Hur spelar man en eventuell river om man bara synar efter?

 

***** Hand History for Game 1012886692 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - WED JAN 24 00:53:23 EDT 2007

Table Suva-5 (Real Money) -- Seat 6 is the button

Seat 1: noa06 ( $383.12)

Seat 2: SuperNinjAA ( $199.12)

Seat 3: Sternenblick ( $438.67)

Seat 4: SHARKwhite ( $247.96)

Seat 5: ahman ( $220.2)

Seat 6: czyU ( $194.0)

noa06 posts small blind (1.0).

SuperNinjAA posts big blind (2.0).

Dealt to SuperNinjAA [ Qh, Ac ]

Sternenblick calls (2.0)

SHARKwhite raises (6.0) to 6.0

ahman folds.

czyU folds.

noa06 calls (5.0)

SuperNinjAA raises (23.0) to 25.0

Sternenblick folds.

SHARKwhite folds.

noa06 calls (19.0)

** Dealing Flop ** : [ Ad, 6d, 2s ]

noa06 checks.

SuperNinjAA checks.

** Dealing Turn ** : [ 8h ]

noa06 checks.

SuperNinjAA bets (34.0)

noa06 raises (68.0) to 68.0

SuperNinjAA ?

 

Hand 2.

Givet vik? Tveksamt, men så kan det gå om man är nötproffs på att multitabla :shock:

 

***** Hand History for Game 1012913478 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - WED JAN 24 01:00:45 EDT 2007

Table Suva-22 (Real Money) -- Seat 2 is the button

Seat 2: SuperNinjAA ( $256.08)

Seat 3: vpa007 ( $202.48)

Seat 4: le.berrois ( $8.0)

Seat 5: Ce81 ( $282.3)

vpa007 posts small blind (1.0).

le.berrois posts big blind (2.0).

Dealt to SuperNinjAA [ Td, Js ]

Ce81 folds.

SuperNinjAA raises (7.0) to 7.0

vpa007 folds.

le.berrois raises (6.0) to 8.0

le.berrois is all-In.

SuperNinjAA folds.

** Summary **

Main Pot: $15.0 | Rake: $0.0

Board: [ ]

SuperNinjAA balance $0, bet $0, lost $0.0 [ Td Js ] [ ]

le.berrois balance $0, bet $0, collected $16.0, net +$0 [ ] [ ]

 

 

Hand. 3

 

Kan jag leda här? Anta att båda Fienderna är någorlunda duktiga och halvsolida spelare. Hur spelar man turn?

***** Hand History for Game 1014165357 *****

0/0 TEXASHTGAMETABLE (NL) - WED JAN 24 12:55:47 EDT 2007

Table Suva-9 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Seat 1: SuperNinjAA ( $277.2)

Seat 2: Papangue ( $180.5)

Seat 3: Disbon ( $201.9)

Seat 5: mastiquet ( $62.2)

SuperNinjAA posts small blind (1.0).

Papangue posts big blind (2.0).

Dealt to SuperNinjAA [ Ah, Qc ]

Disbon calls (2.0)

mastiquet calls (2.0)

SuperNinjAA raises (9.0) to 10.0

Papangue calls (8.0)

Disbon folds.

mastiquet calls (8.0)

** Dealing Flop ** : [ 5c, Ad, 4d ]

SuperNinjAA bets (22.0)

Papangue calls (22.0)

mastiquet calls (22.0)

** Dealing Turn ** : [ Ts ]

SuperNinjaAA?

 

Status

 

24/1: $190

BR: $10,150

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1, vik eller slå om igen säger jag, jag hade nog kanske nästan lagt mig?! (om man är lite halvvek iaf). Miniomslag känns det inte som att han gör med så många händer som du slår, men på everest vet man iofs inte. Miniomslag där brukar iofs skrika nöten :)

 

Hand 2, Pottodds att syna? Du har JTo, men du ska syna 6 dollar in i 21 potten, typ 1-3 drygt?Dendär är väl magkänsla, shortisar brukar kunna ställa med mycket, troligtvis leder du inte med pottoddsen kan väl nästna göra en syn rimlig?

 

Hand 3, här kan man ju också vara vek och checka? Känns som att någon av dom sitter på set och bara steker med, för att sedan göra omslag på turn? Kanske jag som är lite småparanoid, men jag hade nog försökt att hålla potten liten, så alternativt check eller stopbetta turn, troligtvis samma linje på river. Gör du en lite större bet på turn, säg ~3/4 pot så kommer du nog inte få syn av något som du slår, samt att ett set förmodligen kommer trycka emot dig?

 

Fan vad passiv jag är ser jag nu, kansek blivit utdragen lite för mkt på senaste tiden. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1, vik eller slå om igen säger jag, jag hade nog kanske nästan lagt mig?! (om man är lite halvvek iaf). Miniomslag känns det inte som att han gör med så många händer som du slår, men på everest vet man iofs inte. Miniomslag där brukar iofs skrika nöten :)

 

Hand 2, Pottodds att syna? Du har JTo, men du ska syna 6 dollar in i 21 potten, typ 1-3 drygt?Dendär är väl magkänsla, shortisar brukar kunna ställa med mycket, troligtvis leder du inte med pottoddsen kan väl nästna göra en syn rimlig?

 

Hand 3, här kan man ju också vara vek och checka? Känns som att någon av dom sitter på set och bara steker med, för att sedan göra omslag på turn? Kanske jag som är lite småparanoid, men jag hade nog försökt att hålla potten liten, så alternativt check eller stopbetta turn, troligtvis samma linje på river. Gör du en lite större bet på turn, säg ~3/4 pot så kommer du nog inte få syn av något som du slår, samt att ett set förmodligen kommer trycka emot dig?

 

Fan vad passiv jag är ser jag nu, kansek blivit utdragen lite för mkt på senaste tiden. :P

 

Inte för att vara en partypooper och förstöra din fina analys av hand två, men det krävdes bara en dollar till för att syna 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...