Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

What am I missing?:-P

 

Tror han menar att om man säger 3000+, så betyder det att man plussade över 3000, så när du då sa "strax under 3000+" så blir det dubbla budskap. Men nu avsedde du ju inte att använda +:et i den bemärkelsen, hade du bara satt +:et före siffran hade detta otäcka missförstånd aldrig uppstått :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Äntligen har man fått sova några timmar igen:-) Hängde med till mrdawwe efter att vi varit hos Djens igår och nu vaknade jag för en stund sedan. Ett par flugor har stört min sömn konstant men ett antal timmar lyckades jag få iaf:-) Nu ska nog Dawwe skjutsa hem mig om ett tag och då tror jag att jag kommer dra igång med grinden. Blir nog 3/6 till 5/10 som jag spelar skulle jag tro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inatt så blev jag iaf riktigt irriterad då jag hade suttit och spelat ett tag och vänt från back till + och precis skulle återgå till spelet efter en liten paus då jag märker att mitt mobila bredband inte fungerar. Väntade flera timmar men det gick aldrig igång. Som tur är så hade det iaf kommit igång nu när jag satte mig, viktigt:-)

 

Hursomhelst så lyckades jag som sagt hitta plusset igår. 5-tablade NL600 och låg endel back men vände mot slutet och slutade på plus typ $800, framförallt med hjälp av en hand där jag hade 77 och floppade 755 med lite mer än 200BB stackdjup. Alla pengar åkte in på turn mot KK.

 

Skönaste handen under gårdagen måste ha varit denna..

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $6.00 BB (4 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Hero ($591.00)

BB ($861.45)

UTG ($759.00)

Button ($801.15)

 

Preflop: Hero is SB with A[:diamond:], 9[:diamond:].

1 fold, Button calls $6, Hero raises to $30, BB calls $24, Button calls $24.

 

Flop: ($90) 8[:club:], 6[:diamond:], 6[:spade:] (3 players)

Hero bets $66, BB folds, Button calls $66.

 

Turn: ($222) 2[:spade:] (2 players)

Hero bets $170, Button calls $170.

 

River: ($562) 8[:heart:] (2 players)

Hero checks, Button bets $281. Hero calls $281

 

Final Pot: $843

 

Results in white below:

Hero has Ad 9d (two pair, eights and sixes).

Button has 5s 7s (two pair, eights and sixes).

Outcome: Hero wins $843

 

Ska äta lite om ett tag och kommer nog börja grinda lite efter det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gah, Sessionen vände inte som jag hade hoppats på utan det slutade på röda siffror, ungefär $2500 back. Höll på att spela mig tillbaks till breakeven innan två potter förstörde allting. Först så stoppar jag in med stegdrag mot PF-Spelgalens set i en $1800 pot som jag inte drar ut i och sedan hamnar jag HU mot en annan kille och blir c/r på QJ5 flopp när jag höjt med 55. Jag synar och sedan åker pengarna in efter att en Q landat på turn. Han har såklart QJ och det gjorde att sessionen slutade som den gjorde. Ska snart in till mrdawwe och då hoppas jag att jag kan spela tillbaka det jag förlorade nu, later..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Skönaste handen under gårdagen måste ha varit denna..

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $6.00 BB (4 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

Hero ($591.00)

BB ($861.45)

UTG ($759.00)

Button ($801.15)

 

Preflop: Hero is SB with A[:diamond:], 9[:diamond:].

1 fold, Button calls $6, Hero raises to $30, BB calls $24, Button calls $24.

 

Flop: ($90) 8[:club:], 6[:diamond:], 6[:spade:] (3 players)

Hero bets $66, BB folds, Button calls $66.

 

Turn: ($222) 2[:spade:] (2 players)

Hero bets $170, Button calls $170.

 

River: ($562) 8[:heart:] (2 players)

Hero checks, Button bets $281. Hero calls $281

 

Final Pot: $843

 

Results in white below:

Hero has Ad 9d (two pair, eights and sixes).

Button has 5s 7s (two pair, eights and sixes).

Outcome: Hero wins $843

 

Ska äta lite om ett tag och kommer nog börja grinda lite efter det..

 

Snyggt. Har du lust o berätta om tankegångarna gata för gata, i utbildningssyfte? Kul att det går bra för dig. Följer din dagbok med stort intresse.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt. Har du lust o berätta om tankegångarna gata för gata, i utbildningssyfte? Kul att det går bra för dig. Följer din dagbok med stort intresse.

Tack så mycket!:-)

 

Jag kan väl försöka förklara ungefär hur jag tänkte. Först och främst så limpar motståndaren på knappen. Svårt att veta vad han kan tänkas ha här då han ofta spelar raise/fold pre men jag trodde att hans troligaste händer var typ ett lågt par eller någon låg suited connector. Flop inget direkt att diskutera men efter hans syn så hoppades jag kunna trycka bort honom från ett lågt par på turn. Jag tror inte han har en sexa för han är ganska straightforward och slår nog om en sexa i princip alltid på flop. På river så tar jag ju helt plötsligt ledningen mot alla låga par och om min read stämmer så är 8x den enda handen han kan ha som slår mig. Därför kändes det rätt att syna med de oddsen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan du lägga till checken pga bra showdownvalue samt inducera bluff då det är värdelöst att själv betta här. Dvs vi låter fi bygga pott när vi leder många gånger, give the rope.

 

Det roliga är att jag läste den där HHn 2-3ggr och var stensäker på att fi hade bluffsynat rivern ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kan du lägga till checken pga bra showdownvalue samt inducera bluff då det är värdelöst att själv betta här. Dvs vi låter fi bygga pott när vi leder många gånger, give the rope.

 

Det roliga är att jag läste den där HHn 2-3ggr och var stensäker på att fi hade bluffsynat rivern ^^

Bernard, Bernard, så fel man kan läsa:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra spelat proffstomte.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $8.00 BB (5 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

UTG ($903.42)

MP ($997.39)

Hero ($705.85)

SB ($103.00)

BB ($756.00)

 

Preflop: Hero is Button with Q[:club:], Q[:diamond:].

1 fold, MP raises to $32, Hero raises to $112, 2 folds, MP calls $80.

 

Flop: ($236) 2[:spade:], 3[:diamond:], 7[:heart:] (2 players)

MP checks, Hero bets $165, MP calls $165.

 

Turn: ($566) T[:heart:] (2 players)

MP checks, Hero bets $428.85 (All-In), MP calls $428.85.

 

River: ($1423.70) K[:diamond:] (2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $1423.70

 

Results in white below:

MP has Ac Kc (one pair, kings).

Hero has Qc Qd (one pair, queens).

Outcome: MP wins $1423.70.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200 BB djupt med AA mot en spelare som har statsen 35/12/1.5 över typ 300 händer. Vi har spelat 3-handat ett tag och han har tagit en hel del floppar mot mig, synat mina CBs och sedan bettat hem på turn ett par gånger. Han har dock varit passiv överlag och min image bör vara aggressiv.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $8.00 BB (3 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

BB ($2371.26)

Button ($64.00)

Hero ($1633.50)

 

Preflop: Hero is SB with A[:club:], A[:diamond:].

Button calls $8, Hero raises to $40, BB calls $32, Button folds.

 

Flop: ($88) T[:heart:], 2[:club:], 2[:spade:] (2 players)

Hero bets $65, BB raises to $130, Hero calls $65.

 

Turn: ($348) 9[:spade:] (2 players)

Hero checks, BB bets $348, Hero calls $348.

 

River: ($1044) K[:diamond:] (2 players)

Hero checks, BB bets $1044, Hero ???.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

200 BB djupt med AA mot en spelare som har statsen 35/12/1.5 över typ 300 händer. Vi har spelat 3-handat ett tag och han har tagit en hel del floppar mot mig, synat mina CBs och sedan bettat hem på turn ett par gånger. Han har dock varit passiv överlag och min image bör vara aggressiv.

 

Prima Network No-Limit Hold'em, $8.00 BB (3 handed) Hand History converter Courtesy of PokerZion.com

 

BB ($2371.26)

Button ($64.00)

Hero ($1633.50)

 

Preflop: Hero is SB with A[:club:], A[:diamond:].

Button calls $8, Hero raises to $40, BB calls $32, Button folds.

 

Flop: ($88) T[:heart:], 2[:club:], 2[:spade:] (2 players)

Hero bets $65, BB raises to $130, Hero calls $65.

 

Turn: ($348) 9[:spade:] (2 players)

Hero checks, BB bets $348, Hero calls $348.

 

River: ($1044) K[:diamond:] (2 players)

Hero checks, BB bets $1044, Hero ???.

 

 

han har K10, CALL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått halvskapligt senaste dagarna. Hade en $4k backdag men förutom den så har jag plussat varje dag även om det bara varit litegrann. Spelar lite på Everest för tillfället när jag känner att värdet på Prima inte är så bra och det har börjat okej, lirar mestadels 5/10 även där. Jag har redan hunnit åka ut ur Primas stora turnering och jag kommer att spela miljonen på Stars om en kvart. Hann också spela lite cashgame på Everest(100 händer) innan servern lade ner, plussade $1180.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått halvskapligt senaste dagarna. Hade en $4k backdag men förutom den så har jag plussat varje dag även om det bara varit litegrann. Spelar lite på Everest för tillfället när jag känner att värdet på Prima inte är så bra och det har börjat okej, lirar mestadels 5/10 även där. Jag har redan hunnit åka ut ur Primas stora turnering och jag kommer att spela miljonen på Stars om en kvart. Hann också spela lite cashgame på Everest(100 händer) innan servern lade ner, plussade $1180.

 

 

Vad nickar du på Everest? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...