Gå till innehåll

Punkrock_kid - Satellittomteri och CG-grind


-PK-

Recommended Posts

Hej allihop!

De flesta på PF känner säkerligen till mig vid det här laget. Om ni inte vet vem jag är så får ni kika i min nyss avslutade dagbok som ni kan hitta här.

 

http://www.pokerforum.nu/forum/showthread.php?t=18975

 

Förra året - En tillbakablick

 

Efter att jag tog studenten i Juni så kan man väl säga att min pokerkarriär i princip har gått spikrakt uppåt bortsett December som inte riktigt gått enligt planerna. Jag startade förra dagboken för ungefär ett halvår sedan i samband med att jag gick upp till NL100 med en bankrulle på ungefär $7000. Ganska snabbt hittade jag flytet och avancerade i princip en nivå/månad med ständigt gröna siffror och total immunitet mot downswings. Man kan väl säga att månaden som jag hade på NL300 var den allra bästa och jag grindade ut mer än 8PTBB/100 under den månaden. Även min första månad på NL500 gick helt okej och jag lyckades plussa stabilt men det som kom att förändra ett och annat samt fick mina resultat att bli sämre var när min kompis spelade bort en relativt stor summa pengar för mig. Vet inte om det beror på detta men jag har inte riktigt varit lika fokuserad under sessionerna och lättare blivit tiltad. Det är något som jag hoppas kunna ta bort nu.

 

Anyway, December startade helt okej men efter ett tag så tappade jag spelet och har nog haft fler backsessioner denna månad än tidigare under min pokerkarriär och det är något som har oroat en del. Vet inte riktigt vad som förändrades i mitt spel men jag har pratat med andra spelare som tycker jag har visat bristande självförtroende vid borden. Visst, Mitt självförtroende var verkligen inte på topp men att det skulle synas så extremt väl vid borden visste jag inte. Flertalet dåliga dagar gjorde att jag sista dagarna valde att gå ner till NL300 igen för att hitta mitt A-game. Månaden är dock glömd nu.(Den slutade iofs inte mycket back kan tilläggas)

 

Totalt sett så är jag såklart otroligt nöjd med vad jag har lyckats prestera, framförallt sedan dagboksstarten och jag är mer än $35k + under dessa månader. Diverse uttag har gjort att bankrullen för närvarande ligger på lite mer än $30k men det BÖR vara betydligt mer redan efter första månaden på nya året:)

 

Detta året - Mål och förväntningar

 

Vad har jag då för målsättningar för det nya året? Jag har skrivit ner ett antal saker som jag ska försöka uppnå det kommande året. Vissa mer realistiska än andra;)

 

- Vinna $100,000 totalt under året.

- Spela minst 5/10 regelbundet vid årsslutet.

- Spela minst 20000 händer varje månad, gärna lite mer.

- Lägga mer kraft vid satelliter till större events.

- Spela en större liveturnering.

- Vinna en onlineturnering.

- Ständigt analysera mitt spel för att förbättra mig.

 

OT-mål

 

- Ha en trevlig Thailandsresa med PF-gänget.

- Fortsätta äta extremt mycket onyttig mat.

- Försöka komma igång med träningen.

 

Hur ser kommande tiden ut?

 

Som jag nämnde i förra dagboken så har jag alltså precis tagit ut ungefär $5,5k och har för närvarande ungefär $30k på Prima när rakebacken kommer in. Jag kommer att starta på NL300 och avancera upp i nivå när jag känner att jag är stabilt vinnande på nivån och har runt $40 - $50k i BR.

 

Det är bara att hoppas att den nya dagboken kan ge mig samma uppsving som starten av den förra gjorde så jag förhoppnigsvis kan ta mig till de nivåer där jag anser mig höra hemma;)

 

Wish me luck!:)

 

Då kör vi...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

gl!

 

Maffigt om du 4dubblar rullen på ett år som du tänkt :)

 

Med att en kompis spelade bort pengar menar du då att du stejkade honom eller att han gjorde en "Daneilforsberg" ?

 

Gl igen och gott nytt år. Ha det roligt med grahn i thailand, tänk på att han blir roligare hur fullare han blir tills han passerar en ekvivalenspunkt där han får damp och hånar random främlingar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gl!

 

Maffigt om du 4dubblar rullen på ett år som du tänkt :)

 

Med att en kompis spelade bort pengar menar du då att du stejkade honom eller att han gjorde en "Daneilforsberg" ?

 

Gl igen och gott nytt år. Ha det roligt med grahn i thailand, tänk på att han blir roligare hur fullare han blir tills han passerar en ekvivalenspunkt där han får damp och hånar random främlingar :)

 

Tror att hans kompis fick hans kod och skulle bara spela low limit sng, men istället spelade CG ganska högt.

 

GL punkrock_kid, trevligt med en ny dagbok, denna ska följas från början :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för lyckönskningarna.

 

Det kan bli en bra start i den nya dagboken då jag snart är på finalbord i Primas $15k garanti. Ligger 3a med 14 spelare kvar. $4500 till 1an.

 

Spelar också en 109$ på Stars där jag ligger okej till.

 

JOBBA JOBBA, själv klonka ja 3e platsen i partys 200k :D:D:D

 

railar nog dig en kvart iaf =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara trea?

 

du ledde ju stoooort när jag åkte som fyra...

 

bara?:(

 

haha ja hade 1,7 de andra typ 500-700, klanta mig totalt. syna en liten raise, floppa flushdraget och pengarna åkte in på något konstigt sätt. Dubblar en snubbe, sen vettefan va ja gjorde. aja wp gg på dig =) Du vann visst en turre iaf ;)

 

Idiot OT redan i punkis bok :( snälla någon mod ta bort skiten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kom jag alltså till finalbordet i Primas $15k-garanti. Precis innan finalbordet lyckades jag vinna en enorm pott där jag synade en miniraise från BB med :Tc::7c: och floppade färg. Hamnade allin mot :Ac::Kd: som hade TPTK med nötfärgdraget. Efter det var jag enorm chippie men vad spelar det för roll när man spelar en hand så extremt dåligt som jag gjorde på finalbordet.. eller mja, Det kunde ju blivit riktigt bra men med tanke på vad han hade så kände jag mig bara dum. En kille miniraisade i princip varje pott först in och tillslut slog jag om med A3 och fick syn. Floppen kom AQX och jag checksynar ett litet bet. Turn kommer J och jag checksynar hans allin och drar dött mot AQ:/

 

Åkte typ handen efter och slutade på 6e plats som gav $750. Tråkigt att tappa en så stor ledning som jag endå hade men men. Det var endå en helt okej start på året fast jag börjar nog räkna årets resultat från imorgon då jag ska spela CG:)

 

Kommer nog fortsätta spela en hel del turneringar nu den kommande tiden, Blir lätt så att man kommer långt när man multitablar dem:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Firar ni inte nyår i Finspång och Norrköping eller? Fiskar! =)

What?:) Det var riktigt bra nyårsstämning hos Bigking-_- kan jag säga..

Du skulle ha varit på plats.

 

Tack alla andra för lyckönskningarna.:)

 

Kommer dra igång med lite turneringsspel om ett par timmar och först och främst blir det förmodligen $10k på Stars kl 18,00 med inköp på 22$ eller nåt. Kommer senare under kvällen spela turneringar på både Prima och Stars samt försöka spela lite cashgame. Känner mig riktigt laddad nu när det är nytt år:)

 

Kommer med uppdateringar om hur det går lite senare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till punk! Skönt att du startade en dagbok snabbt kände abstinensen när du la ner den andra =)

 

 

P.S Thailand om 14 dagar ;)

Det var enbart för din skull så du skulle ha något att läsa;)

 

Yes, dags snart. Blir väldigt trevligt. Vi har fått villorna reserverade så nu återstår bara betalning innan allt är fixat:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...